Ухвала
від 19.04.2019 по справі 127/11186/19
ВІННИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №127/11186/19

Провадження №1-кс/127/6401/19

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 квітня 2019 року м. Вінниця

Вінницький міський суд Вінницької області

в складі:

слідчого судді ОСОБА_1 ,

при секретарі ОСОБА_2 ,

розглянувши клопотання старшого слідчоговідділу розслідуванняособливо тяжкихзлочинів слідчогоуправління ГУНПу Вінницькійобласті капітанаполіції ОСОБА_3 про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні №12018020000000004 від 03.01.2018, -

ВСТАНОВИВ:

До Вінницькогоміського судуВінницької областінадійшло клопотаннястаршого слідчоговідділу розслідуванняособливо тяжкихзлочинів слідчогоуправління ГУНПу Вінницькійобласті капітанаполіції ОСОБА_3 про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні №12018020000000004 від 03.01.2018.

Клопотання мотивовано тим, що Відділом розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління ГУНП у Вінницькій області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №12018020000000004 від 03.01.2018, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ст. 366-1, ч. 3 ст. 368 КК України.

В ході проведення досудового розслідування установлено, що наказом директора Департаменту житлово-комунального господарства, енергетики та інфраструктури Вінницької обласної державної адміністрації (далі Департамент) № 10-о від 08.02.2018, заступника начальника управління транспорту та інфраструктури - начальника відділу інфраструктури - ОСОБА_4 , переведено на посаду заступника начальника управління транспорту, енергетики та зв`язку - начальника відділу транспорту Департаменту житлово-комунального господарства, енергетики та інфраструктури Вінницької обласної державної адміністрації, що віднесена до категорії «Б» посад державної служби, яка має 5 (п`ятий) ранг державного службовця, відповідно до наказу директора Департаменту №82-о від 06.11.2018.

Згідно п.1 Положення про відділ транспорту управління транспорту, енергетики та зв`язку Департаменту (далі - Положення), затвердженого 03.01.2018 Директором Департаменту - ОСОБА_5 , відділ транспорту є структурним підрозділом управління транспорту, енергетики та зв`язку Департаменту житлово-комунального господарства, енергетики та інфраструктури Вінницької обласної державної адміністрації. Пунктом 4.3 Положення передбачено, що відділ транспорту управління транспорту, енергетики та зв`язку Департаменту, готує пропозиції вдосконалення маршрутної мережі міжміських та приміських автобусних маршрутів загального користування, а також підготовку та проведення конкурсів з метою розвитку конкуренції, обмеження монополізму на ринку пасажирських транспортних послуг та вибору на конкурсних засадах юридичних або фізичних осіб (автомобільних перевізників), які спроможні забезпечувати належну якість обслуговування перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування. Крім того пункт 7.1 Положення, передбачає, що начальник відділу транспорту управління транспорту, енергетики та зв`язку Департаменту

-здійснює керівництво діяльністю, організовує, контролює та несе персональну відповідальність за виконання покладених на відділ завдань.

Відповідно до розділу II Посадової інструкції, затвердженої 08.02.2018, Директором Департаменту житлово-комунального господарства, енергетики та інфраструктури Вінницької ОДА - ОСОБА_5 , на заступника начальника управління транспорту енергетики та зв`язку - начальника відділу транспорту ОСОБА_6 , покладено ряд завдань в тому числі: здійснення керівництва діяльністю управління у порядку делегованих начальником управління повноважень; здійснює аналіз стану та тенденції розвитку відповідної сфери управління, ходу виконання програм та приймає відповідні рішення; у межах наданих повноважень планує, регулює та контролює ефективну взаємодію управління з іншими зацікавленими підрозділами органів державної влади, громадськими об`єднаннями та науковими організаціями при розв`язанні питань, що стосуються діяльності управління; забезпечує захист державної таємниці у напрямках діяльності управління, та обов`язків, зокрема: дотримання Конституції та Законів України; дотримання принципів державної служби; додержуватись вимог законодавства у сфері запобігання корупції; запобігати виникненню реального, потенційного конфлікту інтересів під час проходження державної служби, а також зберігати державну таємницю та персональні дані осіб, що стали відомі у зв`язку із виконанням покладених обов`язків, та іншу інформацію, яка відповідно до закону не підлягає розголошенню.

Відповідно п. 2 Примітки до ст. 368 КК України, службовою особою, яка займає відповідальне становище, є особа, посада якої згідно із статтею 6 Закону України «Про державну службу» належать до категорії «Б», а саме керівник та заступник керівника структурного підрозділу місцевих державних адміністрацій, апаратів місцевих державних адміністрацій, їх структурних підрозділів.

Таким чином, заступник начальника управління транспорту енергетики та зв`язку - начальник відділу транспорту Департаменту житлового-комунального господарства, енергетики та інфраструктури Вінницької обласної державної адміністрації - ОСОБА_4 обіймає посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих обов`язків, яка відповідно до п.3 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції» є суб`єктом відповідальності за вчинення корупційних правопорушень.

Так, 28.11.2018 в період часу із 10 год. 54 хв. до 12 год. 44 хв., заступник начальника управління транспорту енергетики і зв`язку - начальник відділу транспорту Департаменту житлово-комунального господарства енергетики та інфраструктури Вінницької обласної державної адміністрації - ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , переслідуючи корисливі мотиви, нехтуючи вимогами ЗУ «Про державну службу», поза межами адміністративної будівлі Департаменту житлово-комунального господарства енергетики та інфраструктури Вінницької обласної державної адміністрації, провела зустріч із засновником Громадської організації «Регіональна асоціація пасажирських перевізників» (код ЄДРПОУ 37490322) - ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , а саме у його легковому автомобілі марки MERCEDES-BENZ S 500, державно-номерний знак А НОМЕР_1 , який перебуває у нього в постійному користуванні.

Так, перебуваючи у зазначеному місці ОСОБА_4 , зловживаючи своїм службовим становищем, переслідуючи корисливі мотиви, порушила вимоги статті 36 ЗУ «Про державну службу» (Присягадержавного службовця), а також статті 4 цього є Закону (Принципидержавної служби), зокрема порушила принцип законності, професіоналізму та доброчесності державного службовця, розкривши ОСОБА_7 відомості, розпорядником яких є Департамент житлово-комунального господарства енергетики та інфраструктури Вінницької обласної державної адміністрації, щодо проведення конкурсів на визначення автомобільного перевізника для перевезення пасажирів автобусними маршрутами загального користування, що не виходять за межі Вінницької області, та повідомила про напрямки пріоритетних маршрутів, які цікавили ОСОБА_7 , з можливістю лобіювання його інтересів, за певну грошову винагороду.

Після чого, того ж дня в період часу із 12 год. 00 хв. до 12 год. 44 хв., в супереч вимогам Закону України «Про запобігання корупції», ОСОБА_4 , будучи Держслужбовцем 5 рангу, категорії «Б» посад державної служби, тобто службовою особою, яка займає відповідальне становище, використовуючи своє службове становище, переслідуючи корисливі мотиви, умисно, отримала від ОСОБА_7 неправомірну вигоду, в суму ЗО 000 (тридцять тисяч) гривень, за надані останньому відомості.

Відповідно до ст. 277 КПК України 24.02.2019 ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. З ст. 368 КК України, тобто одержання службовою особою, яка займає відповідальне становище, для себе неправомірної вигоди, за вчинення такою службовою особою в інтересах того, хто надає неправомірну вигоду, будь-якої дії з використанням наданого їй службового становища.

Вина ОСОБА_4 підтверджується рядом зібраних у ході досудового розслідування доказів, які самі по собі та в сукупності з іншими документами кримінального провадження та речовими доказами, підтверджують факт вчинення тяжкого кримінального правопорушення, в тому числі протоколом проведення обшуку та протоколами про результати проведення негласних слідчих (розшукових) дій.

Підозрювана ОСОБА_4 підозрюється у вчиненні тяжкого кримінального правопорушення, за яке, законом передбачено максимальне покарання у виді позбавлення волі на строк до десяти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, з конфіскацією майна.

У ході проведення досудового розслідування у кримінальному провадженні у зв`язку із відсутністю достатнього часу не проведенні усі необхідні та можливі слідчі дії, які забезпечать проведення повного, всебічного та неупередженого досудового розслідування, а зокрема: не здійснено тимчасовий доступ до документів операторів мобільного зв`язку, які будуть підлягати подальшому опрацюванню; не призначено проведення усіх необхідних судових експертиз та не отримано висновок експерта за результатами проведення судової комп`ютерно-технічної експертизи; не здійснено розсекречення документів за результатами проведення негласних слідчих (розшукових) дій; не вжито вичерпних заходів, спрямованих на установлення причетності інших осіб до вчинення вказаних кримінальних правопорушень; не проведенні інші слідчі та процесуальні дії.

Приймаючи до уваги те, що двохмісячний строк досудового розслідування у кримінальному провадженні закінчується 24.04.2019, а у провадженні необхідно провести вказаний ряд слідчих та процесуальних дій, після цього, в порядку ст. 290 КПК України надати підозрюваним та їх захисникам доступ до матеріалів досудового розслідування, скласти обвинувальний акт та реєстр матеріалів досудового розслідування. Тому з метою всебічного, повного та неупередженого дослідження усіх обставин провадження, виникає необхідність у продовженні строку досудового слідства до чотирьох місяців, тобто до 24.06.2019.

Учасник и розгляду клопотання в судове засідання не зявились з невідомих суду причин.

Слідчий суддя, вивчивши матеріали клопотання слідчого, матеріали кримінального провадження, прийшов до наступного висновку.

Відповідно до ч. 4 ст. 107 КПК України, фіксування задопомогою технічнихзасобів кримінальногопровадження підчас розглядупитань слідчимсуддею,крім вирішенняпитання пропроведення негласнихслідчих (розшукових)дій,та всуді підчас судовогопровадження єобов`язковим.У разінеприбуття всудове засіданнявсіх осіб,які берутьучасть усудовому провадженні,чи вразі,якщо відповіднодо положеньцього Кодексусудове провадженняздійснюється судомза відсутностіосіб,фіксування задопомогою технічнихзасобів кримінальногопровадження всуді нездійснюється.

Враховуючи те, що учасники процесуальної дії не з`явились в судове засідання, слідчий суддя вважає за можливим розглянути дане клопотання без застосування технічних засобів фіксування.

Згідно ч. 1 ст. 294 КПК України, якщо досудове розслідування злочину або кримінального проступку до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений в абзаці другому частини першої статті 219 цього Кодексу, вказаний строк може бути неодноразово продовжений слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановлений пунктами 1-3 частини другої статті 219 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 2 ст. 294 КПК України, якщо внаслідок складності провадження неможливо закінчити досудове розслідування з дня повідомлення особі про підозру у вчиненні кримінального проступку (дізнання) у строк, зазначений у пункті 1 абзацу третього частини першої статті 219 цього Кодексу, він може бути продовжений в межах строку, встановленого пунктом 1 частини другої статті 219 цього Кодексу, районним (міським) або іншим прирівняним до нього прокурором.

Ч. 3 ст. 294 КПК України передбачено, що якщо з дня повідомлення особі про підозру у вчиненні злочину досудове розслідування (досудове слідство) неможливо закінчити у строк, зазначений у пункті 2 абзацу третього частини першої статті 219 цього Кодексу, він може бути продовжений в межах строків, встановлених пунктами 2 та 3 частини другої статті 219 цього Кодексу:

1) до трьох місяців - керівником місцевої прокуратури, заступником Генерального прокурора;

2) до шести місяців - слідчим суддею за клопотанням слідчого, погодженим з керівником регіональної прокуратури або його першим заступником чи заступником, заступниками Генерального прокурора;

3) до дванадцяти місяців - слідчим суддею, за клопотанням слідчого, погодженим з Генеральним прокурором чи його заступниками.

Згідно ч. 4 ст. 294 КПК України, строк досудового розслідування злочину може бути продовжений до трьох місяців, якщо його неможливо закінчити внаслідок складності провадження, до шести місяців - внаслідок особливої складності провадження, до дванадцяти місяців - внаслідок виняткової складності провадження.

Відповідно до ч. 5 ст. 294 КПК України, клопотання про продовження строку досудового розслідування подається не пізніше п`яти днів до спливу строку досудового розслідування, встановленого статтею 219 цього Кодексу. Строк досудового розслідування, що закінчився, поновленню не підлягає.

Згідно ст. 295-1 КПК України, у випадках, передбаченихстаттею 294цього Кодексу, продовження строку досудового розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, постановленої за відповідним клопотанням прокурора або слідчого.

У клопотанні про продовження строку досудового розслідування до повідомлення особі про підозру зазначаються:

1) найменування (номер) кримінального провадження;

2) всі слідчі (розшукові) та інші процесуальні дії, проведені під час кримінального провадження;

3) обставини, що перешкоджали здійснити інші необхідні процесуальні дії раніше;

4) строк, необхідний для проведення або завершення процесуальних дій;

5) інші відомості, що обґрунтовують необхідність продовження строку досудового розслідування.

У клопотанні про продовження строку досудового розслідування після повідомлення особі про підозру зазначаються:

1) прізвище, ім`я, по батькові підозрюваного;

2) найменування (номер) кримінального провадження;

3) суть повідомленої підозри і правова кваліфікація кримінального правопорушення із зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність, у вчиненні якого підозрюється особа;

4) посилання на докази, якими обґрунтовується підозра;

5) процесуальні дії, проведення або завершення яких потребує додаткового часу;

6) значення результатів цих процесуальних дій для судового розгляду;

7) строк, необхідний для проведення або завершення процесуальних дій;

8) обставини, що перешкоджали здійснити ці процесуальні дії раніше.

До клопотання також мають бути додані оригінали або копії документів та інших матеріалів, якими прокурор, слідчий обґрунтовує доводи клопотання, а також витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, в рамках якого подається клопотання. При цьому слідчий, прокурор зобов`язані зазначити у відповідному клопотанні найкоротший строк, достатній для потреб досудового розслідування.

Слідчий суддя, встановивши, що клопотання подано без додержання вимог цієї статті, повертає його прокурору, слідчому, про що постановляє ухвалу.

Слідчий суддя зобов`язаний розглянути клопотання про продовження строку досудового розслідування протягом трьох днів з дня його одержання, але в будь-якому разі до спливу строку досудового розслідування, за участю слідчого або прокурора, а також підозрюваного та його захисника, у разі розгляду клопотання про продовження строку досудового розслідування після повідомлення особі про підозру.

Слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про продовження строку досудового розслідування до повідомлення особі про підозру у разі його протиправності та необґрунтованості.

Крім підстав, передбачених частиною четвертою цієї статті, слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про продовження строку досудового розслідування після повідомлення особі про підозру, якщо слідчий не доведе, що додатковий строк необхідний для отримання доказів, які можуть бути використані під час судового розгляду, або для проведення чи завершення проведення експертизи, за умови що ці дії не могли бути здійснені чи завершені раніше з об`єктивних причин, а також якщо досліджені під час вирішення цього питання обставини свідчать про відсутність достатніх підстав вважати, що сталася подія кримінального правопорушення, яка дала підстави для повідомлення про підозру, та/або підозрюваний причетний до цієї події кримінального правопорушення.

Про відмову у задоволенні клопотання про продовження строку досудового розслідування слідчим суддею постановляється вмотивована ухвала.

Ухвала слідчого судді про продовження строку досудового розслідування повинна відповідати загальним вимогам до судових рішень, передбачених цим Кодексом, а також містити новий визначений строк досудового розслідування.

Ухвала слідчого судді, прийнята за результатами розгляду клопотання про продовження строку досудового розслідування, оскарженню не підлягає.

Враховуючи вищенаведене, а також те, що обов`язковою умовою розгляду клопотання про продовженнястроку досудовогорозслідуванняє присутність учасників кримінального провадження сторони обвинувачення та сторони захисту, тому суд вважає, що клопотання слідчого є необґрунтованим та передчасним.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 294, 295-1, 309, 395 КПК України, слідчий суддя,-

У Х В А Л И В:

В задоволенні клопотання старшого слідчоговідділу розслідуванняособливо тяжкихзлочинів слідчогоуправління ГУНПу Вінницькійобласті капітанаполіції ОСОБА_3 про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні №12018020000000004 від 03.01.2018 відмовити.

Ухвала слідчого судді остаточна та оскарженню не підлягає.

Слідчийсуддя:

СудВінницький міський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення19.04.2019
Оприлюднено16.02.2023
Номер документу81484368
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про інші клопотання

Судовий реєстр по справі —127/11186/19

Ухвала від 19.04.2019

Кримінальне

Вінницький міський суд Вінницької області

Вишар І. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні