ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
09 квітня 2019 року м. Ужгород№ 260/308/19
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Микуляк П.П.,
при секретарі Петрус К.І.,
за участю:
позивача:
Заступник керівника Хустської місцевої прокуратури, представник - Кобзар С.П.,
відповідача:
Негрівська сільська рада, представник - не з'явився,
третьої особи:
Негрівський дошкільний навчальний заклад (дитячий-садок) загального розвитку Негрівської сільської ради Іршавського району Закарпатської області, представник - не з'явився,
розглянувши у підготовчому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Заступника керівника Хустської місцевої прокуратури до Негрівської сільської ради, третя особа - Негрівський дошкільний навчальний заклад (дитячий-садок) загального розвитку Негрівської сільської ради Іршавського району Закарпатської області, про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії, -
В С Т А Н О В И В:
У відповідності до ст. 243 Кодексу адміністративного судочинства України проголошується вступна та резолютивна частини Рішення. Повний текст Рішення виготовлено та підписано 22 квітня 2019 року.
Заступник керівника Хустської місцевої прокуратури Закарпатської області звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Негрівської сільської ради, третя особа - Негрівський дошкільний навчальний заклад (дитячий-садок) загального розвитку, яким просить суд:
- визнати протиправною бездіяльність Негрівської сільської ради щодо тривалого не оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку площею 0,15 га, на якій знаходиться дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) загального розвитку с. Негрово;
- зобов'язати Негрівську сільську раду вжити заходи щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку площею 0,15 га, на якій знаходиться дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) загального розвитку с. Негрово.
Позовну заяву мотивовано тим, що Хустською місцевою прокуратурою вивчено отриману інформацію від Негрівської сільської ради №02-36/08 від 16.01.2019, в якій зазначено, що у зв'язку з відсутністю коштів правовстановлюючі документи на земельну ділянку, на якій розташований ДНЗ за адресою майдан Миру, 5, с. Негрово, Іршавського району, Закарпатської області не виготовлялися, Негрівською сільською радою рішення про виготовлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки не приймалися.
Вказаний факт додаткового підтверджується листом № 3 від 16.01.2019 року керівника Негрівського дошкільного навчального закладу.
Відсутність правовстановлюючих документів на земельну ділянку під дошкільним навчальним закладом може створити передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеною земельною ділянкою, ризики для нормального функціонування ДНЗ та здійснення виховного процесу, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала та просила суд їх задовольнити.
Представниками відповідача та третьої особи, до суду були поданні заяви, відповідно до яких позовні вимоги визнають в повному обсязі, проти задоволення позову не заперечують та просять суд розглянути справу за їх відсутності.
Відповідно до ст. 205 КАС України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.
Відповідно до ст.38 Закону України Про дошкільну освіту матеріально-технічна база дошкільного навчального закладу включає будівлі, споруди, земельні ділянки , комунікації, інвентар, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інше. Майно дошкільного навчального закладу належить йому на правах, визначених цим Законом та іншими нормативно - правовими актами.
У ч.3 ст.22 Закону України Про освіту передбачено, що заклад освіти залежно від засновника може діяти як державний, комунальний, приватний чи корпоративний.
Відповідно до ч.2 ст.80 Закону України Про освіту порядок, умови та форми набуття закладами освіти прав на землю визначаються Земельним кодексом України.
Відповідно до ч.1 ст.92 Земельного кодексу України право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку.
Відповідно до п. ґ ч.2 ст.92 Земельного кодексу України права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають заклади освіти незалежно від форми власності.
Відповідно до ч.1 та 2 ст.116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Відповідно до ч.1 ст.122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Відповідно до ст.125 та 126 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Відповідно до ч.1,3 ст.3 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень державна реєстрація прав є обов'язковою. Інформація про права на нерухоме майно та їх обтяження підлягає внесенню до Державного реєстру прав.
Права на нерухоме майно та їх обтяження, які підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.
Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Негрівський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) загального розвитку Негрівської сільської ради Іршавського району Закарпатської області є комунальною організацією (установою, закладом), видом діяльності якої є дошкільна освіта.
Згідно п.1.3 Статуту Негрівського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) загального розвитку Негрівської сільської ради Іршавського району Закарпатської області (надалі Статут), засновником дошкільного навчального закладу є Негрівська сільська рада , яка здійснює фінансування дошкільного навчального закладу, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування дітей.
Майно закладу належить до комунальної власності територіальної громади селища Солотвино.
Відповідно до пп. 1.7, 1.8 Статуту ДНЗ, головною метою дошкільного закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян .у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового і духовного розвитку.
Діяльність дошкільного закладу направлена на реалізацію основних завдань дошкільної освіти: збереження та зміцнення фізичного і психічного здоров'я дітей; формування їх особистості; розвиток творчих здібностей та нахилів; забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту.
Згідно до пп. 8.1, 8.2 Статуту ДНЗ управління дошкільним закладом здійснюється його уповноваженим органом управління освітою з дотриманням чинного законодавства.
Безпосереднє керівництво роботою дошкільного навчального закладу здійснює його завідуючий, який призначається і звільняється з посади уповноваженим органом управління освітою з дотриманням чинного законодавства.
Відповідно до п.9.1 Статуту Відповідно до наказу відділу освіти Іршавської райдержадміністрації від 20.01.2016 року №36 Негрівськму дошкільному навчальному закладу передано в оперативне управління земельну ділянку, будівлі, споруди, комунікації , інвентар, обладнання, спортивний та ігрові майданчики.
Відповідно до п. 10.1 Статуту ДНЗ джерелом фінансування дошкільного закладу є кошти: засновника; бюджету Іршавського району, у розмірі передбаченому нормативами фінансування; батьків, або осіб, які їх замінюють; добровільні пожертвування і цільові внески фізичних і юридичних осіб.
Юридична адреса дошкільного закладу : майдан Миру, 5, село Негрово, Іршавського району, Закарпатської області, індекс 90114.
Відповідно до вимог чинного законодавства України земельна ділянка, на якій знаходиться дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) загального розвитку с. Негрово, повинна бути оформлена на праві постійного користування з обов'язковою державною реєстрацією цього права .
Як визначено ст.52 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні виконавчий комітет сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради може розглядати і вирішувати питання, віднесені цим Законом до відання виконавчих органів ради.
Саме до відання виконавчих органів міських рад належить, зокрема, підготовка і внесення на розгляд ради пропозицій щодо надання під забудову та для інших потреб земель, що перебувають у власності територіальних громад (ст.33 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні ).
Таким чином, виконавчий комітет Негрівської сільської ради являючись суб'єктом, який відповідає за матеріально-технічне забезпечення ДНЗ, здійснює контроль за додержанням земельного законодавства та законодавства в галузі освіти, не виконав покладені на нього вищезазначеними нормами повноваження, не вжив необхідних дій для оформлення права користування на земельну ділянку, на якій знаходиться ДНЗ, допускаючи протиправну бездіяльність.
Рішення щодо відведення ДНЗ земельної ділянки відповідачем не виносилося, дозвіл на виготовлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, замовлення проекту відводу земельної ділянки та виготовлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, технічна документація із землеустрою не виготовлялася, правовстановлюючі документи на земельну ділянку не оформлювалися, а це є виключними повноваженнями засновника - Негрівської сільської ради.
Така бездіяльність Негрівської сільської ради у вигляді невиконання вимог Земельного кодексу України, Законів України може призвести до нецільового використання земельної ділянки закладу освіти.
Відповідно до ст. 2 КАС завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Ст. 77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до поданої заяви відповідач позов визнає та не заперечую проти задоволення позовних вимог.
Ст. 78 КАС України визначено, що обставини, які визнаються учасниками справи, не підлягають доказуванню, якщо суд немає обґрунтованого сумніву щодо достовірності цих обставин або добровільності їх визнання.
Ст. 105 КАС України визначено, що адміністративний позов може містити вимоги про: скасування рішення суб'єкта владних повноважень повністю чи окремих його положень; зобов'язання відповідача - суб'єкта владних повноважень прийняти рішення або вчинити певні дії.
Відповідно до ст.183 КАС України, за результатами підготовчого провадження суд ухвалює рішення суду у випадку визнання позову відповідачем.
Відповідно до ч.1 ст.142 КАС України, у разі вирішення справи шляхом примирення, відмови позивача від позову, визнання позову відповідачем до початку розгляду справи по суті суд у відповідній ухвалі чи рішенні у порядку, встановленому законом, вирішує питання про повернення позивачу п'ятдесяти відсотків судового збору , сплаченого при поданні позову.
Враховуючи вищенаведене, а також те, що відповідач та третя особа не заперечують щодо задоволення даного позову, суд приходить до висновку, що діяльність навчального закладу підлягає приведенню у відповідність до законодавства, а відтак позов підлягає до задоволення.
На підставі наведеного та керуючись ст. 183, 189, 242-246, 250, 255, 295 КАС України, суд -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Заступника керівника Хустської місцевої прокуратури до Негрівської сільської ради, третя особа - Негрівський дошкільний навчальний заклад (дитячий-садок) загального розвитку Негрівської сільської ради Іршавського району Закарпатської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії - задовольнити .
Бездіяльність Негрівської сільської ради щодо тривалого неоформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку площею 0,15 га, на якій знаходиться Негрівський дошкільний навчальний заклад (дитячий-садок) загального розвитку с. Негрово (код ЄДРПОУ - 33281614) - визнати протиправною.
Зобов'язати Негрівську сільську раду вжити заходи щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку площею 0,15 га, на якій знаходиться Негрівський дошкільний навчальний заклад (дитячий-садок) загального розвитку с. Негрово (код ЄДРПОУ - 33281614).
Стягнути на користь позивача (вул. 900-річчя Хуста, буд. 16, м. Хуст, Закарпатська область, 90400) за рахунок бюджетних асигнувань Негрівської сільської ради (майдан Миру, буд. 1, с. Негрово, Іршавський район, Закарпатська область, 90114) судові витрати у розмірі 1921,00 грн.
Рішення суду набирає законної сили в порядку передбаченому ст.255 КАС України.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції, протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя П.П. Микуляк
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.04.2019 |
Оприлюднено | 09.05.2019 |
Номер документу | 81612068 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Микуляк П.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні