Рішення
від 25.04.2019 по справі 909/71/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25.04.2019 м. Івано-ФранківськСправа № 909/71/19

Господарський суд Івано-Франківської області у складі судді Шкіндер П. А. , секретар судового засідання Клапків Н. В., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за позовом: Івано-Франківського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, вул. Незалежності , 6 (Головпоштамп, а/с№22), м. Івано-Франківськ,76018

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "Енерго-Технопарк" вул. Івана Павла ІІ, буд. 21, кв . 19, м. Івано-Франківськ, 76009

про стягнення пені та штрафу в сумі 39 000 грн.

за участю:

Від позивача: Буджак О.Я. , (довіреність № 59/03\13148 від 03.11.18 )-представник

Від відповідача: не з"явилися,

ВСТАНОВИВ:

Івано-Франківське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України звернулося до Господарського суду Івано-Франківської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Енерго-Технопарк" про стягнення заборгованості в розмірі 39 000,00 гривень, з яких: 19 000,00 грн - штрафу, 20 000,00 грн - пені. Ухвалою від 21.01.2019 прийнято позовну заяву до розгляду, суд відкрив провадження у справі, ухвалив здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження та призначив підготовче засідання на 26.02.2019. Ухвалою суду від 26.02.2019р. відкладено розгляд справи на 12.03.19р. Проте 12.03.2019 судове засідання не відбулося у зв"язку із перебуванням судді Шкіндера П.А. на лікарняному. Ухвалою суду від 22.03.201 призначено підготовче засідання на 04.04.2019. Ухвалою суду від 04.04.2019 закрито підготовче провадження та призначено справу до розгляду по суті.

Позовні вимоги ґрунтуються на підставі рішення адміністративної колегії Івано-Франківського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 13.11.2017 №31 по справі № 4-23/2016, статті 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції", статті 25 Закону України "Про антимонопольний комітет України", та мотивовані тим, що у передбачений законом термін та станом на час подання даного позову відповідачем не виконано резолютивну частину вказаного рішення.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав.

Представник відповідача у судове засідання не з"явився, частково заперечує проти задоволення позовних вимог з підстав викладених у відзиві на позовну заяву від 02.04.2019 ( вх. 6044/19 від 05.04.2019).

Розглянувши матеріали справи, суд встановив наступне.

Рішенням адміністративної колегії Івано-Франківського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України 13.11.2017 р. № 31 у справі №4-23/2016 (далі - Рішення № 31):

- визнано дії товариства з обмеженою відповідальністю Фірма Калина ІФ ЛТД (76018, м.Івано-Франківськ, вул.А.Мельника, буд. 1 А., ідентифікаційний код 13664090) та товариства з обмеженою відповідальністю Енерго-Технопарк (76009, м.Івано-Франківськ, вул. Івана Павла II, буд. 21, кв. 19, ідентифікаційний код 38162877) під час участі у процедурі закупівель Управлінням капітального будівництва Ужгородської міської ради будівництва міні-котельні для ДНЗ №1 по вул. Марка Вовчка, м. Ужгород за державні кошти (дата оприлюднення і номер оголошення про проведення процедури закупівлі, розміщеного на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель ІБ ВДЗ №323(27.08.2015) від 27.08.2015, оголошення №186489), порушенням, передбаченими пунктом 1 статті 50, пунктом 4 частини 2 статті 6 Закону України Про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів.

- визнано дії товариства з обмеженою відповідальністю Фірма Калина ІФ ЛТД (76018, м.Івано-Франківськ, вул.А.Мельника, буд. 1 А., ідентифікаційний код 13664090) та товариства з обмеженою відповідальністю Енерго-Технопарк (76009, м.Івано-Франківськ, вул. Івана Павла II, буд. 21, кв. 19, ідентифікаційний код 38162877) під час участі у процедурі закупівель Управлінням капітального будівництва Ужгородської міської ради реконструкції системи опалення будівель по вул. Небесної Сотні, 4, 6 та пл. Поштовій, 3 із влаштуванням автономної міні котельні в м. Ужгород за державні кошти (дата оприлюднення і номер оголошення про проведення процедури закупівлі, розміщеного на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель ІБ ВДЗ №37(24.02.2016) від 24.02.2016, оголошення №052931), порушенням, передбаченими пунктом 1 статті 50, пунктом 4 частини 2 статті 6 Закону України Про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів.

- за порушення, зазначене в пункті 1 цього рішення, накладено на товариство з обмеженою відповідальністю Фірма Калина ІФ ЛТД (76018, м.Івано-Франківськ, вул.А.Мельника, буд. 1 А, ідентифікаційний код 13664090) штраф у розмірі 34 000,00 (тридцять чотири тисячі) гривень.

- за порушення, зазначене в пункті 1 цього рішення, накладено на товариство з обмеженою відповідальністю Енерго-Технопарк (76009, м.Івано-Франківськ, вул. Івана Павла II, буд. 21, кв. 19, ідентифікаційний код 38162877) штраф у розмірі 10 000,00 (десять тисяч) гривень.

- за порушення, зазначене в пункті 2 цього рішення, накладено на товариство з обмеженою відповідальністю Фірма Калина ІФ ЛТД (76018, м.Івано-Франківськ, вул.А.Мельника, буд. 1 А, ідентифікаційний код 13664090) штраф у розмірі 34 000,00 (тридцять чотири тисячі) гривень.

- за порушення, зазначене в пункті 1 цього рішення, накладено на товариство з обмеженою відповідальністю Енерго-Технопарк (76009, м.Івано-Франківськ, вул. Івана Павла II, буд. 21, кв. 19, ідентифікаційний код 38162877) штраф у розмірі 10 000,00 (десять тисяч) гривень.

Відповідно до частини третьої статті 56 Закону особа, на яку накладено штраф за рішенням органу Антимонопольного комітету України, сплачує його у двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу. Законом встановлено спеціальний порядок виконання та оскарження рішень органів Антимонопольного комітету України. Ппід час виконання чи оскарження Рішення № 31 необхідно дотримуватись наступного порядку щодо:

а). виконання рішення - частина 2 ст. 56 рішення органу Антимонопольного комітету України є обов"язковим до виконання ; б). сплати штрафу - частина 3 статті 56 - штраф сплачується двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу; в). нарахування пені - частина 5 статі 56 - за кожний дай прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі півтора відсотка вія суми штрафу, розмір пені не може перевищувати розміру накладеного штрафу; г). зупинення нарахування пені - частина 5 статті 56 Закону України Про захист економічної конкуренції ; г1). нарахування пені зупиняється на час розгляду чи перегляду господарським судом:- справи про визнання недійсним рішення органу Антимонопольного комітету України про накладення штрафу;

- відповідного рішення (постанови) господарського суду; г2). нарахування пені зупиняється на час розгляду органом Антимонопольного комітету України заяви особи, на яку накладено штраф, про перевірку чи перегляд рішення у справі про порушення законодавства про захист економічної конкуренції; д). визначення часового проміжку зупинення нарахування пені - пункт 20.2. постанови пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011 № 15 - тривалість зупинення визначається виключно періодом часу, протягом якого фактично здійснювався зазначений розгляд чи перегляд (наприклад, у суді першої інстанції - від дня порушення провадження у справі до дня прийняття рішення в ній; у судах апеляційної та касаційної інстанцій - від дня прийняття апеляційної чи касаційної скарги до дня прийняття постанови), і в цей період не включається час знаходження матеріалів справи у суді, коли згадані розгляд чи перегляд не здійснювалися; є). підтвердження сплати штрафу - частина 8 статті 56 Закону України Про захист економічної конкуренції - суб`єкт господарювання зобов`язаний протягом п`яти днів з дня сплати штрафу надіслати до територіального відділення документ, що підтверджує сплату штрафу; є). оскарження рішення - частина 1 статті 60 Закону України Про захист економічної конкуренції - рішення може бути оскаржене до господарського суду у двомісячний строк з дня одержання рішення, цей строк не може бути відновлений.

Листом від 26.01.2018 вих. № 02 ТзОВ Енерго-Технопарк повідомило про сплату частини штрафу у розмірі 1000,00 грн. до держбюджету, що підтверджується платіжним дорученням № 15020847 від 26.01.2018.

Одночасно, ТзОВ Енерго-Технопарк надало клопотання про розстрочення решти сплати штрафу у розмірі 19000,00 гривень, у зв`язку з важким фінансовим станом Товариства. Рішенням адміністративної колегії Івано-Франківського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 26.01.2018 № 7 у справі 04-23/2016 (далі - Рішення № 7) розстрочено ТзОВ Енерго-Технопарк сплату залишку штрафу у розмірі 19000,00 (дев`ятнадцять тисяч) гривень. Копію Рішення № 7 із супровідним листом Івано-Франківського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (далі - територіальне відділення, Позивач) від 26.01.2018 № 04-07/15 надіслано відповідачу поштовим відправленням Українського державного підприємства поштового зв`язку Укрпошта (Івано-Франківськ, 18, № 7601843656896) та, за результатами відстеження поштових відправлень на офіційному сайті Укрпошти, було вручено за довіреністю 19.02.2018. Територіальним відділенням було повідомлено Товариство, що за кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу, і що відповідно до частини 7 статті 56 Закону у разі несплати штрафу у строки, передбачені рішенням, та пені органи Антимонопольного комітету України стягують штраф та пеню в судовому порядку. Кінцевий термін для добровільної сплати штрафу сплив 28.07.2018.

На підставі вищенаведених обставин та норм Закону України Про захист економічної конкуренції констатуємо, що часові проміжки можливості сплати Товариством штрафу та виконання Рішення № 7 перебували у таких межах: 19.02.2018 - 28.07.2018.

Товариство з обмеженою відповідальністю Енерго-Технопарк протягом вищенаведених строків не сплатило штраф та не надіслало документи, що підтверджує сплату штрафу.

На підставі вищевказаних відомостей, норм Закону України Про захист економічної конкуренції та правової позиції пленуму Вищого господарського суду України здійснено розрахунок суми, що підлягає до сплати Відповідачем (обґрунтований розрахунок суми):

а). 19000,00 грн. - залишок штрафу, який розстрочений Відповідачу згідно з Рішенням № 7;

б). 1,5 % - розмір пені за кожний день прострочення сплати штрафу відповідно до частини 5 статті 56 Закону України Про захист економічної конкуренції ;

в). 19000,00 : 100 х 1,5 = 285,00 грн. - розрахована сума пені за кожний день прострочення сплати Відповідачем штрафу, що розстрочений згідно з Рішенням № 7;

г). часові проміжки, у яких здійснюється нарахування пені за прострочення сплати штрафу, що розстрочений згідно з Рішенням № 7, перебували у таких межах:

- 29.07.2018 (наступний день після спливу добровільної сплати штрафу) до 15.01.2019 (день подання позовної заяви) - 171 день.

Розрахунок пені за прострочення сплати штрафу станом на 15.01.2019 (день подання позовної заяви територіальним відділенням) зроблено позивачем наступним чином: кількість днів прострочення сплати штрафу 171 день. Розмір пені за один день складає: 19000,00 : 100 х 1,5 = 285,00 грн. За 171 день розмір пені складає: 171 х 285,00 грн. = 48735,00 гривень.

Відповідно до пункту 1 частини 5 статті 56 Закону України Про захист економічної конкуренції , розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням органу Антимонопольного комітету України. Отже, пеня за прострочення сплати штрафу становить 20000,00 (двадцять тисяч) гривень.

Відповідно до частин сьомої і дев`ятої статті 56 Закону у разі несплати штрафу у строки, передбачені рішенням, та пені органи Антимонопольного комітету України стягують штраф та пеню у судовому порядку; суми стягнутих штрафів та пені зараховуються до державного бюджету.

Доказів виконання рішення адміністративної колегії Івано-Франківського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 13.11.2017 № 31 та сплати штрафу і пені матеріали справи не містять.

Відповідно до статті 3 Закону України "Про Антимонопольний комітет України", основним завданням названого Комітету є участь у формуванні та реалізації конкурентної політики в частині, зокрема, державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції на засадах рівності суб`єктів господарювання перед законом та пріоритету прав споживачів, запобігання, виявлення і припинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції.

Для реалізації завдань, покладених на Антимонопольний комітет України, в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі утворюються територіальні відділення Антимонопольного комітету України, повноваження яких визначаються названим Комітетом у межах його компетенції. Повноваження територіальних відділень Антимонопольного комітету України визначаються цим Законом, іншими актами законодавства (частини перша і друга статті 12 Закону України "Про Антимонопольний комітет України").

Відповідно до статей 7, 12 Закону України "Про Антимонопольний комітет України", Антимонопольний комітет України та його територіальні відділення здійснюють контроль за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції.

Частиною 1 статті 48 Закону України "Про захист економічної конкуренції" визначено, що за результатами розгляду справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції органи Антимонопольного комітету України приймають рішення, в тому числі про визнання вчинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції; припинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції; накладення штрафу тощо.

Згідно із частиною 1 статті 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції", рішення органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень надається для виконання шляхом надсилання або вручення під розписку чи доведення до відома в інший спосіб.

Як вбачається з матеріалів справи рішення адміністративної колегії Івано-Франківського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 13.11.2017 №31 було вручено відповідачу. Відповідно до частини першої статті 60 Закону України "Про захист економічної конкуренції" заявник, відповідач, третя особа мають право оскаржити рішення органів Антимонопольного комітету України повністю або частково до господарського суду у двомісячний строк з дня одержання рішення.

Рішення позивача від 13.11.2017 № 31 по справі № 4-23/2016 відповідачем не оскаржувалось, отже, є законним і відповідно до частини 2 статті 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" та статті 22 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" - обов`язковим до виконання.

Відповідно до ч. ч. 2 та 3 ст. 56 Закону, рішення та розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень є обов`язковими до виконання. Особа, на яку накладено штраф за рішенням органу Антимонопольного комітету України, сплачує його у двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу.

Рішенням адміністративної колегії Івано-Франківського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 26.01.2018 № 7 у справі № 04-23/2016 (далі - Рішення № 5) розстрочено ТзОВ Енерго-Технопарк сплату залишку штрафу у розмірі 19 000,00 гривень.

Згідно абзацу 1 частини 5 статті 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції", за кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу. Розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням органу Антимонопольного комітету України.

Відповідачем не надано доказів сплати штрафу та пені та виконання Рішення № 31 від 13.11.2017 . Відповідно до частини 1 статті 22 Закону України "Про Антимонопольний комітет України", розпорядження, рішення та вимоги органу Антимонопольного комітету України, голови територіального відділення Антимонопольного комітету України, вимоги уповноважених ними працівників Антимонопольного комітету України, його територіального відділення в межах їх компетенції є обов`язковими для виконання у визначені ними строки, якщо інше не передбачено законом.

Невиконання розпоряджень, рішень та вимог органу Антимонопольного комітету України, голови територіального відділення Антимонопольного комітету України, вимог уповноважених ними працівників Антимонопольного комітету України, його територіального відділення тягне за собою передбачену законом відповідальність (частина 2 статті 22 Закону України "Про Антимонопольний комітет України"). Згідно статті 25 Закону України "Про Антимонопольний комітет України", з метою захисту інтересів держави, споживачів та суб`єктів господарювання Антимонопольний комітет України, територіальні відділення Антимонопольного комітету України у зв`язку з порушенням законодавства про захист економічної конкуренції органами влади, юридичними чи фізичними особами подають заяви, позови, скарги до суду, в тому числі про зобов`язання виконати рішення органів Антимонопольного комітету України.

Частиною 7 ст. 56 Закону передбачено, що у разі несплати штрафу у строки, передбачені рішенням, та пені, органи Антимонопольного комітету України стягують штраф та пеню в судовому порядку. Відповідно до частини 9 ст. 56 Закону, суми стягнутих штрафів та пені зараховуються до державного бюджету.

З огляду на вищенаведене, суд вважає правомірною та такою що підлягає до задоволення позовну вимогу про стягнення з відповідача 19000, 00грн. штрафу та 20 000,00 грн пені, яка не перевищує суми штрафу накладеного рішенням Івано-Франківського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України.

Оскільки спір виник через неправомірні дії відповідача, судовий збір, відповідно до ст. 129 ГПК України, покладається на відповідача повністю.

Керуючись ст. ст. 2, 13, 74, 76, 77, 78, 86, 129, 236-241, 327 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд,

в и р і ш и в

1. Позов Івано-Франківського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, вул. Незалежності, 6 ( Головпоштамп, а/с№22), м. Івано-Франківськ до Товариства з обмеженою відповідальністю "Енерго-Технопарк", м.Івано-Франківськ, вул.Івана Павла, ІІ, 21/19 про стягнення пені та штрафу в сумі 39 000 грн. задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Енерго-Технопарк (ідентифікаційний код - 38162877) м.Івано-Франківськ, вул.Івана Павла, ІІ, 21/19 штраф у розмірі 19000,00гривень та пеню у розмірі 20 000,00гривень, зарахувавши зазначену суму в дохід Державного бюджету України за місцезнаходженням відповідача по коду економічної класифікації доходів державного бюджету 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції .

Стягувач: Івано-Франківське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України (76018, м. Івано-Франківськ, вул. Незалежності, 6, код ЄДРПОУ 20548378).

3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Енерго-Технопарк (ідентифікаційний код - 38162877) м.Івано-Франківськ, вул . Івана Павла, ІІ, 21/19 на користь Івано-Франківського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (76018, м.Івано-Франківськ, вул. Незалежності, 6, код ЄДРПОУ 20548378)-1921,00грн. судового збору.

4. Накази видати після набрання судовим рішенням законної сили.

Рішення набирає законної сили в порядку та строки, визначені статтею 241 ГПК України, та може бути оскаржено до Західного апеляційного господарського суду в порядку та строки, визначені статтями 256, 257 ГПК України. Веб-адреса Єдиного державного реєстру судових рішень, розміщена на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет: http://reyestr.court.gov.ua/.

Повне рішення складено 13.05.2019

СУДДЯ ШКІНДЕР П.А.

СудГосподарський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення25.04.2019
Оприлюднено10.05.2019
Номер документу81619074
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —909/71/19

Постанова від 16.09.2019

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Зварич Оксана Володимирівна

Ухвала від 16.08.2019

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Зварич Оксана Володимирівна

Ухвала від 23.07.2019

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Зварич Оксана Володимирівна

Ухвала від 08.07.2019

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Зварич Оксана Володимирівна

Рішення від 25.04.2019

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Шкіндер П. А.

Ухвала від 04.04.2019

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Шкіндер П. А.

Ухвала від 22.03.2019

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Шкіндер П. А.

Ухвала від 26.02.2019

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Шкіндер П. А.

Ухвала від 21.01.2019

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Шкіндер П. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні