Ухвала
від 29.03.2019 по справі 295/4739/19
БОГУНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЖИТОМИРА

Справа №295/4739/19

1-кс/295/2634/19

УХВАЛА

Іменем України

29.03.2019 року м. Житомир

Слідчий суддя Богунського районного суду м. Житомира ОСОБА_1

при секретарі ОСОБА_2 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Житомирі клопотання заступника начальника відділу розслідування кримінальних проваджень слідчого управління фінансових розслідувань Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області майора податкової міліції ОСОБА_3 , внесене в кримінальному провадженні №32018060000000036 від 01.08.2018 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого за ч.3 ст.212 КК України, про призначення позапланової перевірки,-

В С Т А Н О В И В :

До слідчого судді надійшло клопотання прокурора про призначення позапланової перевіркиТОВ «Промлєгал» (ЄДРПОУ41656747) з питань дотримання вимог податкового, митного законодавства при імпорті транспортних засобів за період з 01.01.2018 по 31.12.2018 року.

Слідчий мотивує своє клопотання тим, що службові особи ПП «Онлікар» (ЄДРПОУ41458997), ПП Техагротарнс» (ЄДРПОУ40427114), ПП «Смарт-Агро» (ЄДРПОУ41450359), ДП «Арт-Гор Україна» (ЄДРПОУ41160471), ПП «Караван Авто» (ЄДРПОУ40100977), ПП «Люксмаш» (ЄДРПОУ41458726), ТОВ «Промлєгал» (ЄДРПОУ41656747), ТОВ «Бізнеспромстиль» (п.н.40239257), ТОВ «Медіа Світ «Інфоглобал центр» (ЄДРПОУ39739614), з 01.11.2017 року по даний час, користуючись послугами у бухгалтерській та податковій сфері ТОВ «Баланс+» (ЄДРПОУ38409947), проводячи операції із ввезення на митну територію України автотранспортних засобів, здійснюючи їх митне оформлення по заниженій вартості, визначеній ПП «Житомирське експертне бюро» (ЄДРПОУ31394162), на Житомирській митниці ДФС, Рівненській митниці ДФС, Волинській митниці ДФС через ТОВ «Поліссяброксервіс» (ЄДРПОУ39636454), ПП «Євромістброк» (ЄДРПОУ41615920), ТОВ «ЗБС» (ЄДРПОУ40287997), а також заниження податкових зобов`язань з реалізації ввезених автотранспортних засобів фізичним особам, ухилились від сплати податків та митних платежів в особливо великих розмірах.

Так, схема незаконної діяльності полягає в наступному: фізичні особи, купують в країнах Європи та ввозять на територію України вантажні автомобілі, причепи до них, автобуси туристичні та пасажирські, сільськогосподарську техніку та спецтехніку. В подальшому для швидшого розмитнення транспортних засобів, зменшення митних платежів та податку на додану вартість до бюджету, документи на транспортні засоби, одержувачами в яких зазначено ПП «Онлікар» (ЄДРПОУ41458997),для розмитненнятранспортних засобівпередаються митним брокерамТОВ «Поліссяброксервіс»,ТОВ «ЗБС»,ПП «Євромістброк».Розмитнення здійснюєтьсяна Житомирській (відділ митного оформлення №1 «Житомир - центральний» та відділ митного оформлення «Бердичів» «Житомир-центральний), Рівненській та Волинській митницях ДФС.

Службові особивказаних підприємств,з метоюзменшення нарахуванняввізного митата податкуна доданувартість,відображають придбаннятранспортних засобівза контрактомвід вірогіднопідконтрольних підприємств-нерезидентівSCANDIOIMPEXLIMITEDPARTNERSHIP(Канада), SCANDIOIMPEX(Канада),CAT.A.C.EUROL.P.(Канада),TRANSPORTANDLOGISTICSSERVICEGROUPLTD(ВеликаБританія),«AUTOSCOUT24S.R.O.»(Чехія), «ASANTECHSP.ZO.O.»(Польща), VERMICEL RESOURCES LP (Велика Британія), ART-GOR SP. z. o. o. (Польща).

Відповідно до висновку аналітичного дослідження №02/06-30-16-05/41656747 від 15.01.2019 року спеціалістів відділу боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом ГУ ДФС у Житомирській області «Про результати дослідження фінансово-господарської діяльності ТОВ «Промлєгал» (ЄДРПОУ41656747), щодо наявності ознак правопорушень, пов`язаних з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, та інших правопорушень при імпорті транспортних засобів за період з 01.01.2018 по 01.12.2018 р.» встановлено ознаки систематичних порушень, передбачених статтею 485 Митного Кодексу України, а саме вчинення дій, спрямованих на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інших протиправних дій, спрямованих на ухилення від сплати митних платежів, в результаті чого сума заниження митних платежів ТОВ «Промлєгал» (ЄДРПОУ41656747) за період червень-грудень 2018 року може скласти 16229208грн., в т.ч.: ПДВ 10819472 грн., мито 5409736 грн.

У ході проведення досудового розслідування встановлено, що імпортовані ТОВ «Промлєгал» (ЄДРПОУ41656747) автотранспортні засоби вже реалізовані фізичним особам та останніми проведена їх державна реєстрація у територіальних сервісних центрах МВС України, а тому, залишок сум в системі електронного адміністрування ПДВ (ліміт ПДВ) є незаконним та може буде використаний для формування безпідставного податкового кредиту суб`єктами реального сектору економіки.

Оскільки факт вчинення службовими особами ТОВ «Промлєгал» (ЄДРПОУ41656747) злочину, передбаченого ч.3 ст.212 КК України та розмір завданих від нього матеріальних збитків підлягає доказуванню під час кримінального провадження, а доказом у відповідності до ст.ст.84,99 КПК України є висновки ревізій та акти перевірок, з метою встановлення обставин, які підлягають доказуванню, встановлення кола осіб, причетних до скоєння злочину, здобуття доказів їх вини, а також встановлення розміру фактичних збитків завданих бюджету у вигляді не сплачених сум податків, необхідно провести документальну перевірку ТОВ «Промлєгал» (юридична адреса: м.Київ, бульвар Шевченко, 3-В оф.4; засновник ОСОБА_4 (і.п.н. НОМЕР_1 ) з питань стану дотримання вимог податкового, митного та іншого законодавства України в ході здійснення фінансово-господарської діяльності за період 2018 рік.

Дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя дійшов висновку про відмову у його задоволенні, виходячи з наступного.

Згідно ч. 4 ст. 107 КПК Українифіксація під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних заходів не здійснювалась.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.

В силу пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 ПК України, контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків.

Відповідно до п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

За правилами пп. 78.1.11 п.78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності, в тому числі, рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки або постанови органу, що здійснює оперативно-розшукову діяльність, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону.

Зі змісту ст. 3 КПК України вбачається, що слідчий суддя - суддя суду першої інстанції, до повноважень якого належить здійснення у порядку, передбаченому цим Кодексом, судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні.

Відповідно до ч. 2 ст. 40 КПК Українислідчий уповноважений: починати досудове розслідування за наявності підстав, передбачених цим Кодексом; проводити слідчі (розшукові) дії та негласні слідчі (розшукові) дії у випадках, встановлених цим Кодексом; доручати проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій відповідним оперативним підрозділам; звертатися за погодженням із прокурором до слідчого судді з клопотаннями про застосування заходів забезпечення кримінального провадження, проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій; повідомляти за погодженням із прокурором особі про підозру; за результатами розслідування складати обвинувальний акт, клопотання про застосування примусових заходів медичного або виховного характеру та подавати їх прокурору на затвердження; приймати процесуальні рішення у випадках, передбачених цим Кодексом, у тому числі щодо закриття кримінального провадження за наявності підстав, передбаченихстаттею 284 цього Кодексу; здійснювати інші повноваження, передбачені цим Кодексом.

Пункт 4 частини другоїстатті 40 КПК України, що надавала право слідчому призначати ревізії та перевірки у порядку, визначеному законом виключено на підставі Закону № 1697-VII від 14.10.2014 «Про прокуратуру».

Відповідно до ч. 2ст. 84 КПК України одним із процесуальних джерел доказів є документи, до яких п. 4 ч. 2ст. 99 КПК України віднесено і акти перевірок.

Нормами ч. 2ст. 93 КПК України передбачено, що сторона обвинувачення здійснює збирання доказів, серед іншого, шляхом отримання від органів державної влади актів перевірок.

Відповідно до ч. 1ст. 131 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.

Згідно ч. 2 ст. 131 КПК України, заходами забезпечення кримінального провадження є: 1) виклик слідчим, прокурором, судовий виклик і привід; 2) накладення грошового стягнення; 3) тимчасове обмеження у користуванні спеціальним правом; 4) відсторонення від посади; 5) тимчасовий доступ до речей і документів; 6) тимчасове вилучення майна; 7) арешт майна; 8) затримання особи; 9) запобіжні заходи.

Крім того, призначення позапланової перевірки не є ні слідчою (розшуковою) дією, ні негласною слідчою (розшуковою) дією, ні заходом забезпечення кримінального провадження, з клопотаннями про проведення яких вправі звертатись слідчий за погодженням з прокурором до слідчого судді.

Положення КПК України не відносять до компетенції слідчого судді вирішення питання щодо призначення документальної позапланової перевірки, аст. 132 КПК Українине передбачає такого заходу кримінального провадження, не регламентує порядок розгляду таких клопотань, обсяг доказування при розгляді такого клопотання, критерії, за якими слідчий суддя повинен визначати достатність підстав для призначення документальної позапланової перевірки.

З огляду на вищевикладене, слідчий суддя приходить до висновку, що підстави для задоволення клопотання про проведення позапланової перевірки ТОВ «Промлєгал» задоволенню не підлягає.

Керуючись ст. ст. 3, 10, 40, 84, 93, 107, 110, 131, 132, 309 КПК України, слідчий суддя, -

Постановив :

В задоволенні клопотання заступника начальника відділу розслідування кримінальних проваджень слідчого управління фінансових розслідувань Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області майора податкової міліції ОСОБА_3 про призначення позапланової перевірки ТОВ «Промлєгал» (ЄДРПОУ41656747) з питань дотримання вимог податкового, митного законодавства при імпорті транспортних засобів за період з 01.01.2018 по 31.12.2018, відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя

Дата ухвалення рішення29.03.2019
Оприлюднено16.02.2023
Номер документу81535889
СудочинствоКримінальне
Сутьпризначення позапланової перевірки

Судовий реєстр по справі —295/4739/19

Ухвала від 29.03.2019

Кримінальне

Богунський районний суд м. Житомира

Слюсарчук Н. Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні