Рішення
від 23.04.2019 по справі 640/21254/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

23 квітня 2019 року № 640/21254/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Федорчука А.Б., розглянувши в спрощеному позовному провадженні без повідомлення учасників справи адміністративну справу

за позовомНаціональної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (01001, м.Київ, вулиця Б.Грінченка, 3)

до проТовариство з обмеженою відповідальністю Трасі фінком (04119, м.Київ, вулиця Зоологічна, 4А, офіс 139) стягнення штрафних санкцій в розмірі 17000,00 грн ,

О Б С Т А В И Н И С П Р А В И:

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг звернулася з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Трасі фінком в якому просить: стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Трасі фінком (04119, м.Київ, вулиця Зоологічна, 4А, офіс 139, код ЄДРПОУ 41159031) до Державного бюджету України на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106) штраф у сумі 17000,00 грн. (сімнадцять тисяч грн. 00 коп.).

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва 18 грудня 2018 року відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи та запропоновано відповідачу, в разі невизнання адміністративного позову, у встановлений строк надати суду відзив на позовну заяву.

Копію ухвали від 18 грудня 2018 року представник відповідача отримав 28 грудня 2018 року, однак у визначений судом строк до суду не надав відзиву на адміністративний позов.

В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначив, що на момент пред'явлення цього позову, документів, які б підтверджували виконання постанови про накладання штрафу за правопорушень вчинених на ринках фінансових послуг від 10.09.2018 року № 708/1010/16-2/13-П до Національної комісії, що здійснює регулювання у сфері ринків фінансових послуг не надходила, а відтак сума штрафу у розмірі 17 000,00 грн. не була перерахована до Державного бюджету України.

При цьому, до Національної комісії, що здійснює регулювання у сфері ринків фінансових послуг не надходило документів щодо оскарження в судовому порядку вказаної постанови про застосування заходу впливу.

З огляду на викладене вище та відсутність клопотань про розгляд справи у судовому засіданні, справа розглядається в порядку спрощеного провадження без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, на підставі наявних у справі матеріалів (у письмовому провадженні).

Розглянувши подані сторонами документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва,-

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю Траст фінком відповідно до установчих документів та відповідно до інформації, що міститься Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань зареєстроване за адресою: вул.: Зоологічна, буд. 4 А, офіс 139, Шевченківський район, м. Київ, 04119.Копію акту направлено відповідачу листом від 22.09.2017 р. №7051/16-8, яким повідомлено про розгляд справи.

Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг за результатами перевірки складено Акт про правопорушення, вчинені Товариством з обмеженою відповідальністю Траст фінком на ринку фінансових послуг від 17.08.2018 року №1010/16-2/13.

20.08.2018 позивачем було направлено рекомендованим листом копію Акта та повідомлено про розгляд справи, що відбудеться 10.09.2018, доказом про відправлення є копія рекомендованого поштового відправлення від 21.08.2018 №19211 та поштовий штемпель Укрпошти.

На підставі зазначеного вище акту Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг прийнято постанову про накладання штрафу за правопорушеня вчинених на ринках фінансових послуг від 10.09.2018 року № 708/1010/16-2/13-П, відповідно до якої до Відповідача застосовано штрафні санкції у розмірі 17 000,00 грн.

Листом від 11.09.2018 №6203/16-8 року позивачем було направлено копію Постанови, що підтверджується копією рекомендованого поштового відправлення від 12.09.2018 року №21150 та поштовим штемпелем Укрпошти.

Як вбачається зі змісту постанови, відповідачу встановлений термін до 10.10.2018 року для надання документів, які підтверджують сплату штрафу чи повідомлення про відмову від добровільного виконання постанови.

Оскільки Відповідач у добровільному порядку вимоги зазначеної вище постанови не виконав та не сплатив суму штрафу, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг звернулась до суду з позовом про стягнення штрафу у судовому порядку.

Беручи до уваги те, що фінансові санкції Відповідачем не сплачені, Суд приходить до висновку що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до пункту 1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23 листопада 2011 року 1070/2011, Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.

Відповідно до пунктів 1.5, 1.6, 1.11, 2.4 Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги , затвердженого Розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг 20 листопада 2012 року №2319, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 грудня 2012 року за №2112/22424, Нацкомфінпослуг як колегіальний орган або уповноважені особи Нацкомфінпослуг обирають і застосовують заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення законодавства про фінансові послуги, враховуючи наслідки порушення та застосування таких заходів.

Нацкомфінпослуг, уповноважені та посадові особи Нацкомфінпослуг в межах своїх повноважень зобов'язані в кожному випадку виявлення порушення законодавства про фінансові послуги вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту такого порушення, всебічно, повно та об'єктивно дослідити обставини справи про правопорушення, а також своєчасно прийняти рішення за справою про правопорушення та застосувати передбачені законодавством заходи впливу.

Посадова особа Нацкомфінпослуг при виявленні порушення законодавства про фінансові послуги, за яке застосовується захід впливу, складає акт про правопорушення.

Рішення про накладення штрафної санкції (штрафу) на особу за правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг, приймається у вигляді постанови уповноваженої особи Нацкомфінпослуг.

У разі несплати штрафу особою в добровільному порядку у строк, передбачений постановою, він стягується Нацкомфінпослуг у судовому порядку.

Згідно з пунктом 10 частини 1 статті 28 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.

Згідно пункту 3 частини першої статті 40 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.

Доказів на підтвердження сплати Товариством з обмеженою відповідальністю Траст фінком штрафу чи оскарження постанови в судовому порядку, станом на день вирішення спору відповідачем до суду не надано.

Несплата відповідачем застосованих відповідно до закону фінансових санкцій до Державного бюджету України є порушенням економічних інтересів держави.

Враховуючи вищезазначене та оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає позовні вимоги Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України При задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Судовий збір, сплачений позивачем з відповідача стягненню не підлягає, оскільки в матеріалах справи відсутні докази понесення судових витрат, пов'язаних із залученням свідків та проведенням експертиз.

Керуючись ст.ст. 72-73, 76-77, 139, 143, 243-246, 255, 257, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (код ЄДРПОУ 38062828, адреса: 01001, м. Київ, вул. Б. Грінченка, 3) задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Трасі фінком (04119, м.Київ, вулиця Зоологічна, 4А, офіс 139, код ЄДРПОУ 41159031) до Державного бюджету України на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106) штраф у сумі 17000,00 грн. (сімнадцять тисяч грн. 00 коп.).

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення встановленого ст. 295 КАС України строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Суддя А.Б. Федорчук

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення23.04.2019
Оприлюднено03.05.2019
Номер документу81428932
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/21254/18

Ухвала від 27.08.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

Рішення від 23.04.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

Ухвала від 18.12.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні