ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа №1.380.2019.001546
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
06 травня 2019 року
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Сподарик Н.І., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Городоцької місцевої прокуратури Львівської області в інтересах держави до Нагачівської сільської ради Яворівського району Львівської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання до вчинення дій,-
в с т а н о в и в:
На розгляд до Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Городоцької місцевої прокуратури Львівської області в інтересах держави до Нагачівської сільської ради Яворівського району Львівської області, із вимогами:
-визнати протиправною бездіяльність Нагачівської сільської ради Яворівського району Львівської області, як балансоутримувача об'єктів благоустрою, з питання не затвердження плану інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населення (їх частин), не забезпечення проведення робіт з технічної інвентаризації та паспортизації дитячого майданчику, який знаходиться на території сільської ради за адресою – с.Семерівка, вул.Івана Богуслова, Яворівський район, Львівська область;
-зобов'язати Нагачівську сільську раду Яворівського району Львівської області вчинити дії по розробленню та затвердженню плану технічної інвентаризації та паспортизації дитячого майданчика, проведенню робіт з технічної інвентаризації та паспортизації дитячого майданчика, який знаходиться на території сільської ради за адресою – с.Семерівка, вул.Івана Богуслова, Яворівський район, Львівська область.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що під час вивчення прокуратурою стану законності з питань дотримання законодавства України щодо благоустрою населених пунктів виявлено ряд недоліків щодо проведення технічної інвентаризації та паспортизації дитячих майданчиків, що негативно впливає на організацію належного утримання та раціонального використання територій, будівель та інженерних споруд, що може призвести, у разі їх не усунення, до настання тяжких наслідків для життя та здоров'я дітей.
Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 05.04.2019 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Відповідач у заяві (вх.№14326 від 24.04.2019 року) позовні вимоги визнав та просив справу розглядати без участі представника Нагачівської сільської ради Яворівського району Львівської області.
Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, з таких підстав.
Судом встановлено, що під час вивчення стану законності з питань дотримання законодавства України щодо благоустрою населених пунктів прокуратурою виявлено ряд недоліків щодо проведення технічної інвентаризації та паспортизації елементів благоустрою – дитячих майданчиків, розташованих на території Нагачівської сільської ради Яворівського району Львівської області, що негативно впливає на організацію належного утримання та раціонального використання вказаних інженерних споруд та може призвести, у разі їх не усунення, до настання тяжких наслідків для життя та здоров'я дітей.
Із матеріалів справи слідує, що на території Нагачівської сільської ради Яворівського району Львівської області розміщено дитячий майданчик, який знаходиться за адресою: с.Семерівка на Івана Богуслава Яворівського району Львівської області, балансовою вартістю 70 тис.грн. і такий перебуває на балансі вказаної сільської ради.
Згідно інформації Нагачівської сільської ради Яворівського району Львівської області (від 25.02.2019 року №41), паспортизація та інвентаризація даного дитячого майданчика не проводилася, паспорти та інвентаризаційні документи об'єкту благоустрою, а саме дитячого майданчика, відсутні.
У зв'язку із наведеним, Городоцькою місцевою прокуратурою Львівської області було подано до суду даний позов.
Відповідно до ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Благоустроєм населених пунктів, відповідно до визначення, закріпленого у статті 1 Закону України від 6 вересня 2005 року №2807-IV «Про благоустрій населених пунктів» (надалі по тексту – Закон України №2807) є комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.
Під заходами з благоустрою населених пунктів, відповідно до цієї ж статті, слід розуміти роботи щодо відновлення, належного утримання та раціонального використання територій, охорони та організації упорядкування об'єктів благоустрою з урахуванням особливостей їх використання.
Відповідно до ст.2 Закон України №2807, благоустрій населених пунктів передбачає: 1) розроблення і здійснення ефективних і комплексних заходів з утримання територій населених пунктів у належному стані, їх санітарного очищення, збереження об'єктів загального користування, а також природних ландшафтів, інших природних комплексів і об'єктів; 2) організацію належного утримання та раціонального використання територій, будівель, інженерних споруд та об'єктів рекреаційного, природоохоронного, оздоровчого, історико-культурного та іншого призначення; 3) створення умов для реалізації прав та виконання обов'язків суб'єктами у сфері благоустрою населених пунктів.
Згідно ч.1 ст.20 Закон України №2807, організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом.
В силу ч.2 ст.20 Закон України №2807 благоустрій здійснюється в обов'язковому порядку на всій території населеного пункту (села, селища, міста).
Відповідно до ч.1 ст.10 Закон України №2807, до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить: 1) затвердження місцевих програм та заходів з благоустрою населених пунктів; 2) затвердження правил благоустрою територій населених пунктів; 3) створення в разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення спільно з іншими суб'єктами комунальної власності благоустрою населених пунктів, визначення повноважень цих органів (служб); 4) визначення на конкурсних засадах підприємств, установ та організацій (балансоутримувачів), відповідальних за утримання об'єктів благоустрою.
За змістом пунктів 1, 2 частини 1 статті 13 Закон України №2807 об'єктами благоустрою населених пунктів, серед іншого, є території загального користування та прибудинкові території.
Відповідно до п.8 ч.1 ст.21 Закон України №2807, елементами (частинами) об'єктів благоустрою є, зокрема, обладнання (елементи) дитячих, спортивних та інших майданчиків.
Згідно п.5 ч.2 ст.18 Закон України №2807, підприємства, установи та організації у сфері благоустрою населених пунктів зобов'язані: проводити згідно з планами, затвердженими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, інвентаризацію та паспортизацію закріплених за ними об'єктів благоустрою (їх частин), що здійснюються у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.
На виконання вищенаведених положень ст.18 Закон України №2807 Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України наказом від 29 жовтня 2012 року №550 затвердило Інструкцію з проведення технічної інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населених пунктів (далі - Інструкція).
Відповідно до п.1.3 Інструкції, паспортизація об'єктів благоустрою - складання технічних паспортів об'єктів благоустрою за результатами їх інвентаризації; технічна інвентаризація об'єктів благоустрою - сукупність заходів з обстеження, спрямованих на підтвердження наявності об'єктів нерухомого майна, елементів благоустрою та оцінку їх технічного стану, а також наявності інженерних мереж на об'єкті благоустрою.
Згідно п.1.4 Інструкції, технічна інвентаризація та паспортизація об'єктів благоустрою проводяться власником, балансоутримувачем або виконавцем на підставі договору із замовником або самостійно.
Відповідно до п.1.5 Інструкції, технічна інвентаризація об'єктів благоустрою може бути плановою або позаплановою.
Планова технічна інвентаризація повинна проводитись згідно з планами, затвердженими органами державної влади та органами місцевого самоврядування.
Позапланова технічна інвентаризація проводиться у разі: введення в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта благоустрою; закінчення ремонту об'єкта благоустрою; зміни власника (балансоутримувача) об'єкта благоустрою; протиправного знищення чи пошкодження об'єкта благоустрою; надзвичайної ситуації техногенного або природного характеру на об'єкті благоустрою; прийняття рішення про її проведення власником (балансоутримувачем) об'єкта благоустрою.
Аналогічна правова позиція викладена в ухвалі Вищого адміністративного суду України від 27 липня 2016 року у справі №К800/11809/16.
Враховуючи вищенаведене, суд приходить висновку про те, що організацію благоустрою повинна забезпечувати сільська рада, до компетенції якої віднесено, зокрема, затвердження правил і заходів благоустрою населеного пункту.
Разом з тим, як вбачається з матеріалів справи, Нагачівська сільська рада Яворівського району Львівської області після прийняття на баланс дитячого майданчику, розташованого на території сільської ради, за адресою: с.Семерівка, вул.Івана Богуслова, Яворівський район, Львівська обл., інвентаризацію та паспортизацію майданчику не здійснила, обстеження та перевірка його технічного стану не проводилася.
Так, загрозою порушення інтересів держави у сфері охорони дитинства в даному випадку є бездіяльність Нагачівської сільської ради Яворівського району Львівської області, як балансоутримувача об'єктів благоустрою, що виражається у незатвердженні планів інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою (дитячого майданчику), що є компетенцією сільської ради. Вказаний факт, на переконання суду, негативно впливає на організацію належного утримання територій і споруд, а зважаючи на цільове призначення таких об'єктів, невиконання суб'єктами благоустрою своїх обов'язків у цій сфері може призвести до настання тяжких наслідків або шкоди користувачам, у тому числі дітям.
За таких обставин, суд приходить до висновку про те, що відсутність затверджених планових заходів щодо інвентаризації та паспортизації об'єкту благоустрою (дитячого майданчику), свідчить про протиправну бездіяльність відповідача. Крім того, зважаючи на цільове призначення таких об'єктів благоустрою, невиконання суб'єктами благоустрою своїх обов'язків у цій сфері порушує права користувачів цих об'єктів на безпечні умови для життя і розвитку.
Відповідно до ч.1 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Згідно ч.1 ст.72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. При цьому, враховуючи принципи адміністративного судочинства щодо захисту інтересів осіб від порушень з боку органів державної влади та з огляду на положення ст.77 КАС України, обов'язок доказування покладається в даному випадку на позивача.
Городоцькою місцевою прокуратурою Львівської області доведено правомірність звернення до суду з позовом та наявність підстав для визнання протиправною бездіяльності Нагачівської сільської ради з питання не затвердження планів інвентаризації та паспортизації об'єкту благоустрою населення (його частин) - дитячого майданчика, розташованого на території Нагачівської сільської ради (с.Семерівка, вул.Івана Богуслова, Яворівський район, Львівська обл.), за наведених обставин визнання позову відповідачем не суперечить закону, не порушує права, свободи та інтереси сторін або інших осіб, оскільки позовні вимоги підтверджені дослідженими судом належними і допустимими доказами, в зв'язку з чим визнання позову приймається судом та позов підлягає до задоволення повністю.
Отже, на підставі викладеного, суд дійшов висновку, що заявлені позивачем вимоги є доведеними, обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення у повному обсязі.
Відповідно до ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати з відповідача не належить стягувати.
Керуючись ст.ст.14, 72-77, 241-247, 250-251, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
в и р і ш и в:
Позов Городоцької місцевої прокуратури Львівської області в інтересах держави до Нагачівської сільської ради Яворівського району Львівської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання до вчинення дій задоволити повністю.
Визнати протиправною бездіяльність Нагачівської сільської ради Яворівського району Львівської області (81021, Львівська обл., Яворівський район, с.Нагачів, вул.Кручковсьткого, 8; код ЄДРПОУ 04373086), як балансоутримувача об'єктів благоустрою, з питання не затвердження плану інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населення (їх частин), не забезпечення проведення робіт з технічної інвентаризації та паспортизації дитячого майданчику, який знаходиться на території сільської ради за адресою – с.Семерівка, вул.Івана Богуслова, Яворівський район, Львівська область.
Зобов'язати Нагачівську сільську раду Яворівського району Львівської області (81021, Львівська обл., Яворівський район, с.Нагачів, вул.Кручковсьткого, 8; код ЄДРПОУ 04373086) вчинити дії по розробленню та затвердженню плану технічної інвентаризації та паспортизації дитячого майданчика, проведенню робіт з технічної інвентаризації та паспортизації дитячого майданчика, який знаходиться на території сільської ради за адресою – с.Семерівка, вул.Івана Богуслова, Яворівський район, Львівська область.
Судові витрати стягненню не підлягають.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України, до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Львівський окружний адміністративний суд.
Суддя Сподарик Н.І.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.05.2019 |
Оприлюднено | 10.05.2019 |
Номер документу | 81565142 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сподарик Наталія Іванівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сподарик Наталія Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні