ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
про визнання боржника банкрутом
25.04.2019справа № 910/4156/19
За заявою дочірнього підприємства "ІНСТИТУТ ГЕНЕРАЛЬНОГО ПЛАНУ МІСТА КИЄВА" (ідентифікаційний код 32386367)
про банкрутство
Суддя Пасько М.В.
Представники:
від заявника (боржника) Загородній О.М. - ліквідатор боржника
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Заявник звернувся до суду з заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство дочірнього підприємства "ІНСТИТУТ ГЕНЕРАЛЬНОГО ПЛАНУ МІСТА КИЄВА" (ідентифікаційний код 32386367) в порядку, передбаченому ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Ухвалою господарського суду міста Києва від 09.04.19 заяву прийнято до розгляду та призначено її розгляд на 18.04.19.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 18.04.19 відкрито провадження у справі № 910/4156/19.
У судовому засіданні, дослідивши матеріали справи та заслухавши представників сторін, суд встановив наступне.
Як вбачається з поданої заяви, 24.07.18 на засіданні наглядової ради ПАТ "Київпроект" прийнято рішення про припинення діяльності підприємства шляхом ліквідації та призначено ліквідатором Загороднього О.М.
Відповідно до ч. 6 ст. 12 ГПК України господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку, передбаченому цим Кодексом для позовного провадження, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Згідно ч. ч. 1, 4 ст. 2 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України. Провадження у справах про банкрутство окремих категорій боржників регулюється з урахуванням особливостей, передбачених цим Законом.
Частиною 5 ст.11 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачено, що боржник зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про відкриття справи про банкрутство у разі, якщо під час ліквідації боржника не у зв'язку з процедурою банкрутства встановлено неможливість боржника задовольнити вимоги кредиторів у повному обсязі.
Відповідно до ч. 1 ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", передбачені особливості застосування процедури банкрутства до боржника, що ліквідується власником та вказано: якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи. Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України.
Такий порядок передбачений нормами ст. ст. 105,110,111 ЦК України, ч. ч. 2, 3 ст. 91 ГК України.
Так, комісією з припинення юридичної особи (комісією з реорганізації, ліквідаційною комісією), головою комісії або ліквідатором повинні бути проведені наступні заходи:
-прийняття рішення про припинення юридичної особи та протягом трьох робочих днів письмове повідомлення органу, що здійснюють державну реєстрацію;
-призначення комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії), голови комісії або ліквідатора та встановлення порядку і строку заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється;
-розгляд кожної окремої вимоги кредитора, зокрема щодо сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування та прийняття відповідного рішення та надсилання його кредитору не пізніше тридцяти днів з дня отримання такої вимоги;
-вжиття всіх необхідних заходів щодо стягнення дебіторської заборгованості юридичної особи, що ліквідується та письмове повідомлення кожного з боржників про припинення юридичної особи;
-закриття рахунків, відкритих у фінансових установах, крім рахунка, який використовується для розрахунків з кредиторами під час ліквідації юридичної особи;
-вжиття заходів щодо інвентаризації майна юридичної особи, що припиняється;
-своєчасне надання ліквідаційною комісією (ліквідатором) органам доходів і зборів та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування документів юридичної особи (її філій, представництв), у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування;
-складення ліквідаційною комісією (ліквідатором) після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами проміжного ліквідаційного балансу, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду;
-затвердження ліквідаційного балансу учасниками юридичної особи.
Дотримання визначених вимог та сукупність вказаних дій із доданням доказів їх проведення є підставою для звернення ліквідатора (ліквідаційної комісії) із заявою про відкриття справи про банкрутство в порядку ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом, про банкрутство та є об'єктом дослідження у справі про банкрутство за особливою процедурою, що порушується в порядку норм цієї статті Закону.
Положеннями ч. ч. 1, 2, 3 ст. 11 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", визначено форму та зміст заяви про відкриття справи про банкрутство та перелік обов'язкових документів, доданих до неї.
У відповідності з нормами ч. 1 ст. 11 вказаного Закону заява про відкриття провадження у справі про банкрутство боржника містить всі необхідні реквізити та у ній викладені всі обставини, що є підставою для звернення до суду.
Як передбачено ч. ч. 2, 3 цієї статті Закону, до заяви боржника додано докази сплати судового збору; витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та протокол від 24.07.18.
Таким чином, судом встановлено дотримання головою ліквідаційної комісії боржника порядку проведення досудової процедури ліквідації, передбаченої ЦК України, недостатність вартості майна боржника, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, для задоволення вимог кредиторів, та правомірність подання заяви до суду в порядку ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та ч. 3 ст. 110 ЦК України.
Частина 2 ст. 10 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вказує на право на звернення до господарського суду із заявою про порушення справи по банкрутство боржника та кредитора.
Частина 3 ст. 10 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", передбачає, що справа про банкрутство порушується господарським судом, якщо безспірні вимоги кредитора (кредиторів) до боржника сукупно становлять не менше трьохсот мінімальних розмірів заробітної плати, які не були задоволені боржником протягом трьох місяців після встановленого для їх погашення строку, якщо інше не передбачено цим Законом.
Інша підстава передбачена ч. 5 ст. 11 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", згідно якої боржник зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство у разі, якщо під час ліквідації боржника не у зв'язку з процедурою банкрутства встановлено неможливість боржника задовольнити вимоги кредиторів у повному обсязі.
Неплатоспроможність згідно абз. 8 ч. 1 ст. 7 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", це неспроможність боржника виконати після настання встановленого строку грошові зобов'язання перед кредиторами не інакше, як через відновлення його платоспроможності.
Згідно ч. 3 ст. 7 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", залежно від категорії боржника, виду його діяльності та наявності у нього майна господарський суд застосовує загальний, спеціальний або спрощений порядок провадження у справі про банкрутство. Спрощений порядок застосовується під час ліквідації банкрута без застосування процедур розпорядження майном та санації.
Приймаючи до уваги те, що головою ліквідаційної комісії боржника встановлено, що вартості майна боржника юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредитора; згідно проміжного ліквідаційного балансу, затвердженого головою ліквідаційної комісії, заборгованість перед кредиторами складає 2.469.955, 29 грн., а балансова вартість основних засобів товариства становить 312.221, 58 грн.
Відповідно до ч. 1 ст. 37 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", у випадках, передбачених цим Законом, господарський суд у судовому засіданні за участю сторін приймає постанову про визнання боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців.
Відповідно до ч. 2 ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", за результатами розгляду заяви про порушення справи про банкрутство юридичної особи, майна якої недостатньо для задоволення вимог кредиторів, господарський суд визнає боржника, який ліквідується, банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру, призначає ліквідатора у порядку, встановленому цим Законом для призначення розпорядника майна.
Враховуючи наявні у матеріалах справи докази щодо недостатності майна боржника для задоволення вимог його кредиторів, господарський суд приходить до висновку щодо наявності підстав для визнання боржника банкрутом та відкриття процедури ліквідації.
Відповідно до ч. 2 ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності у нього статусу арбітражного керуючого.
При призначенні ліквідатора судом мають братися до уваги всі обставини в їх сукупності, фінансове становище боржника, наявність чи відсутність коштів, які можуть бути використані для оплати послуг арбітражного керуючого, наявність інших кандидатів, яким в судовому засіданні має бути надана відповідна оцінка (постанова Вищого господарського суду України у справі № 910/8836/13 від 24.12.13).
З огляду на викладене вище, дослідивши матеріали справи, враховуючи диспозитивний характер ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" щодо призначення ліквідатора банкрута, приймаючи до уваги фінансове становище боржника, а також відсутність у нього достатніх грошових коштів для оплати послуг арбітражного керуючого, суд вважає за доцільне задовольнити клопотання заявника (боржника) та призначити ліквідатором боржника голову ліквідаційної комісії Загороднього О.М.
Враховуючи викладене вище, суд дійшов висновку відхилити заяву арбітражного керуючого Бандоли О.О. про участь у справі.
Керуючись ст. ст. 37, 38, 40, 41, 114 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", господарський суд міста Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
1.Визнати дочірнє підприємство "ІНСТИТУТ ГЕНЕРАЛЬНОГО ПЛАНУ МІСТА КИЄВА" (ідентифікаційний код 32386367) банкрутом.
2.Відкрити ліквідаційну процедуру.
3.Призначити ліквідатором банкрута голову ліквідаційної комісії Загороднього О.М. (ідентифікаційний код НОМЕР_1).
4.Підприємницьку діяльність банкрута завершити.
5.Строк виконання всіх грошових зобов'язань вважати таким, що настав 25.04.19.
6.Припинити нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій по всіх видах заборгованості банкрута з 25.04.19.
7.Скасувати арешти, накладені на майно дочірнього підприємства "ІНСТИТУТ ГЕНЕРАЛЬНОГО ПЛАНУ МІСТА КИЄВА", визнаного банкрутом, чи інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається.
8.Припинити повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном з 25.04.19.
9.Оприлюднити на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України повідомлення про визнання дочірнього підприємства "ІНСТИТУТ ГЕНЕРАЛЬНОГО ПЛАНУ МІСТА КИЄВА" банкрутом, текст якого додається.
10.Зобов'язати ліквідатора банкрута у разі отримання ним заяв з вимогами до банкрута письмово повідомити про це суд та надати докази їх розгляду (визнання або ж відхилення в установленому порядку).
11.Ліквідатору провести ліквідаційну процедуру та надати суду свій звіт та ліквідаційний баланс банкрута у строк до 21.04.19.
12.Призначити судове засідання для розгляду поданого ліквідатором звіту та ліквідаційного балансу боржника на 21.04.2020 о 10:00 год. Засідання відбудеться у приміщені господарського суду м. Києва в залі судових засідань № 7 (корпус Б).
13.Заяву арбітражного керуючого Бандоли О.О. про участь у справі - відхилити.
14.Постанова набрала чинності з моменту її прийняття та підлягає оскарженню в установленому Законом порядку.
Суддя М.В. Пасько
Повний текст постанови складено 26.04.19.
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 25.04.2019 |
Оприлюднено | 02.05.2019 |
Номер документу | 81480386 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Пасько М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні