Постанова
від 22.04.2019 по справі 487/2479/19
ЗАВОДСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. МИКОЛАЄВА

Справа №487/2479/19

Провадження №3/487/776/19

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22.04.2019 року м. Миколаїв

Заводський районний суд м. Миколаєва у складі головуючого судді Павлової Ж.П., за участю секретаря Мухортіної О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у м. Миколаєві матеріали адміністративної справи, що надійшли з Головного управління ДФС у Миколаївській області про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, директора ТОВ АКЗ , проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ,

за ч. 1 ст. 163-1 КУпАП,

В С Т А Н О В И В:

01.04.2019 року до Заводського районного суду м. Миколаєва надійшов протокол №93 про адміністративне правопорушення від 12.03.2019 року про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 163-1 КУпАП.

Так, відповідно до вищевказаного протоколу при проведенні документальної планової виїзної перевірки ТОВ АКЗ за податковою адресою: м. Миколаїв, вул. Робоча, 2-А, директором якого є ОСОБА_1 , встановлено ведення податкового обліку з порушенням встановленого порядку, а саме: віднесено до складу витрат та до складу податкового кредиту з ПДВ вартість товарів, робіт, послуг зазначених в документах, виписаних ТОВ ФОНД ПРОЕКШЕН (код 40411057), ТОВ НОВАТОРС (код 40536382), ТОВ АРЛЕКС (код 40882413), ТОВ АВТОТРАНСІНДУСТРІАЛ (код 41928668), ТОВ Айден ЛТД код 41654472), ТОВ МАРКСВЕЛ (код 42098305) реальність придбання та фактичність використання яких у межах господарської діяльності підприємством не доведено, не підтверджених відповідними документами, які б свідчили про реальність здійснення господарської операції, чим порушено п. 44.1, п. 44.2 ст. 44, пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134, п. 198.1, п. 198.2, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198, п. 200.1, п. 200.2 ст. 200 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на прибуток на загальну суму 31732 грн., в т.ч. по періодам: за 2016 рік у сумі 18120 грн.; за три квартали 2018 р. у сумі 13612 грн. та податок на додану вартість в періоді, що перевірявся всього у сумі 850638 грн., в тому числі: травень 2017 р. у сумі 20133 грн.; квітень 2018 р. у сумі 66665 грн.; травень 2018 р. у сумі 158380 грн.; липень 2018 р. у сумі 233333 грн.; серпень 2018 р. у сумі 294127 грн.; вересень 2018 р. у сумі 78000 грн.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного.

Відповідно до п. п. 2.6, 2.7, 2.8, 2.10 Інструкції з оформлення органами доходів і зборів матеріалів про адміністративні правопорушення, затвердженої Наказом Міністерства фінансів України №566 02.07.2016 року (далі Інструкція), зміст протоколу повинен відповідати вимогам, викладеним у статті 256 КУпАП.

Відповідно до ст. 256 КУпАП в протоколі про адміністративне правопорушення, зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.

Протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка притягається до адміністративної відповідальності; при наявності свідків і потерпілих протокол може бути підписано також і цими особами.

У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу, в ньому робиться запис про це. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу, а також викласти мотиви свого відмовлення від його підписання.

При складенні протоколу особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, роз`яснюються його права і обов`язки, передбачені статтею 268 цього Кодексу, про що робиться відмітка у протоколі.

Між тим, як вбачається з матеріалів адміністративної справи, диспозиція ч. 1 ст. 163-1 КУпАП в частині визначення вказаних дій є бланкетною, оскільки відсилає до встановленого законом порядку ведення податкового обліку. Тому при визначенні складу цього адміністративного правопорушення є необхідним посилання на конкретні дії, які б свідчили про порушення встановленого законом порядку ведення податкового обліку.

Однак, в протоколі не вказано, яким чином директором ТОВ АКЗ порушені вимоги зазначених статей Податкового кодексу України.

Таким чином, суть адміністративного правопорушення, поставленого у провину ОСОБА_1 , конкретно не визначена.

Крім того, протокол про адміністративне правопорушення №93 від 12.03.2019 року не підписано особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, а зазначається, що ОСОБА_1 був запрошений для складання протоколу але не з`явився про що було складено відповідний акт.

Зазначене свідчить про те, що протокол про адміністративне правопорушення складений у відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, що є неприпустимим, оскільки особі, що притягається до адміністративної відповідальності, в порушення п. 2.7, 2.10 Інструкції, ч. 4 ст. 256 КУпАП, при складанні протоколу не роз`яснюються його права і обов`язки, передбачені ст. 268 КУпАП.

Крім того, така особа під час складання протоколу позбавлена права дати пояснення і висловити зауваження щодо змісту протоколу.

З огляду на наведене та на порушення вказаних вище вимог ст. 256 КУпАП дії, які поставлені ОСОБА_1 у провину, є фактично не визначеними та неконкретними, що позбавляє можливості надати їм правову оцінку.

Тому, протокол про адміністративне правопорушення №93 від 12.03.2019 року у такому вигляді не можуть бути предметом судового розгляду, оскільки викликають обґрунтовані сумніви, які відповідно до положень ч. 3 ст. 62 Конституції України тлумачаться на користь ОСОБА_1

З наведених мотивів та враховуючи правове значення протоколу про адміністративне правопорушення, який не тільки визначає суть адміністративного правопорушення, поставленого особі у провину, а також є доказом у справі про адміністративне правопорушення відповідно до ст. 251 КУпАП, справа підлягає закриттю за відсутністю в діянні ОСОБА_1 складу правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КпАП України.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 221, 247, 283, 284 КУпАП, суд

П О С Т А Н О В И В:

Провадження в справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 163-1 КУпАП - закрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з моменту винесення та може бути оскаржена до Миколаївського апеляційного суду у строк та порядку, що передбачені ст. 294 КУпАП.

Суддя: Ж.П. Павлова

Дата ухвалення рішення22.04.2019
Оприлюднено26.04.2019
Номер документу81414642
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —487/2479/19

Постанова від 22.04.2019

Адмінправопорушення

Заводський районний суд м. Миколаєва

Павлова Ж. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні