Рішення
від 22.04.2019 по справі 580/739/19
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 квітня 2019 року справа № 580/739/19

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Руденко А.В. розглянувши у письмовому провадженні в спрощеному позовному провадженні без виклику сторін в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до приватного акціонерного товариства "Черкаське спеціалізоване автотранспортне підприємство 2301" про стягнення штрафних санкцій, -

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окружного адміністративного суду звернулась Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку з позовною заявою до приватного акціонерного товариства "Черкаське спеціалізоване автотранспортне підприємство 2301", в якій просить стягнути 10 200 грн. штрафних санкцій в дохід Державного бюджету України на рахунок, відкритий на ім'я територіального органу Держказначейства за місцезнаходженням платника по коду бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності банку 106.

Обгрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає, що 03.12.2018 прийняв постанови про застосування до відповідача штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів №310-ПД-1-Е у сумі 3400 грн., №311-ПД-1-Е у сумі 3400 грн. та №312-ПД-1-Е у сумі 3400 грн. на загальну суму 10 200 грн. Відповідач вказані постанови не оскаржував. У зв'язку із несплатою відповідачем штрафних санкцій позивача звернувся до суду.

Рекомендоване поштове відправлення із копією ухвали про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття спрощеного позовного провадження в адміністративній справі від 22.03.2019 направлено відповідачу за адресою: вул. Смілянська, 163, м. Черкаси, 18008, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Поштове відправлення повернуто до суду 28.03.2019 з інших причин, що не дали змоги виконати обов'язки щодо пересилання поштового відправлення.

Приписами Кодексу адміністративного судочинства України не врегульовано наслідки повернення рекомендованого поштового відправлення із копією ухвали про залишення позовної заяви без руху за закінченням терміну зберігання.

При цьому, згідно з частиною 6 статті 7 Кодексу адміністративного судочинства України у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону), а за відсутності такого закону суд виходить із конституційних принципів і загальних засад права (аналогія права).

З огляду на зазначені приписи суд застосовує частину 11 статті 126 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно до якої у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Беручи до уваги, що позивач не отримав копію ухвали про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття спрощеного позовного провадження в адміністративній справі від 22.03.2019 з незалежних від суду причин, вважається що копія ухвали отримана позивачем.

Беручи до уваги викладене, суд розглядає справу за наявними матеріалами.

Розглянувши подані документи і матеріали, суд встановив наступне.

Відповідач приватне акціонерне товариство Черкаське спеціалізоване автотранспортне підприємство 2301 (код ЄДРПОУ - 03080991) зареєстроване як юридична особа 26.09.1996.

02.11.2018 уповноваженою особою Комісії Гриценковою І.М. завідувачем сектору нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Черкаській області департаменту НКЦПФР у Південному регіоні, на підставі рішення НКЦПФР №453 від 10.07.2018 Про надання повноважень уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку посадовим особам Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку прийняті постанови про порушення справ про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні до ПрАТ Черкаське САТП 2301 №458-ПД-6-Е, №459-ПД-6-Е, №460-ПД-6-Е.

Постановами від 02.11.2018 №458-ПД-6-Е, №459-ПД-6-Е, №460-ПД-6-Е встановлено ознаки порушення відповідачем вимог статті 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок , пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів , затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №2826 від 03.102.2013, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.12.2013 за №2180/24712, а саме:

- неопублікування в офіційному друкованому виданні регулярної річної інформації за 2016 та 2017 роки;

- неподання до Комісії регулярної річної інформації за 2016 та 2017 роки;

- нерозміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії регулярної річної інформації за 2016 та 2017 роки.

Постановами від 02.11.2018 №458-ПД-6-Е, №459-ПД-6-Е, №460-ПД-6-Е постановлено керівнику (або повноважному представнику) з'явитись для підписання акту про правопорушення на ринку цінних паперів та надання пояснень до сектору нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Черкаській області департаменту НКЦПФР у Південному регіоні об 11 год. 00 хв. 13.11.2018.

13.11.2018 уповноваженою особою Комісії Гриценковою І.М. завідувачем сектору нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Черкаській області департаменту НКЦПФР у Південному регіоні, на підставі рішення НКЦПФР від 10.07.2018 №453 Про надання повноважень уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку посадовим особам Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку складені акти про правопорушення на ринку цінних паперів №418-ПД-6-Е, №419-ПД-6-Е, №420-ПД-6-Е, відповідно до яких встановлено ознаки порушення відповідачем вимог статті 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок , пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів , затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №2826 від 24.12.2013, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.12.2013 за №2180/24712, а саме:

- неопублікування в офіційному друкованому виданні регулярної річної інформації за 2016 та 2017 роки;

- неподання до Комісії регулярної річної інформації за 2016 та 2017 роки;

- нерозміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії регулярної річної інформації за 2016 та 2017 роки.

21.11.2018 уповноваженою особою Комісії Гриценковою І.М. завідувачем сектору нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Черкаській області департаменту НКЦПФР у Південному регіоні, на підставі рішення НКЦПФР від 10.07.2018 №453 Про надання повноважень уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку посадовим особам Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанови №405-ПД-1-е, №406-ПД-1-Е, №407-ПД-1-Е, якими призначено розгляд справ про правопорушення на ринку цінних паперів відносно відповідача на 11 год. 05 хв. 03.12.2018.

Постановою №310-ПД-1-Е від 03.12.2018 за нерозміщення річної інформації про емітента за 2016 та 2017 роки шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним застосовано до відповідача застосовано штрафну санкцію у сумі 3400 грн.

Постановою №311-ПД-1-Е від 03.12.2018 за нерозміщення річної інформації про емітента за 2016 та 2017 роки шляхом її опублікування в одному з офіційних друкованих видань, у строк пізніше 30 квітня року, наступного за звітним застосовано до відповідача застосовано штрафну санкцію у сумі 3400 грн.

Постановою №312-ПД-1-Е від 03.12.2018 за неподання до комісії річної інформації про емітента за 2016 та 2017 роки, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним застосовано до відповідача застосовано штрафну санкцію у сумі 3400 грн.

Постанови від 03.12.2018 про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів №310-ПД-1-Е, №311-ПД-1-Е, №312-ПД-1-Е направлені рекомендованим листом на адресу відповідача, що списком згрупованих поштових відправлень рекомендованих листів №2261 та реєстром рекомендованих листів №2 від 05.12.2018.

У зв'язку з несплатою відповідачем штрафних санкцій на загальну суму 10 200 грн., позивач звернувся до суду.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд зазначає наступне.

Спеціальним законом, який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні, є Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в України" від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР. (далі - Закон №448/96).

Згідно статті 1 Закону №448/96 державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Згідно частини 1 статті 5 Закону №448/96 державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Згідно частин 1-4 статті 6 Закону № 448/96 Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Наказом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про затвердження структури центрального апарату НКЦПФР №72 від 11.05.2018 утворено департамент НКЦПФР у Південному регіоні як відокремлений структурний підрозділ центрального апарату Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, повноваження якого поширюються на територію Черкаської, Вінницької, Херсонської, Миколаївської, Кіровоградської областей.

Згідно частини 1 статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23.02.2006 №3480-IV (далі - Закон №3480) регулярна інформація про емітента - річна та проміжна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Згідно частини 4 статті 40 Закону №3480 річна інформація про емітента є регульованою інформацією та підлягає розкриттю емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.

Згідно пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НЦКЦПФР від 03.12.2013 №2826, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.12.2013 за №2180/24712 розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на власному веб-сайті, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.

Пунктом 14 статті 8 Закону №448/96 визначено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Згідно пунктів 5, 6, 7 статті 11 Закону №448/96 Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за:

- неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

- нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

- неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно пункту 14 розділу І Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 16.10.2012 № 1470, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.2012 за № 1855/22167 постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, акт про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про зупинення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про відновлення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів (постанова по справі про адміністративне правопорушення), постанова про закриття справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про закриття провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про виправлення описок, розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, розпорядження про скасування розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери вважаються надісланими (врученими) юридичній особі (посадовій особі чи громадянину), яка притягується до відповідальності, якщо їх вручено керівнику чи представнику юридичної особи (посадовій особі чи громадянину) під розписку або надіслано поштою рекомендованим листом.

Згідно пункту 2 розділу XV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів щодо юридичної особи може бути оскаржено до центрального апарату Комісії особою, щодо якої її винесено, протягом п'ятнадцяти робочих днів з дати винесення постанови.

Відповідно до положень ст. 11 Закону № 448/96-ВР у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Враховуючи, що відповідач штрафні санкції у сумі 10 200 грн. не сплачені та в матеріалах справи відсутні докази оскарження відповідачем від 03.12.2018 №310-ПД-1-Е, №311-ПД-1-Е, №312-ПД-1-Е, позовні вимоги є обгрунтованими та підлягають задоволенню.

Згідно з частиною 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб?єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб?єкта владних повноважень, пов?язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Керуючись статтями 241-245, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, -

ВИРІШИВ:

Позов Національної комісії з цінних паперів та фондовому ринку (01010, м. Київ, вул. Московська, 8, корп. 30, ідентифікаційний код 37956207) задовольнити повністю.

Стягнути з приватного акціонерного товариства "Черкаське спеціалізоване автотранспортне підприємство 2301" (вул. Смілянська, 163, м. Черкаси, 18008, ідентифікаційний код 03080991) в дохід Державного бюджету України на рахунок, відкритий на ім'я територіального органу Держказначейства за місцезнаходженням платника по коду бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності банку 106 штрафні санкції в сумі 10 200 (десять тисяч двісті) гривень.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня підписання судового рішення.

Суддя А.В. Руденко

Дата ухвалення рішення22.04.2019
Оприлюднено02.05.2019
Номер документу81475089
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення штрафних санкцій

Судовий реєстр по справі —580/739/19

Вирок від 26.07.2019

Кримінальне

Лебединський районний суд Сумської області

Чхайло О. В.

Ухвала від 02.05.2019

Кримінальне

Лебединський районний суд Сумської області

Чхайло О. В.

Рішення від 22.04.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

Ухвала від 26.03.2019

Кримінальне

Лебединський районний суд Сумської області

Чхайло О. В.

Ухвала від 22.03.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

Ухвала від 04.03.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні