РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
26 квітня 2019 р. Справа № 120/341/19-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Поліщук І.М., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом: Управління Держпраці у Вінницькій області до Приватного підприємства "Пол - тур" про стягнення штрафу
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького окружного адміністративного суду звернулось Управління Держпраці у Вінницькій області (далі - позивач) з адміністративним позовом до Приватного підприємства "Пол - тур" (далі - відповідач) про стягнення штрафу .
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що постановою від 02-01-85/120-ФС від 21.08.2018 року на ПП "Пол - тур" накладено штраф в сумі 7446,00 грн., який у встановленні законодавством строки ним сплачений не був, а тому позивач звернувся до суду щодо його примусового стягнення.
Ухвалою від 04.02.2019 року відкрито провадження у даній справі та призначено її до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.
Копію ухвали про відкриття провадження суд направляв відповідачу на адресу, що вказана позивачем у позовній заяві (вул. Соборна, 24, офіс. 341, м. Вінниця). Однак, до суду повернувся не вручений конверт зі вмістом поштового відправлення з відміткою поштового відділення зв'язку: "за закінченням терміну зберігання".
04.04.2019 року судом повторно направлено відповідачу копію ухвали про відкриття провадження, однак, на адресу, що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (вул. Соборна, 24, офіс. 3.411, м. Вінниця). Проте, як слідує із акту Вінницького окружного адміністративного суду №19/19 від 10.04.2019 року, при врученні ухвали суду на ім'я ПП "Пол-тур" встановлено, що даний адресат за адресою - вул. Соборна, 24, офіс. 3.411, м. Вінниця, не знаходиться.
За таких обставин, суд вважає, що відповідно до ч. 11 ст. 126 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) копія ухвали від 04.02.2019 року вручена відповідачу належним чином. Разом із тим, своїм правом на подання відзиву на позовну заяву відповідач не скористався.
Суд, вивчивши матеріали справи та оцінивши наявні у ній докази в їх сукупності встановив, що 08.08.2018 року посадовими особами було проведено позапланову перевірку додержання ПП "Пол - тур" законодавства про зайнятість населення, за наслідками якої складено акт №02-01-85/120 від 08.08.2018 року.
Як слідує із змісту акту від 08.08.2018 року, в ході перевірки виявлено, що відповідачем не подавались відомості про чисельність працевлаштованих ним осіб у встановленому порядку (форма звітності 01-ПА "Інформація про кількість працевлаштованих громадян суб'єктами господарювання щодо надають послуги з посередництва у працевлаштуванні та здійснюють наймання працівників для подальшого виконання ними роботи в України в інших роботодавців", що затверджена наказом Мінсоцполітики №815 від 07.08.2015 року), чим порушено вимоги п. 4 ч. 4 ст. 36 Закону України "Про зайнятість населення".
У зв'язку із виявленими порушеннями, 21.08.2018 року позивачем винесено постанову про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами №02-01-85/120-ФС, якою на ПП "Пол - тур" накладено штраф в сумі 7446,00 грн., відповідно до ч. 4 ст. 53 Закону України "Про зайнятість населення".
Станом на день звернення до суду з даним позовом, штраф згідно постанови №02-01-85/120-ФС від 21.08.2018 року відповідачем сплачений не був, а тому позивач звернувся до суду щодо його примусового стягнення.
Визначаючись щодо заявлених позовних вимог, суд виходив із наступного.
Згідно з ч. 1 ст. 52 Закону України "Про зайнятість населення" державний контроль за додержанням законодавства про зайнятість населення здійснює уповноважений орган з реалізації державної політики з питань державного нагляду та контролю за дотриманням законодавства про зайнятість населення та центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, в межах їх повноважень.
Відповідно до вимог ст. 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 № 877-V державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища; заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом.
У відповідності до п. 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 96 (далі - Положення №96) Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов'язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.
За приписами пп. 9 п. 4 Положення №96 Держпраці відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний контроль за дотриманням вимог законодавства про працю, зайнятість населення в частині дотримання прав громадян під час прийому на роботу та працівників під час звільнення з роботи; використання праці іноземців та осіб без громадянства; наймання працівників для подальшого виконання ними роботи в Україні в іншого роботодавця; дотримання прав і гарантій стосовно працевлаштування громадян, які мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню; провадження діяльності з надання послуг з посередництва та працевлаштування.
Відповідно до п. 7 даного положення Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи. Держпраці може покладати виконання завдань на утворені територіальні органи за міжрегіональним принципом.
Згідно з п. 4 ч. 4 ст. 36 Закону України "Про зайнятість населення" суб'єкти господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні, та суб'єкти господарювання, які здійснюють наймання працівників для подальшого виконання ними роботи в Україні у інших роботодавців, зобов'язані, зокрема, подавати територіальним органам центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, відомості про чисельність працевлаштованих ними осіб у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, за погодженням з центральним органом виконавчої влади із забезпечення реалізації державної політики у галузі статистики.
Форма звітності № 1-ПА "Інформація про кількість працевлаштованих громадян суб'єктами господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні та здійснюють наймання працівників для подальшого виконання ними роботи в Україні в інших роботодавців" та Порядок її подання, затверджені наказом Міністерства соціальної політики від 07.08.2015 № 815, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 09.10.2015 року за № 1225/27670.
Згідно з ч. 4 ст. 53 Закону України "Про зайнятість населення" у разі неподання або порушення порядку подання суб'єктом господарювання, який надає послуги з посередництва у працевлаштуванні, відповідно до цього Закону відомостей про працевлаштованих ним осіб стягується штраф у двократному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої на момент виявлення порушення.
Порядок накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2013 № 509 (далі - Порядок № 509).
Вказаним порядком визначено механізм накладення на суб'єктів господарювання та роботодавців штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, передбачених ч. 2 ст.265 Кодексу законів про працю України та ч. 2-7 ст. 53 Закону України "Про зайнятість населення" (п.1 Порядку №509).
Відповідно до п. 2 Порядку № 509 штрафи накладаються Головою Держпраці, його заступниками, начальниками управлінь і відділів Держпраці та їх заступниками (з питань, що належать до їх компетенції), начальниками територіальних органів Держпраці та їх заступниками, керівниками виконавчих органів міських рад міст обласного значення, сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад та їх заступниками (далі - уповноважені посадові особи).
Штрафи можуть бути накладені на підставі:
- рішення суду про оформлення трудових відносин із працівником, який виконував роботу без укладення трудового договору, та встановлення періоду такої роботи чи роботи на умовах неповного робочого часу в разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, в установі, організації;
- акта про виявлення під час перевірки суб'єкта господарювання або роботодавця ознак порушення законодавства про працю та/або зайнятість населення, складеного посадовою особою Держпраці чи її територіального органу, виконавчого органу міської ради міста обласного значення та сільської, селищної, міської ради об'єднаної територіальної громади;
- акта документальної виїзної перевірки ДФС, її територіального органу, в ході якої виявлені порушення законодавства про працю.
Згідно з п. 3 Порядку № 509 уповноважена посадова особа не пізніше ніж через 10 днів з дати складення акта приймає рішення щодо розгляду справи про накладення штрафу (далі - справа).
У відповідності до вимог п. 7 Порядку №509 справа розглядається за участю представника суб'єкта господарювання або роботодавця, щодо якого її порушено. Справу може бути розглянуто без участі такого представника у разі, коли його поінформовано відповідно до пункту 6 цього Порядку і від нього не надійшло обґрунтоване клопотання про відкладення її розгляду.
Приписами п. 8 Порядку № 509 визначено, що за результатами розгляду справи уповноважена посадова особа на підставі акта, зазначеного в пункті 3 цього Порядку, складає постанову про накладення штрафу.
Розгляд справ на підставі акта про виявлення під час перевірки суб'єкта господарювання або роботодавця ознак порушення законодавства про працю та/або зайнятість населення, складеного посадовою особою Держпраці чи її територіального органу, акта, зазначеного в абзаці п'ятому пункту 2 цього Порядку, здійснюється уповноваженими посадовими особами Держпраці та її територіальних органів.
Штраф сплачується протягом одного місяця з дня прийняття постанови про його накладення, про що суб'єкт господарювання або роботодавець повідомляють уповноваженій посадовій особі, яка склала постанову про накладення штрафу (п. 9 Порядку №509).
Відповідно до п. 10 Порядку № 509 постанова про накладення штрафу може бути оскаржена у судовому порядку.
В даному випадку, матеріали справи не містять доказів сплати ПП "Пол - тур" в добровільному порядку штрафу в сумі 7446,00 грн., визначеного постановою №02-01-85/120-ФС від 21.08.2018 року.
При цьому, докази оскарження зазначеної постанови в судовому порядку у матеріалах справи також відсутні.
Згідно з абз. 2 п. 11 Порядку № 509 не сплачені у добровільному порядку штрафи стягуються у судовому порядку територіальними органами Держпраці, виконавчими органами міських рад міст обласного значення та сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад (щодо штрафів, передбачених частинами третьою, четвертою і сьомою статті 53 зазначеного Закону).
Враховуючи вище викладене, беручи до уваги те, що штраф в сумі 7446,00 грн., визначений постановою №02-01-85/120-ФС від 21.08.2018 року, відповідачем в добровільному порядку сплачений не був, а також відсутність в матеріалах справи будь-яких доказів оскарження зазначеної постанови в судовому порядку, суд приходить до висновку про обґрунтованість заявлених позовних вимог та, як наслідок, наявність підстав для їх задоволення.
Враховуючи вимоги ч. 2 ст. 139 КАС України судові витрати у цій справі стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Стягнути з Приватного підприємства "Пол - тур" штраф в сумі 7446 (сім тисяч чотириста сорок шість) гривень в дохід Державного бюджету України за реквізитами: Банк ГУДКСУ у Вінницькій області, МФО 899998, р/р 31113106002002 УЦК у м. Вінниці/м. Вінниця/21081100, ЄДРПОУ 38054707.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Приватне підприємство "Пол - тур" (вул. Соборна, 24, оф. 3.411, м. Вінниця, код ЄДРПОУ 37424438);
Управління Держпраці у Вінницькій області (вул.. Магістратська, 37, м. Вінниця, код ЄДРПОУ 39845483).
Повний текст рішення складено 26.04.2019 рок .
Суддя Поліщук Ірина Миколаївна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.04.2019 |
Оприлюднено | 03.05.2019 |
Номер документу | 81472995 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Поліщук Ірина Миколаївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Поліщук Ірина Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні