Ухвала
від 26.04.2019 по справі 757/18587/19-к
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/18587/19-к

Примірник № ___

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 квітня 2019 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні клопотання старшого слідчого в ОВС Головного слідчого управління Національної поліції України ОСОБА_3 про надання тимчасового доступу до речей і документів,

ВСТАНОВИВ:

10.04.2019 року до провадження слідчого судді Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 надійшло клопотання старшого слідчого в ОВС Головного слідчого управління Національної поліції України ОСОБА_3 , погоджене з прокурором відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням і підтримання державного обвинувачення управління нагляду за додержанням законів Національною поліцією України Департаменту нагляду за додержанням законів у кримінальному провадженні та координації правоохоронної діяльності Генеральної прокуратури України ОСОБА_4 про надання тимчасового доступу до документів, що знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 .

Обґрунтовуючи внесене клопотання, сторона кримінального провадження зазначає, що Головним слідчим управлінням Національної поліції України здійснюється досудове розслідування в кримінальному провадженні №1201800000000765 від 15.12.2018 за фактом розтрати службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_2 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) бюджетних коштів, при здійсненні державних закупок у 2016-2018 років, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.

Під час досудового розслідування встановлено, що в період з 2016 по 2018 роки ІНФОРМАЦІЯ_3 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) придбав за державні кошти медичне обладнання та дослідницькі, випробувальні та науково-технічні симулятори на загальну суму приблизно 580 000 000 грн.

Під час проведення перевірки МОЗ України виявило, що у 2017-2018 роках було придбано 664 одиниці медичного обладнання (виробів) на загальну суму понад 334 670 000,00 грн., більшість якого, а саме на суму біля 220 000 000,00 грн. оприбутковано на одній з кафедр університету та не використовується, безпосередньо у навчальному процесі, а застосовується виключно для надання медичної допомоги пацієнтам Багатопрофільного медичного центру. Таким чином, державні кошти, які були передбачені для забезпечення навчального процесу, службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_3 , були використанні для закупівлі обладнання необхідних для надання платних медичних послуг.

Крім того, постачання медичного обладнання та дослідницьких, випробувальних та науково-технічних симуляторів здійснювались пов`язаними між собою суб`єктами господарювання, а саме: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_4 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_7 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_8 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_9 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_12 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_10 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_11 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_12 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_13 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_16 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_14 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_17 » (код НОМЕР_15 ), які спеціалізуються на реалізації медичних ворибів на території України, в тому числі відповідно до процедур закупівель з використанням коштів державного та місцевих бюджетів, ймовірно по завищеним цінам.

Вказане можливо завдяки наданню митному органу під час переміщення такого обладнання на митну територію України недостовірних відомостей щодо його вартості.

Водночас було з`ясовано, що одним з дистриб`ютором ІНФОРМАЦІЯ_18 на території України є ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_19 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_16 ), яке уповноважувало ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » здійснювати поставку товару.

Крім того, власники вказаних суб`єктів господарювання використовують підконтрольні їм іноземні компанії, які не є виробниками медичного обладнання для незаконного виведення коштів державного та місцевого бюджетів в особливо великих розмірах.

Крім того, в діяльності вищезазначених комерційних структур є ряд порушень вимог чинного законодавства України у сфері ціноутворення, зокрема постанов Кабінету Міністрів України від 25.03.2009р. № 333 «Деякі питання державного регулювання цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення» та від 17.10.2008р. № 955 «Про заходи щодо стабілізації цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення», де передбачено, оптово-відпускні ціни на які внесені до реєстру оптово-відпускних цін на лікарські засоби, і медичні вироби, які придбаваються повністю або частково за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, граничні постачальницько-збутові надбавки не вище ніж 10 відсотків, що нараховуються для лікарських засобів до задекларованої зміни оптово-відпускної ціни з урахуванням податків та зборів і для медичних виробів до оптово-відпускної ціни з урахуванням податків та зборів, а граничні торговельні (роздрібні) надбавки не вище ніж 10 відсотків, що нараховуються до закупівельної ціни з урахуванням податків.

У ході досудового розслідування, в порядку ст. 93 КПК України були направлені запити до ІНФОРМАЦІЯ_1 з вимогою надати відомості однак, ДФС України листами № 2303/5/99-99-18-02-03-16 від 04.02.2019 та № 2434/5/99-99-18-02-01-16 від 05.02.2019 повідомила про те, що 18.01.2019 між ДФС та АПК « ІНФОРМАЦІЯ_20 » було укладено договір про загальне юридичне обслуговування, відповідно до якого представництво інтересів ДФС у будь-яких кримінальних провадженнях здійснюється адвокатами ОСОБА_5 , ОСОБА_6 та ОСОБА_7 .

Водночас, від адвоката ОСОБА_6 надійшли відповіді на 14 вищевказаних запитів про те, що підставою для отримання правоохоронними органами доступу до інформації, персональних даних, речей та документів є ухвала слідчого судді, суду про тимчасовий доступ до речей та документів.

Тому, орган досудового розслідування не має змоги отримати запитувану інформацію та документи, що мають вагоме значення під час розслідування даного кримінального провадження, які самі по собі, або в сукупності з іншими матеріалами кримінального провадження можуть мати доказове значення і мають суттєві докази в даному кримінальному провадженні, окрім як з дозволу слідчого судді.

Враховуючи викладене, відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 131 КПК України, виникла необхідність у здійсненні такого заходу забезпечення кримінального провадження як тимчасовий доступ до речей та документів.

В судове засідання слідчий не з`явився, подав до суду заяву про розгляд клопотання за його відсутності, в якій вимоги вказаного клопотання підтримав, просив його задовольнити.

На підставі ч. 2 ст. 163 КПК України слідчий суддя визнав за можливе проводити розгляд клопотання без виклику представника особи, у володінні якої знаходяться речі і документи.

Згідно норми ч. 4 ст. 107 КПК України, у разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.

Як вбачається зі змісту п. 4 ч. 1 ст. 162 КПК України до охоронюваної законом таємниці, яка міститься в речах і документах, конфіденційна інформація, в тому числі така, що містить комерційну таємницю.

Відповідно до ч. 6 ст. 163 КПК України слідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Слідчий суддя дослідивши в нарадчій кімнаті матеріали клопотання, дійшов висновку про наявність підстав для задоволення клопотання.

На підставі викладеного, керуючись ст. 108, 160, 162-164, 166, 309 КПК України, слідчий суддя,

УХВАЛИВ:

Клопотання задовольнити.

Надати старшому слідчому в ОВС ГСУ НП України ОСОБА_3 , а також групі слідчих, яким доручено здійснення досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні, а саме: ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 дозвіл на тимчасовий доступ до речей та документів (інформації), якими володіє ІНФОРМАЦІЯ_21 та її структурні, територіальні підрозділи (юридична адреса: АДРЕСА_1 ), з можливістю отримати їх копій у паперовому та електронному вигляді, а саме: відомості (інформація) та документи про ввезені вироби медичного призначення та лікарських засобів одержувачами та/або декларантами яких були наступні суб`єкти господарювання, а саме: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_4 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_7 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_8 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_22 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_17 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_9 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_12 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_10 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_11 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_12 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_13 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_23 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_14 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_17 » (код НОМЕР_15 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_19 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_16 ) з відображенням інформації про найменування та коду імпортованого товару, його кількісно-якісні характеристики, документи, що слугували вартісній характеристиці товару (рахунок-фактура, інвойси), номеру та серії, виробника товару, відправника та постачальника товару, декларанта, на яку суму, відповідно до якого режиму проведено його митне оформлення, які номери присвоєно вантажно-митним деклараціям під час митного оформлення, яка юридична чи фізична особа здійснювала декларування товарів, які юридичні або фізичні особи були одержувачами вантажу, яким митним органом та ким із працівників митниці здійснювалось митне оформлення товарів.

Визначити строк дії ухвали тривалістю тридцять днів, який обраховувати з дня постановлення ухвали слідчим суддею.

У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей та документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей та документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей та документів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

Ухвала виготовлена в 2-х примірниках

Примірник № 1 - знаходиться в матеріалах судового провадження № 757/18587/19-к

Примірник № 2 - наданий слідчому ОСОБА_3

Слідчий суддя: ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення26.04.2019
Оприлюднено16.02.2023
Номер документу81472482
СудочинствоКримінальне
Сутьнадання тимчасового доступу до речей і документів

Судовий реєстр по справі —757/18587/19-к

Ухвала від 26.04.2019

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Смик С. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні