ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
09 квітня 2019 року м. Дніпросправа № 0840/3243/18
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Добродняк І.Ю. (доповідач),
суддів: Бишевської Н.А., Семененка Я.В.,
за участю секретаря судового засідання Кязимової Д.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпрі
апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України
на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 31 жовтня 2018 року (головуючий суддя Лазаренко М.С.)
у справі № 0840/3243/18
за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «ФО-РУМ»
до Державної фіскальної служби України,
про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ФО-РУМ» звернулося до Запорізького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просило:
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, № 511513/41086063 від 29.12.2017 та № 511514/41086063 від 29.12.2017.
- зобов'язати зареєструвати податкову накладну № 15 від 23.11.2017 та податкову накладну№ 16 від 23.11.2017 у Єдиному реєстрі податкових накладних у день їх направлення, а саме 12.12.2017.
Позовні вимоги обґрунтовані протиправністю та необґрунтованістю оскаржуваних рішень, оскільки вони не містять зазначення тих документів, які на думку відповідача не надані, що в свою чергу робить ці рішення формальними та такими, що не ґрунтуються на результатах аналізу пакету документів платника податків. Крім того, ТОВ «ФО-РУМ» надав на адресу відповідача всі необхідні документи, які підтверджують законність здійснення позивачем господарської діяльності та реальне виконання операцій, за якими складені податкові накладні, проте, відповідачем не надано належної оцінки поданим документам.
Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 31 жовтня 2018 року адміністративний позов задоволено в повному обсязі.
Суд першої інстанції при ухваленні оскарженого рішення виходив з обґрунтованості та доведеності позовних вимог, а відтак наявності підстав для задоволення адміністративного позову.
Суд зазначив, що в оскаржуваних рішеннях відповідачем не зазначено конкретну причину для відмови в реєстрації податкових накладних. Крім того, відповідачем також не надано суду ані самого протоколу засідання Комісії, ані переліку платників податків, щодо яких виявлено ознаки ризиковості, ані матеріалів, на підставі яких платника податків віднесено до такого переліку. Також відповідачем документально не доведено додержання процедури розгляду матеріалів.
Судом зазначено, що позивачем надано документи первинної податкової та бухгалтерської звітності по взаємовідносинах з ТОВ «ВАЙТ-БІЛДІНГ», які свідчать про реальність здійснених господарських операції та вказують на наявність у позивача ділової мети, визначення якої наведено у пп.14.1.231 п.14.1 ст.14 ПК України, як причина, яка може бути наявна лише за умови, що платник податків має намір одержати економічний ефект у результаті господарської діяльності.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду як таке, що винесено з порушенням норм матеріального та процесуального права, та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі. Відповідач зазначає, що реєстрація податкових накладних, виписаних ТОВ «ФО-РУМ», зупинена у зв'язку з тим, що вони відповідають критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, а не платник податків, як встановлено судом першої інстанції.
В свою чергу, ДФС України встановлено, що платником подано неповний пакет документів, а саме: не надано копій документів, зокрема, первинних документів щодо придбання, транспортування, оплати матеріалів для виконання робіт та платіжного доручення або виписки щодо сплати контрагентом грошових коштів на оплату наданих послуг за договором. Отже, рішення Комісії про відмову у реєстрації податкових накладних прийняті виключно в межах діючого законодавства. Також відповідач зауважує, що суд посилається на законодавство, що на час прийняття рішення ще не набрало законної сили.
Представник відповідача в судовому засіданні підтримав доводи, викладені в апеляційній скарзі.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, про час і місце судового засідання позивач повідомлений судом належним чином.
Перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, внаслідок наступного.
Як встановлено судом, підтверджено матеріалами справи, ТОВ «ФО-РУМ» є юридичною особою приватного права, основним видом діяльності якого є будівельні роботи, для здійснення яких підприємством отримано ліцензію.
09.06.2017 між ТОВ «ФО-РУМ» та ТОВ «ВАЙТ-БІЛДІНГ» укладено договір підряду №09/06-17 відповідно до умов якого ТОВ «ФО-РУМ» зобов'язувалось виконати будівельно-монтажні роботи на виконання завдання і на об'єктах замовника.
Згідно пункту 3.1 Договору оплата Підрядчику здійснюється за фактично виконаний об'єм роботи в порядку, передбаченому п 5.1 Договору. Відповідно до п. 5.1. Договору Замовник приймає від Підрядчика виконані роботи шляхом підписання Акту приймання виконаних робіт (Форма КБ-2в). З цього моменту для Замовника настає зобов'язання остаточного розрахунку відповідно до суми вартості будівельних робіт, що підтверджуються Довідкою про вартість виконаних підрядних робіт (Форма КБ-3). Оплата проводиться в 10- денний строк після підписання вище вказаних Актів.
На виконання зазначеної умови Договору складено:
довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за листопад 2017 року від 23.11.2017, відповідно до якої вартість виконаних будівельних робіт з ПДВ склала 251820 грн.;
акт № 4/11 приймання виконаних будівельних робіт за листопад 2017 року від 23.11.2017 на суму 251820 грн.;
довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за листопад 2017 року від 23.11.2017, відповідно до якої вартість виконаних будівельних робіт з ПДВ склала 444000 грн.;
акт № 6/11 приймання виконаних будівельних робіт за листопад 2017 року від 23.11.2017 на суму 444000 грн.
Згідно умов зазначеного договору та договірної ціни, яка є невід'ємною частиною договору, вартість робіт склала 887820 грн., в тому числі податок на додану вартість - 147970 грн.
У відповідності з пп. «а» п.187.1 ст. 187 та п. 201.1 ст.201 Податкового кодексу України за правилами першої події позивачем складена податкова накладна № 15 від 23.11.2017 та відповідно до п. 187.1 ст. 187 та п. 201.1 ст.201 Податкового кодексу України на залишок вартості робіт складена податкова накладна № 16 від 23.11.2017.
Згідно з квитанціями № 1 від 12.12.2017 реєстрацію зазначених податкових накладних № 15 від 23.11.2017 та № 16 від 23.11.2017 зупинено у зв'язку із відповідністю критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбаних по УКТ ЗЕД: 43.39. Запропоновано надати пояснення та документи для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
У відповідності з пп.201.16.2. п.201.16. ст.201 ПК України ТОВ «ФО-РУМ» на адресу ДФС направлено повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по податковим накладним, реєстрація яких зупинена:
повідомлення № 15\11 від 24.12.2017 щодо податкової накладної № 15 від 23.11.2017 (квитанція № 1 від 26.12.2017) та надано відповідачу копії документів, які підтверджують здійснення операцій по цій податковій накладній ;
повідомлення № 16\11 від 24.12.2017 щодо податкової накладної № 16 від 23.11.2017 (квитанція № 1 від 24.12.2017), та надано відповідачу копії документів, які підтверджують здійснення операцій по цій податковій накладній.
29.12.2017 Комісією ДФС прийнято рішення № 511513/41086063 та № №511514/41086063 про відмову у реєстрації податкових накладних, оскільки наданні платником податку копій документів не є достатніми для прийняття відповідного рішення про реєстрацію без визначення, в чому саме полягає така недостатність.
Під час вирішення спору в суді відповідачем вказано, що платником податку не надано: платіжного доручення або виписки щодо сплати контрагентом грошових коштів на оплату наданих послуг за договором, проте даний документ наданий до суду, а саме: виписка з банку від 07.12.2017 на 250 тис. грн. від ТОВ «Байт Білдінг»; не надано жодного документу щодо придбання матеріалів для виконання робіт, транспортування даних матеріалів та оплату таких матеріалів. Проте, до суду надано ряд документів на підтвердження придбання матеріалів, а саме: ВН від 20.09.2017 від ТОВ «Епіцентр К» на суму 2451,06 грн., від 04.10.2017 на суму 2554,20 грн., ВН від 20.09.2017 від TOB «ВТ Стандарт» на суму 9364,40 грн., ВН від 20.09.2017 від ТОВ «РКЦ-БУД» на суму 2575 грн., від 29.09.2017 на суму 7851,67 грн., ВН від 21.09.2017 від ТОВ «Полісан» на суму 16421,86 грн., а також на суму 9117,54 грн., ВН від 21.09.2017 від ТОВ «МДіна ЛТД» на суму 5795,75 грн., від 09.10.2017 на суму 10403,10 грн., ВН від 21.09.2019 від ТОВ «Аскенза» на суму 111276,00 грн., а також від 29.09.2017 на суму 14374,00 грн., BH від 22.09.2017 від TOB «Вікналенд» на суму 25357,06 грн., ВН від 28.09.2017 від ПКВП «Мастер А» на суму 6113,73 грн., та від 06.10.2017 на суму 7884,00 грн., ВН від 16.09.2017 від ТОВ «Аланс Плюс»на суму 33623,04 грн., ВН від 25.10.2017 від ТОВ «Мастер-А Кабельщик» на суму 5277,63 грн., ВН від 10.11.2017 від ПП «Промобладнення» на суму 9243,36 грн., ВН від 09.11.2017 від ТОВ «Арабекс» на суму 2641,02 грн.
Відповідач зазначає, що кожна з вищевказаних видаткових накладних виписана на підставі договору з контрагентом, рахунку фактури або специфікації, проте позивач даних документів не надав і до суду, також відсутні документи щодо транспортування даних товарів, не надано до суду також платіжних доручень щодо оплат даних товарів, що є доказом зміни фінансового стану позивача.
Також відповідач зазначає, що умови щодо покупки, транспортування та оплати матеріалів взагалі не прописані в договорі № 09-0617 від 09.06.2017 між ТОВ «Фо-Рум» та ТОВ «Байт Білдінг», тому в даному випадку згідно із ст. 839 ЦК України підрядник повинен виконати роботи власними засобами, тобто закупівля, транспортування, оплата матеріалів для виконання робіт, позивач набуває самостійно, а тому позивач повинен був надати всі ці документи до пакету документів направленого до контролюючого органу, що зроблено не було.
З огляду на фактичні обставини справи, норми законодавства, що регулюють спірні правовідносини, апеляційний суд, переглядаючи судове рішення у відповідності до вимог ст.308 КАС України, погоджується з судом першої інстанції про протиправність оскаржуваних рішень, вважає за необхідне зазначити наступне.
Порядок складення податкової накладної та реєстрація її в Єдиному реєстрі податкових накладних врегульовано ст. 201 Податкового кодексу України.
У відповідності до абз.1 п.201.1 ст.201 ПК України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з п.187.1 ст.187 ПК України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
При цьому в абз.1 п.201.7 ст.201 ПК України визначено, що податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
За положеннями п.201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
При цьому зі змісту п.201.10 ст.201 ПК України вбачається, що у разі якщо реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування у ЄРПН зупинена в порядку, визначеному в п.201.16 цієї статті, реєстрація таких податкових накладних в ЄРПН здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у пп.201.16.4 п.201.16 цієї статті ( редакції на час виникнення спірних правовідносин).
За визначенням, наведеним у пп.14.1.60 п.14.1 ст.14 ПК України, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
В свою чергу, у п.74.2 ст.74 ПК України встановлено, що в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з положеннями п.20.2 ст.20 ПК України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010, згідно пункту 12 якого після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до п.13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
У відповідності до п.201.16 ст.201 ПК України в редакції на час виникнення спірних правовідносин реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до п. 74.2 ст. 74 цього Кодексу.
Відповідно до п.п.201.16.1 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування;
в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
За положеннями п.п.201.16.2 п.201.16 ст.201 ПК України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті «в» підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Зазначена комісія приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН.
Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Постановою Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 № 190 «Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації» визначено, що підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;
- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;
- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Як вбачається з вищенаведених обставин справи, реєстрація податкових накладних від 23.11.2017 № 15, № 16 зупинена у зв'язку із їх відповідністю критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567, а саме: виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по УКТ ЗЕД: 43:39.
При цьому, відповідачем у квитанціях не визначено конкретного переліку документів, який мав би надати позивач.
«Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі – Критерії) та «Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі - Вичерпний перелік) затверджені Наказом МФУ від 13.06.2017 № 567, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за № 753/30621.
Відповідно до п.п.1, 2 п.6 Критеріїв (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин), моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:
1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у ПН/РК, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 року в отриманих ПН/РК, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у ПН/РК, зареєстрованих з 1 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75 % загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);
2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.
У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що ПН/РК відповідає вимогам підпункту 1 пункту 6 Критеріїв та сума податку на додану вартість, зазначена в податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням ПН/РК, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам підпункту 1 цього пункту, більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої ПН/РК зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.
У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що ПН/РК відповідає одній з умов, зазначених у підпункті 2 цього пункту, - реєстрація такої НП/РК зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.
Вичерпний перелік документів є наступним:
1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв:
- договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;
2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв:
- договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Згідно з п.2 Вичерпного переліку письмові пояснення та копії документів, зазначені у ньому, платник податку подає до ДФС в електронному вигляді засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та нормативно-правового акта щодо порядку обміну електронними документами з контролюючими органами.
Судом встановлено, що в спірному випадку відповідачем не надано доказів чи пояснень, які б підтверджували відповідність поданих позивачем податкових накладних від 23.11.2017 № 15, № 16 критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення реєстрації таких податкових накладних.
Судом встановлено, що в даному випадку позивачем відповідно до Вичерпного переліку подані пояснення з доданням документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН, при цьому апеляційний суд звертає увагу, що надані позивачем до відповідача пояснення та додані документи в повній мірі підтверджують операцію з виконання підрядних робіт.
Разом з тим, відповідачем, як суб'єктом владних повноважень, всупереч вимог ч.2 ст.77 КАС України не доведено суду наявності виявленої фіскальним органом невідповідності обсягів постачання обсягам придбання по УКТ ЗЕД 43:39, не пояснено, у чому саме полягає така невідповідність, приймаючи до уваги також те, що податкові накладні виписані у зв'язку з виконанням підрядних робіт, вартість яких обумовлена договором підряду №09/06-17 від 09.06.2017 і засвідчена у відповідних довідках про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за листопад 2017 року та актах приймання виконаних будівельних робіт за листопад 2017 року, саме які відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» і є первинними документами, які містять відомості про господарську операцію з виконання підрядних робіт.
Крім того, в даному випадку посилання відповідача на пункт 6 Критеріїв без наведення конкретного підпункту є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним конкретним переліком відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладеної, а не будь-яких на власний розсуд.
Враховуючи вищевикладене та приймаючи до уваги, що податкові накладні від 23.11.2017 № 15, № 16 видані в межах операцій, які є об'єктом оподаткування, покупець є платником ПДВ, наявні первинні документи кореспондуються між собою, податкові накладні подані для реєстрації у встановлений п.201.10 ст.201 ПК України строк, а в свою чергу відповідачем не доведено наявності інших підстав для зупинення реєстрації і відмови у реєстрації податкової накладної, апеляційний суд вважає, що у відповідача були відсутні законні підстави для відмови у реєстрації податкових накладних шляхом прийняття оскаржуваних рішень, які не ґрунтуються на вимогах податкового законодавства та не враховують наведені вище фактичні обставини.
За викладених обставин, колегія суддів доходить висновку, що доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції про протиправність та скасування рішень комісії Державної фіскальної служби, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, № 511513/41086063 від 29.12.2017 та № 511514/41086063 від 29.12.2017 про відмову в реєстрації податкових накладних.
Передбачені ст.317 КАС України підстави для скасування рішення суду першої інстанції та ухвалення нового рішення відсутні.
Керуючись ст.ст. 310, 315, 316, 321, 322 Кодексу адміністративного судочинства України, суд –
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України залишити без задоволення.
Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 31 жовтня 2018 року у справі № 0840/3243/18 залишити без змін.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття, може бути оскаржена до касаційного суду в порядку та строки, встановлені ст.ст.328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий - суддя І.Ю. Добродняк
суддя Н.А. Бишевська
суддя Я.В. Семененко
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.04.2019 |
Оприлюднено | 10.05.2019 |
Номер документу | 81562919 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Добродняк І.Ю.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні