Рішення
від 23.04.2019 по справі 420/990/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/990/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 квітня 2019 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Вовченко O.A., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження в приміщенні суду справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю ФРУКТ І К до Головного управління ДФС в Одеській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії,-

ВСТАНОВИВ:

21 лютого 2019 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю ФРУКТ І К до Головного управління ДФС в Одеській області та Державної фіскальної служби України, в якому позивач просить суд:

1. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації Головного управління ДФС в Одеській області від 12.12.2018 року № 1021199/42512185 про відмову в реєстрації податкової накладної № 29 від 24.11.2018 року, поданої 05.12.2018 року до Єдиного реєстру податкових накладних товариством з обмеженою відповідальністю ФРУКТ І К .

2. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 29 від 24.11.2018 року датою її фактичного отримання, а саме: 05.12.2018 року.

25 лютого 2019 року ухвалою суду прийнято до розгляду позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю ФРУКТ І К , відкрито провадження у адміністративній справі та визначено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 12.12.2018 р. комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації було винесено рішення № 1021199/42512185 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. В якості підстави для відмови у реєстрації податкової накладної відповідачем вказано ненадання платником податку копії документів, а саме: договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків. Позивач у позовній заяві зазначає, що спірне рішення було прийнято ДФС з порушенням процедури, встановленої ст. 201 ПК України, та всупереч вимогам Постанови КМУ від 21.02.2018 року №117 Про затвердження Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , без урахування документів, складених між ТОВ ФРУКТ І К та ТОВ Дунайська імпортна компанія для підтвердження господарських операцій між ними, у зв'язку з чим таке рішення має бути визнано протиправним та скасовано. Товариство з обмеженою відповідальністю ФРУКТ І К (код ЄДРПОУ 42512185) зареєстроване в якості юридичної особи 02.10.2018 р. за адресою: м. Одеса, вул. Водопровідна, б. 1, корпус А, оф. 701, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. ТОВ ФРУКТ І К зареєстровано 26.10.2018 р. як платник податку на додану вартість, про що свідчить витяг з Реєстру платників податку на додану вартість № 1815534500750. Видами діяльності ТОВ ФРУКТ І К за КВЕД є: 46.31 Оптова торгівля фруктами й овочами. Більша частина продукції, яку на територіях України реалізує ТОВ ФРУКТ І К є імпортом з Туреччини, Грузії та інших країн. Між ТОВ ФРУКТ І К та імпортними компаніями були укладені: контракт на поставку № 06/18 від 15.10.2018 р. між ТОВ ФРУКТ І К та фірмою GELEN YAS SEBZE MEY. GIDA TAR. HAYV. ОТО. INS. PAZ. ITH. IHR. SAN. TIC. LTD. STI. (Туреччина); контракт на поставку № 11/18 від 01.11.2018 р. між ТОВ ФРУКТ І К та фірмою ANDAC DIS TICARET GІDA INS. PLASTIK SAN. LTD. STI. (Туреччина); контракт на поставку № 09/18 від 01.11.2018 р. між ТОВ ФРУКТ І К та фірмою DAS NARENCIYE SERACILIK TARIM URUN. TASIMACILIK PAZ. ITH. IHR.SAN. VE TIC. LTD. STI (Туреччина). На виконання умов поставки товару за вищевказаними контрактами на адресу ТОВ ФРУКТ І К надійшов наступний товар, що підтверджується ВМД: за контрактом на поставку № 06/18 від 15.10.2018 р., за ВМД №UA500060/2018/035777 від 22.11.2018 p., надійшов товар: мандарини свіжі у кількості - 22900 кг. (вага брутто), 20600 кг. (вага нетто) на суму 6180,00 доларів CШA; за ВМД №UA500060/2018/035776 від 22.11.2018 р. надійшов товар: мандарини свіжі у кількості 23500 кг. (вага брутто), 21500 кг. (вага нетто) на суму 6450,00 доларів США. За контрактом на поставку № 11/18 від 01.11.2018 р.: за ВМД № UA500040/2018/012266 від 23.11.2018 p. надійшов товар: мандарини свіжі у кількості - 76500 кг. (вага брутто), 73500 кг. (вага нетто) на суму 29400,00 доларів США. За контрактом на поставку № 09/18 від 01.11.2018 р. за ВМД № UA500060/2018/012268 від 23.11.2018 p. надійшов товар: мандарини свіжі сорту SATSUMA у кількості - 102000 кг. (вага брутто), 97000 кг. (вага нетто) на суму 38800,00 доларів США та сорту DOBASHBENI у кількості - 25500 кг. (вага брутто), 24250 кг. (вага нетто) на суму: 9700,00 доларів США. Усього на загальну кількість: 236850 кг. (вага нетто) та на загальну вартість - 90530 доларів США. 19.10.2018 р. між ТОВ ФРУКТ І К (постачальник) та ТОВ Дунайська імпортна компанія (покупець) був укладений договір поставки № 19/10-2018, відповідно до умов якого постачальник, в порядку та на умовах, визначених цим договором, зобов'язується передати у власність покупцю товар: мандарини. Місцем передачі товару від постачальника покупцю за цим договором є склад постачальника, розташований за адресую: м. Одеса, вул.Агрономичеська, 205. Зобов'язання з поставки товару вважаються виконаними з моменту передачі товару та разом з ним належним чином оформлених товаросупровідних документів та видаткової накладної. На виконання умов зазначеного договору поставки ТОВ ФРУКТ І К було здійснено поставку мандарин на адресу ТОВ Дунайська імпортна компанія : у кількості 120000 кг., на загальну суму 2040000,00 грн. без ПДВ, ПДВ 20% - 408000,00 грн., загальна вартість з ПДВ - 2448000,00 грн. Факт постачання товару підтверджується видатковою накладною № 44 від 24.11.2018 р. Рух товарно-матеріальних цінностей і розрахунок за їх перевезення автомобільним транспортом підтверджується наступними товаротранспортними накладними (ТТН): № Р44/1 від 24.11.2018 р.; № Р44/2 від 24.11.2018 р.; № Р44/3 від 24.11.2018 р.; № Р44/4 від 24.11.2018 р.; № Р44/5 від 24.11.2018 р.; № Р44/6 від 24.11.2018 р.. Вказаний товар був переданий ТОВ Дунайська імпортна компанія , що підтверджується печаткою покупця на видаткової накладної та підписом уповноваженої особи покупця - водія/експерта на товарно-транспортних накладних. Умови оплати товару, що був поставлений відповідно до видаткової накладної № 44 від 24.11.2018 р. узгоджені сторонами договору та вказані у рахунку на оплату товару № 1 від 24.11.2018 р.: протягом 20 календарних днів з дати поставки товару. Перерахування коштів за товар від ТОВ Д.І.К. (покупця) по договору поставки підтверджується наступними документами: платіжне доручення № 300 від 04.12.2018 р. на суму 1730000,00 грн.; платіжне доручення № 302 від 05.12.2018 р. на суму 520000,00 грн.; платіжне доручення № 351 від 10.12.2018 р. на суму 232000,00 грн. Усього на загальну суму 2482000,00 грн., з яких 2448000,00 грн. оплата товару за видаткової накладної № 44 від 24.11.2018 р. Дата виникнення податкових зобов'язань по даної господарської операції це дата відвантаження товарів (враховуючи, що оплата здійснюється після отримання товару). За фактом настання першої події, а саме поставки товару 24.11.2018 р., ТОВ ФРУКТ І К склало податкову накладну від 24.11.2018 р. № 29 на суму 2448000 грн., утому числі ПДВ 408000,00 грн. та подало її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. За результатом обробки цієї податкової накладної 05.12.2018 р. в 12:02:20 її реєстрація була зупинена, про що ТОВ ФРУКТ І К було направлено відповідне повідомлення: квитанція № 1 від 05.12.2018 р. В якості підстави для зупинення реєстрації податкової накладної вказано наступне: відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК від 24.11.2018 р. №29 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 8052 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п. 2 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних . 05.12.2018 року позивачем було направлено до контролюючого органу-ДПІ у Приморському р- ні м, Одеси ГУ ДФС в Одеській області повідомлення №1 про подачу пояснень, щодо підтвердження реальності здійснення операції по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено, до якого були додані (прикріплені) документи. Вказане повідомлення з доданими до нього документами було доставлено до ДФС України 05.12.2018 р., про що свідчать відповідні квитанції. За результатом розгляду наданих позивачем пояснень та документів, комісія Головного управління ДФС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації: 12.12.2018 р. прийняла рішення № 1021199/42512185 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Податкова накладна № 29 від 24.11.2018 р. відповідає всім вимогам та критеріям, що встановлені Податковим кодексом України та відповідними підзаконними нормативно-правовими актами. У рішенні комісії підставою для відмови вказано ненадання платником податків ТОВ ФРУКТ І К документів для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, а саме: договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків. Але це спростовується фактичними обставинами справи. Враховуючи, що оплата товару за договором поставки за домовленістю сторін здійснювалась після отримання товару, то датою виникнення податкових зобов'язань (перша подія) щодо даної господарської операції є дата відвантаження товарів - 24.11.2018 р. (згідно з видаткової накладної № 44), а не дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, тому податкова накладна була складена та відправлена до контролюючого органу 24.12.2018 р., а після її зупинення розрахункові не додавались. ТОВ ФРУКТ І К надало до контролюючого органу пояснення та усі необхідні документи, у тому числі первинні, якими підтверджується реальність здійснення господарської операції по зупиненої податкової накладної № 29 від 24.12.20018 р. та спростовують її відповідність ознакам ризикованих операції, вказаних у п.п. 2.1. п. 2 Критеріїв ризиковості. Всі надані позивачем первинні документи не мають дефекту форми, змісту або походження, які у силу частини другої статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність", пункту 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88, спричинили б втрату первинними документами юридичної сили, а тому підтверджують факт здійснення господарських операцій. В оскаржуваному рішенні про відмову у реєстрації податкової накладної не зазначено (не підкреслено), яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, не конкретизовано, чому наданих документів не вистачає для підтвердження реальності здійснення господарської операції та для прийняття рішення про реєстрацію вищевказаної податкової накладної. Тобто, комісією ДФС України не наведені мотиви неврахування чи відхилення наданих позивачем пояснень та документів. Оскаржуване рішення Головного управління ДФС в Одеській області не відповідає критеріям чіткості та зрозумілості акту індивідуальної дії, породжує його неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов'язку позивачем щодо виконання юридичного волевиявлення суб'єкта владних повноважень. Спірна господарська операція взагалі не відповідає критеріям ризиковості, тому від самого початку реєстрація податкової накладної № 29 від 24.11.2018 р. було неправомірно зупинено. Для того, щоб господарську операцію можливо було віднести до ризикової потрібно щоб обсяг постачання товару дорівнював або перевищував величину залишку, яка визначається за певною формулою, вказаною у п.п.2.1 п.2 Критерію, а саме: товар, зазначений у податкової накладної №29 від 24.11.2018 р.: мандарини. Код товару мандарини : 0805205000 (згідно з Переліком кодів товарів, згідно з УКТ ЗЕД, які застосовуються для визначення відповідності податкових накладних/розрахунків коригування, які подано на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних, критеріям ризиковості здійснення операції при здійсненні моніторингу). Обсяг постачання товару, зазначеного у податковій накладній № 29 від 24.11.2018 р., яку подано на реєстрацію в Реєстрі та реєстрація якої зупинена рішенням ДФС - 120000 кг. Постачання товару покупцю підтверджується видатковою накладною № 44 від 24.11.2018 р. Обсяг придбання товару (ввезення товару на митну територію у режимі імпорт з 01.01.2017 р): 1369620 кг. ТОВ ФРУКТ І К не здійснював придбання товару Мандарини у вітчизняних постачальників тому відсутні податкові накладні, які надаються постачальником-резидентом. Обсяг постачання товару (загальний обсяг реалізації товару за період з 01.01.2017 р.): 216033 кг. Залишок товару мандарини : 1838397.00 кг. Враховуючи, що листи міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, у тому числі лист ДФС від 21.03.2018 №959/99-99-07-18 щодо визначення Критеріїв ризиковості, не є нормативно-правовими актами, вони лише мають інформаційний характер і не встановлюють правових норм.

24 січня 2019 року до суду за вх.№ЕП/615/19 від представника відповідачів надійшов відзив на позов, у якому посилаючись на Закон України Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні від 21 грудня 2016 року № 1797-VIIІ, Закон України Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році від 07.12.2017 року № 2245-VIIІ, Податковий кодекс України від 2 грудня 2010 року № 2755-VІ (зі змінами та доповненнями), Постанову Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року № 117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної і розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , наказ Державної фіскальної служби України від 16.03.2018 року № 137 Про затвердження Порядку роботи Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації зазначає, що в рішенні комісії №1021199/42512185 від 12.12.2018 року щодо реєстрації податкової накладної №29 від 24.11.2018 року було зазначено про ненаданням платником документів, а саме договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції, первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових Форм та галузевої специфіки, накладні та розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків. Враховуючи викладене, представник відповідачів у задоволенні позовних вимог просить відмовити у повному обсязі.

Дослідивши матеріали справи та обставини, якими обґрунтовуються вимоги та докази, якими вони підтверджуються, суд вважає, що адміністративний позов слід задовольнити з наступних підстав.

Товариство з обмеженою відповідальністю ФРУКТ І К (ідентифікаційний код юридичної особи 42512185) зареєстровано як юридична особа 02.10.2018 року та з 03.10.2018 року взято на податковий облік.

Відповідно до частини першої статті 3 Господарського кодексу України, під господарською діяльністю розуміється діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.

Згідно з пп.14.1.36 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, господарська діяльність - діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Згідно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.185-186), основним видом економічної діяльності товариства з обмеженою відповідальністю ФРУКТ І К за КВЕД є: 46.31 Оптова торгівля фруктами й овочами.

Як вбачається з матеріалів справи, 19 жовтня 2018 року ТОВ ФРУКТ І К (постачальник) та ТОВ Дунайська імпортна компанія (покупець) уклали договір поставки №19/10-2018 (а.с.99-101), за умовами якого відповідно до умов якого постачальник зобов'язується передати у власність покупця товар, а покупець зобов'язується прийняти товар та своєчасно здійснити його оплату на умовах, визначених цим договором (п.1.1). Товар поставляється окремими партіями згідно з заявками покупця на умовах: постава товару зі складу покупця (п.2.1). Кількість, асортимент, ціна за одиницю товару, що постачається, вказуються у видатковій накладній, що складена на підставі заявки покупця та на підставі якої відпускається товар (п.2.3). Перехід права власності на товар та ризик його випадкової загибелі переходить від постачальника до покупця з моменту передачі товару на складі постачальника за адресою, вказаною в п.2.1 договору. Відвантаження товару (передача) підтверджується підписаною сторонами видатковою накладною та передачею товаросупровідних документів, які передаються постачальником покупцю разом із відвантаженням товару (п.2.5). Загальна сума договору складає 5000000 грн. Покупець зобов'язаний оплатити вартість тієї кількості товару, яку він замовив згідно розміщеним заявкам (п.5.1). Оплата за товар покупцем може здійснюватись на наступних умовах: або протягом 14 днів з моменту отримання (відвантаження) товару та на підставі рахунку, видаткової накладної - шляхом перерахунку на розрахунковий/поточний рахунок постачальника грошових коштів; або на умовах попередньої оплати на підставі рахунку шляхом перерахунку на розрахунковий/поточний рахунок постачальника грошових коштів (п.5.2).

На підтвердження реальності умов вказаного договору позивач надав до суду:

- видаткову накладну №44 від 24.11.2018 року (а.с.102, 148) на товар мандарин загальною кількістю 120000 кг., вартістю 2488000,00 грн. (з яких ПДВ - 408000,00 грн.);

- товарно-транспортні накладні від 24.11.2018 року (а.с.103-114);

- виписка з програми 1С за період 22.11.2018-31.11.2018 (а.с.115);

- рахунок на оплату №1 від 24.11.2018 року (а.с.27, 116) на товар мандарин загальною кількістю 120000 кг., вартістю 2488000,00 грн. (з яких ПДВ - 408000,00 грн.);

- платіжні доручення №300 від 04.12.2018 року (а.с.117), №302 від 05.12.2018 року (а.с.118) та №351 від 10.12.2018 року (а.с.119);

- виписки по рахунку (а.с.120-123).

Окрім цього позивачем на підтвердження реальності вищевказаного договору до суду надано наступні документи:

- контракт на поставку №06/18 від 15.10.2018 року (а.с.57-66), укладений між ТОВ ФРУКТ І К (покупець) та фірмою GELEN YAS SEBZE MEY. GIDA TAR. HAYV. ОТО. INS. PAZ. ITH. IHR. SAN. TIC. LTD. STI. (Туреччина) (постачальник), за умовами якого постачальник зобов'язується поставити, а покупець зобов'язується прийняти та оплатити товар, вказаний у специфікаціях, які є невід'ємною частиною даного контракту, в порядку та на умовах, визначених в контракті (п.1.1); митні декларації від 22.11.2018 року №UA500060/2018/035777 (а.с.87-89) та №UA500060/2018/035776 (а.с.90-91) на товар мандарини свіжі сорту DOBASHIBENI вагою брутто 22900 кг. та 23500 кг.;

- контракт на поставку № 11/18 від 01.11.2018 року (а.с.67-76), укладений між ТОВ ФРУКТ І К (покупець) та фірмою ANDAC DIS TICARET GІDA INS. PLASTIK SAN. LTD. STI. (Туреччина), за умовами якого постачальник зобов'язується поставити, а покупець зобов'язується прийняти та оплатити товар, вказаний у специфікаціях, які є невід'ємною частиною даного контракту, в порядку та на умовах, визначених в контракті (п.1.1); митну декларацію № UA500040/2018/012266 від 23.11.2018 року (а.с.92-94) на товар мандарини свіжі сорту SATSUMA вагою брутто 76500 кг.

- контракт на поставку № 09/18 від 01.11.2018 року (а.с.77-86), укладений між ТОВ ФРУКТ І К (покупець) та фірмою DAS NARENCIYE SERACILIK TARIM URUN. TASIMACILIK PAZ. ITH. IHR.SAN. VE TIC. LTD. STI (Туреччина), за умовами якого постачальник зобов'язується поставити, а покупець зобов'язується прийняти та оплатити товар, вказаний у специфікаціях, які є невід'ємною частиною даного контракту, в порядку та на умовах, визначених в контракті (п.1.1); митну декларацію № UA500040/2018/012268 від 23.11.2018 року (а.с.95-98) на товар мандарини свіжі сорту SATSUMA вагою брутто 102000 кг. та товар мандарини свіжі сорту SATSUMA DOBASHIBENI вагою брутто 2550 кг.;

- договір оренди від 17.10.2018 року, укладений між ТОВ ОРБІТА ФАВОРИТ (орендодавець) та ТОВ ФРУКТ І К (орендар) (а.с.126-129), за умовами якого орендодавець передає, а орендар приймає у строкове платне володіння (оперативну оренду) нерухоме майно, а саме: складське приміщення чи його частину, розташоване за адресою: м.Одеса, вул.Агрономічна, 205 (п.1.1); акт передачі складського приміщення в оренду від 17.10.2018 року (а.с.130);

- договір суборенди від 02.10.2018 року (а.с.131-132), укладений між ПП ПЛУТОС-2013 (суборендодавець) та ТОВ ФРУКТ І К (суборендар), за умовами якого суборендодавець зобов'язується передати суборендареві, а суборендар зобов'язується прийняти у тимчасове користування (суборенду) приміщення: м.Одеса, вул.Водопровідна, 1а, кабінет 701 на другому поверсі загальною площею 8 кв.м. (п.1.1); акт №1 прийому-передачі до договору суборенди (а.с.133);

- документи щодо реалізації позивачем товару мандарини контрагентам: ТОВ АТАМАН ІМПОРТ , ТОВ ГРІН БРІДЖ та податкові накладні щодо такої реалізації (а.с.140-147, 149-151, 154-184).

24 листопада 2018 року позивачем на адресу ТОВ Дунайська імпортна компанія за фактом настання першої події поставки товару виписана податкова накладна № 29 (а.с.28, 152-153) та направлена на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивачем отримано квитанцію (а.с.29-30) з єдиного вікна приймання звітності ДФС України, у якій підприємству було повідомлено, що відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 24.11.2018 №29 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 8052 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної і розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

05 грудня 2018 року позивачем направлено до ДФС повідомлення №1 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено (а.с.31), а саме щодо податкової накладної №29 від 24.11.2018 року. До вказаного повідомлення додано документи, що підтверджується квитанціями №1 (а.с.34-56) та скріншотом автоматизованої системи Податковий блок (а.с.197):

- пояснювальну записку від 05.12.2018 року (а.с.124);

- контракт №09/18 від 01.11.2018 року;

- контракт №11/18 від 01.11.2018 року;

- контракт №06/18 від 15.10.2018 року;

- вантажну митну декларацію 012266;

- договір оренди приміщення від 02.10.2018 року від 23.11.2018 року;

- вантажну митну декларацію 012268 від 23.11.2018 року;

- вантажну митну декларацію 035776 від 22.11.2018 року;

- вантажну митну декларацію 035777 від 22.11.2018 року

- виписку 1с прихід мандарин;

- договір поставки №19/10-18 від 19.10.2018 року;

- видаткову накладну, ТТН №44.

Комісією Головного управління ДФС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації 12 грудня 2018 року прийнято рішення №1021199/42512185 (а.с.25-26) про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН №29 від 24.11.2018 року з підстав ненадання платником податку копій документів:

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити);

- розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.

Не погодившись з вищевказаним рішенням комісії Головного управління ДФС в Одеській області про відмову в реєстрації податкової накладної ТОВ ФРУКТ І К в Єдиному реєстрі податкових накладних, позивач звернувся до суду з даною позовною заявою.

Спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплату пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків і визначає заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу є Податковий кодекс України від 02.12.2010 № 2755-VI.

Положеннями п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Відповідно до п. 187.1 ст. 187 ПК України (в редакції, яка діяла на час складання та зупинення реєстрації ПН) датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до п. 201.7 ст. 201 ПК України (в редакції, яка діяла на час складання та зупинення реєстрації ПН) податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

На виконання вказаних вище норм законодавства позивачем сформовано податкову накладну № 29 від 24.11.2018 року та надіслано її до ЄРПН, проте, реєстрація цієї податкової накладної була зупинена.

Згідно п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України (у редакції, що діяла на момент формування податкової накладної) реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

21 лютого 2018 року постановою Кабінету Міністрів України №117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , яка набрала чинності 22.03.2018 року затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п.14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (тут і далі - у редакції, чинній на момент формування податкової накладної) встановлено, що перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (п.16 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних).

Як вбачається з рішення №1021199/42512185 від 12 грудня 2018 року, підставами його прийняття є зокрема ненадання позивачем копій документів:

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити);

- розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.

Згідно п.21 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Щодо посилання комісії Головного управління ДФС в Одеській області на ненадання позивачем розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків суд зазначає, що договором №19/10-2018 від 19.10.2018 року передбачено можливість розрахунку контрагентом позивача ТОВ Д.І.К. після поставки товару протягом 14 днів з моменту його отримання.

При цьому товар згідно вказаного договору та видаткової накладної №44 було поставлено 24 листопада 2018 року, оплату товару здійснено 04 грудня 2018 року, 05 грудня 2018 року та 10 грудня 2018 року (14-й день оплати випадав на 08 грудня 2018 року - суботу).

Отже, на момент формування податкової накладної №29 від 24.12.2018 року, на момент зупинення її реєстрації та на момент винесення оскаржуваного рішення у ТОВ ФРУКТ І К не було доказів повної оплати товару за податковою накладною, а умовами договору передбачено можливість відстрочення такої оплати, з урахуванням чого суд приходить до висновку про неправомірність посилання комісії Головного управління ДФС в Одеській області на цю підставу у відмові в реєстрації податкової накладної №29 від 24.11.2018 року.

Суд також вважає неправомірним посилання комісією Головного управління ДФС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації на ненадання позивачем договорів, первинних документів, розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків оскільки ТОВ ФРУКТ І К до комісії разом з поясненнями від 05.12.2018 року було подано копії договорів, видаткову накладну та ТТН, ВМД.

Окрім цього суд зазначає, що в шаблоні рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у графі первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні міститься приписка у скобках документи, які не надано підкреслити , однак комісією Головного управління ДФС в Одеській області цього не зроблено.

З рішення №1021199/42512185 від 12 грудня 2018 року вбачається, що у розділі Прийнято рішення про після пункту Ненадання платником податку копій документів міститься також графа додаткова інформація , яка у цьому рішенні не заповнена.

Отже, оскаржуване рішення не містить конкретної інформації про причини та підстави для його прийняття, а саме інформації про те, яких саме первинних документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію вказаної податкової накладної.

Згідно ч.2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Щодо аналізу господарських операцій між ТОВ ФРУКТ І К та його контрагентами, то в даній справі суд не надає оцінку реальності їх здійснення, оскільки це питання повинно досліджуватись під час здійснення податкового контролю, що відповідно до п. 61.1 ст. 61 Податкового кодексу України включає в себе систему заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Таким чином, оскаржуване рішення комісії Головного управління ДФС в Одеській області є необґрунтованим, не відповідає критеріям чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії, що породжує його неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов'язку платником податків виконати юридичне волевиявлення суб'єкта владних повноважень, та відповідно вимога позивача визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації Головного управління ДФС в Одеській області від 12.12.2018 року № 1021199/42512185 підлягає задоволенню.

Статтею 242 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Згідно із ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Так, ч.2 ст.2 КАС України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч.1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних справах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно із ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб'єктів владних повноважень на підтвердження правомірності своїх рішень та докази, надані позивачем, суд приходить до висновку, що первісна вимога позивача про визнання протиправним та скасування оскаржуваного рішення є обґрунтованою та підлягає задоволенню.

Вирішуючи позовні вимоги ТОВ ФРУКТ І К про зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 29 від 24.11.2018 року датою її фактичного отримання 05.12.2018 року, суд виходить з наступного.

Відповідно до ч. 2 ст.245 КАС України, у разі задоволення позову суд може, в тому числі, прийняти постанову про зобов'язання відповідача вчинити певні дії.

Приписами КАС України, передбачено право суду у випадку встановлення порушення прав позивача зобов'язувати суб'єкта владних повноважень приймати рішення або вчиняти певні дії.

Згідно п.20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. № 341), у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

З огляду на висновок суду щодо протиправності рішення комісії Головного управління ДФС в Одеській області №1021199/42512185 від 12 грудня 2018 року, а також те, що вказаним рішенням порушено право позивача на отримання податкового кредиту, суд вважає за необхідне задовольнити вказану вимогу позивача та зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 29 від 24.11.2018 року датою її фактичного отримання 05.12.2018 року.

Таким чином, з огляду на викладене, суд вважає, що позовні вимоги ТОВ ФРУКТ І К підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Суд зазначає, що предметом розгляду даної справи є правомірність винесення рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації Головного управління ДФС в Одеській області від 12.12.2018 року № 1021199/42512185. Тобто позивачем заявлено одну вимогу немайнового характеру та похідну до неї позовну вимогу (зобов'язання зареєструвати податкову накладну №29 від 24.11.2018 року), судовий збір за яку не сплачується.

Матеріалами справи підтверджено, що позивачем сплачено судовий збір у розмірі 1921,00 грн. згідно платіжного доручення №226 від 07 лютого 2018 року (а.с.6).

Зважаючи на вищевикладене, суд дійшов висновку про стягнення солідарно з Державної фіскальної служби України та Головного управління ДФС в Одеській області за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС в Одеській області на користь товариства з обмеженою відповідальністю ФРУКТ І К судовий збір у розмірі 1921,00 грн., сплачений згідно платіжного доручення №226 від 07 лютого 2018 року.

Керуючись ст.ст. 7, 9, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов товариства з обмеженою відповідальністю ФРУКТ І К - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації Головного управління ДФС в Одеській області від 12.12.2018 року № 1021199/42512185.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 29 від 24.11.2018 року датою її фактичного отримання 05.12.2018 року.

Стягнути солідарно з Державної фіскальної служби України та Головного управління ДФС в Одеській області за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС в Одеській області на користь товариства з обмеженою відповідальністю ФРУКТ І К судовий збір у розмірі 1921,00 грн., сплачений згідно платіжного доручення №226 від 07 лютого 2019 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до П'ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Одеський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивач - товариство з обмеженою відповідальністю ФРУКТ І К (код ЄДРПОУ 42512185, чинна адреса: вул.Космічна, буд.21, м.Харків, 61000; адреса станом на момент подання позову: вул.Водопроводна, буд.1, корп.А, оф.701, м. Одеса, 65029).

Відповідачі:

- Державна фіскальна служба України (Львівська площа, 8, м.Київ, 04053, код ЄДРПОУ 39292197);

- Головне управління ДФС в Одеській області (вул.Семінарська 5, м.Одеса, 65044, код ЄДРПОУ 3938646).

Суддя О.А. Вовченко

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.04.2019
Оприлюднено25.04.2019
Номер документу81396150
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/990/19

Ухвала від 01.03.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О.А.

Ухвала від 13.01.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

Ухвала від 13.11.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 02.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 11.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 27.07.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 16.07.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 03.07.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 10.06.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Рішення від 23.04.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні