У Х В А Л А
08 травня 2019 року м. Чернігівсправа № 927/347/19 Господарський суд Чернігівської області у складі головуючого судді Фесюри М.В., за участю секретаря Скороход А.О., розглянувши матеріали
За заявою голови ліквідаційної комісії боржника,
Боржник: Товариство з обмеженою відповідальністю "ЮКРЕЙН ЕСТЕЙТ
МЕНЕДЖМЕНТ",
проспект Миру, 49-А, м. Чернігів, 14005, код ЄДРПОУ 37814605
про відкриття провадження у справі про банкрутство
Представники учасників справи:
в судове засідання не з'явились;
У судовому засіданні, відповідно до ч. 6 ст. 233 Господарського процесуального кодексу України, оголошено вступну та резолютивну частини ухвали.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Головою ліквідаційної комісії з припинення Товариства з обмеженою відповідальністю "ЮКРЕЙН ЕСТЕЙТ МЕНЕДЖМЕНТ" (надалі - боржник) подана заява про відкриття провадження у справі про банкрутство на підставі ст. 11, 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (надалі - Закон про банкрутство).
В обґрунтування поданої заяви боржник вказує, що під час ліквідації боржника не у зв'язку з процедурою банкрутства встановлено неможливість задовольнити вимоги кредиторів в сумі 126 678 075,64 грн, а тому він був зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство.
Ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 23.04.19 вказана вище заява була прийнята до розгляду з призначенням підготовчого засідання.
Автоматизованою системою з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих України визначено арбітражного керуючого Гриценко Ігоря Івановича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого №1216 від 04.07.13, адреса електронної пошти: ІНФОРМАЦІЯ_1, АДРЕСА_2, РНОКПП НОМЕР_1, адреса юридична: АДРЕСА_3), та зобов'язано надати у строк до 08.05.19 заяву про його участь у даній справі з повідомленням про те, що він не належить до жодної категорії осіб, зазначених у ч. 2 ст.114 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника, або визнання його банкрутом".
В судове засідання представники учасників справи не з'явились.
До початку судового засідання на електронну адресу суду від арбітражного керуючого Гриценко І.І. надійшла заява про участь у даній справі (від 23.04.19 №1-14/158). Суд заяву разом з додатком залучив до матеріалів справи.
Дослідивши в підготовчому судовому засіданні матеріали справи, суд встановив.
Товариство з обмеженою відповідальністю "ЮКРЕЙН ЕСТЕЙТ МЕНЕДЖМЕНТ" зареєстроване в якості суб'єкта господарювання 10.08.11, про що у Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань внесені відомості за №1 070 102 0000 044299. Головним управлінням ДФС у м. Києві з 12.08.11 Товариство з обмеженою відповідальністю "ЮКРЕЙН ЕСТЕЙТ МЕНЕДЖМЕНТ" взято на облік як платника податків.
14.06.18 загальними зборами учасників Товариства з обмеженою відповідальністю "ЮКРЕЙН ЕСТЕЙТ МЕНЕДЖМЕНТ" було прийнято рішення (протокол №8 загальних зборів учасників від 14.06.18, а.с. 33-34) про припинення діяльності товариства шляхом ліквідації за ініціативою учасників з встановленням строку заявлення кредиторами вимог - до 07.10.18, головою ліквідаційної комісії призначено Рідзеля А.П.
Згідно з ч. 1 ст. 59 Господарського кодексу України, припинення суб'єкта господарювання здійснюється відповідно до закону.
Юридична особа припиняється, зокрема, в результаті ліквідації (ч. 1 ст. 104 Цивільного кодексу України).
У відповідності з п. 1 ч. 1, ч. 3 ст. 110 Цивільного кодексу України, юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.
Якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа здійснює всі необхідні дії, встановлені законом про відновлення платоспроможності або визнання банкрутом.
За змістом ч. ч. 1, 3, 5 ст. 105 Цивільного кодексу України, учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію.
Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється. Виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) може бути покладено на орган управління юридичної особи.
Строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двох і більше шести місяців з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи.
У відповідності з ч. ч. 1, 2, 4 ст. 13 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", інформаційна взаємодія між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів у випадках, визначених цією статтею, здійснюється інформаційно-телекомунікаційними засобами в електронній формі у порядку, визначеному Міністерством юстиції України спільно з відповідними державними органами.
Технічний адміністратор Єдиного державного реєстру в день проведення реєстраційної дії забезпечує передачу до інформаційних систем:
центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує єдину державну податкову політику та державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, - відомостей про проведення такої реєстраційної дії;
Пенсійного фонду України - відомостей про проведення реєстраційної дії щодо державної реєстрації рішення про припинення юридичної особи, початок проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, державну реєстрацію припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця;
Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку - відомостей про проведення реєстраційної дії щодо державної реєстрації рішення про припинення юридичної особи, початок проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, державну реєстрацію припинення юридичної особи.
Відомості з Єдиного державного реєстру про державну реєстрацію припинення юридичної особи та її відокремленого підрозділу, відокремленого підрозділу іноземної неурядової організації, представництва, філії іноземної благодійної організації, державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця є підставою для зняття їх з обліку в органах державної статистики, державної фіскальної служби, Пенсійного фонду України та/або вчинення інших дій відповідно до законодавства.
Згідно з п. п. 11.1, 11.5 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011р. №1588, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.12.2011р. за №1562/20300, платник податків зобов'язаний повідомляти контролюючі органи за місцем обліку такого платника про його ліквідацію або реорганізацію протягом трьох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення (крім випадків, коли обов'язок здійснювати таке повідомлення покладено законом на орган державної реєстрації ).
Дані про прийняття рішення щодо припинення юридичних осіб, відомості щодо яких містяться в Єдиному державному реєстрі, контролюючі органи отримують від державних реєстраторів у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами Центрального контролюючого органу.
У зв'язку з ліквідацією або реорганізацією платника податків контролюючі органи розпочинають та проводять процедури, передбачені цим розділом, у разі одержання, зокрема, відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи.
Положеннями п.п. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України передбачено, що початок процедури припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця є підставою для здійснення документальної позапланової перевірки.
Таким чином, враховуючи викладені вище норми, у платника був відсутній обов'язок повідомлення контролюючих органів за місцем обліку платника про його ліквідацію.
В свою чергу, накази на проведення перевірок від органів доходів і зборів та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, в матеріалах справи відсутні.
Згідно з матеріалами справи 07.08.18 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань внесено запис про рішення власника щодо припинення діяльності товариства шляхом ліквідації, строк для заявлення кредиторами своїх вимог - до 07.10.18, голова комісії з припинення - Рідзель А.П.
Відповідно до ч.1 статті 111 Цивільного кодексу України, з дати внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу щодо ліквідації юридичної особи ліквідаційна комісія (ліквідатор) зобов'язана вжити всіх необхідних заходів щодо стягнення дебіторської заборгованості юридичної особи, що ліквідується, та письмово повідомити кожного з боржників про припинення юридичної особи в установлені цим Кодексом строки.
Ліквідаційна комісія (ліквідатор) заявляє вимоги та позови про стягнення заборгованості з боржників юридичної особи.
За даними заяви дебіторська заборгованість у Товариства з обмеженою відповідальністю "ЮКРЕЙН ЕСТЕЙТ МЕНЕДЖМЕНТ" відсутня.
Відповідно до ч.2 статті 111 Цивільного кодексу України, ліквідаційна комісія (ліквідатор) зобов'язана повідомити учасників юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, про її участь в інших юридичних особах та/або надати відомості про створені нею господарські товариства, дочірні підприємства.
Так, за даними матеріалів справи, боржник - Товариство з обмеженою відповідальністю "ЮКРЕЙН ЕСТЕЙТ МЕНЕДЖМЕНТ" не було засновником/учасником інших господарських товариств, не створювало дочірні підприємства.
Частиною 3 статті 111 Цивільного кодексу України передбачено, що під час проведення заходів щодо ліквідації юридичної особи до завершення строку пред'явлення вимог кредиторів ліквідаційна комісія (ліквідатор) закриває рахунки, відкриті у фінансових установах, крім рахунка, який використовується для розрахунків з кредиторами під час ліквідації юридичної особи.
Так, в матеріалах справи наявні докази звернення голови ліквідаційної комісії товариства з обмеженою відповідальністю "ЮКРЕЙН ЕСТЕЙТ МЕНЕДЖМЕНТ" до фіскальної служби для отримання довідки з переліком рахунків юридичної особи боржника та відомостей про їх закриття.
За даними Головного управління ДФС у Чернігівській області (лист від 19.04.19 №6240/10/25-01-17-02-17), згідно з реєстраційними даними станом на 18.04.19 товариство має відкриті рахунки: в ПАТ КБ ПриватБанк №26000056127204; в Казначейство України (ел.адм.подат.) - №37513000154531.
Згідно з нормами ч.4 статті 111 Цивільного кодексу України, ліквідаційна комісія (ліквідатор) вживає заходів щодо інвентаризації майна юридичної особи, що припиняється, а також майна її філій та представництв, дочірніх підприємств, господарських товариств, а також майна, що підтверджує її корпоративні права в інших юридичних особах, виявляє та вживає заходів щодо повернення майна, яке перебуває у третіх осіб.
У випадках, установлених законом, ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує проведення незалежної оцінки майна юридичної особи, що припиняється.
Так, під час ліквідації ліквідатором 19.04.19 проводилась інвентаризація майна боржника, в результаті чого встановлено відсутність оборотних активів та коштів, наявність оборотних активів на суму 125 425,00 грн (наказ про проведення інвентаризації №1 від 18.04.19, інвентаризаційний опис необоротних активів від 19.04.19).
Також, ліквідатором вживалися заходи щодо розшуку майна боржника шляхом направлення відповідних запитів до реєструючих органів.
Так, згідно довідок: Департаменту льотної придатності №12.1.16-10775-18 повітряні судна не зареєстровані; Управління земельних ресурсів Чернігівської міської ради від 22.08.18 №01-08/1521 - рішення про передачу земельних ділянок у власність або користування не приймалися; Головного управління Держпродспоживслужби в м. Києві від 23.08.18 №11-01/12923, Головного управління Держпродспоживслужби в Чернігівській області від 05.09.18 №0113-29/6104- інформація щодо зареєстрованої сільськогосподарської (будівельної) техніки відсутня; Головного сервісного центру Міністерства внутрішніх справ України від 23.08.18 №31/12523-транспортні засоби не зареєстровано; філії "Головного Інформаційно-обчислювального центру" від 27.08.18 №36/2578 - інформація відсутня; Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 31.08.18 №10/01/26101 - інформація відсутня; Державної архітектурно-будівельної інспекції України від 22.08.18 №40-302/633-18- інформація відсутня;
Частиною 7 статті 111 Цивільного кодексу України передбачено, що для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує своєчасне надання органам доходів і зборів та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування документів юридичної особи (її філій, представництв), у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку.
До моменту затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає органам доходів і зборів, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітність за останній звітний період.
19.04.19 боржником направлені на адресу ГУ ДФС у Чернігівській області податкову декларацію з податку на прибуток підприємств за 1 квартал 2019 року фінансовий звіт суб'єкта малого підприємництва станом на 18.04.19, про що свідчать надані копії опису вкладення до цінного листа та накладної від 19.04.19 №1400043689640 (а.с. 159).
Також на офіційному веб - сайті Державної фіскальної служби України (http://sfs.gov.ua/businesspartner) міститься інформація про те, що станом на 01.05.2019 щодо платника податків ТОВ "ЮКРЕЙН ЕСТЕЙТ МЕНЕДЖМЕНТ" наявна інформація: перебуває на обліку в контролюючому органі як такий, що визнаний банкрутом; Станом на 06.05.2019 платник податків має податковий борг та відповідно до пункту 88.2 статті 88 Податкового кодексу України у органів державної податкової служби виникло право податкової застави на майно такого платника. Отже, дані обставини підтверджують обізнаність контролюючого органу про початок процедури припинення юридичної особи - боржника.
За змістом ч. 8 статті 111 Цивільного кодексу України, ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду.
Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.
Так, рішенням учасника товариства з обмеженою відповідальністю "ЮКРЕЙН ЕСТЕЙТ МЕНЕДЖМЕНТ" (протокол загальних зборів учасників від 22.04.19) був затверджений складений головою ліквідаційної комісії проміжний ліквідаційний баланс.
Як вбачається із балансу та розшифровки рядків проміжного ліквідаційного балансу, станом на 22.04.19 боржник має поточні зобов'язання в сумі 126678075,64 грн. При цьому, вартість активів товариства становить 125425,00 грн.
За даними проміжного ліквідаційного балансу станом на 22.04.19 до переліку пред'явлених кредиторами вимог та результату їх розгляду включено вимоги:
- Головного управління ДФС у м. Києві (вул. Шолуденка, 33/19, м. Київ, 04116) в сумі 605029,43 грн;
-ПАТ Банк ТРАСТ (вул. Спартаківська, 5, будівля 1, м. Москва, Російська Федерація, 105066, код 7831001567) в сумі 126073046,21 грн.
Згідно з рішенням загальних зборів учасників товариства з обмеженою відповідальністю "ЮКРЕЙН ЕСТЕЙТ МЕНЕДЖМЕНТ" від 22.04.19, враховуючи недостатність майна та відсутністю коштів у боржника для задоволення вимог кредиторів, було прийнято рішення про звернення до господарського суду із заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство на підставі ст. 95 Закону про банкрутство.
Відповідно до ч.4 статті 11 Закону про банкрутство боржник подає заяву до господарського суду за наявності майна, достатнього для покриття судових витрат, якщо інше не передбачено цим Законом. Поряд з цим п.2 частини 5 статті 11 Закону про банкрутство визначено, що боржник зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство у разі виникнення таких обставин, зокрема, під час ліквідації боржника не у зв'язку з процедурою банкрутства встановлено неможливість боржника задовольнити вимоги кредиторів повному обсязі.
Відповідно до ч.1 статті 95 Закону про банкрутство встановлено, що якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.
Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України.
Таким чином, стаття 95 Закону про банкрутство є спеціальною по відношенню до статті 11 Закону про банкрутство, а її норми узгоджуються з ч. 5 статті 11 Закону про банкрутство таким чином, що останньою прямо передбачено обов'язок і право на звернення до суду.
Враховуючи викладене вище, господарський суд дійшов висновку про те, що боржником дотримано порядок ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України та існують ознаки неоплатності боржника.
За таких обставин, наявні підстави для відкриття провадження у справі про банкрутство боржника.
У відповідності з ч. 3 ст. 7 Закону про банкрутство, залежно від категорії боржника, виду його діяльності та наявності у нього майна господарський суд застосовує загальний, спеціальний або спрощений порядок провадження у справі про банкрутство. Спрощений порядок застосовується під час ліквідації банкрута без застосування процедур розпорядження майном та санації.
Керуючись ст. 7, 8, 11, 16, 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. 233, 234, 240 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд,-
УХВАЛИВ:
1.Відкрити провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "ЮКРЕЙН ЕСТЕЙТ МЕНЕДЖМЕНТ", проспект Миру, 49-А, м. Чернігів, 14005, код ЄДРПОУ 37814605.
2.Ввести мораторій на задоволення вимог кредиторів.
3.Розгляд справи призначити на 17 травня 2019 р. 12:00. Засідання відбудеться у приміщенні господарського суду за адресою: 14000, м. Чернігів, проспект Миру, 20, зал судового засідання №301 .
4.Копію даної ухвали направити боржнику, голові ліквідаційної комісії Рідзелю А.П., (АДРЕСА_1), арбітражному керуючому Гриценко І.І. АДРЕСА_2), Деснянському ВДВС Чернігівського міського управління юстиції (14030, м. Чернігів, вул. Шевченка, 118), ГУ ДФС у Чернігівській області (вул. Реміснича, 11, м. Чернігів, 14000), Чернігівському окружному адміністративному суду (вул. Київська, 23, м.Чернігів, 14000), Деснянському та Новозаводському районним судам м. Чернігова, Чернігівському районному суду, відділу з питань банкрутства Головного територіального управління юстиції в Чернігівській області до відома.
Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена до Північного апеляційного господарського суду у строк, встановлений ч. 1 ст. 256 Господарського процесуального кодексу України, шляхом подання апеляційної скарги через місцевий господарський суд.
Повний текст ухвали складений та підписаний 08 травня 2019 року.
Суддя М.В. Фесюра
Веб-адреса Єдиного державного реєстру судових рішень, розміщена на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет: http://reyestr.court.gov.ua/
Суд | Господарський суд Чернігівської області |
Дата ухвалення рішення | 08.05.2019 |
Оприлюднено | 09.05.2019 |
Номер документу | 81616890 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Чернігівської області
Фесюра М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні