РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 квітня 2019 року справа № 580/247/19
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Руденко А.В.,
за участю серектаря - Сачинської В.С.
представника позивача - адвоката Татаринова О.С.(за довіреністю),
представника відповідача - Житнікової Т.А. (за довіреністю),
розглянувши у відкритому судовому засіданні в загальному позовному провадженні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом ПАТ "Черкаське автотранспорте підприємство 17127" до виконавчого комітету Черкаської міської ради про визнання протиправними та скасування рішень про недопущення до участі у конкурсі та зобов'язання визнати переможцем конкурсу,
встановив:
До Черкаського окружного адміністративного суду звернулось приватне акціонерне товариство Черкаське автотранспортне підприємство 17127 з позовом до виконавчого комітету Черкаської міської ради в якому, з урахуванням заяви про зміну позовних вимог від 13.02.2019 року, просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення конкурсного комітету виконавчого комітету Черкаської міської ради з визначення переможця конкурсу з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування в м. Черкаси, оформлене протоколом №4 від 28.12.2018, в частині недопущення приватного акціонерного товариства Черкаське автотранспортне підприємство 17127 до участі у конкурсі, що відбувся 28.12.2018 на об'єкти конкурсу №3 та №4;
- зобов'язати конкурсний комітет виконавчого комітету Черкаської міської ради з визначення переможця конкурсу з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування в м. Черкаси визнати переможця конкурсу на об'єкті конкурсу №3 міському автобусному маршруті №4 вулиця Пацаєва - вулиця Генерала Момота та на об'єкті конкурсу №4 міському автобусному маршруті вулиця Генерала Момота - ВАТ ЧЛФЗ Аврора відповідно до Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1081 від 03.12.2008 та Закону України Про автомобільний транспорт .
- визнати протиправним та скасувати рішення виконавчого комітету Черкаської міської ради від 23.01.2019 №68 "Про недопущення до участі в конкурсі перевізника-претендента ПрАТ "Черкаське АТП 17127" за об'єктом конкурсу №4" та №69 від 23.01.2019 "Про недопущення до участі в конкурсі перевізника-претендента ПрАТ "Черкаське АТП 17127" за об'єктом конкурсу №3".
Обгрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначив, що виконавчим комітетом Черкаської міської ради 13.11.2018 року прийнято рішення №1019 "Про організацію проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування м. Черкаси", яким затверджено умови організації та проведення конкурсу. Позивачем надано до виконавчого комітету документацію для участі у конкурсі на об'єкти конкурсу №3 та №4. Надані документи містили всю необхідну інформацію про транспортні засоби, відповідали вимогам Закону України Про автомобільний транспорт та Умовам конкурсу, затверджених рішенням виконкому Черкаської міської ради №1019 від 13.11.2018 року. Однак, в порушення Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою КМУ від 03.12.2008 №1081 та Закону України "Про автомобільний транспорт" відповідачем прийнято рішення про недопущення позивача до участі у конкурсі. Просить визнати протиправними та скасувати рішення конкурсного комітету та зобов'язати конкурсний комітет визнати ПрАТ "Черкаське АТП 17127" переможцем на об'єктах конкурсу №3 та №4.
Ухвалою суду від 25.01.2019 відкрито загальне позовне провадження у справі.
Відповідач позовні вимоги не визнав, 08.02.2019 надав до суду відзив, в якому зазначив, що пунктом 4 "Умов організації та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування у м. Черкаси", затвердженого рішенням виконавчого комітету Черкаської міської ради від 13.11.2018 №1029" визначено, що автобуси, які пропонуються до обслуговування маршруту, не повинні бути в експлуатації на інших маршрутах. Виконавчим комітетом було отримано лист Черкаської ОДА від 19.12.2018 №2238-02/13-01.03 про те, що запропоновані позивачем транспортні засоби задіяні для перевезення пасажирів на приміських і міжміських автобусних маршрутах. Між позивачем та Черкаською ОДА 22.07.2015 та 01.09.2015 року укладені договори з перевезення пасажирів на приміському автобусному маршруті загального користування, який не виходить за межі території області. Листом від 19.12.2018 року №2238-02/13-01.03 Черкаська ОДА надала перелік автотранспортних засобів ПрАТ "Черкаське АТП 17127" задіяних для перевезення пасажирів на приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування що не входять за межі території Черкаської області. Наданий перелік збігається з переліком автотранспортних засобів поданих позивачем в додатку 2 до Порядку №1081 для участі в конкурсі на об'єкт конкурсу №3 та в додатку 2 для участі в конкурсі на об'єкт конкурсу №4. Оскільки позивачем було порушено умови організації та проведення конкурсу шляхом подачі до участі в конкурсі документів, що містять недостовірну інформацію, було прийнято рішення про недопущення останнього до участі у конкурсі. Крім того, членами конкурсної комісії було встановлено невідповідність вимогам матеріально-технічної бази ПрАТ "Черкаське АТП 17127" умовам конкурсу. Просить в задоволенні позову відмовити.
14.03.2019 позивач надав до суду відповідь на відзив та заперечив проти доводів відповідача про надання ним недостовірної інформації в конкурсній документації. Позивач вказує, що нормами чинного законодавства не заборонено перевізнику-претенденту подавати на об'єкти конкурсу транспортні засоби, які були запропоновані і в інших конкурсах. Крім того, в договорах на перевезення пасажирів, укладених між позивачем та Черкаською ОДА, не зазначені конкретні автотранспортні засоби, а лише кількість одиниць автобусів. Вважає, що відповідач дійшов хибного висновку, що транспортні засоби, запропоновані на конкурс, використовуються на інших маршрутах.
В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги з підстав, викладених в позовній заяві та у відповіді на відзив, просив позов задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечив з підстав, викладених у відзиві на позов, просив в задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі.
Заслухавши пояснення та доводи представників сторін, розглянувши подані документи, суд встановив наступне.
13.11.2018 виконавчим комітетом Черкаської міської ради прийнято рішення №1019 "Про організацію проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування м. Черкаси", яким затверджено умови організації та проведення конкурсу. 28.11.2018 в газеті "Черкаський край" розміщено оголошення та визначено, що засідання конкурсного комітету з питань визначення переможців конкурсу відбудеться 28.12.2018 об 11.00 год, документи на конкурс приймаються до 10.12.2018 року.
Позивачем ПрАТ "Черкаське АТП 17127" були підготовлені та направлені до виконавчого комітету міськвиконкому конкурсні пропозиції для участі у конкурсі на об'єкти конкурсу №3 та №4. До заяви на участь у конкурсі з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування позивачем було додано: ліцензію на здійснення перевезень Серія АД №033221; анкету про участь у конкурсі з копіями Державних актів на право власності на земельні ділянки та Реєстраційним посвідченням на об'єкти нерухомого майна; відомості про автобуси, які будуть використовуватися на маршруті, разом з копіями технічних паспортів та сертифікатів відповідності та екологічності; відомості про додаткові умови обслуговування маршруту; копію податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків, і сум утриманого податку (форма1ДФ) за останній квартал; відомості щодо інвестування коштів на придбання більш нових та/або комфортабельних автобусів; інвестиційний проект; документ, що підтверджує внесення плати за участь у конкурсі.
Листом від 19.12.2018 року №2238-02/13-01.03 Черкаська ОДА надала перелік автотранспортних засобів ПрАТ "Черкаське АТП 17127", задіяних для перевезення пасажирів на приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території Черкаської області. Наданий перелік збігається з переліком автотранспортних засобів, поданих позивачем в додатку 2 до Порядку №1081 для участі в конкурсі на об'єкт конкурсу №3 та в додатку 2 для участі в конкурсі на об'єкт конкурсу №4.
28.12.2018 року відбулося засідання конкурсного комітету міськвиконкому з питань визначення переможця конкурсу, про що складено відповідний протокол №4. За результатами розгляду пропозицій за об'єктами конкурсу №3 та №4 конкурсним комітетом прийнято рішення про недопущення позивача ПрАТ "Черкаське АТП 17127" до участі у конкурсі у зв'язку з поданням недостовірної інформації, невідповідністю автобусів умовам конкурсу та невідповідності вимогам матеріально-технічної бази претендента-перевізника.
Позивач вважає, що конкурсним комітетом було порушено його право на участь в конкурсі, оскільки перевізник допускається до участі у конкурсі саме за результатами перевірки його відомостей робочим органом до проведення конкурсу та розгляду конкурсних пропозицій. Виключення його з числа претендентів під час проведення конкурсу є порушенням пункту 37 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою КМУ від 03.12.2008 №1081.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам суд виходить з наступного. Дані спірні правовідносини регулюються Законом України "Про автомобільний транспорт" та Порядком проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою КМУ від 03.12.2008 №1081 із змінами та доповненнями.
Згідно із статтею 43 Закону України "Про автомобільний транспорт" визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах. Об'єктом конкурсу можуть бути: маршрут (кілька маршрутів), оборотний рейс (кілька оборотних рейсів).
Частиною другою статті 44 Закону України "Про автомобільний транспорт" визначено, що до обов'язкових умов конкурсу на перевезення пасажирів належать: визначена органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування обґрунтована структура парку автобусів, що працюватимуть на маршруті загального користування, за пасажиромісткістю, класом, технічними та екологічними показниками; державні соціальні нормативи у сфері транспортного обслуговування населення.
Відповідно до статті 45 Закону України "Про автомобільний транспорт" у конкурсі на визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування можуть брати участь автомобільні перевізники, які мають ліцензію на той вид послуг, що виносять на конкурс, на законних підставах використовують у достатній кількості сертифіковані автобуси відповідного класу, відповідають вимогам, викладеним у статті 34 цього Закону. До участі в конкурсі не допускаються автомобільні перевізники, які: визнані банкрутами або щодо яких порушено справу про банкрутство чи ліквідацію як суб'єкта господарювання; подали до участі в конкурсі документи, що містять недостовірну інформацію; не відповідають вимогам статті 34 цього Закону; передбачають використовувати на маршрутах автобуси, переобладнані з вантажних транспортних засобів.
Порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 року №1081 (далі-Порядок №1081).
Пунктом 12 Порядку №1081 встановлено додаткові умови, за якими організатор перевезень приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі перевізника-претендента, а саме: перевізник-претендент не має достатньої кількості транспортних засобів для виконання перевезень, затвердженої обов'язковими умовами конкурсу, та перевезень, які повинні виконуватися відповідно до чинних договорів (дозволів). Достатня кількість транспортних засобів визначається як кількість автобусів, необхідних для виконання перевезень, та кількість резервних транспортних засобів, яка становить 10 відсотків необхідної кількості автобусів для виконання перевезень; має несплачені штрафні санкції, накладені Укртрансбезпекою, або водії якого мають несплачені штрафи, накладені відповідно до статті 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення, не оскаржені у судовому порядку (що були накладені не пізніше ніж за 20 днів до дати проведення конкурсу); подав конкурсну пропозицію, що не відповідає обов'язковим та додатковим умовам конкурсу, крім випадків, передбачених частиною третьою статті 44 Закону України "Про автомобільний транспорт"; подав до участі в конкурсі більшу кількість автобусів, ніж це передбачено умовами конкурсу.
Згідно з пунктом 12 Порядку №1081 та пунктом 10 "Умов організації та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування у м. Черкаси" (далі-Умов), затвердженими рішенням виконкому Черкаської міської ради від 13.11.2018 року №1029 прийняття рішення про недопущення до участі в конкурсі перевізника-претендента та перевірка поданих документів на відповідність обов'язковим та додатковим (за наявності) умовам конкурсу, наявності усіх документів,передбачених умовами, відноситься до компетенції організатора перевезень, тобто виконавчого комітету Черкаської міської ради.
Пунктом 37 Порядку №1081 визначено, що достовірність інформації, викладеної у заяві та документах, визначених пунктом 29 цього Порядку, перевіряється організатором та/або робочим органом не пізніше ніж за два дні до дати проведення конкурсу.
Отже за наявності відповідних підстав саме виконавчий комітет Черкаської міської ради приймає рішення про недопущення до участі у конкурсі претендента, а не конкурсний комітет.
Судом встановлено, що рішення про недопущення до участі у конкурсі позивача прийнято конкурсним комітетом під час проведення засідання, хоча мало бути ухвалене виконавчим комітетом Черкаської міської ради ще до проведення конкурсу. Таким чином, конкурсний комітет Черкаської міської ради вийшов за межі наданих повноважень, тому рішення конкурсної комісії в частині недопущення до участі у конкурсі позивача є протиправним.
Як вбачається з протоколу засідання конкурсного комітету від 28.12.2018 №4, однією з підстав для недопущення позивача для участі у конкурсі за об'єктами конкурсу №3 та№4, є подання останнім недостовірної інформації щодо автобусів, які були одночасно заявлені на участь в конкурсі Черкаської ОДА. Таким чином позивачем не дотримано вимог пункту 4 "Умов організації та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування у м. Черкаси".
Судом встановлено, що відповідно до пункту 4 Умов визначено, що до участі у конкурсі допускаються претенденти-перевізники, які на законних підставах використовують у достатній кількості сертифіковані автобуси. Автобуси, що пропонуються до обслуговування маршруту не повинні бути в експлуатації на інших маршрутах.
Як вбачається з матеріалів справи, між позивачем та Черкаською ОДА 22.07.2015 та 01.09.2015 року укладені договори з перевезення пасажирів на приміському автобусному маршруті загального користування, який не виходить за межі території області.
Листом від 19.12.2018 року №2238-02/13-01.03 Черкаська ОДА надала перелік автотранспортних засобів ПрАТ "Черкаське АТП 17127", задіяних для перевезення пасажирів на приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території Черкаської області. Наданий перелік збігається з переліком автотранспортних засобів, поданих позивачем в додатку 2 до Порядку №1081 для участі в конкурсі на об'єкт конкурсу №3 та в додатку 2 для участі в конкурсі на об'єкт конкурсу №4.
З огляду на викладене суд погоджується з доводами відповідача про недотримання позивачем пункту 4 Умов, чим порушено вимоги статті 46 Закону України "Про автомобільний транспорт" щодо подачі недостовірної інформації.
Щодо невідповідності автобусів умовам конкурсу, що стало підставою для недопущення позивача до участі у конкурсі, суд зазначає.
Відповідно до пункту 13 Порядку 1081 визначено, що в разі, якщо перевізником-претендентом на один чи кілька об'єктів конкурсу є тільки один автомобільний перевізник, він визнається переможцем у разі його відповідності вимогам статей 45 і 46 Закону України "Про автомобільний транспорт".
Умови організації та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування у м. Черкаси, затверджені рішенням виконавчого комітету Черкаської міської ради від 13.11.2018 №1029, містять в пункті 4 норму, відповідно до якої договір з переможцем конкурсу, що відповідає умовам конкурсу, укладається на 5 років. Договір з переможцем конкурсу у разі відсутності у нього автобусів, що відповідають умовам конкурсу, укладається на 1 рік.
Судом встановлено, що на об'єкти конкурсу №3 та №4 конкурсна документація подана лише позивачем, тобто останній був єдиним перевізником-претендентом на вказані об'єкти. З огляду на те, що позивачем порушено вимоги статті 46 Закону України "Про автомобільний транспорт" щодо подання недостовірної інформації, суд приходить до висновку, що у відповідача не було підстав для визнання переможцем конкурсу ПрАТ "Черкаське АТП 17127" та укладення договору на перевезення на 1 рік.
Суд погоджується з доводами позивача щодо безпідставності недопущення його до участі у конкурсі по причині невідповідності вимогам матеріально-технічної бази позивача, позаяк в рішенні конкурсного комітету не зазначено, в чому саме полягає невідповідність матеріально-технічної бази ПрАТ "Черкаське АТП 17127" загальним вимогам встановленим Умовами організації та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування у м. Черкаси.
Оскільки судом встановлено наявність підстав для недопущення позивача до участі в конкурсі, суд приходить до висновку, що позовні вимоги ПрАТ "Черкаське АТП 17127" про скасування рішень виконавчого комітету Черкаської міської ради від 23.01.2019 №68 "Про недопущення до участі в конкурсі перевізника-претендента ПрАТ "Черкаське АТП 17127" за об'єктом конкурсу №4" та №69 від 23.01.2019 "Про недопущення до участі в конкурсі перевізника-претендента ПрАТ "Черкаське АТП 17127" за об'єктом конкурсу №3" задоволенню не підлягають.
Щодо позовних вимог позивача про зобов'язання конкурсного комітету визнати останнього переможцем конкурсу то суд приходить до висновку, що в задоволенні цих вимог слід відмовити з огляду на наступне.
Відповідно до пункту 4 Порядку №1081 організатором перевезень на автобусному маршруті загального користування є виконавчий комітет відповідної міської ради.
Згідно з пунктом 46 Порядку №1081 організатор перевезень визнає переможцем конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах того перевізника-претендента, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів, підготовлених конкурсним комітетом. Отже, прийняття рішення про визнання переможцем конкурсу є дискреційними повноваженнями та відноситься виключно до компетенції виконавчого комітету Черкаської міської ради.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд враховує таке.
Частиною 4 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. В зв'язку із частковим задоволенням позову з відповідача підлягають стягненню судові витрати в розмірі 1921 грн.
Керуючись статтями 6,14,242-245,255,295,370 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
вирішив:
Позов ПАТ "Черкаське автотранспортне підприємство 17127" до виконавчого комітету Черкаської міської ради задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення конкурсного комітету виконавчого комітету Черкаської міської ради з визначення переможця конкурсу з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування в м. Черкаси, оформлене протоколом №4 від 28.12.2018 в частині недопущення ПАТ "Черкаське автотранспортне підприємство 17127" до участі у конкурсі на об'єкти конкурсу №3 та №4, що відбувся 28.12.2018 року.
В решті позовних вимог відмовити.
Стягнути за рахунок бюджету Черкаської міської ради на користь ПАТ "Черкаське автотранспортне підприємство 17127" судові витрати зі сплати судового збору у сумі 1921 гривня.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги , якщо таку скаргу не було подано. Апеляційна скарга може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Повний текст рішення складений 03 травня 2019 року.
Суддя А.В. Руденко
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.04.2019 |
Оприлюднено | 09.05.2019 |
Номер документу | 81617331 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Земляна Галина Володимирівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Земляна Галина Володимирівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Земляна Галина Володимирівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Земляна Галина Володимирівна
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
А.В. Руденко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні