Постанова
від 06.05.2019 по справі 812/1262/18
ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 травня 2019 року справа №812/1262/18

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

судді-доповідача Геращенка І.В., суддів: Арабей Т.Г., Міронової Г.М.,

розглянув у письмовому провадженні апеляційну скаргу ОСОБА_2 на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 6 серпня 2018 року у справі № 812/1262/18 (головуючий І інстанції Басова Н.М., повний текст складений у м. Сєвєродонецьку Луганської області) за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області до Бондарівської загальноосвітньої школи I-II ступенів Старобільської районної ради Луганської області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),-

В С Т А Н О В И В :

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області (далі - ГУ ДСНС України у Луганській області, позивач) звернулося до суду з позовом до Бондарівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Старобільської районної ради Луганської області (далі - відповідач), в якому просило застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до відповідача у вигляді зупинення експлуатації будівлі, споруд та приміщень за адресою: 92731, Луганська область, Старобільський район, с. Бондареве, вул. Центральна, буд. 75 до повного усунення всіх порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки в зазначеній будівлі, вказаних в Акті перевірки від 03.04.2018 року № 2 (а.с 2-8).

Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 6 серпня 2018 року позовні вимоги задоволені: застосовано заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Бондарівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Старобільської районної ради Луганської області у вигляді зупинення експлуатації будівлі, споруд та приміщень за адресою: 92731, Луганська область, Старобільський район, с. Бондареве, вул. Центральна, буд. 75 до повного усунення всіх порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки, встановлених в Акті перевірки від 03.04.2018 року № 2 (а.с. 118-122).

Постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 27 листопада 2018 року апеляційну скаргу Бондарівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Старобільської районної ради Луганської області на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 6 серпня 2018 року у справі № 812/1262/18 - залишено без задоволення, а рішення Луганського окружного адміністративного суду від 6 серпня 2018 року - залишено без змін. Постанова набрала законної сили 27.11.2018 року (а.с. 151-155).

Ухвалою Верховного Суду від 8 січня 2019 року відмовлено у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Бондарівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Старобільської районної ради Луганської області на судові рішення судів першої та апеляційної інстанції у справі № 812/1262/18 (а.с. 196-197).

Особа, яка не брала участь у справі - ОСОБА_2 не погодився з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати рішення суду першої інстанції та відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі, посилаючись на порушення норм матеріального права. В обґрунтування доводів посилався на те, що позов подано до неналежного відповідача, вважає, що належним є відповідач - Старобільська районна рада Луганської області. Також, посилався на недоцільність застосування до відповідача заходів реагування у вигляді заборони експлуатації будівлі, відсутності небезпеки від виявлених порушень та неправильне застосування судом першої інстанції норм п. 26 ч. 1 ст. 2, п. 12 ч.1 ст. 67, ч. 2 ст. 68, п. 33 ч. 1 ст. 2 Кодексу цивільного захисту України та абз. 4 ч. 1 ст. 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності . Крім того, зазначив про фактичну відсутність порушень, які були підставою для застосування судом заходів реагування (а.с. 162-166).

Апелянт та представник відповідача звернулися з заявами про розгляд справи у їх відсутність.

Сторони в судове засідання не з'явилися, про дату, час і місце судового розгляду були повідомлені належним чином.

Суд апеляційної інстанції заслухав доповідь судді-доповідача, вивчив доводи апеляційної скарги, перевірив їх за матеріалами справи і дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення апеляційної скарги, виходячи з наступного.

Судами першої та апеляційної інстанцій встановлені такі обставини справи.

Бондарівська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів Старобільської районної ради Луганської області (ідентифікаційний код 26521587, місцезнаходження: 92731, Луганська область, Старобільський район, с. Бондареве, вул. Центральна, буд. 75) у встановленому законом порядку зареєстрована юридичною особою 30.12.2003 року, 16.09.2009 року, 13771200000000692, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 06.08.2018 року за № 1004290148, є навчальним закладом, що забезпечує реалізацію права громадян на здобуття базової загальної середньої освіти, створений рішенням Старобільської районної ради від 28.11.2001 року за № 18/1 та реорганізований рішенням Старобільської районної ради від 25.08.2016 року за № 11/9 (а.с. 115-117, 24-34, 54-62).

Згідно Кодексу цивільного захисту України, Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , протокольного рішення Кабінету Міністрів України від 28.03.2018 року № 202, наказу Державної служби України з надзвичайних ситуацій від 29.03.2018 року № 202 Про здійснення позапланових перевірок , наказу ГУ ДСНС України у Луганській області від 02.04.2018 року № 97-но Про проведення позапланових перевірок , у період з 02.04.2018 року по 03.04.2018 року на підставі посвідчення на проведення перевірки від 02.04.2018 року № 2, здійснено позапланову перевірку відповідача з метою перевірки дотримання (виконання) законодавства з питань пожежної і техногенної безпеки (а.с. 11- 13).

За наслідками перевірки позивачем складено акт від 03.04.2018 року № 2 (а.с. 14-19).

Акт підписаний директором Бондарівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Старобільської районної ради Луганської області без заперечень та зауважень (а.с 18).

Актом перевірки виявлені наступні порушення в приміщенні та на території Бондарівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Старобільської районної ради Луганської області:

1. Дерев'яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності (Розділ ІІІ п. 2.5 Правил пожежної безпеки України (далі - ППБУ)).

2. Персонал не забезпечено відповідними засобами захисту органів дихання (п. 2 ч. 1 ст. 20 КЦЗУ).

3. Будинки, приміщення та споруди не обладнані системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту , а саме системою оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей 1-го типу та системою пожежної сигналізації, яку необхідно вивести на пульт центрального спостереження та укласти договір на постійне обслуговування з організацією, яка має ліцензію на проведення таких робіт (п.1.2 глави V ППБУ, додаток Б п.5.1. ДБН В.2.5-56:2014).

4. Не проведено ідентифікацію котельні на визначеність потенційної небезпеки (наказ МНС України № 98 від 23.02.2006 року).

5. Посадові особи та працівники не пройшли навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки в порядку встановленому КМУ від 26.06.2013 року № 444 Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у НС (п. 1.2. Розділу ІІ ППБУ).

6. Допускається розміщення опалювальних котлів в прибудованому приміщенні до школи (п. 4.1. Розділу ІV ППБУ, п.6.54 ДБН В.2.5.-20-2001, п.3.2. Розділу ІІІ Правил безпеки систем газопостачання).

7. Біля місця розташування пожежної водойми не встановлені покажчики (об'ємні зі світильником або плоскі із застосуванням світло відбивних покриттів) з нанесеними на них: літерного індексу ПВ, цифрового значення запасу води в кубічних метрах та кількості пожежних автомобілів, котрі можуть одночасно встановлюватися на майданчику біля водойми (п. 2.1.9 Розділу V ППБУ).

8. Пожежне водоймище знаходиться в непрацездатному стані (п. 2.1. Розділу V ППБУ).

Встановлені обставини підтверджені матеріалами справи.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За приписами ч. 1 ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Згідно ч. 7 ст. 7 Закону України від 05.04.2007 року № 877-V Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності (далі - Закон № 877) на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

За приписами статті 4 Закону № 877 державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом. Планові та позапланові заходи здійснюються в робочий час суб'єкта господарювання, встановлений його правилами внутрішнього трудового розпорядку.

Відповідно до статті 47 Кодексу цивільного захисту України державний нагляд (контроль) з питань цивільного захисту здійснюється за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах техногенної та пожежної безпеки, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру, за діяльністю аварійно-рятувальних служб, а також у сфері промислової безпеки та гірничого нагляду, поводження з радіоактивними відходами відповідно до Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , цього Кодексу та інших законодавчих актів.

За приписами ч.ч. 1,2 ст. 64 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб. Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.

Згідно статті 66 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Відповідно до пункту 12 частини першої статті 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема, звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Згідно ч. 2 статті 68 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Підстави для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів передбачені частиною першою статті 70 Кодексу цивільного захисту України та полягають у: 1) недотриманні вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; 2) порушенні вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; 3) випуску і реалізації вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; 4) нездійсненні заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; 5) відсутності на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; 6) невідповідності кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб'єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; 7) порушенні правил поводження з небезпечними речовинами; 8) відсутності або непридатності до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об'єктів або об'єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; 9) відсутності на об'єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовності до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту; 10) неготовності до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб'єктів господарювання; 11) проведенні робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об'єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб'єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду (частина друга статті 70 Кодексу цивільного захисту України).

Визначення небезпечного чинника міститься у пункті 26 статті 2 Кодексу цивільного захисту України та означає складову частину небезпечного явища (пожежа, вибух, викидання, загроза викидання небезпечних хімічних, радіоактивних і біологічно небезпечних речовин) або процесу, що характеризується фізичною, хімічною, біологічною чи іншою дією (впливом), перевищенням нормативних показників і створює загрозу життю та/або здоров'ю людини.

Таким чином, законодавець пов'язує настання реальної загрози життю та здоров'ю людей від пожежі з обставинами, які можуть призвести до займання та розповсюдження вогню.

За приписами ч. 3 ст. статті 55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення пожежної безпеки суб'єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб'єктів господарювання.

Посилання відповідача, як на підстави, з яких у задоволенні позову слід відмовити, а саме те, що: Правила пожежної безпеки в Україні не регулюють порядок обробляння дерев'яних елементів горищних покриттів у навчальному закладі, а також у необхідності обладнання пожежної сигналізацією, - суд вважає неприйнятними, оскільки відсутність системи пожежної сигналізації та системи оповіщення про пожежу є надзвичайно важливими протипожежними засобами, які впливають на швидкість евакуації людей та прискорення реагування співробітниками ДСНС у разі виникнення надзвичайної ситуації у приміщенні, що в своє чергу призведе до своєчасного врятування життя людей. Оброблення дерев'яних елементів горищного покриття засобами вогнезахисту також дає додатковий час для витримки крівлі корпусу під час пожежі, що в свою чергу, у разі виникнення надзвичайної ситуації, також впливає на рятування життя та здоров'я людей.

Щодо посилання відповідача на те, що на даний час іде процес укладання відділом освіти Старобільської РДА договору по ідентифікації котельні на визначеність потенційної небезпеки, то вони є безпідставними, виходячи з наступного.

Відповідно до частини першої статті 626 Цивільного кодексу України, договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.

Попередній є договір, сторони якого зобов'язуються протягом певного строку (у певний термін) укласти договір в майбутньому (основний договір) на умовах, встановлених попереднім договором (частина перша статті 635 Цивільного кодексу України).

Згідно з частиною першої статті 641 Цивільного кодексу України, пропозицію укласти договір (оферту) може зробити кожна із сторін майбутнього договору. Пропозиція укласти договір має містити істотні умови договору і виражати намір особи, яка її зробила, вважати себе зобов'язаною у разі її прийняття.

Враховуючи вищевикладене, відповідачем до матеріалів адміністративної справи не надано належних доказів на підтвердження виникнення договірних правовідносин (попереднього договору, оферти), які у свою чергу могли б свідчити про вже розпочатий процес укладання договору ідентифікації котельні.

Щодо посилання відповідача на ту обставину, що відділом освіти Старобільської РДА укладено договір № 12 про проведення спеціальної підготовки з питань пожежної небезпеки, у зв'язку з чим посадова особа Бондарівської ЗОШ пройде навчання, суд не враховує як усунення одного з порушень, оскільки з наданих документів не можливо встановити, що укладений договір стосується саме співробітника Бондарівської ЗОШ (а.с. 78-83).

Таким чином, відповідачем не надано до матеріалів адміністративної справи належних доказів щодо проходження працівниками Бондарівської ЗОШ І-ІІ інструктажу з питань цивільного захисту, пожежної безпеки та дій у надзвичайних ситуацій.

Щодо твердження відповідача стосовно того, що перевіркою при складанні Акту 03.04.2018 року за № 2 не враховано те, що приміщення школи та прибудована до нього топічна були побудовані у 1998 році, а відтак Правила пожежної безпеки України та ДБН В.2.5.-2001 не були чинні, суд зазначає наступне.

Відповідачем до матеріалів адміністративної справи не надано доказів на підтвердження відповідності технічного стану топічної та відповідності її характеристик техногенної та пожежної безпеки, як-то: свідоцтва про перевірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки, технічного паспорту на підтвердження належної експлуатації топічної, тощо. Таким чином, суду не надано належних доказів в підтвердження належного технічного стану топічної, та доказів того, що зазначена топічна була побудована у 1998 році та відповідала всім необхідним будівельним нормам, які діяли на той час.

Твердження відповідача, що до початку опалювального сезону 2018-2019 Бондарівська ЗОШ І-ІІ буде переведена на альтернативний вид палива, що підтверджується видатковою накладною № РН-0000006 від 09.10.2017, є незмістовними з наступних підстав.

Судами встановлено, що відповідно до видаткової накладної № РН-0000006 від 09.10.2017 року, згідно договору № 458 від 02.10.2017 року, відділом освіти Старобільської РДА Луганської області придбано котел опалювальний водогрійний твердопаливного типу КЕС100, потужністю 98кВт, товар на відповідальне зберігання отримано Бондарівською ЗОШ (а.с. 71, 73).

Водночас, факт придбання не підтверджує та не визначає граничних термінів встановлення відповідних опалювальних котлів та введення їх у експлуатацію, а лише може слугувати підтвердженням придбання певного товару.

Посилання відповідача на те, що під час літніх канікул діти відсутні у школі, а тому учні і співробітники Бондарівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Старобільської районної ради Луганської області не перебувають під загрозою втрати життя та отримання травм чи шкоди своєму здоров'ю, а також про те, що через замалу кількість учнів є можливість не проводити заняття в тому приміщенні, до якого прибудована топічна, колегія суддів також визнає незмістовними з огляду на наступне.

Відповідно до пункту 4 Правил пожежної безпеки в України, пожежна безпека повинна забезпечуватися шляхом проведення організаційних заходів та технічних засобів, спрямованих на запобігання пожежам, забезпечення безпеки людей, зниження можливих майнових втрат і зменшення негативних екологічних наслідків у разі їх виникнення, створення умов для успішного гасіння пожеж.

Як вже зазначалось раніше згідно з частиною першою статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Таким чином, суд апеляційної інстанції вважає за необхідне зазначити, що кожній людині має бути забезпечений належний рівень цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, відтак відсутність дітей у школі під час літніх канікул лише знижує можливість настання надзвичайної ситуацій та можливих втрат, однак не виключає виникнення суспільно небезпечної події та завданню шкоди життю та здоров'ю співробітників Бондарівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Старобільської районної ради Луганської області.

Посилання відповідача на те, що на території школи не знаходиться пожежна водойма, а на цьому місці наявний відстійник каналізації, колегія суддів також вважає неприйнятними, оскільки з наданої інвентарної картки № 1 обліку основних засобів в бюджетних установах за жовтень 2001 року Бондарівській ЗОШ серед іншого було передано як водоймище, так і відстійник каналізації, що не може ототожнюватись в один об'єкт (а.с. 74).

Крім того, позивачем було надано копію припису № 62 про усунення порушень вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки, цивільного захисту, виданого Старобільським міським відділом ГУ ДСНС України у Луганській області від 19.03.2014, з якого також вбачається, що на території Бондарівської ЗОШ розташовано саме пожежне водоймище, відносно якого на той час також були виявлені порушення. На даному приписі наявний підпис директора школи без жодних зауважень (а.с. 62).

Доводи апелянта - ОСОБА_2 щодо недоцільності застосування до відповідача заходів реагування у вигляді заборони експлуатації будівлі, відсутності небезпеки від виявлених порушень, неправильного застосування судом першої інстанції норм п. 26 ч. 1 ст. 2, п. 12 ч.1 ст. 67, ч. 2 ст. 68, п. 33 ч. 1 ст. 2 Кодексу цивільного захисту України та абз. 4 ч. 1 ст. 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності та про фактичну відсутність порушень, які були підставою для застосування судом заходів реагування - не знайшли підтвердження під час апеляційного розгляду.

Посилання апелянта на те, що у спірних відносинах Бондарівська ЗОШ не є належним відповідачем у справі, суд апеляційної інстанції вважає безпідставним з огляду на те, що згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань Бондарівська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів Старобільської районної ради Луганської області є юридичною особою, що забезпечує реалізацію права громадян на здобуття базової загальної середньої освіти, а тому, саме на відповідача у справі покладений обов'язок зі створення належних умов функціонування школи.

На підставі викладеного суд апеляційної інстанції погоджує висновки суду першої інстанції, що існуючі порушення у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, які зафіксовані в акті перевірки від 03.04.2018 року за № 2, в їх сукупності можуть кваліфікуватись як такі, що створюють реальну загрозу життю і здоров'ю людей, що є підставою для задоволення позову та застосування до відповідача заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зупинення експлуатації будівлі, споруд, приміщень до повного усунення усіх порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки в зазначеній будівлі, вказаних в Акті перевірки від 03.04.2018 року № 2.

Отже, спір за суттю вимог судом першої інстанції вирішений правильно, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, внаслідок чого відсутні підстави для задоволення апеляційної скарги та скасування рішення суду.

Керуючись ст. ст. 250, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу ОСОБА_2 - залишити без задоволення.

Рішення Луганського окружного адміністративного суду від 6 серпня 2018 року у справі № 812/1262/18 за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області до Бондарівської загальноосвітньої школи I-II ступенів Старобільської районної ради Луганської області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) - залишити без змін.

Повний текст постанови складений 6 травня 2019 року.

Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з дати прийняття та відповідно до ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України може бути оскаржена до Верхового Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий І.В. Геращенко

Судді: Т.Г. Арабей

Г.М. Міронова

СудПерший апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.05.2019
Оприлюднено07.05.2019
Номер документу81532993
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/1262/18

Постанова від 23.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Постанова від 23.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Постанова від 23.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Постанова від 23.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 22.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 22.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 22.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 22.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 22.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 22.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні