Справа № 420/54/19
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 квітня 2019 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Єфіменка К.С. при секретарі Кузьменко Е.Х., розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю МАРИС до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління ДФС в Одеській області №0236891202 від 10.12.2018 року,-
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю МАРИС до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління ДФС в Одеській області №0236891202 від 10.12.2018 року.
В судовому засіданні 15.04.2019 року представник позивача підтримав доводи позовної заяви, зазначивши, що податковим органом, при проведенні камеральної перевірки, неправомірно було визначений факт відсутності позивача за податковою адресою, що спростовується наданими письмовими доказами, в тому числі договорами оренди приміщень, рахунками на оплату оренди та платіжними документами про проведення оплати вартості оренди, в тому числі у перевіреному періоді, а тому оскаржене рішення не може бути визнано законним. Представник відповідача заперечив проти задоволення позову, пославшись на те, що під час проведення камеральної перевірки податковий орган має право перевіряти відповідність зазначених у декларації адрес та сум відшкодування ПДВ, а це обумовлювало законність висновку перевірки.
Завданням адміністративного судочинства, відповідно до ч.1 ст.2 КАС України, є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Згідно з ч.1 ст.5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист.
За правилами предметної підсудності, встановленими п.1 ч.1 ст.19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема: спорах фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.
За таких обставин суд дійшов висновку про підсудність даного спору Одеському окружному адміністративному суду.
В період з 14.11.2018 року по 19.11.2018 року співробітниками Головного управління ДФС в Одеській області проведено камеральну перевірку ТОВ МАРИС (місцезнаходження: 65098, Одеська обл., місто Одеса, вул. Боженка, будинок 19-В, офіс 210, код ЄДРПОУ: 41320343) (далі за текстом - Позивач) з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку за вересень 2018 року.
За результатами перевірки складений Акт №39939/15-32-1202/41320343 від 19.11.2018 року про результати камеральної перевірки ТОВ МАРИС (місцезнаходження: 65098, Одеська обл., місто Одеса, вул. Боженка, будинок 19-В, офіс 210, код ЄДРПОУ: 41320343) (далі за текстом - Платник, Позивач) з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку за вересень 2018 року, в якому зафіксоване хибне та надумане порушення: камеральною перевіркою встановлено: в порушення вимог пп. 14.1.18 п. 14.1 ст. 14, ст. 45, п. 48.3, ст. 48 Податкового кодексу України ТОВ МАРИС не має права на бюджетне відшкодування ПДВ по декларації за вересень 2018 року у розмірі 49 548 грн.
На підставі акту перевірки Головне управління ДФС в Одеській області прийняло податкове повідомлення - рішення №0236891202 від 10.12.2018 року, яким зменшена сума бюджетного відшкодування ПДВ на загальну суму 49548,00 грн.
Так, на думку співробітників ГУ ДФС в Одеській області, ТОВ МАРИС не має права на отримання бюджетного відшкодування у розмірі 49548,00 грн., у зв'язку з тим, що не знаходиться за податковою адресою, що нібито підтверджується службовою запискою від оперативного управління ГУ ДФС в Одеській області від 08.11.2018 за №852/11/15-32- 21-06-04.
Перевіряючи правомірність прийняття податковим органом оскаржуваного податкового повідомлення-рішення по справі, суд виходить з наступного.
Відповідно до пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Підпунктом 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.
Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов'язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.
Згідно пункту 76.1 статті 76 Податкового кодексу України камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення.
Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком.
Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов'язкова.
Виходячи з наведених норм Податкового кодексу України, предметом камеральної перевірки є лише податкова звітність, тобто відомості, зазначені у відповідній податковій звітності та їх відповідність інформації, яка міститься в системі електронного адміністрування податку на додану вартість, а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.
Тобто, під час проведення камеральної перевірки не можуть перевірятися інші питання, крім перевірки податкової звітності суцільним рядком. Документами, що мають відношення до такої перевірки, є саме податкові декларації (розрахунки) і ніякі інші. Якщо ж під час проведення камеральної перевірки буде виявлено порушення податкового законодавства, податковий орган має право призначити та провести документальну (виїзну, невиїзну або планову чи позапланову) перевірку платника податків.
З акту перевірки вбачається, що співробітниками ГУ ДФС в Одеській області проведено камеральну перевірку за результатами якої встановлено відсутність Позивача за податковою адресою, що стало підставою для висновку, що ТОВ МАРИС не має права на отримання бюджетного відшкодування у розмірі 49548 грн.
Тобто, податковим органом фактично було перевірено місцезнаходження Позивача, що не може бути предметом камеральної перевірки.
Крім того, представником позивача подано до матеріалів перевірки: копію договору оренди нежитлового приміщення №18-050517 від 05.05.2017 року під розташування офісу загальною площею 52,5 кв.м. за адресою м. Одеса, вул. Боженко. 19-В оф.210, копію договору оренди нежитлового приміщення №0107-08 від 01.07.2018 року під розташування складу загальною площею 50 кв. м. за адресою м. Одеса, вул. Боженко, 19, фото офісного приміщення у кількості 3 шт., список працівників підприємства в розрізі посад та стану зайнятості, що фактично підтверджує наявність ТОВ МАРИС за податковою адресою.
Судом не приймається посилання представника відповідача на підтвердження факту не знаходження підприємства позивача за податковою адресою на службову записку оперативного управління ГУ ДФС в Одеській області від 08.11.2018 року №852/11/15-32-21-06-04, оскільки вказаний документ є підставою для звернення податкового органу до державного реєстратора поро внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про не знаходження підприємства за податковою адресою, і лише наявність такого запису у ЄДР може слугувати підставою для підтвердження факту не знаходження платника податків за власною податковою адресою, та, відповідно, наявності підстав відмови у підтвердженні заявленого права такого платника податків суми на відшкодування ПДВ.
Відтак, суд приходить до висновку про те, що представником відповідача, як суб'єктом владних повноважень, не доведена суду ґрунтовність та законність прийнятого ним податкового повідомлення-рішення, а тому, на підставі положень ч.1 ст.245 КАС України, заявлені позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.
Судові витрати розподілити за правилами ст.139 КАС України.
Керуючись ст.ст.139,242-246 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В :
1. Позовні вимоги задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС в Одеській області №0236891202 від 10.12.2018 року.
Повний текст рішення виготовлений та підписаний суддею 25.04.2019 року.
Рішення суду може бути оскаржено до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в місячний строк з дня отримання повного тексту судового рішення, в порядку п.15.5 Перехідних положень КАС України.
Суддя Єфіменко К.С.
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.04.2019 |
Оприлюднено | 03.05.2019 |
Номер документу | 81428071 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Єфіменко К. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні