Справа № 560/633/19
РІШЕННЯ
іменем України
02 травня 2019 рокум. Хмельницький Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Козачок І.С.
за участю:секретаря судового засідання Литвинюк К.Б. представника позивача - Чорної А.А. розглянувши адміністративну справу за позовом Управління Держпраці у Хмельницькій області до Красилівської центральної районної лікарні про застосування заходів реагування,
ВСТАНОВИВ:
Управління Держпраці у Хмельницькій області у поданому позові просить застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Красилівської центральної районної лікарні шляхом зупинення експлуатації котлів марки КВ-0,5 ( - реєстр. № 00000578 зав. № 41; - реєстр. № 00000577 зав. №40; - реєстр. № 00000576 зав. №38) та ліфта марки ПП-404А зав. № 1627 ЩЛЗ реєстр. № 1840.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що державним інспектором Управління Держпраці у Хмельницькій області на підставі наказу та направлення проведено планову перевірку дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки відповідача.
За результатами перевірки Красилівської центральної районної лікарні виявлено ряд порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, які створюють загрозу життю та здоров'ю працівників. За наслідками перевірки складені акт перевірки № 22-12/146 від 12.02.2019 року та припис № 22-12/146-125 від 12.02.2019.
Зважаючи на те, що виявлені порушення створюють загрозу життю та здоров'ю людей, а відповідач не усунув їх у повному обсязі, позивач звернувся до суду.
14 березня 2019 року відкрите провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження в судовому засіданні з викликом сторін, судове засідання призначене на 15 квітня 2019 р.
Відповідач не скористався правом на подання до суду відзиву на адміністративний позов.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала в повному обсязі.
Представник відповідача проти задоволення позову заперечує, зазначаючи, що Красилівська центральна районна лікарня поступово усуває порушення, які виявлені під час перевірки.
В судовому засіданні 15 квітня 2019 року оголошено перерву до 02 травня 2019 року.
02 травня 2019 року надійшла заява від відповідача, у якій надано належним чином завірені копії договору на технічне обслуговування та ремонт ліфтів № 94 від 21.01.2019 року, договору на технічне обслуговування та ремонт ліфтів № 94 від 18.01.2018 року, актів виконаних робіт № 11/2018-94 від 20.11.2018 року, № 12/2018-94 від 12.12.2018 року, № 10/2018-94 від 22.10.2018 року, № 3/2019-94 від 18.03.2019 року, № 2/2019-94 від 18.02.2019 року, № 1/2019-94 від 22.01.2019 року та клопотання про розгляд справи без участі представника відповідача.
Представник позивача зазначає, що надані відповідачем документи не свідчать про те, що вимоги припису повністю виконані.
Крім того, посилається на те, що відповідач не звертався до позивача про проведення позапланового заходу з метою підтвердження усунення порушень, а відтак, управління Держпраці не проводило таку перевірку. На задоволенні позову наполягає.
Дослідивши письмові докази та обставини у справі, суд виходить з наступного.
Судом встановлено, що посадовими особами відповідача на підставі наказу № 245 від 26.11.2018 та відповідно до направлення на перевірку № 70/19 від 01.02.2019 року проведено планову перевірку дотримання вимог законодавчих та нормативно - правових актів з охорони праці та промислової безпеки в Красилівській центральній районній лікарні.
За результатами планового заходу складено акт № 22-12/146 від 12.02.2019 і припис № 22-12/146-125 від 12.02.2019 року.
Актом перевірки № 22-12/146 від 12 лютого 2019 зафіксовано низку порушень вимог охорони праці та безпеки, а саме:
1. Підприємство не отримало Дозвіл на експлуатацію обладнання устаткування підвищеної небезпеки, а саме котли теплопродуктивністю понад 0,1 МВт та ліфти, а саме: (котли марки КВ-0,5: - реєстр. № 00000578 зав.№41; - реєстр. № 00000577 зав.№40; - реєстр. № 00000576 зав.№38 та ліфт марки ПП-404А зав.№1627ЩЛЗ реєстр. № 1840.)
(порушення вимог ст. 21 Закону України "Про охорону праці" № 2694-ХІІ, Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 7 лютого 2018 р. №48).
2. Допущено експлуатацію котлів марки КВ-0,5 3 одиниці, (- реєстр.№00000578 зав. №41; - реєстр. №00000577 зав. №40; - реєстр.№00000576 зав. №38), що не пройшли позачерговий технічний огляд у зв'язку з закінченням граничного строку служби (гідростатичне випробовування) спеціалізованою організацією, (порушення вимог ст. 13 Закону України "Про охорону праці" № 2694-ХІІ, п. З глави 1 розділу VIII Правил охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском, затверджених наказом Міністерства соціальної політики України від 05.03.2018 № 333, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 10.04.2018 за № 433/31885 (НПАОП 0.00-1.81 -18).
3. Не проводиться перевірка справності роботи манометрів запобіжних клапанів, покажчиків рівня води і живильних пристроїв із записом в змінному журналі.
(порушення вимог ст. 13 Закону України "Про охорону праці" № 2694-ХІІ, п.1 глави 3 розділу VII Правил охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском, затверджених наказом Міністерства соціальної політики України від 05.03.2018 № 333, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 10.04.2018 за № 433/31885 (НПАОП 0.00-1.81-18).
4. Відповідальні працівники за справний стан і безпечну експлуатацію обладнання під тиском не пройшли навчання та перевірку знань з метою ознайомлення з новими нормативно-правовими актами з охорони праці, а саме Правилами охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском.
(порушення вимог ст. 18 Закону України "Про охорону праці" № 2694-ХІІ, п.5.6 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затвердженого Наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці 26.01.2005 № 15, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15 лютого 2005 р. за № 231/10511 (НПАОП 0.00-4.12.05).
5. Відомості про ремонти обладнання під тиском, передбачені системою планово-попереджувальних ремонтів, не записуються до ремонтного журналу.
(порушення вимог ст. 13 Закону України "Про охорону праці" № 2694-ХІІ, п. З глави 2 розділу III Правил охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском, затверджених наказом Міністерства соціальної політики України від 05.03.2018 № 333, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 10.04.2018 за № 433/31885 (НПАОП 0.00-1.81-18).
6. Відсутній журнал з водопідготовки (водно-хімічного режиму)
(порушення вимог ст. 13 Закону України "Про охорону праці" № 2694-ХІІ, п. З розділу VI Правил охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском, затверджених наказом Міністерства соціальної політики України від 05.03.2018 № 333, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 10.04.2018 за № 433/31885 (НПАОП 0.00-1.81-18)
7. Захисний пристрій ліфта марки ПП-404А зав. №1627ЩЛЗ реєстр. №1840 не спрацьовує для автоматичного повторного відчинення дверей шахти та кабіни ліфта.
(порушення вимог ст. 13 Закону України "Про охорону праці" № 2694-ХІІ, п.6.6.2 розділу VI "Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів", затверджених наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 01.09.2008 N 190, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 07.10.2008 за N 937/15628 (НПАОП 0.00-1.02-08), п. 8.7.2.1.1.3 ДСТУ EN 81-1:2003)
Акт перевірки вручено під підпис головному лікарю Красилівської центральної районної лікарні 12 лютого 2019 року.
Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 96, Державна служба України з питань праці є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов'язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.
Згідно з пунктом 4 Положення Державна служба України з питань праці відповідно до покладених на неї завдань, зокрема, здійснює державний контроль за дотриманням законодавства про працю юридичними особами, у тому числі їх структурними та відокремленими підрозділами, які не є юридичними особами, та фізичними особами, які використовують найману працю.
Відповідно до пункту 7 Положення Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" визначає правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).
Відповідно до пункту 5 частини 4 статті 50 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суб'єкт владних повноважень може звертатися до суду у випадках, встановлених законом.
Згідно зі статтею 38 Закону України "Про охорону праці" державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.
Частиною 5 статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" передбачено, що виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.
Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб'єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.
Згідно з п. 7 ст. 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" на підставі акту, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
Судом встановлено, а відповідачем не спростовано, що порушення вимог охорони праці та промислової безпеки, виявлені під час планового заходу, створюють загрозу життю та здоров'ю працівників, пацієнтів та відвідувачів Красилівської центральної районної лікарні.
Суд враховує те, що відповідачем під час розгляду справи усунено окремі порушення вимог законів, з чим також погодився і представник позивача.
Однак, відповідачем не усунені основні порушення, зафіксовані державним органом, які полягають у експлуатації котлів марки КВ-0,5 ( реєстраційний № 00000578 зав. № 41, реєстраційний № 00000577 зав. № 40, реєстраційний № 00000576 зав. № 38) та ліфта марки ПП- 404А зав. № 1627ЩЛЗ реєстраційний № 1840 за відсутності дозволів на їх експлуатацію, що створює загрозу життю та здоров'ю працівників, пацієнтів та відвідувачів, які перебувають у лікарні.
Відтак, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позову, оскільки відповідачем не надано доказів, які свідчать про усунення усіх виявлених перевіркою порушень. Також не надано доказів про те, що відповідні документи, що підтверджують усунення порушень вимог законів подані до наглядового органу.
Зважаючи на викладене, позов підлягає задоволенню. Судові витрати у справі не розподіляються.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
адміністративний позов задоволити.
Застосувати до Красилівської центральної районної лікарні заходи реагування в сфері державного нагляду шляхом зупинення експлуатації
- котлів марки КВ-0,5 ( реєстраційний № 00000578 зав. № 41, реєстраційний № 00000577 зав. № 40, реєстраційний № 00000576 зав. № 38)
- ліфта марки ПП- 404А зав. № 1627ЩЛЗ реєстраційний № 1840.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 06 травня 2019 року
Позивач:Управління Держпраці у Хмельницькій області (вул. Камянецька, 74,Хмельницький,Хмельницька область,29013 , код ЄДРПОУ - 39793137) Відповідач:Красилівська центральна районна лікарня (вул. Грушевського, 140,Красилів,Хмельницька область,31000 , код ЄДРПОУ - 02004350) Головуючий суддя І.С. Козачок
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.05.2019 |
Оприлюднено | 06.05.2019 |
Номер документу | 81532632 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Козачок І.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні