ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
26 квітня 2019 року № 826/7265/17
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Качура І.А., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Київ Житло-Інвест Менеджмент до Головного управління Держгеокадастру в м. Києві, державного кадастрового реєстратора Головного управління Держгеокадастру в м. Києві Самчук Катерини Сергіївни про визнання протиправними дій, скасувати витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, зобов'язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В:
До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулось товариство з обмеженою відповідальністю Київ Житло-Інвест Менеджмент (далі - позивач, ТОВ Київ Житло-Інвест Менеджмент ) з позовом до Головного управління Держгеокадастру в м. Києві (далі - відповідач 1), державного кадастрового реєстратора Головного управління Держгеокадастру в м. Києві Самчук Катерини Сергіївни (далі - відповідач 2), в якому просить:
визнати протиправними дії відповідачів щодо формування та видачі витягу від 23.01.2017 із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 8000000000:76:066:0046 заявнику ТОВ Київ Житло-Інвест Менеджмент зі значенням Кф (коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки) - 2;
скасувати витяг від 23.01.2017 із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 8000000000:76:066:0046 заявник ТОВ Київ Житло-Інвест Менеджмент ;
зобов'язати відповідачів сформувати і видати витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 8000000000:76:066:0046 заявнику ТОВ Київ Житло-Інвест Менеджмент зі значенням Кф (коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки) - 0,5.
Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначив, що ТОВ Київ Житло-Інвест Менеджмент на праві власності належить земельна ділянка кадастровий номер 8000000000:76:066:0046, розташована за адресою: м. Київ, Печерський район, вул. Червоноармійська, 35-35б-37, цільове призначення земельної ділянки - будівництво, експлуатація та обслуговування готельного комплексу з об'єктами громадського призначення та підземним паркінгом.
23.01.2017 позивачем отримано витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, кадастровий номер якої 8000000000:76:066:0046, який сформував відповідач 2 зі зміненим цільовим призначенням та зміненим коефіцієнтом, а саме вказано цільове використання земельної ділянки: Іншої комерційної діяльності та значення Кф: 2.
Крім того, позивач стверджує, що видаючи спірний витяг із зміненим значенням, відповідач протиправно посилається на Порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затверджений наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 №489, оскільки норми якого не можуть бути застосовані до спірних правовідносин.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 11.09.2017 відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
На виконання вимог ухвали відповідачами подано відзив на позовну заяву, в яких зазначено, що Головне управління Держгеокадастру в м. Києві, діючи в межах наданих повноважень та керуючись у своїй роботі виключно нормами законодавства, не проводить розрахунок нормативної грошової оцінки земельних ділянок на території м. Києва, а лише здійснює видачу витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.
Відповідачі зазначили, що оскаржуваний витяг із технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:76:066:0046 є правомірним та сформований відповідачем 2 виключно з дотриманням норм чинного законодавства України. Оскільки станом на 23.01.2017 у Державному земельному кадастрі були відсутні відомості щодо коду цільового призначення земельної ділянки позивача з кадастровим номером 8000000000:76:066:0046 із значенням Кф - 0,5.
При цьому, звернуто увагу на те, що згідно наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 № 489 Про затвердження порядку нормативно грошової оцінки земель населених пунктів для земельних ділянок, інформація про які не внесена до відомостей Державного земельного кадастру, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), застосовується із значенням 2,0. Отже, у разі якщо у відомостях Державного земельного кадастру відсутні код Класифікації видів цільового призначення земель для земельної ділянки (яка затверджена наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 № 548, зареєстрована в Міністерстві юстиції України 01.11.2010 за № 1011/18306 із змінами станом на день видачі спірних витягів), коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), застосовується із значенням 2,0.
Відповідачі вважають позовні вимоги необґрунтованими та просили відмовити у задоволенні позову повністю.
Розглянувши документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
ТОВ Київ Житло-Інвест Менеджмент належить земельна ділянка кадастровий номер якої 8000000000:76:066:0046, місце розташування: м. Київ, Печерський район, вул. Червоноармійська, 35-356-37. Цільове призначення (використання) земельної ділянки будівництво, експлуатація та обслуговування готельного комплексу з об'єктами громадського призначення та підземним паркінгом.
Як вбачається з матеріалів справи, 23.01.2017 Головним управлінням Держгеокадастру в м. Києві видано позивачу витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку зазначеної земельної ділянки кадастровий номер 8000000000:76:066:0046, розташованої за адресою: м. Київ, Печерський район, вул. Червоноармійська, 35-35б-37, яка належить позивачу на праві власності відповідно до державного акту серії ЯЕ №986718 від 11.03.2009.
Згідно вказаного витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 8000000000:76:066:0046, цільове призначення земельної ділянки вказано: Іншої комерційної діяльності та змінено значення коефіцієнта функціонального використання земельної ділянки (Кф) з 0,5 на 2.
Позивач не погоджується з діями відповідачів щодо формування та видачі витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку зазначеної вище земельної ділянки зі зміненим цільовим призначенням та коефіцієнтом та просить скасувати наданий витяг від 23.01.2017 та зобов'язати відповідачів сформувати і видати новий витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 8000000000:76:066:0046 ТОВ Київ Житло-Інвест Менеджмент зі значенням коефіцієнта функціонального використання земельної ділянки - 0,5.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.
Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно зі статтею 1 Закону України Про оцінку земель від 11.12.2003 № 1378-IV нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.
Відповідно до статей 5, 15 Закону України Про оцінку земель залежно від мети та методів проведення оцінка земель поділяється на такі види: бонітування ґрунтів; економічна оцінка земель; грошова оцінка земельних ділянок.
Грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною.
Підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок може проводитися також на підставі договору, який укладається заінтересованими особами в порядку, встановленому законом.
Згідно статті 18 цього ж Закону, нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться:- розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років; - розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок сільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років, а сільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 7-10 років.
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України Про землеустрій .
Статтею 20 Закону України Про оцінку земель дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.
Положеннями частини 1 статті 20 та частини 1 статті 23 Закону України Про оцінку земель встановлено, що за результатами проведення нормативної грошової оцінки земель складається технічна документація.
Технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною міською радою та згідно зі статтею 21 Закону підлягає державній експертизі відповідно до Закону.
Нормативна грошова оцінка у місті Києві проведена, а Технічна документація з нормативної грошової оцінки земель міста Києва затверджена рішенням Київської міської ради від 03.07.2014 № 23/23 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Києва , яке введено в дію 1 липня 2015 року.
Схеми впливу локальних факторів, що характеризують місце розташування земельних ділянок міста Києва були розроблені ПАТ Київпроект та є складовою частиною Технічної документації з проведення нормативної грошової оцінки земель міста Києва, яка пройшла державну експертизу та була затверджена рішенням Київської міської ради від 03.07.2014 № 23/23 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки зеліель міста Києва .
Відомості, які містяться в Технічній документації з нормативної грошової оцінки земель міста Києва, що затверджена рішенням Київської міської ради від 03.07.2014 № 23/23 є відомостями Державного земельного кадастру.
Статтею 25 Закону України Про Державний земельний кадастр визначено склад відомостей про земельну ділянку, які містяться в Поземельній книзі, серед яких відомості про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.
Положеннями статей 1, 20 Закону України Про Державний земельний кадастр та пунктом 12 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 1051 встановлено, що Державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами;
Відомості Державного земельного кадастру є офіційними.
Відомості Державного земельного кадастру є офіційними і вважаються об'єктивними та достовірними, якщо інше не доведено судом.
Разом з тим, статтею 20 Закону України Про оцінку земель встановлено, що за результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, а за результатами проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок складається звіт.
Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.
Частиною третьою статті 23 Закону України Про оцінку земель визначено, що витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
У 2017 році вступив в дію новий Порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів (далі - Порядок), затверджений наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 № 489 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 19.12.2016 за № 1647/29777, який є обов'язковим для територіальних органів Держгеокадастру при формуванні витягів з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельних ділянок.
Зазначеним Порядком визначено процедуру проведення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, змінено розрахунок нормативної грошової оцінки окремої земельної ділянки.
Відповідно пунктів 1 та 8 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.11.2015 № 1119 Міністерство аграрної політики та продовольства України (Мінагрополітики) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.
Накази Мінагрополітики, видані у межах повноважень, передбачених законом, обов'язкові для виконання центральними органами виконавчої влади, їх територіальними органами, місцевими держадміністраціями, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форми власності та громадянами.
Таким чином, в даному випадку Порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затверджений наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 № 489 є чинним нормативно- правовим актом застосування якого є необхідним для територіальних органів Держгеокадастру при наданні витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки та який в силу вимог чинного законодавства визначає процедуру проведення нормативно грошової оцінки земельних ділянок населених пунктів.
Згідно пункту 3 розділу І та пункту 2 розділу II зазначеного вище Порядку інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель населених пунктів є затверджені генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій і детальні плани територій, відомості Державного земельного кадастру, дані інвентаризації земель та державної статистичної звітності.
В основі нормативної грошової оцінки земель населених пунктів лежить капіталізація рентного доходу, що отримується залежно від місця розташування населеного пункту в загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва та розселення, облаштування його території та якості земель з урахуванням природно-кліматичних та інженерно-геологічних умов, архітектурно- ландшафтної та історико-культурної цінності, екологічного стану, функціонального використання земель.
Згідно пункту 5 розділу 11 Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), встановлюється на підставі Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 № 548, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 01.11.2010 за № 1011/18306.
Крім цього, згідно примітки № 2 до Додатку № 1 до Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, яким передбачено, що у разі якщо у відомостях Державного земельного кадастру відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель для земельної ділянки, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), застосовується із значенням 2,0.
Тобто, законодавством чітко регламентовано питання застосування при формуванні витягів з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), застосовується із значенням 2,0 у випадках, коли з будь-яких причин у відомостях Державного земельного кадастру відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель для земельної ділянки, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), затверджений наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 № 548, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 01.11.2010 за № 1011/18306.
Згідно відомостей Державного земельного кадастру у приватній власності ТОВ Київ Житло-Інвест Менеджмент (державний акт на право власності на земельну ділянку серія ЯЕ № 986718) знаходиться земельна ділянка з кадастровим номером 8000000000:76:066:0046, площею 0,4400 га, яка знаходиться за адресою: м. Київ, Печерський район, вул. Червоноармійська, 35-35-б-37. Категорія земель - землі житлової та громадської забудови, вид використання - для будівництва, експлуатації та обслуговування готельного комплексу з об'єктами громадського призначення та підземним паркінгом, цільове призначення - іншої комерційної діяльності.
Станом на 23.01.2017, тобто на момент видачі витягу з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки, що не заперечується позивачем та підтверджено наявним у справі витягом з Державного земельного кадастру від 07.12.2016, у відомостях Державного земельного кадастру про земельну ділянку позивача з кадастровим номером 8000000000:76:066:0046 відсутня інформація щодо коду Класифікації видів цільового призначення земель.
З огляду на відсутність у відомостях Державного земельного кадастру даних щодо коду Класифікації видів цільового призначення земель (Кф) щодо земельної ділянки позивача, відповідачем 2 у передбачений законодавством спосіб був виданий витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 8000000000:76:066:0046 із застосуванням коефіцієнту функціонального використання Кф - 2,0, що відповідає вимогам статей 18, 20 вищезазначеного Закону № 1378-IV, пунктів 3 та 5 розділу ІІ, п. 2 примітки до додатку 1 Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів № 489.
Окрім того, суд зазначає, що зі змісту пунктів 117, 118, 138 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 1051, статтею 23 Закону України Про державний земельний кадастр , слідує, що внесення змін до відомостей про земельну ділянку щодо кодів цільового призначення можливе при надходженні до Державного кадастрового реєстратора від власника чи користувача земельної ділянки заяви про внесення змін до відомостей про неї за формою згідно з додатком 12 до Порядку, електронного документа з визначеним цільовим призначенням земельної ділянки відповідно до Класифікації видів цільового призначення земель. Однак, така заява про внесення змін до відомостей про земельні ділянки та електронний документ з визначеним цільовим призначенням земельної ділянки до Державного кадастрового реєстратора від користувача земельної ділянки не надходила.
Враховуючи вищевикладене, оскільки при визначенні нормативної грошової оцінки земель застосування коефіцієнта функціонального використання земельної ділянки (Кф) із значенням 2,0, відбувається за тих умов, коли у відомостях Державного земельного кадастру відсутні дані про код цільового призначення земельної ділянки, визначений у відповідності до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 № 548.
Відповідач позбавлений правом самостійно визначати цільове призначення земельних ділянок у випадку наявності у Державному земельному кадастрі застарілої інформації з Українського класифікатора цільового використання землі або відсутності коду класифікації видів цільового призначення відповідно до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 № 548, тому дії відповідачів щодо застосування у витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 8000000000:76:066:0046 коефіцієнта функціонального використання земельної ділянки (Кф) у розмірі 2,0 є такими, що вчинені на підставі, у межах повноважень та у спосіб, які визначені чинним законодавством.
Крім того, оскільки відповідачами правомірно застосовано коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки (Кф) із значенням 2,0, отже не має підстав визнавати протиправними дії, скасовувати витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 8000000000:76:066:0046, що належить ТОВ Київ Житло-Інвест Менеджмент , як наслідок, зобов'язати відповідачів сформувати і видати відповідний витяг зі значенням Кф - 0,5.
Відповідно до частини 1 статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Статтею 73 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування.
Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Всупереч наведеним вимогам позивачем не надано достатньо належних доказів в підтвердження обставин, якими обґрунтовуються позовні вимоги.
Натомість, відповідачі як суб'єкти владних повноважень довели суду правомірність вчинення ними дій та винесення спірного рішення.
За таких обставин, системно проаналізувавши приписи законодавства України, надавши оцінку з урахуванням усіх доказів у справі в їх сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд дійшов висновку про необґрунтованість позовних вимог та відсутність підстав для їх задоволення.
Відповідно, враховуючи те, що у задоволенні позову слід відмовити, судові витрати відшкодуванню позивачу не підлягають.
Керуючись ст.ст. 72-77, 139, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України суд,
В И Р І Ш И В:
У задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю Київ Житло-Інвест Менеджмент (01032, м. Київ, вул. Семена Петлюри, буд. 30, код ЄДРПОУ 34191820) відмовити повністю.
Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Суддя І.А. Качур
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 26.04.2019 |
Оприлюднено | 02.05.2019 |
Номер документу | 81476764 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Качур І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні