Рішення
від 25.04.2019 по справі 160/1121/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 квітня 2019 року Справа № 160/1121/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіВерба І.О. при секретарі судового засіданняШелгуновій І.А. за участю представників: позивача відповідача 1, 2 Стовбуна Р .В. Безбабної М.Г. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Укравтозапчастинагруп до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправними дій, скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії, -

встановив:

І. ПРОЦЕДУРА

1. 05.02.2019 Товариство з обмеженою відповідальністю Укравтозапчастинагруп звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, Державної фіскальної служби України, в якій позивач просив суд:

- визнати протиправними дії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 39394856) щодо відмови у реєстрації податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю Укравтозапчастинагруп (код ЄДРПОУ 40725348);

- скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 39394856) № 950293/40725348 від 10.10.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної № 12 від 18.10.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати Державну фіскальну служби України (код ЄДРПОУ 39292197) внести до Єдиного реєстру податкових накладних відомості щодо реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю Укравтозапчастинагруп (код ЄДРПОУ 40725348) датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України.

2. Ухвалою суду від 13.02.2019 позовну заяву залишено без руху із наданням строку для усунення недоліків.

3. Ухвалою суду від 15.02.2019 виправлено описку в описовій частині ухвали Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 13.02.2019 в адміністративній справі № 160/1121/19, зазначивши, що вірною датою подання адміністративного позову є 05.02.2019 .

4. 28.02.2019 на виконання ухвали суду позивачем виправлені недоліки адміністративного позову у визначений строк.

5. Ухвалою суду від 06.03.2019 прийнято адміністративний позов до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження із призначення судового засідання на 21.03.2019.

6. 19.03.2019 до канцелярії суду від Державної фіскальної служби України надійшов відзив на адміністративний позов із доказом його направлення електронним зв`язком позивачу.

7. 20.03.2019 до канцелярії суду від представника Головного управління ДФС у Дніпропетровській області надійшло клопотання про продовження терміну для надання відзиву по справі № 160/1121/19.

8. 21.03.2019 від Головного управління ДФС у Дніпропетровській області надійшов відзив на адміністративний позов із доказом його направлення електронним зв`язком позивачу.

9. У судове засідання 21.03.2019 прибув представник позивача, який надав докази на виконання вимог ухвали суду.

10. З метою надання часу представнику позивача для складання відповіді на відзив оголошено перерву до 05.04.2019.

11. 27.03.2019 від представника позивача до канцелярії суду поштовим зв`язком надійшли:

- відповідь на відзив Головного управління ДФС у Дніпропетровській області із доказами її направлення електронним зв`язком відповідачам;

- відповідь на відзив Державної фіскальної служби України із доказами її направлення електронним зв`язком відповідачам.

12. У судове засідання, призначене на 05.04.2019, прибули представник позивача та представник відповідачів.

13. Представнику відповідачів вручено примірники відповідей на відзив.

14. З метою витребування доказів від позивача оголошено перерву до 25.04.2019.

15. 18.04.2019 від представника позивача до канцелярії суду надійшло клопотання із витребуваними судом доказами.

16. У судове засідання, призначене на 25.04.2019, прибули представники позивача та відповідачів, які підтримали обрані правові позиції.

ІІ. ДОВОДИ ПОЗИВАЧА

17. Позивач не погоджується із висновком рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, вважає його протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

18. Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної за своїм характером необґрунтоване як нормативно так і документально.

19. Товариством було надано Головному управлінню ДФС у Дніпропетровській області усі необхідні документи, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення операцій по податковій накладній № 12 від 18.12.2017.

20. Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області протиправно не було взято до уваги надані пояснення та документи, в результаті чого відмовлено у реєстрації податкової накладної з підстав: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

ІІІ. ДОВОДИ ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ ДФС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ

21. Комісією (регіонального рівня) прийнято Рішення від 10.10.2018 № 950293/40725348 про відмову від реєстрації податкової накладної № 12 від 18.10.2017 в ЄРПН з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

22. За даними Єдиного реєстру податкових накладних платником 15.11.2017 подано на реєстрацію податкову накладну № 12 від 18.10.2017 на суму ПДВ 32 640 грн. по відносинах з ТОВ ТД Спецукрзапчастина (код 40880065, Соборне управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області, Діяльність посередників у торгівлі меблями, господарськими товарами, залізними та інтими металевими виробами, платник ПДВ з 01.11.2016).

23. Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної зупинена, податкова накладна відповідає оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567. За результатами опрацювання СМКОР системою виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарних позиціях згідно відповідних УКТ ЗЕД: 8413.

24. За результатами розгляду Комісією ГУ ДФС у Дніпропетровській області документів та пояснень, наданих платником з Повідомленням №3 від 08.10.2018 року до податкової накладної № 12 від 18.10.2017 прийнято рішення №950293/40725348 від 10.10.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, з причини надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства, а саме: порушено правило визначення дати виникнення податкових зобов`язань, передбачених пунктом 187.1 статті 187 ПК України (першої події).

25. Так, платником в поясненні № 26/09/1 від 26.09.2018 зазначено, що по податковій накладній № 12 від 18.10.2017, оплата відбулась 09.10.2017 згідно платіжних доручень № 507. При цьому, в платіжному дорученні № 507 від 09.10.2017 зазначено дату проведення платежу банком 09.10.2017.

26. Одночасно з цим, постачальником товарів є ТОВ Приватна фірма Оланво (код 41652648, Соборне управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області, Оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів, платник Єдиного податку III групи), який не зареєстровано платником ПДВ, тобто неможливо встановити походження товару до виробника / імпортера.

ІV. ДОВОДИ ДЕРЖАВНОЇ ФІСКАЛЬНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ

27. Державна фіскальна служба України заперечила проти позову, зазначивши, що зобов`язання зареєструвати податкову накладну є необґрунтованим, оскільки без надання правової оцінки рішення комісії регіонального рівня, зобов`язання ДФС України зареєструвати податкову накладну є передчасним.

28. Зобов`язання зареєструвати податкову накладну є похідною вимогою до ДФС України від вимог Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, оскільки скасування рішення відповідної комісії контролюючого органу є самостійною підставою для реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 28 Порядку.

V. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

29. З виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Товариство з обмеженою відповідальністю Укравтозапчастинагруп зареєстровано 08.08.2016, номер запису 1 224 102 0000 077973.

30. Основним видом економічної діяльності є: код КВЕД 45.32 Роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів (а.с.60-61).

31. Товариством з обмеженою відповідальністю Укравтозапчастинагруп , постачальником (продавцем), засобами електронного зв`язку з метою реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, подано для реєстрації податкову накладну № 12 від 18.10.2017, згідно якої Товариство з обмеженою відповідальністю Укравтозапчастинагруп постачальник (продавець) здійснює операцію з постачання товару отримувачу Товариству з обмеженою відповідальністю Торговий Дім Спецукрзапчастина на загальну суму 163 200 грн., у тому числі ПДВ 32 640 грн. згідно з УКТ ЗЕД 8413308000 за номенклатурою Гідронасос рульового керування (Р2 11709023/15068638) у кількості 1 шт.(а.с.28).

32. Згідно квитанції № 1 (а.с.29): податкову накладну № 12 від 18.10.2017 направлено 15.11.2017 в 16:02:02 та доставлено до ДФС України 16.11.2017 о 09:25, реєстраційний номер документа 9241618996, документ прийнято, реєстрація зупинена. Виявлено помилки:

- Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567. 3а результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 8413. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 № 567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу .

33. Платником податків засобами телекомунікаційного зв`язку направлено Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 08.10.2018 № 3, до якого додано 27 додатків (а.с.30).

34. Згідно квитанції № 1 Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК доставлено до районного рівня 463 Державна податкова інспекція у Соборному районі м. Дніпра Головного управління ДФСМ у Дніпропетровській області 08.10.2018 в 23:00:34, документ отримано 08.10.2018 23:12 (а.с.58).

35. Повідомленням подано 27 наступних документів: Статут б/н від 05.04.2018 (а.с.31), Статут б/н від 05.04.2018 (а.с.32), Статут б/н від 05.04.2018 (а.с.33), протокол загальних зборів № 02/04 від 05.04.2018 (а.с.34), виписка з ЄДР б/н від 06.04.2018 (а.с.35), наказ № 2 від 06.04.2018 (а.с.36), протокол загальних зборів № 1 від 04.08.2016 (а.с.37), виписка з ЄДР б/н від 09.08.2016 (а.с.38), договір оренди б/н від 10.05.2017 (а.с.39), договір поставки УАЗГ-0501/17 від 05.01.2017 (а.с.40), рахунок на оплату № 185 від 17.10.2017 (а.с.41), видаткова накладна № 198 від 18.10.2017 (а.с.42), довіреність № 55 від 17.10.2017 (а.с.43), податкова накладна № 12 від 18.10.2017 (а.с.44), квитанція № 1 від 16.11.2017 (а.с.45), платіжне доручення № 507 від 09.10.2017 (а.с.46), накладна-вимога № 198 від 18.10.2017 (а.с.47), ОСВ № 361 від 18.10.2017 (а.с.48), договір поставки № ПФ-17/1017 від 17.10.2017 (а.с.49), розрахунок на оплату № 132 від 18.10.2017 (а.с.50), видаткова накладна № 133 від 18.10.2017 (а.с.51), довіреність № 12 від 18.10.2017 (а.с.52), ТТН № 133 від 18.10.2017 (а.с.53), накладна на переміщення № 133 від 18.10.2017 (а.с.54), ОСВ № 281 від 18.10.2017 (а.с.55), сертифікат № ССРІТ 460 1700536672 17С3601М0476/00019 від 16.02.2017 (а.с.56), пояснення № 26/09/1 від 26.09.2018 (а.с.27).

36. Рішенням комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 950293/40755348 від 10.10.2018 (а.с.26-27) відмовлено у реєстрації податкової накладної № 12 від 18.10.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав:

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства. Додаткова інформація (вказати конкретні документи): - .

37. 10.10.2018 позивачем направлено скаргу на рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 950293/40755348 від 10.10.2018 з вимогою скасувати рішення комісії контролюючого органу та зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування. Кількість документів, що додаються до скарги: 31 (а.с.81).

38. Згідно квитанції № 1 Скарга на рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних доставлено до центрального рівня Державної податкової служби України 19.10.2018 в 22:57:02, документ отримано 19.10.2018 23:16 (а.с.82).

39. До скарги було додано 31 документ: Статут б/н від 05.04.2018 (а.с.83), Статут б/н від 05.04.2018 (а.с.84), Статут б/н від 05.04.2018 (а.с.85), протокол загальних зборів № 02/04 від 05.04.2018 (а.с.86), виписка з ЄДР б/н від 06.04.2018 (а.с.87), наказ № 2 від 06.04.2018 (а.с.88), протокол загальних зборів № 1 від 04.08.2016 (а.с.89), виписка з ЄДР б/н від 09.08.2016 (а.с.90), договір оренди б/н від 10.05.2017 (а.с.91), договір поставки УАЗГ-0501/17 від 05.01.2017 (а.с.92), рахунок на оплату № 185 від 17.10.2017 (а.с.93), видаткова накладна № 198 від 18.10.2017 (а.с.94), довіреність № 55 від 17.10.2017 (а.с.95), податкова накладна № 12 від 18.10.2017 (а.с.96), квитанція № 1 від 16.11.2017 (а.с.97), платіжне доручення № 507 від 09.10.2017 (а.с.98), накладна-вимога № 198 від 18.10.2017 (а.с.99), ОСВ № 361 від 18.10.2017 (а.с.100), договір поставки № ПФ-17/1017 від 17.10.2017 (а.с.101), розрахунок на оплату № 132 від 18.10.2017 (а.с.101а), видаткова накладна № 133 від 18.10.2017 (а.с.102), довіреність № 12 від 18.10.2017 (а.с.103), ТТН № 133 від 18.10.2017 (а.с.104), накладна на переміщення № 133 від 18.10.2017 (а.с.105), ОСВ № 281 від 18.10.2017 (а.с.106), сертифікат № ССРІТ 460 1700536672 17С3601М0476/00019 від 16.02.2017 (а.с.107), пояснення № 26/09/1 від 26.09.2018 (а.с.108), повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено № 3 від 08.10.2018 (а.с.109), квитанція № 2 від 08.10.2018 (а.с.110), рішення № 950293/40755348 від 10.10.2018 (а.с.111), скарга № 950293/40755348 від 10.10.2018 (а.с.112).

40. Рішенням комісії з питань розгляду скарг від 29.10.2018 № 39594/40725348/2 (а.с.59) залишено скаргу без задоволення та рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін з підстав:

- відсутні копії документів, що підтверджують факт придбання, виготовлення, вирощування або переробки ТМЦ/чи можливість надання послуг, виконання робіт;

- відсутні копії документів, що підтверджують факт реалізації товарів (робіт, послуг) та/або документи надано не в повному обсязі.

VІ. ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН

норми ПК України, Порядку № 1246, Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у редакції, яка діяла на момент направлення та зупинення податкової накладної

41. Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

42. Пунктом 74.2 статті 74 ПК України встановлено, що в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності ПН/РК критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких ПН/РК в ЄРНП.

43. Прядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних , затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 № 341) (далі - Порядок № 1246) визначає механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних.

44. Відповідно до пункту 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:

- відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);

- чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;

- наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;

- наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);

- наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;

- факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

- відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу;

- дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

45. Згідно пункті 13 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

46. У разі відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення реєстрації таких податкових накладних та/або розрахунків коригування відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу, формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, в якій зазначаються відомості та перелік документів, визначених підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку (пункт 17 Порядку № 1246).

47. Відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

48. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;

в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

49. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Критерії) та Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Вичерпний перелік), затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за № 753/30621. Критерії втратили чинність згідно наказу Міністерства фінансів України від 06.04.2018 № 409.

50. Відповідно до пунктів 1, 2 Критеріїв оцінка ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр) здійснюється ДФС шляхом проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування цим Критеріям (далі - Моніторинг).

51. Моніторинг здійснюється ДФС на підставі аналізу даних звітних показників платника податку, наявної податкової інформації, а також інформації, поданої платником податку за формою згідно з додатком до цих Критеріїв, яка відображає специфіку господарської діяльності платника податку окремо за кожним видом економічної діяльності, якщо така інформація врахована комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Комісія ДФС).

52. Пунктом 6 Критеріїв вставлено, що Моніторинг податкової накладної / розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб`єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.

53. У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає одній з умов, зазначених у підпункті 2 цього пункту, - реєстрація такої податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.

54. Вичерпний перелік документів є наступним:

1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв:

- договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;

2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв:

- договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

55. Згідно пункту 2 Вичерпного переліку письмові пояснення та копії документів, зазначені у Переліку, платник податку подає до ДФС в електронному вигляді засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та нормативно-правового акта щодо порядку обміну електронними документами з контролюючими органами.

56. Підпунктом 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 ПК України встановлено, що письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті в підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

57. 22.03.2018 набрала законної сили Постанова Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 117).

58. Порядком № 117 встановлено, що платники податку на додану вартість, у яких до 1 грудня 2017 року зупинено реєстрацію податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, що діяв до набрання чинності Законом України від 07.12.2017 № 2245-VIII Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році , та які станом на 07.12.2017 не подали пояснень і копій документів до таких податкових накладних / розрахунків коригування, мають право протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній / розрахунку коригування, подати пояснення і копії документів до таких податкових накладних / розрахунків коригування на розгляд комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, порядок роботи яких затверджується цією постановою.

59. Відповідно до пункту 14 Порядку № 117 Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

60. Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування (пункт 15 Порядку № 117).

61. Згідно з пунктом 16 Порядку № 117 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

62. Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів (пункт 18 Порядку № 117).

63. Пунктом 19 Порядку № 117 комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

64. Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (пункт 20 Порядку № 117).

65. Згідно з пунктом 21 Порядку № 117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

VIІ. ОЦІНКА СУДУ

щодо визнання протиправними дій Головного управління ДФС у Дніпропетровській області по відмові у реєстрації податкової накладної

66. Обов`язковою ознакою дій суб`єкта владних повноважень, які можуть бути оскаржені до суду, є те, що вони безпосередньо породжують певні правові наслідки для суб`єктів таких правовідносин і мають обов`язковий характер.

67. Отже, предметом оскарження можуть виступати дії суб`єкта владних повноважень, якщо вони обмежують чи порушують права чи законні інтереси особи.

68. Таким чином, належним способом захисту порушеного права позивача є оскарження рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 950293/40725348 від 10.10.2018, правом на оскарження якого позивач скористався у заявленому спорі.

69. У зв`язку з викладеним заявлені позовні вимоги щодо визнання протиправними дій щодо відмови у реєстрації податкових накладних не підлягають задоволенню, оскільки такі дії є складовою частиною прийняття оскаржуваного рішення, та заявлені у неналежний спосіб захисту порушеного права.

щодо визнання протиправним та скасування рішення Комісії № 950293/40725348 від 10.10.2018

70. Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

71. Можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Вживання податковим органом загального посилання на пункт шостий Критеріїв оцінки, без наведення відповідного підпункту, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.

72. Відповідач в оскаржуваному рішенні підтверджує надання копій документів за Вичерпним переліком, не встановлює ненадання таких документів відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, а зазначає одночасно про надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

73. При цьому, відповідач ані в оскаржуваному рішенні, ані під час розгляду справи не підтвердив доводи щодо порушень законодавства при складенні поданих документів.

74. В судовому засіданні представник ГУ ДФС у Дніпропетровській області зазначив, що платником невірно визначено дату першої події, з якою пов`язаний податковий облік ПДВ, хоча і в межах одного податкового періоду.

75. Форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної - розрахунку коригування Єдиному реєстрі податкових накладних передбачає у разі прийняття відмови з підстав надання платником податку документів, які складені з порушенням законодавства зазначення додаткової інформації (конкретних документів).

76. Проте, в оскаржуваному рішенні рядок Додаткова інформація (вказати конкретні документи) містить лише прочерк, не визначаючи, які документи має надати платник податків.

77. Надаючи оцінку оскаржуваному рішенню про відмову в реєстрації податкової накладної від № 12 від 18.10.2017, суд зазначає, що воно є необґрунтованим, з нього не вбачаються дійсні та об`єктивні підставі для відмови у реєстрації податкової накладної, що підтверджували б відсутність у платника податків права на відображення у податковому обліку з ПДВ заявлених операцій, а, отже, й підтверджували б правомірність відмови в такій реєстрації. Наявність таких обставин судом з матеріалів справи не встановлено.

78. Відмовляючи у реєстрації податкової накладної контролюючий орган фактично здійснив висновки які притаманні висновкам документальної перевірки, однак, перевірка на етапі реєстрації податкової накладної не може проводитись з висновками та обсягом, які реалізуються в межах документальних перевірок.

79. З системного аналізу матеріалів справи, вбачається, що оскаржуване рішення є необґрунтованим, винесеним нерозсудливо та недобросовісно, у зв`язку із чим суд дійшов висновку про його протиправність та наявність підстав для задоволення позову у частині позовних вимог про визнання такого рішень протиправним та його скасування.

щодо позовних вимог до Державної фіскальної служби України

80. Щодо позовних вимог про зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкові накладні в ЄРПН, суд виходить із того, що згідно пункту 28 Порядку № 117 Податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій, зокрема:

- прийнято та набрало чинності рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі;

- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

81. У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду (пункт 20 Порядку № 1246).

82. Таким чином, законодавством не передбачений інший ефективний спосіб захисту порушеного права у спірних правовідносинах, відмінний від зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкову накладну в ЄРПН, у зв`язку із чим суд дійшов висновку про обґрунтованість заявленого позивачем способу захисту права, порушеного оскаржуваним рішенням.

VІІІ. ВИСНОВОК СУДУ

83. З системного аналізу матеріалів справи та норм законодавства суд дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення позову, у зв`язку із чим присуджує на користь позивача судові витрати згідно частини задоволених позовних вимог у розмірі 1 921 грн.

85. Керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

вирішив:

1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Укравтозапчастинагруп (код ЄДРПОУ 40725348; вул. Сімферопольська, буд. 17, м. Дніпро, 49000) до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 39394856; вул. Сімферопольська, буд. 17-а, м. Дніпро, 49000), Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ 39292197; Львівська площа, 8, м. Київ, 04053) - задовольнити частково.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 950293/40725348 від 10.10.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної № 12 від 18.10.2017.

3. Зобов`язати Державну фіскальну служби України внести до Єдиного реєстру податкових накладних відомості щодо реєстрації податкової накладної № 12 від 18.10.2017 Товариства з обмеженою відповідальністю Укравтозапчастинагруп днем її отримання.

4. В іншій частині позовних вимог відмовити.

5. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Укравтозапчастинагруп за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Дніпропетровській області судовий збір у розмірі 1 921 грн.

6. Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

7. Повне рішення складено 02.05.2019.

Суддя І.О. Верба

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.04.2019
Оприлюднено12.05.2019
Номер документу81645065
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/1121/19

Ухвала від 24.06.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 11.06.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 20.05.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 20.05.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Рішення від 25.04.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Рішення від 25.04.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 06.03.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 15.02.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 13.02.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні