Рішення
від 19.04.2019 по справі 540/555/19
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 квітня 2019 р.м. ХерсонСправа № 540/555/19

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді: Ковбій О.В.,

при секретарі: Васильєвій В.В.,

за участі:

представників позивача - Кашуби А.В., Спільного І.О.,

представника відповідачів - Яцемирського С.С.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Приватної науково-виробничої фірми "Южтехсервіс" до Державної фіскальної служба України, Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про визнання протиправними та скасування рішеннь, зобов'язання вчинити певні дії,

встановив:

Приватна науково-виробнича фірма "Южтехсервіс" (далі - позивач, ПНВФ "Южтехсервіс") звернулася до суду з позовом до Державної фіскальної служби України (далі - відповідач, ДФС України), в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ДФС України про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних за №1022289/30424274 від 12.12.2018 року;

- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №2 від 15.11.2018 року.

Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що 31.07.2018 року ПНВФ "ЮЖТЕХСЕРВІС" (Постачальник 1) уклала договір поставки № ОД/НХ18-699-НЮ з ПАТ "Українська залізниця" (Замовник 1).

Відповідно до умов Договору Постачальник 1 передає у власність Замовника 1, а Замовник 1 оплачує товар, визначений в асортименті, кількості та за цінами, які зазначені у специфікації (Додаток № 1), що додається до Договору 1 і є його невід'ємною частиною.

У відповідності до специфікації № 1 Товаром є концентрат висококалорійний неагломерований, збагачений вуглецем (Товар 1) вагою 347 т на загальну суму 823 160, 34 грн.

Згідно умов Договору Товар 1 постачається транспортом Постачальника 1 на склад Замовника 1 за адресою: м. Херсон, Миколаївське шосе 6-й км.

У відповідності до листа № 01-10/408 від 12.09.2018 року, Замовник 1 просить позивача, на виконання умов Договору 1, виконати поставку Товару 1 на ВП служби МТЗ Херсонський територіальний відділ МТЗ РФ "Одеська залізниця", який знаходиться за адресою: м. Херсон, Миколаївське шосе 6-й км.

У відповідності до листа № 20/12 від 20.11.2018 року, позивач просить у Замовника 1 згоди на проведення роботи зі змішування компонентів сировини (бурого вугілля, шламу вугільного, вуглецю технічного та торфино-лігнінової суміші) для отримання Товару 1 на території Замовника за адресою: м. Херсон, Миколаївське шосе 6-й км.

З метою виконання прийнятих на себе зобов'язань, позивачеві, на підставі укладених договорів з підприємствами - постачальниками, здійснено відвантаження складових для виготовлення Товару, надані послуги щодо змішування компонентів для виготовлення Товару, його транспортування.

Замовник 1 здійснив стовідсоткову передоплату вартості Товару 1. Отримання вказаних грошових коштів дало змогу позивачеві здійснити закупівлю складових у підприємств - постачальників, сплатити вартість послуг підприємств по змішуванню компонентів для виготовлення Товару 1, їх транспортування та, як наслідок, отримати готовий продукт ( Товар 1).

На виконання умов Договору по факту зарахування коштів від Замовника 1 на банківський рахунок позивача, як оплати Товару 1, що підлягає постачанню (на дату виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів у Позивача), у відповідності до вимог ст.ст. 187, 201 ПК України, позивачем складено податкову накладну № 2 від 15.11.2018 року на загальну суму 823160, 34 грн. у т.ч. ПДВ 137 193. 39 грн., щодо продажу концентрату висококалорійного неагломерованого, збагаченого вуглецем вагою 347 т, та 30.11.2018 року засобами електронного зв'язку направлено до ДФС України для реєстрації в ЄРПН.

Того ж дня засобами електронного зв'язку позивач отримав від ДФС України квитанцію про прийняття та зупинення реєстрації вказаної податкової накладної відповідно до п.201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, в який зазначено, зокрема, "ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН".

В подальшому позивачем засобами електронного зв'язку направлено на адресу ДФС України повідомлення № 1 від 11.12.2018 року про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.

Про прийняття ДФС України вказаного повідомлення з додатками свідчить квитанція № 1 від 11.12.2018 року щодо збереження вказаного документа на центральному рівні та квитанція № 2 від 11.12.2018 року щодо прийняття документа до розгляду.

Позивач надав копії усіх наявних в нього документів господарської діяльності, що підтверджують придбання складових для виготовлення Товару 1, його транспортування, придбання послуг щодо його виготовлення, а також відвантаження виробленого Товару 1 в подальшому Замовнику 1 (ПАТ "Українська залізниця", в особі начальника служби МТЗ філії "Одеська залізниця" ПАТ "Укрзалізниця"), та які підтверджують обґрунтованість як податкового кредиту, так і податкових зобов'язань при здійсненні зазначених вище операцій.

В подальшому Комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення №1022289/30424274 від 12.12.2018 року про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН, яке обґрунтовано наступною підставою: "ненадання платником податку в повному обсязі копій документів:

- первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування. Навантаження, розвантаження продукції, складські документи, у тому числі рахунків-фактур актів приймання-передачі товарів;

- розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків".

13.12.2018 року позивач оскаржив вказане рішення Комісії ДФС України в адміністративному порядку до Державної фіскальної служби України шляхом подання скарги. У відповідності до рішення комісії з питань розгляду скарг від 22.12.2018 року № 53462/30424274/2 від 22.12.2018 скарга залишена без задоволення, а оскаржуване рішення комісії ДФС - без змін.

Позивач, вважаючи рішення відповідача протиправним, звернувся до суду.

Ухвалою суду від 26 березня 2019 року відкрито спрощене провадження в адміністративній справі. Призначено судове засідання на 09 квітня 2019 року.

28 березня 2019 року до суду від представника позивача надійшло клопотання про залучення до участі у справі співвідповідача - Головне управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі.

04.04.2019 року до суду надійшла заява про зміну позовних вимог, відповідно до якої позивач просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних №1022289/30424274 від 12.12.2018 року;

- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну № 2 від 15.11.2018 року, подану приватною науково-виробничою фірмою "Южтехсервіс" (код ЄДРПОУ 30424274, адреса: 73000, м. Херсон, вул. Фонтанна, буд.5).

У судовому засіданні 09 квітня 2019 року залучено в якості співвідповідача по справі - Головне управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі та відкладено розгляд справи на 19.04.2019 року.

17 квітня 2019 року до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач позовні вимоги не визнає, вважає їх необґрунтованими. Зазначає, що підставою для зупинення реєстрації податкової накладної є включення позивача до журналу ризикових платників у зв'язку з наявною податковою інформацією, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником. Рішення Комісії про відмову в реєстрації податкової накладної 2 ґрунтується на тому, що проведеним аналізом ЄРПН під час дослідження ланцюгу формування податкового кредиту не встановлено походження сировини для виробництва концентрату: постачальники сировини - не є виробниками, не придбавають реалізований товар, крім того за даними ЄРПН реалізують товар відмінний від придбаного, що не дає можливості встановити походження товару. Не надано товарно-транспортні накладні, відсутня банківська виписка, довіреності. Згідно із п. 21 Порядку № 117 ненадання платником податку копій документів, визначених в Порядку № 117 є підставою для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування.

18.04.2019 року до суду надійшла відповідь на відзив. Позивач зазначає, що критерії ризиковості платників існують виключно у вигляді листа ДФС від 21.03.2018 року № 959/99-99-07-18 "Критерії ризиковості платника податків", не є такими, що прийняті за правилами, встановленими ПК України, не затверджені будь-яким наказом ДФС України, не зареєстровані в Міністерстві фінансів України. Будь-які листи можуть мати лише інформаційний характер. Вони не спрямовані на встановлення, зміну або скасування норм права. А відтак будь-які рішення, прийняті на підставі таких листів, не є такими, що відповідають вимогам закону. Крім того, позивач зазначає, що 02.04.2019 року Господарським судом Херсонської області відкрито провадження у справі № 923/243/19 за позовною заявою АТ "Українська залізниця" до ПНВФ "Южтехсервіс" про стягнення 137193,39 грн. збитків у вигляді втраченого права на податковий кредит з ПДВ.

У судовому засіданні, призначеному на 19 квітня 2019 року, представники позивача на задоволенні позовних вимог наполягали, з підстав викладених в позовній заяві.

Представник відповідачів проти задоволення позову заперечував з підстав, викладених у відзиві на позов.

Заслухавши сторони та дослідивши докази у справі, суд встановив такі обставини.

ПНВФ "ЮЖТЕХСЕРВІС" - юридична особа, основним видом діяльності якої є оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами (Код КВЕД 46.71).

31.07.2018 року між публічним акціонерним товариством "Українська залізниця" (Замовник) та приватною науково-виробничою фірмою "Южтехсервіс" (Постачальник) укладений договір поставки № ОД/НХ18-699-НЮ. Відповідно до умов Договору Постачальник передає у власність Замовника, а Замовник оплачує товар, визначений в асортименті, кількості та за цінами, які зазначені у специфікації (Додаток № 1), що додається до Договору 1 і є його невід'ємною частиною.

У відповідності до специфікації № 1 Товаром є концентрат висококалорійний неагломерований, збагачений вуглецем вагою 347 т на загальну суму 823160,34 грн.

Згідно умов Договору Товар постачається транспортом Постачальника на склад Замовника за адресою: м. Херсон, Миколаївське шосе 6-й км.

Відповідно до листа № 01-10/408 від 12.09.2018 року Замовник просить позивача, на виконання умов Договору 1, виконати поставку концентрату висококалорійного збагаченого вуглецем загальною кількістю 347 тонн на ВП служби МТЗ Херсонський територіальний відділ МТЗ РФ "Одеська залізниця", який знаходиться за адресою: м. Херсон, Миколаївське шосе 6-й км.

Відповідно до листа № 20/12 від 20.11.2018 року позивач просить у Замовника згоди на проведення роботи зі змішування компонентів сировини (бурого вугілля, шламу вугільного, вуглецю технічного та торфино-лігнінової суміші) для отримання Товару на території Замовника за адресою: м. Херсон, Миколаївське шосе 6-й км.

З метою виконання прийнятих зобов'язань, позивачеві здійснено відвантаження складових для виготовлення Товару, надані послуг щодо змішування компонентів для виготовлення Товару, його транспортування на підставі укладених договорів з підприємствами-постачальниками, а саме: з ТОВ "ДАЙРЕКТ ПРО", ПП "А- ОПТТОРГСЕРВІС", ПП "ХЕРСОНБУДСТАР", ПП "ТРАЙГОН-ХЕРСОН-ПІВДЕНЬ", ТОВ "ТРАНЗИТ ПРО", ПП "ХЕРСОНБУДРЕСУРСИ", ПП "Україна-СЕРВІС", ТОВ "ТРАНС-ТРЕЙДІНГ", ТОВ "МОНБЛАН", ТОВ "ТРЕЙД-ЕКОНОМ", ТОВ "БУДПРЕМІУМ", ТОВ "КИППЕР-ТРАНС".

За результатами проведення господарської операції відповідно до договору поставки № ОД/НХ18-699-НЮ від 31.07.2018 укладеного з ПАТ "Українська залізниця" про поставку концентрату висококалорійного неагломерованого, збагаченого вуглецем у кількості 347 тон на загальну суму 823160, 34 гривень та у зв'язку з отриманням 15.11.2018 року грошових коштів у сумі 823160,34 грн. складено податкову накладну № 2 від 15.11.2018 року та 30.11.2018 року засобами електронного зв'язку направлено до ДФС України для реєстрації в ЄРПН.

Того ж дня засобами електронного зв'язку позивач отримав від ДФС України квитанцію про прийняття та зупинення реєстрації вказаної податкової накладної відповідно до п.201.16ст. 201 Податкового кодексу України, в який зазначено, зокрема, "ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН".

Позивачем засобами електронного зв'язку направлено на адресу ДФС України повідомлення № 1 від 11.12.2018 року про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної, реєстрацію якої зупинено.

За результатами розгляду документів та пояснення 12.12.2018 року комісією Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі прийнято рішення № 1022289/30424274 про відмову в реєстрації податкової накладної № 2 від 15.11.2018 року.

13.12.2018 року позивач оскаржив вказане рішення Комісії ДФС України в адміністративному порядку до Державної фіскальної служби України шляхом подання скарги. Відповідно до рішення комісії з питань розгляду скарг від 22.12.2018 року № 53462/30424274/2 скаргу залишено без задоволення, а оскаржуване рішення комісії ДФС - без змін.

Не погоджуючись з рішенням відповідача, позивач звернувся до суду за захистом своїх прав.

Вирішуючи спір, суд керується наступними нормами права.

Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.10 р. №1246 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, яким визначено механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок № 1246).

Згідно п. 2 Порядку № 1246 податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Відповідно до п. 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", та "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Пунктом 13 Порядку № 1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Згідно п. 5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 (далі - Порядок № 117), податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

При цьому, відповідно до п. 10 Порядку № 117 критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади. ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Пунктом 13 Порядку № 117 передбачено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної/розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно п. 74.2 ст. 74 ПК критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.17р. № 567 затверджено Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та вичерпний документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Критерії).

Зі змісту квитанцій від 30.11.2018 року слідує, що контролюючим органом сформовано висновок про відповідність податкової накладної критеріям ризиковості платника податку, визначених пп. 1.6 п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Всупереч п. 13 Порядку № 117, не зазначено у квитанціях конкретного та чіткого критерію ризиковості платника податку, достатнього для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН). Фіскальним органом у квитанції зазначено лише загальне посилання на відповідність Податкової накладної критерію ризиковості платника податку, визначених пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку, у той час як чинне законодавство вимагає від контролюючого органу зазначення конкретного виду критерію.

Пп. 1.6 п. 1 Критеріїв № 959 (лист ДФС від 21 березня 2018 року № 959/99-99-07-18 "Критерії ризиковості платника податку") містить у собі визначення різних обставин встановлення ризиковості платника податків: платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо: комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:

- платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим);

- дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації;

- платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);

- платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб'єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;

- платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;

- платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 ПК України;

- наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв. Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.

Таким чином, фіскальний орган був зобов'язаний чітко вказати у квитанції не тільки на конкретний вид критерію, який встановлений пп. 1.6 п. 1 Критеріїв № 959, але і на відповідне рішення, відповідно до якого позивача внесено до переліку ризикових платників.

При цьому, пунктами 6 та 7 Порядку № 117 визначено, що у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкових накладних/розрахунків коригування зупиняється. У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Зі змісту вказаних норм слідує, що підставами для зупинення реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування є наступні:

1) відповідність платника податку - критеріям ризиковості платника податку;

2) відповідність податкової накладної/розрахунку коригування - критеріям ризиковості здійснення операції.

Отже, положення зазначених пунктів Порядку № 117 є чіткими і не припускають неоднозначне (множинне) трактування обов'язків контролюючих органів.

Разом з тим, реєстрація поданої позивачем податкової накладної зупинена, як зазначено в квитанції, через те, що "ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податку".

Згідно з п.п. 14, 15 Порядку № 117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг).

Пунктами 18 - 21 Порядку № 117 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Як слідує з матеріалів справи, позивачем, у спосіб, визначений Порядком № 117, направлено відповідачу пояснення та копії документів, а саме:

щодо взаємовідносин з ТОВ "ДАЙРЕКТ ПРО" (з приводу постачання 24 т торфяно-лігнінової суміші - складової для виготовлення Товару): копію договору поставки № 68 від 20.11.2018 року, копію специфікації (додатку до договору № 68 від 20.11.2018 року), копію рахунку-фактури № СФ-0000119 від 20.11.2018 року, копію платіжного доручення № 85 від 22.11.2018 року, копію видаткової накладної № 0000061 від 20.11.2018 року, копію податкової накладної № 6 від 20.11.2018 року, копію товарно-транспортної накладної № ЮТС-20/02 від 20.11.2018 року, копію товарно-транспортної накладної № ЮТС-20/02-1 від 20.11.2018 року;

щодо взаємовідносин з ПП "ХЕРСОНБУДСТАР" (з приводу постачання 14 т торфяно-лігнінової суміші та 13 т бурого вугілля - складових для виготовлення Товару): копію договору купівлі-продажу № 03/10/3 від 03.10.2018 року, копію рахунку-фактури № СФ-0000129 від 20.11.2018 року, копію платіжного доручення № 83 від 22.11.2018 року, копію рахунку-фактури № СФ-0000130 від 20.11.2018 року, копію платіжного доручення № 84 від 22.11.2018 року, копію видаткової накладної № 0000054 від 20.11.2018 року, копію видаткової накладної № 0000053 від 20.11.2018 року, копію податкової накладної № 6 від 20.11.2018 року, копію податкової накладної № 7 від 20.11.2018 року, копію товарно-транспортної накладної № ЮТС-20/01 від 20.11.2018 року;

щодо взаємовідносин з ПП "ТРАЙГОН-ХЕРСОН-ПІВДЕНЬ" (з приводу постачання 33 т бурого вугілля - складової для виготовлення Товару): копію договору поставки від 29.10.2018 року, копію специфікації (додатку до договору поставки від 29.10.2018 року), копію рахунку-фактури № СФ-0000054 від 20.11.2018 року, копію платіжного доручення № 82 від 22.11.2018 року, копію видаткової накладної № РН-0000027 від 20.11.2018 року, копію податкової накладної № 5 від 20.11.2018 року;

щодо взаємовідносин з ПП "А-ОПТТОРГСЕРВІС" (з приводу постачання 24 т торфяно-лігнінової суміші - складової для виготовлення Товару): копію договору № 20/09 від 06.11.2018 року, копію рахунку-фактури № СФ-0000118 від 20.11.2018 року, копію платіжного доручення № 81 від 22.11.2018 року, копію видаткової накладної № РН-0000027 від 20.11.2018 року, копію податкової накладної № 7 від 20.11.2018 року, копію товарно-транспортної накладної № ЮТС-21/01 від 21.11.2018 року;

щодо взаємовідносин з ТОВ "ТРАНЗИТ ПРО" (з приводу постачання 33 т бурого вугілля - складової для виготовлення Товару): копію договору № 20/11-02 від 20.11.2018 року, копію рахунку-фактури № СФ-0000141 від 20.11.2018 року, копію платіжного доручення № 90 від 28.11.2018 року, копію видаткової накладної № РН-0000102 від 20.11.2018 року, копію податкової накладної № 9 від 20.11.2018 року;

щодо взаємовідносин з ПП "ХЕРСОНБУДРЕСУРСИ" (з приводу постачання 33 т бурого вугілля - складової для виготовлення Товару): копію договору поставки № 1903-11 від 19.11.2018 року, копію рахунку-фактури № СФ-0000161 від 20.11.2018 року, копію платіжного доручення № 92 від 28.11.2018 року, копію видаткової накладної № РН-0000101 від 20.11.2018 року, копію податкової накладної № 7 від 20.11.2018 року;

щодо взаємовідносин з ТОВ "ТРАНС-ТРЕЙДІНГ" (з приводу постачання 14, 99 т вуглецю технічного - складової для виготовлення Товару): копію договору поставки № 09/11 від 09.11.2018 року, копію рахунку-фактури № СФ-0000067 від 20.11.2018 року, копію платіжного доручення № 80 від 22.11.2018 року, копію видаткової накладної № РН-0000043 від 20.11.2018 року, копію податкової накладної № 6 від 20.11.2018 року, копію товарно-транспортної накладної № ЮТС-21/02 від 21.11.2018 року;

щодо взаємовідносин з ПП "Україна-СЕРВІС" (з приводу постачання 32 т бурого вугілля - складової для виготовлення Товару): копію договору купівлі-продажу № 20/04 від 20.11.2018 року, копію рахунку-фактури № СФ-00000212 від 20.11.2018 року, копію платіжного доручення № 91 від 28.11.2018 року, копію видаткової накладної № РН-0000056 від 20.11.2018 року, копію податкової накладної № 6 від 20.11.2018 року;

щодо взаємовідносин з ТОВ "МОНБЛАН" (з приводу постачання 276 т вугільного шламу - складової для виготовлення Товару): копію договору постачання № 1/2017 від 22.06.2017 року, копію платіжного доручення № 81 від 23.08.2017 року, копію видаткової накладної № 3 від 02.09.2017 року, копію видаткової накладної № 4 від 06.09.2017 року, копію податкової накладної № 4 від 23.08.2018 року;

щодо взаємовідносин з ТОВ "Югінтертранс" (з приводу надання послуг щодо транспортування вугільного шламу обсягом 276 т для виготовлення Товару): копію договору транспортного експедирування №105 від 03.11.2016 року, копії платіжних доручень № 82, 83,84,85 від 23.08.2017 року, копію залізничної накладної від 02.09.2017 року, копію акту приймання-здачі транспортно-експедиційних послуг від 31.08.2017 року, копію звіту за дорученнями ТОВ "Югінтертранс" про проведення взаєморозрахунків за перевезення експортно-імпортних та транзитних вантажів від 31.08.2017 року, копію податкової накладної № 1121 від 23/08/2017 року, копію податкової накладної № 1122 від 23/08/2017 року;

щодо взаємовідносин з ТОВ "ТРЕЙД-ЕКОНОМ" (з приводу надання послуг щодо змішування компонентів обсягом 72 т для виготовлення Товару): копію договору виконання робіт № 20/11-01 від 20.11.2018 року, копію листа № 20/11 від 20.11.2018 року, копію рахунку-фактури № СФ-0000137 від 20.11.2018 року, копію платіжного доручення № 79 від 22.11.2018 року, копію акту № ОУ-0000023 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 20.11.2018 року, копію податкової накладної № 7 від 20.11.2018 року;

щодо взаємовідносин з ТОВ "БУДПРЕМІУМ" (з приводу надання послуг щодо змішування компонентів обсягом 275 т для виготовлення Товару): копію договору виконання робіт № 22 від 01.10.2018 року, копію рахунку на оплату № 1 від 25.11.2018 року, копію платіжного доручення № 86 від 26.11.2018 року, копію акту надання послуг № 2 від 26.11.2018 року, копію податкової накладної № 3 від 15.11.2018 року.

Поряд з цим, форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначена Порядком № 117 (додаток 2 до Порядку). Форма такого рішення передбачає, що у разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН з підстав ненадання платником податку копій документів, контролюючий орган зобов'язаний підкреслити документи, які не надано.

Проте, на порушення наведених вимог законодавства оскаржуване рішення містить лише загальне твердження про ненадання платником податків копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити); розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.

Фраза "Ненадання платником податків копій документів" є загальною. Крім того, сукупність наданих позивачем первинних документів не дають підстав для сумніву щодо реальності фінансово-господарських операцій з ПАТ "Українська залізниця", а наданий позивачем пакет документів був достатнім для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що Головне управління ДФС в Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі не мало правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкової накладної, тому рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 12.12.2018 року № 1022289/30424274 є протиправним та підлягає скасуванню.

Щодо вимоги позивача про зобов'язання ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 2 від 15.11.2018 року, суд зазначає таке.

Згідно пп. 14.1.60 п. 14.1 ст.14 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Законодавчими приписами визначено суб'єктивний склад осіб, які будуть учасниками судового процесу (відповідачами) у справах про оскарження протиправної відмови у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних, зокрема Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних":

- головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників ДФС - в частині оскарження рішення комісії, яка прийняла рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;

- Державна фіскальна служба України в частині зобов'язання зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних у випадку визнання протиправними та скасування рішень головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування.

Виходячи з викладеного, суд дійшов висновку про необхідність зобов'язати ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 2 від 15.11.2018 року, подану приватною науково-виробничою фірмою "Южтехсервіс".

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Під час розгляду справи відповідачі як суб'єкти владних повноважень не надали суду достатньо належних і достовірних доказів, а відтак, не довели правомірності свого рішення.

З урахуванням системного аналізу правових норм, наведених вище, досліджених судом доказів, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають.

Згідно з приписами ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При зверненні до суду позивачем сплачено судовий збір у сумі 3842,00 грн. відповідно до квитанції № 0.0.1302435416.1 від 20.03.2019 року.

Таким чином, судові витрати зі сплати судового збору у сумі 3842,00 грн. підлягають стягненню з Головного управління ДФС в Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі за рахунок його бюджетних асигнувань на користь позивача.

Керуючись статтями 139, 242-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

вирішив :

Позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних №1022289/30424274 від 12.12.2018 року.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №2 від 15.11.2018 року, подану Приватною науково-виробничою фірмою "Южтехсервіс" (код ЄДРПОУ 30424274, адреса: 73000, м. Херсон, вул. Фонтанна, буд.5).

Стягнути з Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі (73000, м.Херсон, пр-т Ушакова, 75, код ЄДРПОУ 39394259) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Приватної науково-виробничою фірмою "Южтехсервіс" (код ЄДРПОУ 30424274, адреса: 73000, м. Херсон, вул. Фонтанна, буд.5) судовий збір у сумі 3842 (три тисячі вісімсот сорок дві) грн. 00 коп.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П'ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції,який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст рішення виготовлений та підписаний 24 квітня 2019 р.

Суддя Ковбій О.В.

кат. 111030600

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.04.2019
Оприлюднено25.04.2019
Номер документу81396672
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/555/19

Ухвала від 17.05.2021

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Ковбій О.В.

Ухвала від 23.10.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Постанова від 18.09.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 02.08.2019

Цивільне

Машівський районний суд Полтавської області

Косик С. М.

Ухвала від 03.07.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 01.07.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 28.05.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Рішення від 19.04.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Ковбій О.В.

Ухвала від 26.03.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Ковбій О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні