Рішення
від 23.04.2019 по справі 460/360/19
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

23 квітня 2019 року м. Рівне №460/360/19

Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дорошенко Н.О., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи адміністративну справу за позовом

Головне управління ДФС у Рівненській області доВиробничого кооперативу Сільськогосподарський виробничий кооператив "Случ" про стягнення коштів за простроченою заборгованістю за бюджетними позичками, - В С Т А Н О В И В:

Головне управління ДФС у Рівненській області звернулося до адміністративного суду з позовом до Виробничого кооперативу Сільськогосподарський виробничий кооператив "Случ" про стягнення коштів за простроченою заборгованістю за бюджетними позичками в сумі 8598,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що у відповідача утворилася заборгованість перед бюджетом у зв`язку з несплатою зобов`язань за бюджетними позичками, наданими за рахунок коштів резервного фонду Державного бюджету. Податкові органи в силу закону від імені держави здійснюють функції з контролю за своєчасністю, правильністю нарахування та сплатою податків і зборів (обов`язкових платежів), а також стягнення з платників податків заборгованості перед бюджетами та державними цільовими фондами, тому позивач звернувся до суду з позовом про стягнення відповідної заборгованості.

Ухвалою від 22.02.2019 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі, визначено справу до судового розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомленням (виклику) учасників справи.

Відповідач правом подання відзиву на позовну заяву не скористався, заперечень проти позову, будь-яких пояснень, заяв чи клопотань до суду не надіслав.

Дослідивши позовну заяву, з`ясувавши усі обставини справи, перевіривши їх дослідженими доказами, суд дійшов висновку, що позовні вимоги слід задовольнити повністю, з урахуванням такого.

Судом встановлено, що Виробничий кооператив Сільськогосподарський виробничий кооператив "Случ" з 29.12.1999 зареєстрований Березнівською районною державною адміністрацією як юридична особа за кодом ЄДРПОУ 30717346 (а.с.7-8).

Управлінням Державної казначейської служби України у Березнівському районі Рівненської області на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 02.03.2011 №174 "Питання обліку заборгованості, в тому числі простроченої, перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками/фінансовою допомогою, наданими Міністерством фінансів у 1993-1998 роках, нарахування пені та списання безнадійної заборгованості" скеровано на адресу Головного управління ДФС у Рівненській області подання: №597 від 28.11.2018 для здійснення заходів щодо стягнення з СВК "Случ" простроченої заборгованості станом на 01 листопада 2018 року в сумі 7400,00 грн; №596 від 28.11.2018 для здійснення заходів щодо стягнення з СВК "Случ" простроченої заборгованості станом на 01 листопада 2018 року в сумі 1198,00 грн (а.с.9, 11).

Вказана в поданнях заборгованість виникла за рахунок наступного.

Матеріалами справи стверджено, що КСП "Случ" було подано заяву до відділення Державного казначейства України в Березнівському районі про надання фінансової допомоги відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11.09.1997 №1003 "Про фінансову допомогу на проведення комплексу робіт в осінньо-зимовий період 1997/98 року" в сумі 9000,00 грн (а.с.10).

Згідно з договором про надання фінансової допомоги на проведення комплексу робіт в осінньо-зимовий період 1997/1998 років №102 від 30.09.1997 відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11.09.1997 №1003 "Про фінансову допомогу на проведення комплексу робіт в осінньо-зимовий період 1997/98 року" КСП "Случ" було надано фінансову допомогу в сумі 9000,00 грн для проведення комплексу робіт в осінньо-зимовий період 1997/1998 року на умовах повернення до 01 жовтня 1998 року (а.с.12).

Згідно з договором про надання та повернення коштів для фінансового забезпечення підготовки техніки до проведення весняно-польових робіт в 1999 р. №012 від 08.04.1999 відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 10.12.1998 "Про забезпечення сільськогосподарських товаровиробників матеріально-технічними та фінансовими ресурсами в 1999 році" КСП "Случ" було надано фінансову допомогу в сумі 3400,00 грн для фінансового забезпечення підготовки техніки до проведення весняно-польових робіт в 1999 році шляхом оплати рахунків на запасні частини, ремонтні матеріали та послуги ремонтних підприємств, включаючи селянське (фермерське) господарство на умовах повернення до 01 жовтня 1999 року (а.с.13).

Заборгованість СВК "Случ" була реструктуризована згідно з графіком погашення та підлягала поверненню по роках відповідно до Закону України від 18.01.2001 №2337-ІІІ (а.с.14).

Згідно з актом звірки залишків заборгованості за фінансовими допомогами, штрафними санкціями (пеня) за фінансовими допомогами у зв`язку з тимчасовими фінансовими труднощами на 01.11.2009 по СВК "Случ", підписаного начальником Управління Державного казначейства у Березнівському районі та керівником господарства СВК "Случ", залишок заборгованості господарства перед державним бюджетом за фінансовими допомогами та бюджетними позичками, отриманими протягом 1995-1999 років на зворотній основі із резервного фонду Кабінету Міністрів України, складає 8598,00 грн, в тому числі, в розрізі відповідних урядових постанов: постанова Кабінету Міністрів України від 11.09.1997 №1003 - 7400,00 грн; постанова Кабінету Міністрів України від 10.12.1998 №1953 - 1198,00 грн. Залишок нарахованої пені по простроченій заборгованості перед Держбюджетом за фінансовими допомогами господарства - відсутній (а.с.15).

На даний час заборгованість за вищевказаними позиками відповідачем не погашена, її розмір підтверджений дослідженими судом доказами та відповідачем не заперечується.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами у справі, суд враховує таке.

Згідно з ч.9 ст.17 Бюджетного кодексу України, прострочена заборгованість суб`єкта господарювання перед державою за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету (включаючи плату за користування такими кредитами (позиками) та пеню) стягується з такого суб`єкта господарювання органами доходів і зборів, що є органами стягнення такої заборгованості у порядку, передбаченому Податковим кодексом України або іншим законом, включаючи погашення такої заборгованості за рахунок майна цього суб`єкта господарювання. Позовна давність на вимоги щодо погашення такої заборгованості суб`єкта господарювання перед державою не поширюється.

Постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2011 №174 затверджено Порядок обліку заборгованості, в тому числі простроченої, перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками/фінансовою допомогою, наданими Міністерством фінансів у 1993-1998 роках, нарахування пені та списання безнадійної заборгованості (далі - Порядок №174).

Відповідно до п.2 Порядку № 174 боржник - суб`єкт господарювання, який отримав кредит, залучений державою або під державні гарантії, бюджетну позичку/фінансову допомогу на умовах, визначених кредитною (субкредитною) угодою, угодою про надання бюджетної позички/фінансової допомоги, та не забезпечив своєчасне і повне виконання своїх зобов`язань за такою угодою;

бюджетна позичка/фінансова допомога - сума коштів, надана Мінфіном у 1993-1998 роках позичальнику на поворотній основі за рахунок коштів державного бюджету на умовах угоди про надання бюджетної позички/фінансової допомоги;

заборгованість за кредитом, бюджетною позичкою/фінансовою допомогою - зобов`язання перед державою, що виникають у суб`єкта господарювання, який отримав кредит, залучений державою або під державні гарантії, бюджетну позичку/фінансову допомогу на умовах, визначених кредитною (субкредитною) угодою, угодою про надання бюджетної позички/фінансової допомоги;

прострочена заборгованість за бюджетною позичкою/фінансовою допомогою - заборгованість боржника перед державою за бюджетною позичкою/фінансовою допомогою (в тому числі за основним боргом, відсотками тощо), не погашена у строк, визначений угодою про надання бюджетної позички/фінансової допомоги.

Відповідно до п. 6 Порядку № 174 облік простроченої заборгованості за бюджетними позичками/фінансовою допомогою ведеться органами Державної казначейської служби у валюті бюджетної позички/фінансової допомоги, в якій вони надані.

Згідно з п.10 Порядку №174 з метою примусового стягнення в установленому законодавством порядку простроченої заборгованості з боржника територіальні органи Державної казначейської служби до кінця місяця, що настає за звітним періодом: інформують органи державної податкової служби за місцем реєстрації боржника про зміну розміру простроченої заборгованості за кредитами та суму нарахованої на неї пені.

Згідно з п.15 Порядку №174 прострочена заборгованість за кредитами, бюджетними позичками/фінансовою допомогою, яка не погашена боржником протягом 30 календарних днів після настання строку платежу, а також нарахована на суму простроченої заборгованості за кредитом, бюджетною позичкою/фінансовою допомогою пеня стягуються в установленому законодавством порядку органами державної податкової служби за місцем реєстрації боржника відповідно до подання територіальних органів Державної казначейської служби.

Згідно з пп.19-1.1.38 п.19-1 ст.19-1 ПК України контролюючі органи забезпечують стягнення сум простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою за кредитами (позиками), залученими державою або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.

Відповідно до пп. 20.1.19 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право стягувати суми простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою за кредитами (позиками), залученими державою або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України в установленому законодавством порядку за місцем реєстрації боржника відповідно до подання територіальних органів Державної казначейської служби, яке подається у строки, визначені пунктом 10 цього Порядку.

З урахуванням наведеного вище, за результатами судового розгляду адміністративної справи суд дійшов висновку про наявність передбачених чинним законодавством підстав для стягнення з СВК "Случ" боргу за бюджетними позичками в розмірі 8598,00 грн.

Позовні вимоги контролюючого органу ґрунтуються на приписах матеріального закону, підтверджені належними та допустимими доказами, а відтак підлягають задоволенню повністю.

Відповідно до ст. 139 КАС України підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

Позов Головного управління ДФС у Рівненській області (вул. Відінська, 12, м. Рівне, 33023, код ЄДРПОУ 39394217) до Виробничого кооперативу Сільськогосподарський виробничий кооператив "Случ" (с. Прислуч, Березнівський район, Рівненська область, 34642, код ЄДРПОУ 30717346) про стягнення коштів за простроченою заборгованістю за бюджетними позичками задовольнити повністю.

Стягнути з Виробничого кооперативу Сільськогосподарський виробничий кооператив "Случ" ( с . Прислуч, Березнівський район, Рівненська область, 34642, код ЄДРПОУ 30717346) кошти за простроченою заборгованістю за бюджетними позичками в сумі 8598,00 грн (вісім тисяч п`ятсот дев`яносто вісім гривень 00 коп.), в тому числі:

основний борг 7400,00 грн (сім тисяч чотириста гривень 00 коп.) на р/р 31134404700006, одержувач: УК у Березнівському районі /Березнівський район/ 00263100, банк одержувача: ГУДКСУ у Рівненській області, МФО 833017, код ЄДРПОУ 38029644;

основний борг в сумі 1198,00 грн (одна тисяча сто дев`яносто вісім гривень 00 коп.) на р/р 31132406700006, одержувач: УК у Березнівському районі /Березнівський район/, 00263100, банк одержувача: ГУДКСУ у Рівненській області, МФО 833017, код ЄДРПОУ 38029644.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 23 квітня 2019 року.

Суддя Дорошенко Н.О.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.04.2019
Оприлюднено11.05.2019
Номер документу81638151
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —460/360/19

Рішення від 23.04.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дорошенко Н.О.

Постанова від 13.03.2019

Адмінправопорушення

Яворівський районний суд Львівської області

Карпин І. М.

Ухвала від 22.02.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дорошенко Н.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні