КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД
Справа № 33/824/1170/2019 Суддя у першій інстанції: Вознюк С.М.
Категорія: ч. 1ст. 483 МК України Головуючий у апеляційній інстанції: Фрич Т.В.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 березня 2019 року суддя судової палати з розгляду кримінальних справ Київського апеляційного суду ФричТ.В., за участю захисника Мохонько К.М., який діє в інтересах ОСОБА_4 розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Києві апеляційну скаргу представника Київської митниці ДФС Захарова А.О. на постанову Бориспільського міськрайонного суду Київської області від 01 лютого 2019 року щодо
ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженця м. Ніжин, Чернігівськоїобласті, працюючого директором ПП Завод Імпекс сплав , зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1, -
за ч. 1 ст. 483 МК України, -
в с т а н о в и л а:
Постановою судді Бориспільського міськрайонного суду Київської області від 01 лютого 2019 року провадження у справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_4 щодо притягнення його до відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України, - закрито за відсутністю складу адміністративного правопорушення.
Суддею місцевого суду встановлено, що відносно ОСОБА_4 19 липня 2018 року складено протокол №0586/12500/18 про порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, яке полягає в тому, що 10.07.2017 до відділу митного оформлення № 3 митного поста Південний термінал (09100, Київська обл., м. Біла Церква, шосе Сквирське, 227 Т) Київської митниці ДФС, з метою оформлення у митному режимі Експорт товарів - Відходи, що містять переважно цинк, гартцинк в чушках, до складу якого входить: Zn - 96,6%; 96,67%; Al - 0,28%; 0,39%; Pb - 0,04%; 0,05%; Fe - 3,01%; 3,06% , директором ПП Завод Імпекс Сплав , було подано в електронному вигляді митну декларацію типу ЕК 10 АА (далі ЕМД), якій було присвоєно реєстраційний номер UA125270/2017/873972.
Оформлення товару здійснювалось на підставі: - рахунка-фактури від 10.07.2017 №129, - CMR від 10.07.2017 №0934103; - контракту від 12.01.2017 року № 1701 укладеного між ПП Завод Імпекс Сплав (09104, Київська обл., м. Біла Церква, вул. Гайок 4-а, Україна) в особі директора ОСОБА_4 та MLNT CORP. LTD Reg. nr. 10374000 (5 NEEPSEND TRIANGLE, BURTON ROAD, SHEFFIELD, SOUTH YORKSHIRE, UK. S 3 8 BW) в особі директора ОСОБА_7; - додаткової угоди від 02.02.2017 № 1 до контракту № 1701 от 12.01.2017.
Заявлене місце вивезення товарів з митної території України Митний пост Ізмаїльський , пункт пропуску Рені - Джюрджюлешть Одеської митниці ДФС.
Відправник - ПП Завод Імпекс Сплав (09104,Київська обл., м. Біла Церква, вул. Гайок , 4-а, Україна, код ЄДРПОУ 0032687434).
Згідно з даними товаросупровідних документів одержувачем товару є HEPSEN KIMYA SAN VE TIC LTD STI Rihtim cad Derya is Merkezi. No 28A (Blok Kat 3 No 55/56 Kadikoy-Istanbul-Turkey).
Перевезення товарів здійснювалось вантажним автомобілем з державними реєстраційними номерами ST331TS/BA958L.
Загальна вартість товару становила 44610,6 USD, згідно з курсом НБУ станом на момент подання Київській митниці ДФС ЕМД та товаросупровідних документів вартість зазначеного товару, в перерахунку на національну валюту становила 1 160 767,81 грн.
Згідно контракту від 12.01.2017 року № 1701, додаткової угоди від 02.02.2017 № 1, рахунка-фактури від 10.07.2017 №129, продавцем товару є ПП Завод Імпекс Сплав (09104,Київська обл., м. Біла Церква, вул. Гайок 4-а, Україна), покупцем MLNT CORP. LTD Reg. nr. 10374000 (5 NEEPSEND TRIANGLE, BURTON ROAD, SHEFFIELD, SOUTH YORKSHIRE, UK. S 3 8 BW), а фактичним одержувачем товару HEPSEN KIMYA SAN VE TIC LTD STI Rihtim cad Derya is Merkezi. No 28A ( Blok Kat 3 No 55/56 Kadikoy-Istanbul-Turkey).
05.07.2018 до Київської митниці ДФС надійшов лист Головного управління ДФС у Київській області від 05.07.2018 року №5619/7/10-36-21-07.
Відповідно до інформації, наданої вказаним листом, Оперативним управлінням ДФС під час виконання доручення слідчого про проведення слідчих (розшукових) та інших процесуальних дій у кримінальному провадженні № 42017000000002030 від 23.06.2017 встановлено директора компанії MLNT CORP. LTD Reg. nr. 10374000 (5 NEEPSEND TRIANGLE, BURTON ROAD, SHEFFIELD, SOUTH YORKSHIRE, UK. S 3 8 BW) ОСОБА_7, який повідомив про непричетність до діяльності компанії MLNT CORP. LTD.
17.07.2018 в доповнення до листа від 05.07.2018 року №5619/7/10-36-21-07 до Київської митниці ДФС надійшов лист Головного управління ДФС у Київській області від 17.07.2018 року №5905/7/10-36-21-07, яким надано копію протоколу допиту громадянина ОСОБА_7.
Під час допиту громадянин ОСОБА_7 повідомив, що компанію MLNT CORP. LTD Reg. nr. 10374000 він зареєстрував через мережу Інтернет з метою ведення фінансово-господарської діяльності, але з моменту реєстрації по теперішній час не вів діяльності, рахунки в банківських установах не відкривав, жодних документів щодо ведення фінансово-господарської діяльності не підписував, з керівником ПП Завод Імпекс Сплав ОСОБА_4 не знайомий. При ознайомленні з документами, а саме з контрактом від 12.01.2017 року № 1701, згідно з реквізитами укладеним між ПП Завод Імпекс Сплав (09104, Київська обл., м. Біла Церква, вул. Гайок 4-а, Україна) в особі директора ОСОБА_4 та MLNT CORP. LTD Reg. nr. 10374000 (5 NEEPSEND TRIANGLE, BURTON ROAD, SHEFFIELD, SOUTH YORKSHIRE, UK. S 3 8 BW) в особі директора ОСОБА_7, повідомив, що даний документ бачить вперше, а підпис, проставлений напроти його прізвища, йому не належить.
Враховуючи інформацію, отриману від Головного управління ДФС у Київській області, встановлені обставини свідчать про те, що переміщення товару через митний кордон України здійснено на підставі фіктивного зовнішньоекономічного контракту.
Викладене вище свідчить про те, що переміщення товару Відходи, що містять переважно цинк, гартцинк в чушках, до складу якого входить: Zn - 96,6%; 96,67%; Al - 0,28%; 0,39%; Pb - 0,04%; 0,05%; Fe - 3,01%; 3,06% через митний кордон України здійснено з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів підроблених документів.
Відповідно до інформації, наявної в податкових базах даних та обліковій картці особи, яка здійснює операції з товарами - ПП Завод Імпекс Сплав (код ЄДРПОУ 0032687434), на дату переміщення вищезазначених товарів через митний кордон України, на посаді керівника підприємства ПП Завод Імпекс Сплав (код ЄДРПОУ 0032687434) перебував громадянин України ОСОБА_4.
Перебуваючи на посаді керівника підприємства, гр. ОСОБА_4 відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов'язаний надавати до митного контролю і оформлення, документи з достовірною та правдивою інформацією.
Таким чином, керівником ПП Завод Імпекс Сплав ОСОБА_4, вчинено дії, спрямовані на переміщення товарів Відходи, що містять переважно цинк, гартцинк в пачках, до складу якого входить: Zn - 96,6%; 96,67%; Al - 0,28%; 0,39%; Pb - 0,04%; 0,05%; Fe - 3,01%; 3,06% , задекларованих у митній декларації від 10.07.2017 № UA125270/2017/873972, загальною вартістю 1 160 767,81 грн., через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів, підроблених документів, а саме контракту від 12.01.2017 року № 1701 укладеного між ПП Завод Імпекс Сплав (09104, Київська обл., м. Біла Церква, вул. Гайок, 4-а, Україна) в особі директора ОСОБА_4 та MLNT CORP. LTD Reg. nr. 10374000 (5 NEEPSEND TRIANGLE, BURTON ROAD, SHEFFIELD, SOUTH YORKSHIRE, UK. S 3 8 BW) в особі директора ОСОБА_7.
У зв'язку з чим інспектором митниці 19.07.2018 року складено протокол про порушення митних правил № 0586/12500/18.
Закриваючи провадження у справі, суд першої інстанції дійшов висновку про відсутність підстав для притягнення ОСОБА_4 до адміністративної відповідальності, оскільки в матеріалах справи відсутні докази , які б свідчили про переміщення ОСОБА_4 товарів через митний кордон України на підставі фіктивного зовнішньоекономічного контракту та підтверджували його дії, спрямовані на переміщення товару з приховуванням від митного контролю. Досліджені судом обставини свідчать, що висновки органу доходів і зборів про винуватість ОСОБА_4 зроблені на підставі припущень, та є необґрунтованими.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням представник Київської митниці ДФС Захаров А.О., подав апеляційну скаргу, в якій просить постанову Бориспільського міськрайонного суду Київської області від 01 лютого 2019 року скасувати та постановити нову, якою ОСОБА_4 визнати винним у вчиненні порушення митних правил за ч. 1 ст. 483 МК України та застосувати до нього стягнення у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів правопорушення та конфіскації предметів правопорушення, а в разі неможливості конфіскації предметів правопорушення, стягнути вартість предметів правопорушення на підставі ч. 2 ст. 541 КК України.
На обґрунтування доводів апеляційної скарги апелянт зазначає, що відповідно до норм МК України, ОСОБА_4 як директор ПП Завод Імпекс Сплав є суб'єктом вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 483 МК України.
На думку апелянта суддя місцевого суду безпідставно не взяв до уваги дані листів ГУ ДФС України у Дніпропетровській області та протокол допиту свідка ОСОБА_7, які у відповідності до ст.ст. 491, 495 МК України можуть бути доказами у справі, відмовивши при цьому у задоволенні клопотання представника митного органу про допит свідка ОСОБА_7
Апелянт також зазначає, що зовнішньоекономічний контракт між ПП Завод Імпекс Сплав та MLNT CORP. LTD Reg. nr. 10374000 є нікчемним правочином, оскільки складений російською мовою юридичною особою української юрисдикції із юридичною особою, яка знаходиться та зареєстрована у Великобританії.
Крім того апелянт звертає увагу на те, що компанія MLNT CORP. LTD Reg. nr. 10374000 припинила свою діяльність та реєстрацію 27.02.2018, у той час як ПП Завод Імпекс Сплав продовжував митне оформлення експортних операцій після 27.02.2018, що на думку апелянта, свідчить про відсутність між ними фактичних комерційних відносин.
В судове засідання повторно не з'явився представник Київської міської митниці ДФС, про день та час розгляду апеляційної скарги належним чином повідомлений, клопотань про відкладення розгляду апеляційної скарги на адресу суду апеляційної інстанції не подавав.
Заслухавши доповідь судді, пояснення захисника Мохонька К.М., в інтересах ОСОБА_4, який заперечував проти задоволення апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення та перевіривши доводи апеляційної скарги, вважаю, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Згідно ст. 487 МК України, провадження у справі про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Згідно ст. 486 МК України, завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об'єктивне з'ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону.
Відповідно до вимог ст. 489 МК України, посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов'язана з'ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
За змістом ст. 458 МК України , порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або необережні) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об'єктивних і суб'єктивних), що визначають вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.
Відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, передбачена ч. 1 ст. 483 МК України.
Згідно роз'яснень, які містяться в постанові Пленуму Верховного Суду України Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил № 8 від 03 червня 2005 року документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача держави, з якої вони ввезені чи в які переміщуються, не відповідають дійсності.
Вивченням матеріалів справи про порушення митних правил встановлено, що суддя місцевого суду у відповідності до положень ст. ст. 486 , 489, 495 МК України всебічно, повно та об'єктивно з'ясував обставини справи, дав належну оцінку доказам у їх сукупності і прийняв постанову, зміст якої відповідає вимогам ст. 527 МК України. Висновки суду про відсутність у діях ОСОБА_4 складу порушення митних правил є обґрунтованими і підтверджуються наявними в справі доказами.
Як убачається із даних протоколу про адміністративне правопорушення, приводом для складення інспектором Київської міської митниці ДФС протоколу про порушення митних правил стосовно ОСОБА_6 став лист Головного управління ДФС у Київській області від 05.07.2018 року № 5619/7/10-36-21-07 про те, що оперативним управлінням ДФС під час виконання доручення слідчого про проведення слідчих (розшукових) та інших процесуальних дій у кримінальному провадженні № 42017000000002030 від 23.06.2017 встановлено директора компанії MLNT CORP. LTD Reg. nr. 10374000 ОСОБА_7, який повідомив про непричетність до діяльності компанії MLNT CORP. LTD.; та лист від 05.07.2018 року №5619/7/10-36-21-07, яким надано копію протокол допиту ОСОБА_7
На підставі вказаних листів інспектор Київської міської митниці ДФС дійшов висновку про переміщення ОСОБА_4 товару через митний кордон України на підставі фіктивного зовнішньоекономічного контракту.
Однак, як вірно встановив суддя місцевого суду, протокол допиту ОСОБА_7 не може бути використаний як доказ у справі про порушення митних правил у розумінні ст. 495 МК України, оскільки пояснення ОСОБА_7 отримані унаслідок проведення слідчої дії в межах кримінального провадження №42017000000002030 від 23.06.2017 року за ознаками складу кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 27, ч. 5 ст. 191 КК України, досудове розслідування у якому здійснюється Генеральною прокуратурою України, та безпосередньо інспектором митного органу свідок ОСОБА_7 не допитувався.
При цьому, на час розгляду протоколу про порушення митних правил інформації щодо прийняття органом досудового розслідування рішення, або ухвалення судом обвинувального вироку в даному кримінальному провадженні про притягнення посадових осіб компанії MLNT CORP. LTD Reg. nr. 10374000 до відповідальності за фіктивне підприємництво, представником Київської міської митниці ДФС не надано.
Таким чином, у матеріалах справи відсутні дані про розірвання у встановленому законом порядку вищевказаного зовнішньоекономічного контракту чи визнання його недійсним
Інших даних про визнання в установленому законом порядку недійсним зовнішньоекономічного контракту, укладеного між ПП Завод Імпекс Сплав та MLNT CORP. LTD Reg. nr. 10374000 , та даних щодо ознак фіктивності зазначеної компанії, до протоколу не долучено.
Апеляційний суд також бере до уваги те, що в протоколі про порушення митних правил не конкретизовано, які саме неправдиві відомості містили в собі документи, подані до органів доходів і зборів, як підстава для переміщення товарів, а також відсутні докази на підтвердження наявності у діях директора ПП Завод Імпекс Сплав ОСОБА_4 умислу на переміщення вказаних у протоколі про порушення митних правил товарів через митний кордон з приховуванням від митного контролю.
За таких обставин, висновок судді місцевого суду, про те, що митним органом поза розумним сумнівом не доведено вчинення ОСОБА_4 дій, які утворюють склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, є правильним, та достатньо мотивованим, а викладені в протоколі про порушення митних правил відомості ґрунтуються на припущеннях.
Інших даних про те, що переміщення зазначених у протоколі про порушення митних правил, товарів було здійснено з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, матеріали справи не містять.
Доводи апелянта про те, що суддя місцевого суду безпідставно не взяв до уваги дані листів ГУ ДФС України у Дніпропетровській області та протокол допиту свідка ОСОБА_7, є необґрунтованими.
Як убачається із оскаржуваної постанови, суддя місцевого суду надав оцінку зазначеним листам і протоколу допиту свідка та належним чином мотивував, з яких підстав відкинув вказані докази, з чим погоджується і суд апеляційної інстанції.
Посилання апелянта на те, що суддя місцевого суду відмовив у задоволенні клопотання представника митного органу про допит свідка ОСОБА_7, не є підставою для скасування оскаржуваної постанови.
Апеляційним переглядом справи про адміністративне правопорушення не встановлено порушення судом першої інстанції норм процесуального права чи неправильного застосування норм матеріального права. Висновки суду відповідають фактичним обставинам справи, та не спростовуються доводами апеляційної скарги.
Інші доводи апеляційної скарги,висновків судді місцевого суду не спростовують.
До того ж, будь-яких інших доказів на підтвердження обставин, викладених у протоколі про порушення митних правил, представником Київської міської митниці ДФС суду апеляційної інстанції надано не було.
Враховуючи, що суддею місцевого суду правильно встановлені фактичні обставини провадження, які не спростовані доводами апеляційної скарги, вважаю, що рішення про закриття провадження в справі щодо ОСОБА_4 за ч.1 ст.483 МК України у зв'язку з відсутністю в його діях складу цього правопорушення, постановлено з дотриманням вимог ст. 486 МК України, ст. 247 КУпАП, а тому апеляційна скарга задоволенню не підлягає.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 527, 529 МК України, ст. 294 КУпАП, суддя,
п о с т а н о в и л а:
Апеляційну скаргу представника Київської митниці ДФС Захарова А.О., - залишити без задоволення.
Постанову судді Бориспільського міськрайонного суду Київської області від 01 лютого 2019 року, якою провадження у справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_4 щодо притягнення його до відповідальності за ч.1 ст.483 МК України, закрито за відсутністю складу адміністративного правопорушення, - без змін.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною й оскарженню не підлягає.
Суддя Київського апеляційного суду Т.В.Фрич
Суд | Київський апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.03.2019 |
Оприлюднено | 07.05.2019 |
Номер документу | 81550855 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Київський апеляційний суд
Фрич Тетяна Вікторівна
Адмінправопорушення
Бориспільський міськрайонний суд Київської області
Вознюк С. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні