УХВАЛА
про відмову в забезпеченні адміністративного позову
м. Черкаси
24 квітня 2019 року Справа № 580/1420/19
Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Паламар П.Г. розглянувши у письмовому провадженні заяву представника Приватного підприємства «Торговий дім «Корсунь» про забезпечення позову у справі за позовом Приватного підприємства «Торговий дім «Корсунь» до Головного управління ДФС у Черкаській області про визнання протиправним та скасування наказу,
ВСТАНОВИВ:
23.04.2019 до Черкаського окружного адміністративного суду звернулося Приватне підприємство «Торговий дім «Корсунь» (19400, Черкаська область, Корсунь-Шевченківський район, м. Корсунь-Шевченківський, вул. Костомарова, 26) з позовом до Головного управління ДФС у Черкаській області (18002, м. Черкаси, вул. Хрещатик, 235), в якому просить визнати протиправним та скасувати наказ ГУ ДФС у Черкаській області від 02 квітня 2019 № 689 про проведення документальної планової виїзної перевірки Приватного підприємства «Торговий дім «Корсунь».
Одночасно з адміністративним позовом, надійшла заява про забезпечення позову, шляхом зупинення дії наказу ГУ ДФС у Черкаській області № 689 від 02.04.2019 року про проведення документальної планової виїзної перевірки Приватного підприємства «Торговий Дім «Корсунь» до ухвалення рішення в адміністративній справі.
В обґрунтування заяви про вжиття заходів забезпечення позову зазначено, що оскаржуваний наказ №689 від 02.04.2019 року податкового органу є актом одноразового застосування та вичерпує свою дію фактом його виконання. В свою чергу у разі проведення контролюючим органом перевірки на підставі оскаржуваного наказу, захист прав позивача стане неможливим, так як мета проведення перевірки буде досягнута, що у свою чергу свідчить про те, що невжиття заходів забезпечення позову може ускладнити поновлення порушених прав та інтересів позивача ще до ухвалення рішення в даній адміністративній справі. Зазначено, що реалізація контролюючим органом своїх функцій податкового контролю шляхом проведення документальної позапланової невиїзної перевірки може також призвести до чергового порушення прав та інтересів позивача, а саме донарахування податкових зобов'язань, для відновлення яких необхідно буде докласти значних зусиль та витрат.
Згідно з частиною першою статті 154 КАС України заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого може бути поданий позов , не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.
Вивчивши матеріали заяви про забезпечення позову, суд вважає, що клопотання позивача не підлягає до задоволення. При цьому суд виходить з такого.
Згідно з частиною 1 статті 150 Кодексу адміністративного судочинства України суд за заявою учасника справи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.
Згідно з частиною 2 статті 150 Кодексу адміністративного судочинства України забезпечення позову допускається як до пред'явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо:
1)невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або
2)очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб??єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.
Отже, забезпечення позову здійснюється з метою ефективного захисту або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів особи, яка звернулась до суду чи має намір звернутись до суду.
Згідно тверджень заявника, наказ ГУ ДФС у Черкаській області від 02 квітня 2019 № 689 є протиправним, оскільки приватне підприємство «Торговий дім «Корсунь» не включено до плану-графіку перевірок на 2019 рік на момент винесення наказу.
Однак, як вбачається з офіційного сайту регуляторної служби – ДФС України, а саме «http://sfs.gov.ua/diyalnist-/plani-ta-zviti-roboti-/362017.html», приватне підприємство «Торговий дім «Корсунь» ЄДРПОУ 35750498 включено до плану-графіку документальних планових перевірок на 2019 рік за порядковим №3582.
В свою чергу, позивачем не надано доказів щодо відсутності приватного підприємства «Торговий дім «Корсунь» в плану графіку, зокрема і на момент винесення спірного наказу.
Згідно ст. 102 ПК України, контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов'язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня у разі проведення перевірки контрольованої операції відповідно до статті 39 цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, та/або граничного строку сплати грошових зобов'язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов'язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов'язання (в тому числі від нарахованої пені), а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку. У разі подання платником податку уточнюючого розрахунку до податкової декларації контролюючий орган має право визначити суму податкових зобов'язань за такою податковою декларацією протягом 1095 днів з дня подання уточнюючого розрахунку.
Як вбачається з матеріалів позову, представник не надав доказів щодо граничних строків подання звітності, сплати зобов'язань визначених ст. 102 ПК України.
Оцінюючи обґрунтованість доводів заявника щодо необхідності вжиття заходів забезпечення позову, суд враховує, що позивачем не представлено жодний доказів підтвердження того, що до винесення судового рішення по суті заявлених вимог, наявна очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття заходів забезпечення позову або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат.
Крім того, з наявних матеріалів позову не вбачається очевидних ознак протиправності рішення, суб?єкта владних повноважень.
За таких обставин, суд не вбачає за доцільне здійснювати крайні міри, в порядку забезпечення позову.
Отже, виходячи з фундаментальних принципів законодавства, суд звертає увагу позивача про недоведеність існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам свободам інтересам позивача, до ухвалення рішення по справі.
Згідно з частиною 5 статті 154 Кодексу адміністративного судочинства України про забезпечення позову або про відмову у забезпеченні позову суд постановляє ухвалу.
Керуючись статтями 150, 154, 243, 248 КАС України, суд,
УХВАЛИВ:
В забезпеченні адміністративного позову - відмовити.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена до Шостого апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом п'ятнадцяти днів з дня складення повного тексту ухвали.
Суддя П.Г. Паламар
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.04.2019 |
Оприлюднено | 26.04.2019 |
Номер документу | 81396994 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
П.Г. Паламар
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні