Справа № 202/5162/18
Провадження № 1-кс/202/4483/2019
ІНДУСТРІАЛЬНИЙ РАЙОННИЙ СУД м. ДНІПРОПЕТРОВСЬКА
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 квітня 2019 року м. Дніпро
слідчий суддя Індустріального районного суду м. Дніпропетровська ОСОБА_1
за участю секретарясудового засідання ОСОБА_2 ,
розглянувши клопотання прокурора відділу прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_3 , про призначення судово-економічної експертизи у кримінальному провадженні № 42018040000000878, відомості щодо якого 10.07.2018 року внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, -
ВСТАНОВИВ:
Слідчим управлінням Головного управління Національної поліції в Дніпропетровській області проводиться досудове розслідування у кримінальному проваджені № 42018040000000878, відомості щодо якого 10.07.2018 року внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
Процесуальне керівництво досудовим розслідуванням здійснюється управлінням процесуального керівництва у кримінальних провадженнях слідчих регіональної прокуратури Дніпропетровської області.
17 квітня 2019 року слідчому судді Індустріального районного суду м. Дніпропетровська подано клопотання прокурора відділу прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_3 , про призначення судово-економічної експертизи у кримінальному провадженні № 42018040000000878.
Згідно матеріалів клопотання досудовим розслідуванням встановлено, що у 2016-2018 роках службові особи ДП «Інвестиційно-інноваційний центр» ДОР» та благодійної організації «Благодійний фонд «Дружня підтримка» (код ЄДРПОУ 40175981) з держав Європейського союзу перевозять без сплати митних платежів через митну границю як гуманітарну допомогу медичне обладнання, товари медичного призначення, меблі та одяг для комунальних закладів Дніпропетровської області, при цьому фактично зловживаючи своїм службовим становищем, умисно з корисливих мотивів більшу частину зазначеного обладнання збувають суб`єктам господарської діяльності, чим спричинили тяжкі наслідки.
Так, відповідно до інформації з офіційного сайту Міністерства соціальної політики (https://www.msp.gov.ua/timeline/Gumanitarna-dopomoga.html) встановлений план розподілу гуманітарної допомоги КЗ «Дніпропетровське об`єднання швидкої медичної допомоги» ДОР (код ЄДРПОУ 01984636, далі КЗ «Дніпропетровське ОШМД»), згідно з яким заплановано передачу наступного медичного обладнання як благодійної допомоги -інвалідні візки 50 одиниць. Також планом розподілу гуманітарної допомоги між набувачами від 09.10.2017 за вих. № 46-17/2 (отримувач БО «Благодійний фонд «Дружня підтримка», донор Асоціація «Медичної і благодійної допомоги Франція-Україна»), згідно з яким КЗ «Дніпропетровське ОШМД» також заплановано передачу медичного обладнання як благодійної допомоги. Наказами №№ 731 від 04.05.2017, 1014 від 19.06.2017, 1650 від 20.10.2017 Міністерства соціальної політики України «Про визнання вантажів гуманітарною допомогою» зазначене майно визнано гуманітарною допомогою.
Витребуваною інформацією з Дніпропетровської митниці ДФС за вантажно-митними деклараціями №№ UA110180/2017/403891 від 05.05.2017, UA110180/2017/407748від 05.07.2017, UA110180/2017/415715від 25.10.2017 зазначена благодійна допомога пройшла митне оформлення без нарахування будь-яких платежів.
Також у 2018 році медичне обладнання та медикаменти надходили на адресу Благодійної організації «Міжнародний благодійний фонд Олександра Петровського «Солідарність» (код ЄДРПОУ э26438886) для розподілу між комунальними закладами Дніпропетровської області, у тому числі КЗ «Дніпровське КОШМД».
Однак згідно відповіді КЗ «Дніпровське КОШМД» № 6/305 від 23.07.20018 медикаменти, медичне обладнання та меблі отримано останній раз 12.12.2016.
Допитані як свідки головний бухгалтер КЗ«Дніпровське КОШМД» ОСОБА_4 та заступник головного лікаря ОСОБА_5 показали, що з грудня 2016 року заклад благодійної допомоги не отримував.
З метою з`ясування обставин вчинення кримінального правопорушення, форми вини, а також виду та розміру шкоди, завданої кримінальним правопорушенням у ході розслідування виникла необхідність у залученні експертів для проведення судової економічної експертизи.
Прокурор у судове засідання не з`явився, надав заяву, в якій клопотання підтримав, просив задовольнити та розглядати без його участі.
Відповідно до ч. 3 ст. 244 КПК України неприбуття прокурора не перешкоджає розгляду клопотання про проведення експертизи.
Згідно ч. 4 ст. 107 КПК України фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження не здійснювалося.
Слідчий суддя, дослідивши матеріали клопотання, дійшов висновку, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ч. 1ст. 242 КПК Україниекспертиза проводиться експертом за зверненням сторони кримінального провадження або за дорученням слідчого судді чи суду, якщо для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання. Не допускається проведення експертизи для з`ясування питань права.
Відповідно до ч.1ст. 242 КПК Україниекспертиза проводиться експертною установою, експертом або експертами, за дорученням слідчого судді чи суду, наданим за клопотанням сторони кримінального провадження або, якщо для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання.
Статтею 243 КПК Українипередбачено, що експерт залучається за наявності підстав для проведення експертизи за дорученням слідчого судді чи суду, наданим за клопотанням сторони кримінального провадження.
Відповідно до ч. 6ст. 244 КПК Українислідчий суддя задовольняє клопотання, якщо особа, яка звернулася з відповідним клопотанням, доведе, що для вирішення питань, що мають істотне значення для кримінального провадження, необхідне залучення експерта.
Враховуючи викладене, вважаю, що для вирішення завдань, які перелічені прокурором у клопотанні, існує необхідність у застосуванні спеціальних знань та призначення судово-економічної експертизи.
На підставі викладеного і керуючись ст. ст. 242-244 КПК України, -
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання прокурора відділу прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_3 , про призначення судово-економічної експертизи у кримінальному провадженні № 42018040000000878, відомості щодо якого 10.07.2018 року внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, задовольнити.
Доручити судовому експерту ОСОБА_6 проведення судово-економічної експертизи у кримінальному провадженні № 42018040000000878.
На вирішення експерту поставити питання:
- яка фактична кількість отриманих інвалідних візків Благодійною організацією «благодійний фонд «дружня підтримка» від Асоціації «Медичної і благодійної допомоги Франція Україна» та на яку суму?
- визначити об`єм та суму розподіленого майна (інвалідних візків) між кінцевими набувачами на теперішній час?
- яка різниця між отриманим та розподіленим майном інвалідними візками?
- яка сума податкових зборів підлягала сплаті при розмитненні майна ( інвалідних візків) на загальних підставах?
Для дослідження експерту надати матеріали кримінального провадження № 42018040000000878 від 10.07.2018 року.
Попередити експерта про кримінальну відповідальність за ст.ст. 384, 385 КК України за завідомо неправдивий висновок експерта та відмову експерта без поважних причин від виконання покладених на нього обов`язків у суді чи під час провадження досудового слідства.
Ухвала є остаточною та оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Індустріальний районний суд м.Дніпропетровська |
Дата ухвалення рішення | 22.04.2019 |
Оприлюднено | 17.02.2023 |
Номер документу | 81372812 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення експертизи |
Кримінальне
Індустріальний районний суд м.Дніпропетровська
Кухтін Г. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні