Ухвала
від 10.05.2019 по справі 520/4492/19
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

УХВАЛА

про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі

місто Харків

10 травня 2019 р. справа № 520/4492/19

Суддя Харківського окружного адміністративного суду Старосєльцева О.В., розглянувши питання наявності правових підстав для прийняття до розгляду позову ОСОБА_1 до Міністерства охорони здоров`я України про визнання протиправними дій МОЗ України, які полягають в тому, що для пошуку невідповідностей діючому законодавству у проекті Методичних настанов "Контроль виконання вимог визначених законодавством про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів щодо впровадження постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР" Громадської спілки "ДЖИ-ЕФ-ЕС-АЙ УКРАЇНА", використовувалися положення таких документів: Стандарт ISO 19011 :2011 Guidelines for auditing management system ; Порядок подання нормативно- правових актів на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України та проведення їх державної реєстрації затверджений Наказом Міністерства юстиції України 12.04.2005 № 34/5; Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств затверджене постановою КМУ від 28.12.1992 №731, -

встановив:

Відповідно до ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Статтею 19 КАС України передбачено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження (ч. 1 ст.19 КАС України).

Таким чином, адміністративне судочинство здійснюється виключно стосовно реально існуючих між учасниками суспільних відносин спорів у сфері публічного управління (публічної адміністрації).

З наданих до позовної заяви додатків, судом встановлено, що Громадська спілка "ДЖИ-ЕФ-ЕС-АЙ УКРАЇНА", ідентифікаційний код юридичної особи 39891173, є громадською організацією відповідно даних виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, отже як юридична особа виступає самостійним учасником суспільних правовідносин.

ОСОБА_1 є керівником вказаної громадської організації -Громадська спілка "ДЖИ-ЕФ-ЕС-АЙ УКРАЇНА" та має право вчиняти дії від імені вказаної юридичної особи.

Так, громадська організація Громадська спілка "ДЖИ-ЕФ-ЕС-АЙ УКРАЇНА" зверталась до Міністерство охорони здоров`я України та здійснювало листування щодо затвердження методичних настанов "Контроль виконання вимог визначених законодавством про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів щодо впровадження постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР".

З наданого позивачем до позовної заяви витягу з вказаних вище методичних настанов встановлено, що вони розроблені саме юридичною особою - Громадською спілкою "ДЖИ-ЕФ-ЕС-АЙ УКРАЇНА": розробниками вказано ОСОБА_1 та ОСОБА_2

З огляду на вимоги статей 2, 5 КАС України, об`єктом судового захисту в адміністративному судочинстві є не будь-який законний інтерес, а порушений суб`єктом владних повноважень.

Згідно з ч. 1 ст. 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист.

Зі змісту наведених правових норм випливає, що судовому захисту в адміністративному судочинстві підлягає законний інтерес, який має такі ознаки: (а) має правовий характер, тобто перебуває у сфері правового регулювання; (б) пов`язанний з конкретним матеріальним або нематеріальним благом; (в) є визначеним. Благо, на яке спрямоване прагнення, не може бути абстрактним або загальним. У позовній заяві особа повинна зазначити, який саме її інтерес порушено та в чому він полягає; (г) є персоналізованим (суб`єктивним). Тобто належить конкретній особі - позивачу (на це вказує слово її ); (д) суб`єктом порушення позивач вважає суб`єкта владних повноважень.

У разі встановлення обставин, що свідчать про очевидну відсутність законного інтересу (матеріально-правової заінтересованості), адміністративний суд не має юрисдикції для розгляду справи і відмовляє у відкритті адміністративного провадження.

Якщо ж очевидних ознак відсутності матеріально-правової зацікавленості на стадії відкриття провадження не встановлено, суд, за наявності інших законних передумов, відкриває провадження. Якщо очевидні ознаки відсутності матеріально-правової зацікавленості виявлені після відкриття провадження, суд має право закрити провадження.

В контексті завдань адміністративного судочинства (ст. 2 КАС України) звернення до суду є способом захисту порушених прав, свобод або законних інтересів позивача. Тому особа повинна довести (а суд - встановити), що їй належать права, свободи або законні інтереси, за захистом яких вона звернулася до суду. Права, свободи та законні інтереси, які належать конкретній особі (особам) є предметом судового захисту.

Заінтересованість повинна мати правовий характер, який виявляється в тому, що рішення суду повинно мати правові наслідки для позивача.

Саме такий правовий висновок викладено у постанові Верховного Суду від 20.02.2019р. по справі №522/3665/17 (адміністративне провадження №К/9901/38991/18).

З позовної заяви вбачається, що її було подано від імені ОСОБА_1 , як від фізичної особи, а не від імені юридичної особи - громадської організації Громадська спілка "ДЖИ-ЕФ-ЕС-АЙ УКРАЇНА".

Відтак, позовні вимоги ОСОБА_1 зверненні до Міністерства охорони здоров`я України не підлягають розгляду ані у порядку адміністративного судочинства, ані у порядку будь-якого іншого судочинства, оскільки згідно обставин адміністративного позову, правовідносини склались саме між громадською організацією Громадська спілка "ДЖИ-ЕФ-ЕС-АЙ УКРАЇНА" та Міністерством охорони здоров`я України.

Крім того, з програми Діловодство спеціалізованого суду встановлено, що громадська організація Громадська спілка "ДЖИ-ЕФ-ЕС-АЙ УКРАЇНА", як окремий суб`єкт правововідносин, вже зверталась за захистом своїх прав до Харківського окружного адміністративного суду (справи № 520/9406/18, №820/3824/18).

Отже, розгляд та вирішення заявленої позивачем вимоги у порядку адміністративного судочинства, як і виконання вимог ч.6 ст.170 КАС України, видається неможливим, позаяк за сформульованими вимогами та встановленими сторонами взагалі відсутні ознаки існування публічно-правового спору.

Пунктом 1 ч. 1 ст. 170 КАС України передбачено, що суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі якщо позов не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.

Керуючись ст.ст. 8, 19, 124, 129 Конституції України, ст.ст. 6-9, 19, 160, 170, 172, 241-243, 248, 256, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -

ухвалив:

Відмовити у відкритті провадження в адміністративній справі

Роз`яснити, що рішення підлягає оскарженню шляхом подання апеляційної скарги у строк згідно з ч.1 ст.295 КАС України, тобто протягом 15 днів з дати складення повного судового рішення, а набирає законної сили відповідно до ст.256 КАС України, тобто негайно після підписання.

Роз`яснити, що скарга може бути подана у порядку п.15.5 Розділу VII КАС України.

Суддя О.В. Старосєльцева

Дата ухвалення рішення10.05.2019
Оприлюднено11.05.2019
Номер документу81637688
СудочинствоАдміністративне
Сутьдержавну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств затверджене постановою КМУ від 28.12.1992 №731

Судовий реєстр по справі —520/4492/19

Ухвала від 09.08.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Донець Л.О.

Ухвала від 22.05.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Донець Л.О.

Ухвала від 10.05.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Старосєльцева О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні