Рішення
від 12.04.2019 по справі 640/648/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 квітня 2019 року м. Київ № 640/648/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Чудак О.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Агро-Зернотрейд" до Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві, Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити певні дії,

встановив:

11.01.2019 до Окружного адміністративного суду міста Києва звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю "Агро-Зернотрейд" (ТОВ "Агро-Зернотрейд"), з урахуванням уточненої позовної заяви, до Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві (ГУ ДФС у м. Києві), Державної фіскальної служби України (ДФС України) про:

- визнання протиправними та скасування рішень комісії ГУ ДФС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 03.12.2018 №1009823/39987478, від 04.12.2018 №1012035/39987478, від 04.12.2018 №1012036/39987478, від 14.12.2018 №1025307/39987478, від 14.12.2018 №1025311/39987478, від 14.12.2018 №1025303/39987478, від 14.12.2018 №1025315/39987478, від 14.12.2018 №1025308/39987478, від 14.12.2018 №1025301/39987478, від 14.12.2018 №1025313/39987478, від 14.12.2018 №1025319/39987478, від 14.12.2018 №1025309/39987478, від 14.12.2018 №1025310/39987478, від 14.12.2018 №1025316/39987478, від 14.12.2018 №1025312/39987478, від 14.12.2018 №1025305/39987478, від 14.12.2018 №1025306/39987478, від 14.12.2018 №1025304/39987478, від 14.12.2018 №1025302/39987478, від 14.12.2018 №1025314/39987478, від 14.12.2018 №1025318/39987478, від 14.12.2018 №1025317/39987478;

- зобов'язання ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, за датою її подання до реєстрації, податкові накладні ТОВ "Агро-Зернотрейд", а саме: №68 від 22.08.2018, №81 від 23.08.2018, №110 від 26.08.2018, №95 від 25.08.2018, №99 від 25.08.2018, №108 від 26.08.2018, №109 від 26.08.2018, №113 від 26.08.2018, №118 від 26.08.2018, №119 від 27.08.2018, №120 від 27.08.2018, №121 від 29.08.2018, №122 від 29.08.2018, №123 від 30.08.2018, №124 від 30.08.2018, №53 від 18.08.2018, №64 від 19.08.2018, №66 від 19.08.2018, №72 від 22.08.2018, №73 від 22.08.2018, №74 від 22.08.2018, №75 від 22.08.2018.

В обґрунтування заявлених вимог представник товариства зазначив, що позивачем 04.06.2018 укладено з Товариством з обмеженою відповідальністю "Комплекс Агромарс" (ТОВ "Комплекс Агромарс") та ТОВ "Комплекс Агромарс" філія Бориспільський комбікормовий завод" договори на поставку пшениці, кукурудзи, соєвої олії та макухи соєвої. На виконання зазначених договорів ТОВ "Агро-Зернотрейд" здійснено відвантаження замовленого покупцями (ТОВ "Комплекс Агромарс" та ТОВ "Комплекс Агромарс" філія Бориспільський комбікормовий завод") товару.

За результатом господарських операцій з надання вказаних послуг позивачем складено податкові накладні №68 від 22.08.2018, №81 від 23.08.2018, №110 від 26.08.2018, №95 від 25.08.2018, №99 від 25.08.2018, №108 від 26.08.2018, №109 від 26.08.2018, №113 від 26.08.2018, №118 від 26.08.2018, №119 від 27.08.2018, №120 від 27.08.2018, №121 від 29.08.2018, №122 від 29.08.2018, №123 від 30.08.2018, №124 від 30.08.2018, №53 від 18.08.2018, №64 від 19.08.2018, №66 від 19.08.2018, №72 від 22.08.2018, №73 від 22.08.2018, №74 від 22.08.2018, №75 від 22.08.2018.

Вказані податкові накладні направлені позивачем для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Однак, реєстрація таких податкових накладних зупинена згідно квитанцій, долучених до позову, у відповідності до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (ПК України) у зв'язку з тим, що податкові накладні відповідають підпункту 1.6 пункту 1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

При цьому, представник позивача зазначає, що комісією ГУ ДФС у м. Києві в оскаржуваних рішеннях не зазначено, які саме порушення закону допущенні, відповідачами не надано доказів ризиковості позивача як платника податку, тому рішення про відмову в реєстрації накладної є протиправними і підлягають скасуванню.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 21.01.2019 позовну заяву ТОВ "Агро-Зернотрейд" прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та призначено її до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення та виклику учасників справи.

08.04.2019 відділом документального обігу, контролю та забезпечення розгляду звернень громадян (канцелярією) суду зареєстровано відзиви на позовну заяву, в яких представник ДФС України та ГУ ДФС у м. Києві стверджував про відсутність підстав для задоволення позовних вимог. Зазначив, що рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 03.12.2018 року №1009823/39987478, від 04.12.2018 №1012035/39987478, від 04.12.2018 №1012036/39987478, від 14.12.2018 №1025307/39987478, від 14.12.2018 №1025311/39987478, від 14.12.2018 №1025303/39987478, від 14.12.2018 №1025315/39987478, від 14.12.2018 №1025308/39987478, від 14.12.2018 №1025301/39987478, від 14.12.2018 №1025313/39987478, від 14.12.2018 №1025319/39987478, від 14.12.2018 №1025309/39987478, від 14.12.2018 №1025310/39987478, від 14.12.2018 №1025316/39987478, від 14.12.2018 №1025312/39987478, від 14.12.2018 №1025305/39987478, від 14.12.2018 №1025306/39987478, від 14.12.2018 №1025304/39987478, від 14.12.2018 №1025302/39987478, від 14.12.2018 №1025314/39987478, від 14.12.2018 №1025318/39987478, від 14.12.2018 №1025317/39987478 є правомірними, а тому підстави для їх скасування відсутні.

Суд, розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив наступне.

ТОВ "Агро-Зернотрейд" здійснюється господарська діяльність у сфері оптової торгівлі продукцією сільського господарства. Так, основним видом господарської діяльності позивача згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань є оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин (код КВЕД 46.21).

04.06.2018 між ТОВ "Агро-Зернотрейд" (Постачальник) та ТОВ "Комплекс Агромарс" (філія "Київкомбікорм") (Покупець) укладено Договір поставки соєвої олії №511/2-18/КАМ/О, відповідно до пункту 1.1. якого Постачальник бере на себе зобов'язання здійснити поставку Товару (соєвої олії), який не обтяжений правами третіх осіб, та передати його у власність Покупця, а Покупець зобов'язується прийняти та оплатити поставлений Товар належної якості та в обумовлені сторонами строки.

В матеріалах справи міститься Договір від 27.04.2018 поставки сільськогосподарської продукції №1, укладений між Товариством з обмеженою відповідальністю "Агро-Зернопродукт" (ТОВ "Агро-Зернопродукт") та ТОВ "Агро-Зернотрейд", за умовами якого ТОВ "Агро-Зернопродукт" (Постачальник) бере на себе зобов'язання здійснити поставку Товару (кукурудзи, пшениці, макухи соєвої, макухи соняшникової, соєвої олії, соняшникової олії та шпроту соняшникового), який не обтяжений правами третіх осіб, та передати його у власність ТОВ "Агро-Зернотрейд" (Покупця), а Покупець зобов'язується прийняти та оплатити поставлений Товар відповідно до умов цього Договору. За умовами даного Договору поставлено ТОВ "Агро-Зернотрейд" 23,78 т соєвої олії. За результатами здійснення господарської операції складено видаткову накладну №522 від 27.08.2018 та податкову накладну від №32 від 27.08.2018 на суму 542184 грн, в тому числі ПДВ 90364 грн. Перевезення товару здійснювалося згідно товарно-транспортної накладної №260 від 27.08.2018. Оплата товару підтверджується банківськими виписками.

Придбана у ТОВ "Агро-Зернопродукт" соєва олія була реалізована ТОВ "Комплекс Агромарс" (філія "Київкомбікорм") згідно Договору поставки соєвої олії №511/2-18/КАМ/О від 04.06.2018. На підставі видаткової накладної №175 від 27.08.2018 складена податкова накладна №120 від 27.08.2018. Оплата товару на підставі рахунку №175 від 27.08.2018 підтверджується банківськими виписками позивача.

04.06.2018 між ТОВ "Агро-Зернотрейд" (Постачальник) та ТОВ "Комплекс Агромарс" (філія "Київкомбікорм") (Покупець) укладено Договір поставки кукурудзи №507/2018/КАМ/О, відповідно до пункту 1.1 якого Постачальник бере на себе зобов'язання здійснити поставку Товару (зерна кукурудзи), який не обтяжений правами третіх осіб, та передати його у власність Покупця, а Покупець зобов'язується прийняти та оплатити поставлений Товар належної якості та в обумовлені сторонами строки.

В подальшому 02.08.2018 між ТОВ "Агро-Зернотрейд" (Покупець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Трінова" (ТОВ "Трінова", Постачальник) укладено Договір поставки сільськогосподарської продукції №180802-01, за умовами якого Постачальник бере на себе зобов'язання здійснити поставку Товару (кукурудзи, пшениці, а також іншої сільськогосподарської продукції, що вирощується на полях), який не обтяжений правами третіх осіб, та передати його у власність ТОВ "Агро-Зернотрейд" (Покупця), а Покупець зобов'язується прийняти та оплатити поставлений Товар відповідно до умов цього Договору. 19.08.2018 ТОВ "Трінова" поставлено позивачу 37,96 т кукурудзи (товарно-транспортна накладна №001142 від 19.08.2018). Поставка товару також підтверджується видатковою накладною №144 від 19.08.2018 та податковою накладною №40 від 19.08.2018, а оплата товару підтверджується банківськими виписками позивача.

19.08.2018 придбану ТОВ "Агро-Зернотрейд" кукурудзу згідно Договіру поставки кукурудзи №507/2018/КАМ/О від 04.06.2018 реалізовано ТОВ "Комплекс Агромарс". Факт поставки товару підтверджується товарно-транспортною накладною від 19.08.2018, видатковою накладною №80 від 19.08.2018, податковою накладною №64 від 19.08.2018, рахунком на оплату №80 від 19.08.2018 та банківськими виписками ТОВ "Агро-Зернотрейд".

За умовами Договору поставки сільськогосподарської продукції №1 від 27.04.2018, укладеного між ТОВ "Агро-Зернопродукт" та ТОВ "Агро-Зернотрейд", позивачем придбано у ТОВ "Агро-Зернопродукт" макуху соєву. На підтвердження поставки товару позивачем до позову долучено товарно-транспортні накладні від 19.08.2018 №1501 та від 22.08.2018 №130, видаткові накладні від 19.08.2018 №538 та від 22.08.2018 №539, податкові накладні від 19.08.2018 №29, від 22.08.2018 №31, рахунки на оплату від 19.08.2018 №538, від 22.08.2018 №539 539, банківські виписки.

Придбана у ТОВ "Агро-Зернопродукт" реалізована ТОВ "Комплекс Агромарс" (філія "Бориспільський комбікормовий завод") відповідно до умов Договору №498/2018/КАМ/О від 04.06.2018. За результатами даної господарської операції складені товарно-транспортні накладні від 19.08.2018 №1501 та від 22.08.2018 №130, видаткові накладні від 19.08.2018 №83 та від 22.08.2018 №99, податкові накладні від 19.08.2018 №66, від 22.08.2018 №74, рахунки на оплату від 19.08.2018 №83 та від 22.08.2018 №99. Оплата товару підтверджується банківськими виписками ТОВ "Агро-Зернотрейд".

Окрім того, відповідно до умов Договору поставки сільськогосподарської продукції №1 від 27.04.2018 у ТОВ "Агро-Зернопродукт" також придбано соєву олію, що підтверджується товарно-транспортною накладною від 22.08.2018 №135, видатковою накладною від 22.08.2018 №521, податковою накладною від 22.08.2018 №30, рахунком на оплату від 22.08.2018 №521, банківськими виписками. Даний товар реалізований ТОВ "Комплекс Агромарс" (філія "Бориспільський комбікормовий завод") на підставі Договору поставки соєвої олії №503/2018/КАМ/О від 04.06.2018. Факт поставки товару ТОВ "Комплекс Агромарс" (філія "Бориспільський комбікормовий завод") підтверджується товарно-транспортною накладною від 22.08.2018 №135, видатковою накладною №100 від 22.08.2018, рахунком на оплату №100 від 22.08.2018, податковою накладною №75 від 22.08.2018, направленою на реєстрацію в Єдиний реєстр податкових накладних.

Також позивачем ТОВ "Комплекс Агромарс" (філія "Бориспільський комбікормовий завод") та ТОВ "Комплекс Агромарс" (філія "Київкомбікорм") реалізовано і пшеницю за умовами Договору поставки пшениці №500/2018/КАМ/О від 04.06.2018 і Договору поставки пшениці від 04.06.2018 №504/2018/КАМ/О. На підтвердження господарської операції надано відповідні товарно-транспортні, видаткові й податкові накладні, посвідчення якості, рахунки на оплату та банківські виписки.

В свою чергу, пшеницю позивачем придбано у ТОВ "Трінова" (згідно умов Договору поставки сільськогосподарської продукції №180802-01 від 02.08.2018), ТОВ "Алкорн" (згідно умов Договору поставки сільськогосподарської продукції №180703-01 від 03.07.2018), ТОВ "Агро-Зернопродукт" (згідно умов Договору поставки сільськогосподарської продукції №1 від 27.04.2018), ТОВ "Розквіт Плюс", що підтверджується товарно-транспортними, видатковими й податковими накладними, рахунками на оплату та банківськими виписками позивача.

Згідно квитанцій від 13.09.2018 та від 28.09.2018 реєстрація податкових накладних №68 від 28.08.2018, №81 від 23.08.2018, №110 від 26.08.2018, №95 від 25.08.2018, №99 від 25.08.2018, №108 від 26.08.2018, №109 від 26.08.2018, №121 від 29.08.2018, №122 від 29.08.2018, №124 від 30.08.2018, №113 від 26.08.2018, №118 від 26.08.2018, №119 від 27.08.2018, №120 від 27.08.2018, №123 від 30.08.2018, №53 від 18.08.2018, №64 від 19.08.2018, №66 від 19.08.2018, №72 від 22.08.2018, №73 від 22.08.2018, №74 від 22.08.2018, №75 від 22.08.2018 зупинена відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України у зв'язку з тим, що податкова накладна відповідає підпункту 1.6 пункту 1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

На виконання вказаних квитанцій ТОВ "Агро-Зернотрейд" до Комісії ГУ ДФС в м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, в електронній формі засобами електронного зв'язку подано копії документів та пояснення до вищезгаданих господарських операцій, по яких виписано податкові накладні

Однак Комісією ГУ ДФС в м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення від 03.12.2018 №1009823/39987478, від 04.12.2018 №1012035/39987478, від 04.12.2018 №1012036/39987478, від 14.12.2018 №1025307/39987478, від 14.12.2018 №1025311/39987478, від 14.12.2018 №1025303/39987478, від 14.12.2018 №1025315/39987478, від 14.12.2018 №1025308/39987478, від 14.12.2018 №1025301/39987478, від 14.12.2018 №1025313/39987478, від 14.12.2018 №1025319/39987478, від 14.12.2018 №1025309/39987478, від 14.12.2018 №1025310/39987478, від 14.12.2018 №1025316/39987478, від 14.12.2018 №1025312/39987478, від 14.12.2018 №1025305/39987478, від 14.12.2018 №1025306/39987478, від 14.12.2018 №1025304/39987478, від 14.12.2018 №1025302/39987478, від 14.12.2018 №1025314/39987478, від 14.12.2018 №1025318/39987478, від 14.12.2018 №1025317/39987478 про відмову в реєстрації податкових накладних №68 від 22.08.2018, №81 від 23.08.2018, №110 від 26.08.2018, №95 від 25.08.2018, №99 від 25.08.2018, №108 від 26.08.2018, №109 від 26.08.2018, №113 від 26.08.2018, №118 від 26.08.2018, №119 від 27.08.2018, №120 від 27.08.2018, №121 від 29.08.2018, №122 від 29.08.2018, №123 від 30.08.2018, №124 від 30.08.2018, №53 від 18.08.2018, №64 від 19.08.2018, №66 від 19.08.2018, №72 від 22.08.2018, №73 від 22.08.2018, №74 від 22.08.2018, №75 від 22.08.2018.

Підставою для прийняття таких рішень стало "неподання платником податку копій документів. Первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфікації, накладні (документи, які не надано підкреслити)".

Позивач оскаржив вищевказані рішення Комісії ГУ ДФС в м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, в адміністративному порядку шляхом подання скарг до ДФС України. Однак, рішеннями Комісії ДФС України з питань розгляду скарг від 20.12.2018 №53010/39987478/2, 20.12.2018 №53007/39987478/2, 20.12.2018 №53006/39987478/2, 26.12.2018 №54218/39987478/2, 26.12.2018 №54231/39987478/2, 26.12.2018 №54215/39987478/2, 26.12.2018 №54221/39987478/2, 26.12.2018 №54217/39987478/2, 27.12.2018 №54488/39987478/2, 26.12.2018 №54232/39987478/2, 26.12.2018 №54210/39987478/2, 26.12.2018 №54216/39987478/2, 26.12.2018 №54230/39987478/2, 26.12.2018 №54222/39987478/2, 26.12.2018 №54203/39987478/2, 26.12.2018 №54220/39987478/2, 26.12.2018 №54219/39987478/2, 27.12.2018 №54494/39987478/2, 26.12.2018 №54214/39987478/2, 26.12.2018 №54227/39987478/2, 26.12.2018 №54209/39987478/2, 26.12.2018 №54208/39987478/2 скарги позивача залишено без задоволення.

Все ж вважаючи рішення Комісії ГУ ДФС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації протиправними, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Суд, визначаючись щодо заявлених вимог по суті, виходить з того, що за приписами абзаців "а", "б" пункту 185.1 статті 185 ПК України, об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Відповідно до пункту 187.1 статті 187 ПК України, датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

За приписами пункту 201.7 статті 201 цього ж Кодексу податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Положенням пункту 201.10 статті 201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01.07.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01.07.2015); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пунктів 13-15 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.

Згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно пунктів 5, 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117, податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

У разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Згідно пунктів 12-14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складання податкової накладної/розрахунку коригування;

2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;

3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Критерії ризиковості платника податку визначені в листі ДФС України від 21.03.2018 №959/99-99-07-18.

Згідно із пункту 1.6 Критеріїв ризиковості платника податку комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:

платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим);

дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації;

платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);

платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб'єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;

платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 ПК України;

платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 ПК України;

наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Ризиковість платника податку може бути встановлено у разі виконання хоча б одного з критеріїв, визначених у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв.

Відповідно до пунктів 1.1 - 1.5 Критеріїв платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо:

1.1 платника податку зареєстровано (перереєстровано) на недійсні (втрачені, загублені) та підроблені документи згідно з інформацією, наявною в органах Державної фіскальної служби;

1.2 платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам згідно з інформацією, наявною в органах Державної фіскальної служби;

1.3 платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами, що не мали наміру провадити фінансово-господарську діяльність або реалізовувати повноваження згідно з інформацією, наданою такими фізичними особами;

1.4 платника податку зареєстровано (перереєстровано) та проваджено фінансово-господарську діяльність без відома та згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників згідно з інформацією, наданою такими засновниками та/або керівниками;

1.5 наявний обвинувальний вирок суду стосовно посадової особи (посадових осіб) платника податку за статтею 205 Кримінального кодексу України згідно з інформацією, наявною в органах Державної фіскальної служби.

Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.

Якщо платник податків, якого внесено до переліку ризикових суб'єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв, такого платника податків виключають з переліку ризикових суб'єктів господарювання в день отримання/виявлення такої інформації.

Суд зазначає, що чітке визначення фіскальним органом у відповідній квитанції конкретного критерію, прямо впливає на можливість надання в подальшому платником податків документів, достатніх для прийняття рішень про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Наведений висновок узгоджується із правовою позицією Верховного Суду, яка викладена у постанові від 23.10.2018 у справі №822/1817/18.

Відповідно до пункту 15 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

За приписами пунктів 18-23 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

Зазначені комісії приймають рішення про:

- реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі;

- відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 2 підлягає реєстрації в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена. Відповідне рішення набирає чинності після реєстрації його в такому Реєстрі.

Комісією регіонального рівня протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку:

- щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яке реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу;

- щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, більше 30 млн. гривень включно, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яке попередньо реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається до комісії центрального рівня.

З матеріалів справи вбачається, що у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних ТОВ "Агро-Зернотрейд" №68 від 22.08.2018, №81 від 23.08.2018, №110 від 26.08.2018, №95 від 25.08.2018, №99 від 25.08.2018, №108 від 26.08.2018, №109 від 26.08.2018, №113 від 26.08.2018, №118 від 26.08.2018, №119 від 27.08.2018, №120 від 27.08.2018, №121 від 29.08.2018, №122 від 29.08.2018, №123 від 30.08.2018, №124 від 30.08.2018, №53 від 18.08.2018, №64 від 19.08.2018, №66 від 19.08.2018, №72 від 22.08.2018, №73 від 22.08.2018, №74 від 22.08.2018, №75 від 22.08.2018 ГУ ДФС у м. Києві не вказано конкретного критерію ризиковості платника податку, якому відповідає позивач, а також не наведено переліку документів, достатніх для прийняття рішень про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Матеріали справи також не містять доказів прийняття комісією рішення про віднесення ТОВ "Агро-Зернотрейд" до переліку ризикових платників згідно пункту 1.6 Критеріїв.

Отже, зупинення реєстрації вищевказаних податкових накладних позивача з підстав наявності Критеріїв ризиковості платника податку є незаконним.

Суд враховує, що підставами для прийняття комісією ГУ ДФС у м. Києві оскаржуваних рішень про відмову в реєстрації податкових накладних ТОВ "Агро-Зернотрейд" слугував висновок комісії про "ненадання платником податку копій документів. Первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфікації, накладні (документи, які не надано підкреслити)".

Додатком 2 до Порядку зупинення реєстрації податкових накладних затверджено форму рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, відповідно до якої передбачено, що у разі прийняття рішення про відмову в реєстрації податкової накладної з підстави неподання платником податків копій первинних документів згідно переліку, необхідно підкреслити конкретні документи в переліку, які не подані платником податків.

Однак, згідно оскаржуваних рішень, контролюючим органом не підкреслено, яких саме первинних документів з переліку не надано позивачем, що ставить під сумнів висновки відповідача про неподання таких первинних документів.

Разом з цим, комісією ГУ ДФС у м. Києві не зазначено мотивів неврахування поданих позивачем первинних документів на підтвердження наявності підстав для реєстрації податкових накладних позивача №68 від 22.08.2018, №81 від 23.08.2018, №110 від 26.08.2018, №95 від 25.08.2018, №99 від 25.08.2018, №108 від 26.08.2018, №109 від 26.08.2018, №113 від 26.08.2018, №118 від 26.08.2018, №119 від 27.08.2018, №120 від 27.08.2018, №121 від 29.08.2018, №122 від 29.08.2018, №123 від 30.08.2018, №124 від 30.08.2018, №53 від 18.08.2018, №64 від 19.08.2018, №66 від 19.08.2018, №72 від 22.08.2018, №73 від 22.08.2018, №74 від 22.08.2018, №75 від 22.08.2018.

При цьому, позивачем надано контролюючому органу достатній пакет документів для підтвердження реальності господарських операції з ТОВ "Комплекс Агромарс" та ТОВ "Комплекс Агромарс" філія Бориспільський комбікормовий завод".

В ході судового розгляду судом не встановлено, а відповідачами не надано жодних обґрунтувань наявності дефектів форми чи змісту документів, поданих ТОВ "Агро-Зернотрейд" для підтвердження наявності підстав для реєстрації вищевказаних податкових накладних товариства.

Суд наголошує на тому, що згідно наведених вище норм контролюючий орган зобов'язаний дотримуватись вимог щодо чіткості своїх зауважень.

Відповідно до частини другої статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України) суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Згідно з частиною першої статті 17 Закону України "Про виконання рішення та застосування практики Європейського Суду з прав людини" суди України застосовують при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основних свобод та протоколи до неї і практику Європейського суду, як джерела права.

Європейський суд з прав людини у своєму рішенні від 20.10.2011 у справі "Рисовський проти України" (заява №29979/04) підкреслив особливу важливість принципу "належного урядування", який передбачає, що в разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб.

Також Європейський суд з прав людини у справі "Лелас проти Хорватії" зазначив, що державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати своєчасного виконання своїх обов'язків.

Ризик будь-якої помилки державного органу повинен покладатися на саму державу, а помилки не можуть виправлятися за рахунок осіб, яких вони стосуються (рішення у справі "Пінкова та Пінк проти Чеської Республіки", "Ґаші проти Хорватії", "Трґо проти Хорватії").

З огляду на наведені обставини суд вважає, що посилання у спірному рішенні на неподання позивачем копій первинних документів, в якості підстави для відмови у реєстрації вказаних податкових накладних, за умови відсутності доказів внесення ТОВ "Агро-Зернотрейд" до переліку ризикових платників податків, свідчить про протиправність рішень Комісії ГУ ДФС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації від 03.12.2018 №1009823/39987478, від 04.12.2018 №1012035/39987478, від 04.12.2018 №1012036/39987478, від 14.12.2018 №1025307/39987478, від 14.12.2018 №1025311/39987478, від 14.12.2018 №1025303/39987478, від 14.12.2018 №1025315/39987478, від 14.12.2018 №1025308/39987478, від 14.12.2018 №1025301/39987478, від 14.12.2018 №1025313/39987478, від 14.12.2018 №1025319/39987478, від 14.12.2018 №1025309/39987478, від 14.12.2018 №1025310/39987478, від 14.12.2018 №1025316/39987478, від 14.12.2018 №1025312/39987478, від 14.12.2018 №1025305/39987478, від 14.12.2018 №1025306/39987478, від 14.12.2018 №1025304/39987478, від 14.12.2018 №1025302/39987478, від 14.12.2018 №1025314/39987478, від 14.12.2018 №1025318/39987478, від 14.12.2018 №1025317/39987478.

При цьому слід зазначити, що вказане рішення Комісії є і актом індивідуальної дії.

Правовий акт індивідуальної дії - виданий суб'єктом владних повноважень документ, прийнятий із метою реалізації положень нормативно-правового акту (актів) щодо конкретної життєвої ситуації, не містить загальнообов'язкових правил поведінки та стосується прав і обов'язків чітко визначеного суб'єкта (суб'єктів), якому він адресований.

Загальною рисою, яка відрізняє індивідуальні акти управління, є їх виражений правозастосовний характер.

Головною рисою таких актів є їхня конкретність (гранична чіткість), а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб'єктами адміністративного права, які видають такі акти; розв'язання за їх допомогою конкретних, а саме індивідуальних, справ або питань, що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата, конкретної особи або осіб; виникнення конкретних адміністративно-правових відносин, обумовлених цими актами; чітка відповідність такого акта нормам чинного законодавства.

Натомість, оскаржуване у даній справі рішення не відповідає критеріям чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії та породжує його неоднозначне трактування, що, в свою чергу, впливає на можливість реалізації права або виконання обов'язку позивача виконати юридичне волевиявлення суб'єкта владних повноважень.

Відповідно до частини другої статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що відповідачами не доведено правомірності та обґрунтованості оскаржуваних рішень, їх відповідності вимогам частини другої статті 2 КАС України, у зв'язку з чим наявні підстави для визнання протиправними та скасування таких рішень Комісії ГУ ДФС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації.

Окремо щодо позовних вимог про зобов'язання зареєструвати податкову накладну, суд зазначає про наступне.

Із положень частин третьої-четвертої 245 КАС України випливає, що у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов'язати суб'єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Відповідно до підпункту 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 ПК України податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:

а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У першому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, яке ухвалюється саме Комісією ДФС України.

У другому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної.

Таким чином, нормами ПК України чітко визначено настання такої події, як набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної.

Пунктом 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, встановлено, що у разі надходження до ДФС України рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Враховуючи, що судом встановлено відсутність у Комісії ГУ ДФС у м. Києві правових підстав для відмови у реєстрації податкових накладних ТОВ "Агро-Зернотрейд" шляхом прийняття відповідних рішень, суд дійшов висновку, що належним способом захисту порушеного прав позивача є зобов'язання ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від №68 від 22.08.2018, №81 від 23.08.2018, №110 від 26.08.2018, №95 від 25.08.2018, №99 від 25.08.2018, №108 від 26.08.2018, №109 від 26.08.2018, №113 від 26.08.2018, №118 від 26.08.2018, №119 від 27.08.2018, №120 від 27.08.2018, №121 від 29.08.2018, №122 від 29.08.2018, №123 від 30.08.2018, №124 від 30.08.2018, №53 від 18.08.2018, №64 від 19.08.2018, №66 від 19.08.2018, №72 від 22.08.2018, №73 від 22.08.2018, №74 від 22.08.2018, №75 від 22.08.2018 датою їх фактичного надходження.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

З огляду на наведені обставини у сукупності, суд переконаний, що задоволення позовних вимог щодо зобов'язання ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних вказану податкову накладну ТОВ "Агро-Зернотрейд" датами їх фактичного надходження є дотриманням судом гарантій на те, що права позивача, за захистом яких він звернувся до суду, будуть відновлені.

Частинами першою, сьомою статті 139 КАС України передбачено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. Розмір витрат, які сторона сплатила або має сплатити у зв'язку з розглядом справи, встановлюється судом на підставі поданих сторонами доказів (договорів, рахунків тощо).

Оскільки даний позов сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, підлягає задоволенню повністю, а згідно наявної в матеріалах справи квитанції від 11.01.2019 №0.0.1234741478.1, позивачем за його подання сплачено судовий збір у розмірі 12976,36 грн, то вказана сума підлягає поверненню позивачу за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень. При цьому суд враховує порушення прав позивача саме Комісією ГУ ДФС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації та необхідність відновлення такого права виключно вимогою до ДФС України як похідною.

На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 72-77, 139, 241-246 КАС України,

вирішив:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Агро-Зернотрейд" задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 03.12.2018 №1009823/39987478, від 04.12.2018 №1012035/39987478, від 04.12.2018 №1012036/39987478, від 14.12.2018 №1025307/39987478, від 14.12.2018 №1025311/39987478, від 14.12.2018 №1025303/39987478, від 14.12.2018 №1025315/39987478, від 14.12.2018 №1025308/39987478, від 14.12.2018 №1025301/39987478, від 14.12.2018 №1025313/39987478, від 14.12.2018 №1025319/39987478, від 14.12.2018 №1025309/39987478, від 14.12.2018 №1025310/39987478, від 14.12.2018 №1025316/39987478, від 14.12.2018 №1025312/39987478, від 14.12.2018 №1025305/39987478, від 14.12.2018 №1025306/39987478, від 14.12.2018 №1025304/39987478, від 14.12.2018 №1025302/39987478, від 14.12.2018 №1025314/39987478, від 14.12.2018 №1025318/39987478, від 14.12.2018 №1025317/39987478.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю "Агро-Зернотрейд" №68 від 22.08.2018, №81 від 23.08.2018, №110 від 26.08.2018, №95 від 25.08.2018, №99 від 25.08.2018, №108 від 26.08.2018, №109 від 26.08.2018, №113 від 26.08.2018, №118 від 26.08.2018, №119 від 27.08.2018, №120 від 27.08.2018, №121 від 29.08.2018, №122 від 29.08.2018, №123 від 30.08.2018, №124 від 30.08.2018, №53 від 18.08.2018, №64 від 19.08.2018, №66 від 19.08.2018, №72 від 22.08.2018, №73 від 22.08.2018, №74 від 22.08.2018, №75 від 22.08.2018, датами їх фактичного надходження.

Стягнути з Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Агро-Зернотрейд" судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 12976 (дванадцять тисяч дев'ятсот сімдесят шість) гривень 36 копійок.

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Агро-Зернотрейд" (місцезнаходження юридичної особи: 03680, місто Київ, вулиця Радищева, будинок 6; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 39987478).

Відповідач - Головне управління Державної фіскальної служби у місті Києві (місцезнаходження юридичної особи: 04080, місто Київ, вулиця Шолуденка, будинок 33/19; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань: 39439980).

Відповідач - Державна фіскальна служба України (місцезнаходження юридичної особи: 04053, місто Київ, вулиця Львівська площа, будинок 8, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 39292197).

Суддя О.М. Чудак

Дата ухвалення рішення12.04.2019
Оприлюднено03.05.2019
Номер документу81476316
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/648/19

Ухвала від 21.01.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 05.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 06.11.2019

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Колесник С. А.

Ухвала від 06.11.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Чудак О.М.

Ухвала від 25.10.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Чудак О.М.

Ухвала від 22.10.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 04.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 09.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 01.07.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Ухвала від 10.05.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Беспалов Олександр Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні