Рішення
від 23.04.2019 по справі 420/888/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/888/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 квітня 2019 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Танцюри К.О.,

за участю секретаря Орленко А.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м.Одесі справу за адміністративним позовом Об'єднаної професійної спілки плавскладу до Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області про визнання протиправним та скасування рішення,-

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Об'єднаної професійної спілки плавскладу до Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області про визнання протиправним та скасування рішення Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області від 21.11.2018р. №0054931310, з урахуванням уточненої позовної заяви від 26.02.2019р. (а.с.65-71)

Ухвалою суду від 27.02.2019р. відкрито провадження у справі та ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін.

В обґрунтування позовних вимог представник позивача у позовній заяві зазначив, що позивач на виконання вимог Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування сумлінно виконує свої обов'язки та своєчасно сплачує єдиний внесок у строк встановлений чинним законодавством, що підтверджується відповідними платіжними дорученнями. Так представник позивача зазначав, що профспілкою у період з квітня 2015 року по травень 2017 року до бюджету сплачувався ЄСВ згідно виписок банку ПА по особовому № 26000000058424, однак платежі здійснювались на помилковий розрахунковий рахунок ГУ ДКСУ в Одеській області - 37195206001553 замість розрахункового рахунку - 37191201011553 у зв'язку з допущенням технічної описки у коді бюджетної класифікації. Позивач зазначив, що з метою виправлення допущеної помилки 21.06.2017р. профспілка звернулась з відповідною заявою до ДПІ у Приморському районі м.Одеси ГУ ДФС в Одеській області з проханням сплачені кошти за ЄСВ на рахунок 37195206001553 у період з квітня 2015 року по травень 2017 року перерахувати на рахунок 37191201011553, однак 07.08.2018р. Головним управлінням ДФС в Одеській області прийняте рішення №0326901310 щодо застосування до Профспілки штрафних санкцій у розмірі 13994,81 грн. та нарахування пені у розмірі 33345,99 грн за період з 21.04.2015 р.по 18.10.2017 р. за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску. Представник позивача зазначив, що 15.08.2018р. позивачем на адресу ГФС України було подано відповідну скаргу з метою скасування цього рішення та 12.09.2018р. за результатом розгляду вказаної скарги ДФС України прийняте рішення №29363/6/99-99-11-02-02-25 про часткове її задоволення, рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 07.08.2018р. № 0326901310 ГУ ДФС в Одеській області скасовано та відкликано з дня його прийняття. При цьому, як зазначив позивач, 21.11.2018р. Головним управлінням ДФС в Одеській області, з урахуванням обставин зазначених у рішенні ДФС України від 12.09.2018р., прийнято рішення №0054931310 щодо застосування до Профспілки штрафних санкцій у розмірі 12450,41грн. та нарахування пені у розмірі 29442,43 грн за період з 21.04.2015р. по 21.06.2017р. за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску. Позивач, посилаючись на положення ст. 43, 45 Бюджетного кодексу України та Закон України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування зазначив, що штрафні санкції застосовуються у разі несплати (неперерахування) або несвоєчасної сплати (несвоєчасного перерахування) єдиного внеску, а не у випадку помилково сплачених сум єдиного внеску на невідповідний рахунок та просив суд задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги Об'єднаної професійної спілки плавскладу та просив суд задовольнити їх у повному обсязі.

Представник відповідача заперечував проти задоволення позовних вимог у повному обсязі з підстав, викладених у відзиві Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області від 19.03.2019р. зазначивши, що на підставі ч.10 та п. 2 ч. 11 ст. 25 Закону України від 08 липня 2010 року N2464-VІ Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування ГУ ДФС в Одеській області застосовано до позивача штрафні санкції за несвоєчасну сплату єдиного соціального внеску у розмірі 12450,41 грн. та нараховано пеню на суму недоїмки у розмірі 29442,43 грн.(в загальному розмірі 41892,84 грн.) за період з 21.04.2015р.до 21.06.2017р. Відповідач, посилаючись на порядок обчислення сплати єдиного внеску встановленого положеннями Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та на те, що на його думу, Об'єднаною професійною спілкою плавскладу порушено частину 8 статті 9 вказаного Закону щодо своєчасної сплати єдиного внеску, важає, що ним правомірно застосовано штрафні санкції за несвоєчасну сплату єдиного соціального внеску, та нарахованню пеню на суму недоїмки.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.

У період з квітня 2015 року по травень 2017 року Об'єднаною професійної спілкою плавскладу сплачувався єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (ЄСВ) на р/р ГУ ДКСУ в Одеській області - 37195206001553, про що свідчать відповідні виписки по особовому рахунку №26000000058424 (а.с.38-61):

-виписки від 14.04.2015р. на загальну суму 4054,92 грн., з якої 259,20 грн. призначено на ЄСВ 3,6% утримання з з/п за березень 2015 року, та 2646,72 грн. на ЄСВ 36,76% нарахувань на з/п за березень 2015 року;

- виписки від 12.05.2015р. на загальну суму 6084,72 грн., з якої 388,80 грн. призначено на ЄСВ 3,6% утримання з з/п за квітень 2015 року, та 3972,24 грн. на ЄСВ 36,76% нарахувань на з/п за квітень 2015 року;

-виписки від 11.06.2015р. на загальну суму 5974,56 грн., з якої 388,80 грн. призначено на ЄСВ 3,6% утримання з з/п за травень 2015 року, та 3970,08 грн. на ЄСВ 36,76% нарахувань на з/п за травень 2015 року;

-виписки від 07.07.2015р. на загальну суму 6082,56 грн., з якої 388,80 грн. призначено на ЄСВ 3,6% утримання з з/п за червень 2015 року, та 3970,08 грн. на ЄСВ 36,76% нарахувань на з/п за червень 2015 року;

-виписки від 14.09.2015р. на загальну суму 6082,56 грн., з якої 388,80 грн. призначено на ЄСВ 3,6% утримання з з/п за серпень 2015 року, та 3970,08 грн. на ЄСВ 36,76% нарахувань на з/п за серпень 2015 року;

-виписки від 16.10.2015р. на загальну суму 6088,96 грн., з якої 388,80 грн. призначено на ЄСВ 3,6% утримання з з/п за вересень 2015 року, та 3970,08 грн. на ЄСВ 36,76% нарахувань на з/п за вересень 2015 року;

-виписки від 12.11.2015р. на загальну суму 6082,56 грн., з якої 388,80 грн. призначено на ЄСВ 3,6% утримання з з/п за жовтень 2015 року, та 3970,08 грн. на ЄСВ 36,76% нарахувань на з/п за жовтень 2015 року;

-виписки від 16.12.2015р. на загальну суму 6082,56 грн., з якої 388,80 грн. призначено на ЄСВ 3,6% утримання з з/п за листопад 2015 року, та 3970,08 грн. на ЄСВ 36,76% нарахувань на з/п за листопад 2015 року;

-виписки від 19.01.2016р. на загальну суму 6082,56 грн., з якої 388,80 грн. призначено на ЄСВ 3,6% утримання з з/п за грудень 2015 року, та 3970,08 грн. на ЄСВ 36,76% нарахувань на з/п за грудень 2015 року;

-виписки від 15.02.2016 на загальну суму 3970,08 грн. з призначенням на ЄСВ 36,76% нарахувань на з/п за січень 2016 року;

-виписки від 19.02.2016 на загальну суму 1782,43 грн., з якої 388,80 грн. призначено на ЄСВ 3,6% утримання з з/п за січень 2016 року;

-виписки від 16.06.2016р. на загальну суму 6082,56 грн., з якої 388,80 грн. призначено на ЄСВ 3,6% утримання з з/п за травень 2016 року, та 3970,08 грн. на ЄСВ 36,76% нарахувань на з/п за травень 2016 року;

-виписки від 15.07.2016р. на загальну суму 6082,56 грн., з якої 388,80 грн. призначено на ЄСВ 3,6% утримання з з/п за червень 2016 року, та 3970,08 грн. на ЄСВ 36,76% нарахувань на з/п за червень 2016 року;

-виписки від 19.09.2016р. на загальну суму 4485,20 грн., з якої 2376,00 грн. призначено на ЄСВ 22% нарахувань на з/п за серпень 2016 р.;

-виписки від 14.11.2016р. на загальну суму 4482,00 грн., з якої 2376,00 грн. призначено на ЄСВ 22% нарахувань на з/п за жовтень 2016 р.;

-виписки від 10.01.2017р. на загальну суму 4482,00 грн., з якої 2376,00 грн. призначено на ЄСВ 22% нарахувань на з/п за грудень 2016 р.;

-виписки від 20.02.2017р. на загальну суму 2988,00 грн., з призначенням на ЄСВ 22% нарахувань на з/п за січень 2017 р. у розмірі 1584,00грн.;

-виписки від 17.03.2017р. на загальну суму 3921,75 грн., з якої 2079,00 грн. призначено на ЄСВ 22% нарахувань на з/п за лютий 2017 р.;

-виписки від 13.04.2017р. на загальну суму 4855,50 грн., з якої 2574,00 грн. призначено на ЄСВ 22% нарахувань на з/п за березень 2017 р.;

-виписки від 16.05.2017р. на загальну суму 4855,50 грн., з якої 2574,00 грн. призначено на ЄСВ 22% нарахувань на з/п за квітень 2017 р.;

-виписки від 20.06.2017р. на загальну суму 2156,56 грн., з якої 1258,00 грн. призначено на ЄСВ 22% нарахувань на з/п за травень 2017 р.

21.06.2017р. Об'єднана професійна спілка плавскладу звернулась до ДПІ у Приморському районі м. Одеси із заявою, у якій просило сплачені кошти за ЄСВ на рахунок 37195206001553 у період з квітня 2015 року по травень 2017 року перерахувати на рахунок 37191201011553 (а.с.15).

07.08.2018р. Головним управлінням ДФС в Одеській області прийнято рішення №0326901310, яким до Об'єднаної професійної спілки плавскладу застосовано штрафні санкції у розмірі 13994,81 грн. та нарахувано пеню у розмірі 33345,99 грн. за період з 21.04.2015р. по 18.10.2017р. за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску (а.с.16).

Не погоджуючись із вказаним рішення про застосування штрафних санкцій від 07.08.2018р. Об'єднана професійна спілка плавскладу звернулась до ДФС України із скаргою (а.с.17-22), за результатом розгляду якої ДФС України прийнято рішення №29363/6/99-99-11-02-02-25 від 12.09.2018р., яким вирішено рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату єдиного внеску віж 07.08.2018р. №0326901310 ГУ ДФС в Одеській області скасувати та вважати відкликаним з дня прийняття даного рішення(а.с.23-25).

При цьому, 21.11.2018р. Головним управлінням ДФС в Одеській області, прийнято рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску №0054931310, яким до Об'єднаної професійної спілки плавскладу застосовано штрафні санкції у розмірі 12450,41 грн. та нарахувано пеню у розмірі 29442,43 грн. за період з 21.04.2015 р. по 21.06.2017 р.(а.с.26).

Не погоджуючись із вказаним рішенням про застосування штрафних санкцій від 21.11.2018р. Об'єднана професійна спілка плавскладу звернулась до ДФС України із скаргою від 27.12.2018р. (а.с.27-34), за результатом розгляду якої ДФС України прийнято рішення №5026/6/99-99-11-05-02-25 від 31.01.2019р. про залишення скарги без задоволення, рішення - без змін (а.с.35-37).

Статтею 67 Конституції України визначено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначені Законом України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 08.07.2010 р. N 2464-VI.

Згідно із п.4 ч.2 ст.6 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування платник єдиного внеску зобов'язаний подавати звітність та сплачувати до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування. У разі надсилання звітності поштою вона вважається поданою в день отримання відділенням поштового зв'язку від платника єдиного внеску поштового відправлення із звітністю.

Відповідно до положень ч.7, 8 ст.9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування Єдиний внесок сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів з його банківського рахунку. Платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця.

Частинами 10, 11 ст.9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування днем сплати єдиного внеску вважається у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки органу доходів і зборів - день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органу доходів і зборів. У разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом.

Пунктом 6 ч.1 ст.1 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування визначено, що недоїмка - сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом, обчислена органом доходів і зборів у випадках, передбачених цим Законом

Згідно із ч.1 ст.43 Бюджетного кодексу України при виконанні державного бюджету і місцевих бюджетів застосовується казначейське обслуговування бюджетних коштів. Казначейство України забезпечує казначейське обслуговування бюджетних коштів на основі ведення єдиного казначейського рахунку, відкритого у Національному банку України.

Частиною 5 ст.45 Бюджетного кодексу України встановлено, що податки і збори та інші доходи державного бюджету визнаються зарахованими до державного бюджету з дня зарахування на єдиний казначейський рахунок.

Крім цього, пунктом 22.4 статті 22 Закону України Про платіжні системи та переказ коштів в Україні 05.04.2001р. N 2346-III визначено, що під час використанні розрахункового документа ініціювання переказу вважається завершеним з дати надходження розрахункового документа на виконання до банку платника.

Відповідно до пункту 109.1 статті 109 Податкового кодексу України податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Як встановлено судом під час з'ясування офіційних обставин справи позивачем сплачувався ЄСВ з 21.04.2015 р. по 21.06.2017 р. своєчасно та в повному обсязі, про що свідчать відповідні платіжні виписки за вказаний період (а.с.38-61), однак вказані кошти помилково сплачувались ГУ ДКСУ в Одеській області - 37195206001553, замість вірного р/р 37191201011553. При цьому, у ході судового розгляду справи представник відповідача не заперечував того, що рахунок на який були сплачені позивачем вказані кошти є також рахунком Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області у ГУ ДКСУ в Одеській області.

Разом з тим, помилкове зазначення неправильного рахунку отримувача коштів - податкового органу не є правовою підставою для висновку про несплату необхідної суми єдиного внеску у визначений законодавством строк.

Допущена позивачем помилка не спричинила настання будь-яких негативних наслідків або збитків для відповідного бюджету, й, до того ж, в подальшому була самостійно виявлена та підприємство звернулось до податкового органу із заявою про спрямування коштів за належністю.

Аналогічна позиція викладена Верховним Судом по справі №813/2487/17.

Разом з тим, при прийнятті рішення суд враховує правову позицію у постанові Верховного Суду України від 16 червня 2015 року у справі №21-377а15, відповідно до якої здійснення помилки під час перерахування узгодженої суми грошового зобов'язання до державного бюджету в строк, встановлений пунктом 57.1 статті 57 ПК України, має кваліфікуватися як дія, хоча й помилкова. Відтак дії, які не містять ознак бездіяльності платника податків при сплаті узгодженої суми грошового зобов'язання, не можуть бути підставою для застосування штрафів, передбачених пунктом 126.1 статті 126 ПК України.

Враховуючи викладене та те, що Об'єднаною професійною спілкою плавскладу виконано зобов'язання зі сплату єдиного внеску у встановлені Законом терміни та розмірі, суд вважає, що відсутні підстави для застосування штрафних санкцій за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску та відповідно позовні вимоги про визнання протиправним та скасування рішення Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області від 21.11.2018р. №0054931310 є обгрунтованими та підлягають задоволенню.

Відповідно до ч.ч.1,2 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене, суд вважає, що адміністративний позов Об'єднаної професійної спілки плавскладу, підлягає задоволенню.

Частиною 1 ст.139 КАС України визначено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як вбачається з квитанції №39007660 від 15.02.2019р. позивачем сплачено судовий збір за подання вказаного адміністративного позову у загальному розмірі 1921,00 грн.

Враховуючи те, що суд прийшов до висновку про наявність підстав для задоволення позовної заяви Об'єднаної професійної спілки плавскладу, суд вважає за можливе стягнути з відповідача за рахунок бюджетних асигнувань на користь позивача сплачений судовий збір у сумі 1921,00 грн.

Керуючись ст.ст. 241-246, 250, 255, 295,382 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Об'єднаної професійної спілки плавскладу -задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС в Одеській області від 21.11.2018р. №0054931310.

Стянути з Головного управління ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646, м. Одеса, вул. Семінарська,5 ) на користь Об'єднаної професійної спілки плавскладу (код ЄДРПОУ 23988988, м.Одеса, пров. Вознесенський 14, кв.32) сплачений судовий збір у розмірі 1921,00 грн. (одна тисяча дев'ятсот двадцять одна гривня).

Рішення набирає законної сили згідно ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст. 293, 295 та п. 15-5 розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення виготовлено 23.04.2019р.

Суддя К.О. Танцюра

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.04.2019
Оприлюднено25.04.2019
Номер документу81396003
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/888/19

Ухвала від 15.07.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 24.06.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 28.05.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Рішення від 23.04.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 27.02.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 20.02.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні