5/783-3/114А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128
ПОСТАНОВА
18.07.07 Справа№ 5/783-3/114А
Суддя Н.Березяк при секретарі І. Сеник розглянула матеріали справи
за позовом ТзОВ„Укр-Селл”, м.Рава-Руська
до відповідача : Державної податкової інспекції у Жовківському районі Львівської області
Про скасування рішень про застосування штрафних фінансових санкцій №457/23-0/32477679/11529 від 28.08.2006 р. та № 458/23-8/11529/32477679 від 28.08.2006 р.
За участю представників:
Від позивача: Кунтий Н.О. - представник
Від відповідача: Тістечко Ю.Я. - представник
Представникам сторін роз'яснено права та обов‘язки , передбачені ст.ст.49,51 КАС України.
Суть спору: ТзОВ„Укр-Селл” звернулось з позовом до Державної податкової інспекції у Жовківському районі Львівської області про скасування рішень про застосування штрафних фінансових санкцій №457/23-0/32477679/11529 від 28.08.2006 р. та № 458/23-8/11529/32477679 від 28.08.2006 р.
В судовому засіданні позивач позов підтримав, просив задоволити позовні вимоги з мотивів наведених в позовній заяві, матеріалах справи та поясненнях, наданих в судовому засіданні.
Відповідач позов заперечив з підстав і мотивів, викладених в своїх поясненнях, просив позов залишити без задоволення.
З метою витребування додаткових документів і надання сторонам можливості обґрунтувати свої вимоги і заперечення за погодженням сторін строк розгляду справи було продовжено.
Суд заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, та оцінивши докази в їх сукупності , встановив наступне:
01.08.2006 р. працівниками ДПА у Дніпропетровській області проводилась планова виїзна перевірка щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій в сфері готівкового та безготівкового обігу ТзОВ„Укр-Селл” в магазині мобільного зв'язку „Life” у м.Дніпропетровськ, пр-т.Гагаріна,171. За результатами перевірки складено Акт №177/2301/32839190 від 23.08.2006 року на підставі, якого ДПІ у Жовківському районі винесено рішення:
- №458/23-8/11529/32477679 від 28.08.2006 р., яким до позивача застосовано штрафну санкцію в розмірі 160,00 грн.;
- № 457/23-0/32477679/11529 від 28.08.2006 р., яким до позивача застосовано штрафну санкцію в розмірі 9250,00 грн.
ТзОВ„Укр-Селл” не погоджується із зазначеними вище рішеннями, що стало підставою їх оскарження в адміністративному та судовому порядку.
Проаналізувавши всі обставини та матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд прийшов до висновку, що позов обґрунтований і підлягає до задоволення.
При прийнятті постанови, суд виходив з наступного :
Оскаржувані рішення № 457/23-0/32477679/11529 та №458/23-8/11529/32477679 від 28.08.2006 р. прийняті відповідачем на підставі акту перевірки №000077 від 01.08.2006 року, в якому зафіксовано порушення позивачем :
- п.1 ст.3 Закону України „ Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” від 06.07.1995 р. № 265/95-ВР, а саме – проведення розрахункових операцій без використання РРО, КОРО, РК на суму 1850,00 грн.;
- ст.3 Закону України „ Про патентування деяких видів підприємницької діяльності” № 98/96-ВР від 23.03.1996 року, а саме - здійснення торгівельної діяльності без придбання торгового патенту.
Як вбачається з акту перевірки, 01.08.2006 року ДПА у Дніпропетровській області проводилась перевірка магазину мобільного зв'язку „Life”, що розташований за адресою м.Дніпропетровськ, пр-т Гагаріна,171. Перевірка проводилась згідно плану-графіку проведення перевірок щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій відділу оперативного контролю ДПА у Дніпропетровській області на серпень 2006 року, затвердженого 28.07.2006 року, згідно якого заплановано проведення перевірки ТзОВ „Укр Селл” : магазин мобільного зв'язку „Life”, що розташований за адресою м.Дніпропетровськ, пр-т Гагаріна,171 . Для проведення планової перевірки ДПА у Дніпропетровській області були видані направлення №609 та №610 від 01.08.2006 року .
Положеннями ст.11-1 Закону України „Про державну податкову службу в Україні” передбачено , що плановою виїзною перевіркою вважається перевірка платника податків щодо своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати ним податків та зборів (обов'язкових платежів), яка передбачена у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за місцезнаходженням такого платника податків чи за місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така планова виїзна перевірка.
Планова виїзна перевірка проводиться за сукупними показниками фінансово-господарської діяльності платника податків за письмовим рішенням керівника відповідного органу державної податкової служби не частіше одного разу на календарний рік.
Згідно частини четвертої ст..11-1 зазначеного вище Закону „право на проведення планової виїзної перевірки платника податків надається лише у тому випадку, коли йому не пізніше ніж за десять днів до дня проведення зазначеної перевірки надіслано письмове повідомлення із зазначенням дати початку та закінчення її проведення ”.
Як вбачається з матеріалів справи, позивач не був повідомлений належним чином про проведення планової перевірки, письмове повідомлення йому не надсилалося і не могло надсилатися, оскільки план-графік проведення перевірок був затверджений 28.07.2006 року, а направлення № 609 та № 610 на проведення планової перевірки ( а.с.65) видане через чотири дні після затвердження плану-графіку проведення перевірок.
Відповідачем до матеріалів справи додано розписку, в якій зазначається, що Ківільова Аліса Олександрівна з направленнями № 609 від 01.09. та № 610 від 01.09. на проведення перевірки щодо контролю за розрахунковими операціями в сфері готівкового обігу : ТзОВ „Укр Сел ” (код 32477679) ознайомлена, про що стоїть підпис та дата ознайомлення 01 вересня. Слід звернути увагу, що дати видачі направлень і дати ознайомлення з направленнями про проведення перевірки не співпадають із актом перевірки, яка відбувалася 1 серпня 2006 року а не 1 вересня, як зазначено в розписці.
При проведенні перевірки працівниками податкової інспекції було встановлено проведення розрахункової операції при продажу мобільного телефону „Sony Ericsson W 700 i” вартістю 1850,00 грн. без видачі розрахункового документа встановленого зразка. Як зазначено в акті перевірки № 000077 від 01.08.2006 року, перевірка здійснена в присутності Козир Олени Анатоліївни - консультанта по роботі з абонентами та Ківільової Аліси Олександрівни- старшого експерта. Документи, що засвідчують особу не надавались. Акт перевірки № 000077 від 01.08.2006 року зі сторони ТзОВ „Укр Селл” не підписаний, про що працівниками податкової інспекції 01.08.2006 року було складено акт відмови від підпису.
Згідно Довідки ( додаток №3 до акту №000077 від 01.08.2006 року а.с.46) за результатами проведеної перевірки-огляду встановлено: здійснення діяльності з реалізації товарів ( надання послуг) проводилося громадянами ( працівниками): Козир О.А. –консультант по роботі з абонентами-стажист; Ківільова А.О.- старший консультант по роботі з абонентами-стажист; Алєксєєва М.О.-консультант по роботі з абонентами-стажист та Крук К.В.- консультант по роботі з абонентами, які працюють без оформлення трудових відносин в порушення абз.3 ст.2 Указу Президента України від 03.07.1998 року № 727 „Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва”.
Як зазначено в описі наявної готівки на місці проведення розрахунків (Додаток № 1 до акту перевірки №000077 від 01.08.2006 року а.с.47) магазин мобільного зв'язку „Life”, що розташований за адресою м.Дніпропетровськ, пр-т Гагаріна,171 належить ТзОВ „Укр Селл” код 32477679 . Матеріально-відповідальною особою від СПД зазначена Козир О.А.- консультант по роботі з абонентами.
В результаті виявлених , під час перевірки 01.08.2006 року, порушень податковою інспекцією прийнято рішення про застосування до ТзОВ „Укр Селл” штрафних санкцій.
ТзОВ „Укр Селл” не погоджується із зазначеними вище рішеннями, що стало підставою їх оскарження в судовому порядку. В основу позовних вимог позивачем покладено ту обставину, що викладена в акті перевірки № 000077 від 01.08.2006 року інформація є недостовірною і не ґрунтується на жодних правових підставах і документах. Позивач зазначає, що магазин мобільного зв'язку „Life”, що розташований за адресою м.Дніпропетровськ, пр-т Гагаріна,171 належить не ТзОВ „Укр Селл”(як зазначено в акті перевірки), а належить на праві приватної власності ТзОВ СП „Фелкон”, що підтверджується технічним паспортом, витягом з реєстру прав власності на нерухоме майно, свідоцтвом про право власності( а.с.15-17). В зазначеному магазині підприємницьку діяльність здійснює ТзОВ „Ібоя”, що підтверджується договором оренди не житлового приміщення № 537 від 29.07.2005 року, доповненням №1 до зазначеного договору та актом прийому-передачі ( а.с.20-23). ТзОВ „Укр Селл” жодного відношення до зазначеного магазину не має, а отже, як стверджує позивач, у податкової інспекції не було жодних підстав проводити перевірку ТзОВ „Укр Селл” за заначеною вище адресою. Доводи позивача є обгрунтовані і заслуговують на увагу суду.
Відповідно до п.1.2 „Порядку оформлення невиїзних документальних, виїзних планових та позапланових перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства”, планова (позапланова) виїзна перевірка проводиться за місцезнаходженням такого суб'єкта господарювання, чи за місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка. Як вже зазначалося раніше, ТзОВ „УкрСелл” не володіє нерухомим майном у м. Дніпропетровську на пр. Гагаріна у буд, 171, а отже висновок державних податкових ревізорів-інспекторів щодо місця знаходження позивача за даною адресою не знайшов свого підтвердження.
ТзОВ „Укр Сел” зареєстроване Жовківською райдержадміністрацією 29.05.2003 року за № 3707 , є платником податків і зборів, передбачених Законом України „Про систему оподаткування” та включене до ЄДРПОУ за №32477679. ТзОВ „Укр Сел” знаходиться за фактичною адресою : Львівська область Жовківський район м.Рава-Руська вул.. Львівська,45. Юридична адреса товариства: Львівська область Жовківський район м.Рава-Руська вул.. Зелена,115-б. Враховуючи положення п.1.2 „Порядку оформлення невиїзних документальних, виїзних планових та позапланових перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства” перевірка товариства повинна була проводитись за місцезнаходженням останнього. Включення ТзОВ „Укр Сел”, яке зареєстроване і знаходиться у Львівській області, до плану-графіку перевірок ДПА у Дніпропетровській області є порушенням п.1.2 „Порядку оформлення невиїзних документальних, виїзних планових та позапланових перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства”.
Згідно ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні грунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Права органів державної податкової служби визначені ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу", у п. 1 ч. 1 якої зазначено, що органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право здійснювати на підприємствах, в установах і організаціях незалежно від форм власності та у громадян, в тому числі громадян - суб'єктів підприємницької діяльності, перевірки грошових документів, бухгалтерських книг, звітів, кошторисів, декларацій, товарно-касових книг, показників електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерних систем, що застосовуються для розрахунків за готівку із споживачами, та інших документів незалежно від способу подання інформації (включаючи комп'ютерний), пов'язаних з обчисленням і сплатою податків, інших платежів, наявності свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, спеціальних дозволів (ліцензій, патентів тощо) на її здійснення, а також одержувати від посадових осіб і громадян у письмовій формі пояснення, довідки і відомості з питань, що виникають під час перевірок; перевіряти у посадових осіб, громадян документи, що посвідчують особу, під час проведення перевірок з питань оподаткування; викликати посадових осіб, громадян для пояснень щодо джерела отримання доходів, обчислення і сплати податків, інших платежів, а також проводити перевірки достовірності інформації, одержаної для внесення до Державного реєстру фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів. Періодичність таких перевірок та проведення обстежень виробничих, складських, торговельних та інших приміщень встановлюється відповідно до законодавства. Таким чином, як випливає із приписів даної правової норми, органи державної податкової служби мають право здійснювати перевірки, проте такі перевірки здійснюються у встановленому законом порядку.
Проте, як вже було зазначено, ДПА у Дніпропетровській області 01.08.2006 р. в порушення вищенаведених правових норми здійснила перевірку позивача не за місцем його реєстрації та місцезнахлодження, чим порушила ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу", п. 1 Указу Президента України "Про деякі заходи з дерегулювання підприємницької діяльності", ст. 15 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" та ст. 19 Конституції України, яка зобов'язує відповідача діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Оскільки відповідач здійснив перевірку позивача в порушення законів та Конституції України, то вважати, що відповідачем було здійснено перевірку та встановлені відповідні факти, правові підстави відсутні, а отже, відсутні і правові підстави для застосування до позивача відповідних штрафних санкцій.
Згідно із вимогами ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на Відповідача, якщо він заперечує проти позову. В порушення зазначеної норми Відповідач не надав суду належних і допустимих доказів правомірності прийняття ним оскаржуваних повідомлень-рішень, що є підставою для задоволення позовних вимог.
З урахуванням положень чинного законодавства України, практики його застосування найвищою судовою інстанцією України та обставин справи, суд дійшов висновку що позовні вимоги обґрунтовані і підлягають до задоволення.
Враховуючи викладене, керуючись ст.7-9, 14, 17, 69-71, 79, 86,158-163, 167, п.п. 3, 6 Прикінцевих та перехідних положень КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задоволити.
2.Скасувати рішення ДПІ у Жовківському районі про застосування до ТзОВ „Укр Сел” штрафних фінансових санкцій №457/23-0/32477679/11529 від 28.08.2006 р.
3. Скасувати рішення ДПІ у Жовківському районі про застосування до ТзОВ „Укр Сел” штрафних фінансових санкцій № 458/23-8/11529/32477679 від 28.08.2006 р.
4. Судові витрати покласти на Позивача.
5. Постанову може бути оскаржено в порядку, визначеному главою 1 розділу ІV КАС України.
Повний текст Постанови виготовлений та підписаний, в порядку, визначеному ч.3 ст.160 КАС України 20.07.2007р.
Суддя
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 18.07.2007 |
Оприлюднено | 27.08.2007 |
Номер документу | 814437 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Березяк Н.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні