Ухвала
від 25.04.2019 по справі 826/8629/17
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 826/8629/17                                                                               УХВАЛА про залишення апеляційної скарги без руху   25 квітня 2019 року                                                                                   м. Київ            Суддя Шостого апеляційного адміністративного суду Бєлова Л.В., перевіривши матеріали апеляційної скарги Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби  на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 17 травня 2018 року у справі за адміністративним позовом Дочірнього підприємства з 100% іноземними інвестиціями «Ерікссон»    до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби, третя особа – Товариство з обмеженою відповідальністю «ТХС Україна» про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, – ВСТАНОВИВ: Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 17 травня 2018 року позовні вимоги задоволено повністю. Не погоджуючись з таким рішенням суду першої інстанції, відповідачем подано апеляційну скаргу. Перевіривши апеляційну скаргу Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби  на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 17 травня 2018 року, суд вважає, що вона не може бути прийнята до апеляційного провадження та підлягає залишенню без руху, оскільки не відповідає вимогам ст. 295,  296 КАС України з наступних підстав. Відповідно до ч. 1 ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду – протягом п'ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Із матеріалів справи вбачається, що відповідач оскаржує рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 17 травня 2018 року. Первинну апеляційну скаргу відповідача на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 17 травня 2018 року зареєстровано судом першої інстанції 24 липня 2018 року за вх. № 75442/18. Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 24 вересня  2018 року апеляційну скаргу Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби  на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 17 травня 2018 року було повернуто особі, яка її подала. Вторинну апеляційну скаргу відповідача на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 17 травня 2018 року зареєстровано судом першої  інстанції 15 квітня 2019 року за вх. № 40123/19. Отже, апеляційну скаргу на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 17 травня 2018 року подано з пропуском 30-денного строку, передбаченого КАС України. Разом з апеляційною скаргою відповідачем подано клопотання про поновлення строку апеляційного оскарження. В обґрунтування зазначеного клопотання  апелянт вказує, що первинну скаргу було направлено у межах встановленого законодавством процесуального строку, а повернення апеляційної скарги не позбавляє права повторного звернення до суду. Перевіривши клопотання відповідача про поновлення строку апеляційного оскарження рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 17 травня 2018 року, суд вважає, що воно не підлягає задоволенню з огляду на таке. Згідно з ч. 2 ст. 295 КАС України учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду; на ухвалу суду - якщо апеляційна скарга подана протягом п'ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду. Згідно з ч. 3 ст. 295 КАС України строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених    частиною другою    статті 299 КАС України. Поняття поважних причин пропуску процесуальних строків є оціночним, а його вирішення покладається на розсуд судді, суду. Поважними причинами пропуску процесуального строку визнаються обставини, які не залежать від волі заінтересованої особи і перешкодили їй виконати процесуальні дії у межах встановленого законом проміжку часу. До їх числа відносяться обставини непереборної сили та обставини, які об'єктивно унеможливлюють вчинення процесуальної дії у встановлений строк. Вказані обставини підлягають підтвердженню шляхом подання відповідних документів або їх копій. Так, у силу положень КАС України, повернення апеляційної скарги не позбавляє права на повторне її подання у порядку, встановленому законом. Разом з тим, право на повторне подання апеляційної скарги не може розумітися таким чином, що якщо вперше апеляційну скаргу було подано у встановлений КАС України строк і у подальшому повернуто апелянту, то повторно таку скаргу може бути подано протягом будь-якого строку, і строк на звернення до апеляційного суду в такому випадку однозначно підлягає поновленню як такий, що пропущений з поважних причин. Таке тлумачення не відповідає принципу юридичної визначеності та наведеним нормам процесуального закону, якими передбачено право на повторне подання скарги виключно у порядку, встановленому законом. Відповідно, поважність причин пропуску строку підлягає оцінці у кожному конкретному випадку з урахуванням конкретних обставин. Так, відповідачем не зазначено поважних причин пропуску строку апеляційного оскарження та не подано доказів їх поважності. У рішенні Європейського суду з прав людини у справі "Устименко проти України" від 06 жовтня 2015 року Європейський суд з прав людини наголосив, що право на справедливий судовий розгляд, гарантоване пунктом 1 статті 6 Конвенції, повинно тлумачитися у світлі Преамбули Конвенції, відповідна частина якої проголошує верховенство права спільною спадщиною Високих Договірних Сторін. Одним з основоположних аспектів верховенства права є принцип правової визначеності, згідно з яким жодна зі сторін не має права домагатися перегляду остаточного і обов'язкового рішення лише з метою повторного слухання справи і постановлення нового рішення. Відхід від цього принципу можливий лише коли він зумовлений особливими і непереборними обставинами. Європейський суд постановив, що якщо звичайний строк оскарження поновлюється зі спливом певного періоду часу, таке рішення може порушити принцип правової визначеності. Хоча саме національним судам, перш за все, належить виносити рішення про поновлення строку оскарження, їх свобода розсуду не є обмеженою. Суди повинні обґрунтовувати відповідне рішення. У кожному випадку національні суди повинні встановити, чи виправдовують причини поновлення строку оскарження втручання у принцип                         правової визначеності, особливо коли національне законодавство не обмежує дискреційні повноваження судів стосовно часу або підстав для поновлення строків. Враховуючи викладене, суд відмовляє у задоволенні клопотання відповідача про поновлення строку апеляційного оскарження рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 17 травня 2018 року. Окрім того, відповідно до п. 1 ч. 5 ст. 296    КАС України,    до апеляційної скарги додається документ про сплату судового збору. Відповідно до п.п. 2 п. 3    статті 4 Закону України “Про судовий збір” за подання апеляційної скарги на рішення суду сплачується судовий збір – 150 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви. Розмір судового збору за подання апеляційної скарги на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 17 травня 2018 року становить 123318,58 грн. (82212,39*150%). Згідно з ч. 2 ст. 298         КАС України до апеляційної скарги, яка оформлена з порушенням вимог, встановлених статтею 296 Кодексу, застосовуються положення статті 169 Кодексу, відповідно до яких апеляційна скарга залишається без руху і апелянту надається строк для усунення недоліків, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали. Тому, у зв'язку з викладеним, вважаю необхідним апеляційну скаргу відповідача залишити без руху та запропонувати усунути вказані недоліки апеляційної скарги шляхом подання до апеляційного суду: - обґрунтованого клопотання про поновлення строку апеляційного оскарження рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 17 травня 2018 року із зазначенням поважних причин його пропуску та подання доказів їх поважності; - оригіналу документу (квитанції) про сплату судового збору у встановленому Законом України “Про судовий збір” порядку в розмірі 123318,58 грн. за наступними реквізитами: Отримувач коштів: УК у Печер.р-ні/Печерс.р-н    , код отримувача (код за ЄДРПОУ): 38004897    , банк отримувача: Казначейство України (ЕАП)    , код банку отримувача (МФО): 899998    , рахунок отримувача: 34312206081055    , код      класифікації доходів бюджету: 22030101, призначення платежу: Судовий збір, за позовом


(ПІБ чи назва установи, організації позивача), Шостий апеляційний адміністративний суд. Керуючись ст. 169, 298, 328 КАС України, суд УХВАЛИВ: У задоволенні клопотання Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про поновлення строку апеляційного оскарження рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 17 травня 2018 року –    відмовити. Апеляційну скаргу Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 17 травня 2018 року –    залишити без руху. Встановити Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби 10 (десять) днів    з моменту отримання копії даної ухвали для усунення вказаних недоліків апеляційної скарги. У разі невиконання вимог ухвали у зазначений вище строк у відкритті апеляційного провадження буде відмовлено. Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею є остаточною та оскарженню не підлягає.             Суддя                                                                                                     Л. В. Бєлова

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.04.2019
Оприлюднено02.05.2019
Номер документу81430335
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/8629/17

Ухвала від 09.02.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Ухвала від 12.01.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Ухвала від 07.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 09.10.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 12.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 29.07.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Ухвала від 27.05.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Ухвала від 22.05.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Ухвала від 25.04.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Ухвала від 24.09.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Є.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні