Рішення
від 11.05.2019 по справі 340/682/19
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 травня 2019 року м. Кропивницький Справа № 340/682/19

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Сагуна А.В., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до публічного акціонерного товариства Кіровоградський проектно-конструкторсько-технологічний інститут Маштехкомплекс про стягнення штрафних санкцій, -

ВСТАНОВИВ:

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звернулася до суду з позовною заявою, в якій просить стягнути з публічного акціонерного товариства Кіровоградський проектно-конструкторсько-технологічний інституту Маштехкомплекс 10200,00 грн. штрафних санкцій в дохід державного бюджету України на рахунок, відкритий на ім'я територіального органу Держказначейства за місцезнаходженням платника по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності банку 106.

В обґрунтування вимог позивачем зазначено, що уповноваженою особою Комісії винесено постанови про накладення на відповідача санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів: від 17.12.2018 №360-ПД-1-Е, відповідно до якої до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 3400 грн.; від 17.12.2018 №361-ПД-1-Е, відповідно до якої до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 3400 грн. та від 17.12.2018 №362-ПД-1-Е, відповідно до якої до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 3400 грн. Загальна сума штрафних санкцій застосованих до відповідача становить 10200 грн. та ПАТ Кіровоградський проектно-конструкторсько-технологічний інститут Маштехкомплекс штрафні санкції до теперішнього часу не сплачено.

Враховуючи те, що протягом строку, встановленого ч.1 ст.261 КАС України, до суду не надійшло відзиву відповідача на позовну заяву або ж його заява про визнання позову, суд вважає необхідним здійснення розгляду справи за наявними в матеріалах справи доказами.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов наступних висновків.

Відповідача зареєстровано в якості юридичної особи 10.06.1992 р., що підтверджується даними з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

До основного виду економічної діяльності відповідача за КВЕД належать: дослідження й експериментальні розробки у сфері інших природничих і технічних наук (72.19).

Судом встановлено, що під час здійснення своєї діяльності департаментом НКЦПФР у Південному регіоні встановлено наступні порушення чинного законодавства на ринку цінних паперів з боку відповідача, зокрема:

- ПАТ Кіровоградський ПКТІ Маштехкомплекс не розкрило річну інформацію про емітента за 2017 рік шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням підпункту 4 глави 4 розділу П Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013р. № 2826 (зі змінами). Факт вчинення правопорушення на ринку цінних паперів підтверджується відсутністю річної інформації ПАТ Кіровоградський ПКТІ Маштехкомплекс за 2017 рік в загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР;

- ПАТ Кіровоградський ПКТІ Маштехкомплекс не розкрило річну інформацію про емітента за 2017 рік шляхом її опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням вимог підпункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджених Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 р. № 2826 (зі змінами);

- ПАТ Кіровоградський ПКТІ Маштехкомплекс не розкрило річну інформацію емітента цінних паперів за 2017 рік, шляхом подання до Комісії річної інформації емітента цінних паперів, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням вимог підпункту 4 глави 4 розділу П Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджених Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 р. № 2826 (зі змінами). Факт вчинення правопорушення на ринку цінних паперів підтверджується відсутністю річної інформації ПАТ Кіровоградський ПКТІ Маштехкомплекс за 2017 рік в ПТК Система моніторингу фондового ринку.

З огляду на вищевикладене, винесено постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 16.11.2018 р. №522-ПД-2-Е, №523-ПД-2-Е, №524-ПД-2-Е, якими зобов'язано керівника або повноваженого представника прибути до сектора нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Кіровоградській області департаменту НКЦПФР в Південному регіоні 28 листопада 2018 року для підписання актів про правопорушення на ринку цінних паперів та надання письмових пояснень з приводу скоєного правопорушення (а.с.9-11).

Про своєчасність відправлення постанов від 16.11.2018 р. №522-ПД-2-Е, №523-ПД-2-Е, №524-ПД-2-Е свідчить фіскальний (касовий) чек щодо відправки рекомендованого листа від 20.11.2018 р. №2500664777606 (а.с.12).

Актами від 28.11.2018 р. №474-ПД-2-Е, №475-ПД-2-Е, №476-ПД-2-Е про правопорушення на ринку цінних паперів зафіксовані порушення відповідачем вимог ст. 39, 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", п. 4 глави 4, розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентом цінних паперів, затвердженого НКЦПФР від 03.12.2013р. №2826 (а.с.13-15).

Постановами від 03 грудня 2018 року №455-ПД-1-Е, №456-ПД-1-Е, №457-ПД-1-Е у відношенні ПАТ Кіровоградський ПКТІ Маштехкомплекс розгляд справ про правопорушення на ринку цінних паперів призначено на 17 грудня 2018 року (а.с.16-18).

Про своєчасність відправлення актів від 28.11.2018 р. №474-ПД-2-Е, №475-ПД-2-Е, №476-ПД-2-Е та постанов від 03.12.2018 р. №455-ПД-1-Е, №456-ПД-1-Е, №457-ПД-1-Е свідчить реєстр рекомендованих листів від 03.12.2018р. № 1 (а.с.19).

Судом встановлено, що за наслідками розгляду справ про правопорушення на ринку цінних паперів управлінням винесено наступні постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, а саме:

Постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 17.12.2018р. № 360-ПД-1-Е (а.с.21) за порушення вимог пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013р. № 2826 (зі змінами), в частині не розкриття річної інформації емітента цінних паперів за 2017 рік шляхом її розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР про ринок цінних паперів, у термін не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, за що передбачена відповідальність відповідно до вимог пункту 6 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні .

Так, даною постановою від 17.12.2018 р. № 360-ПД-1-Е до ПАТ Кіровоградський ПКТІ Маштехкомплекс застосовано штрафну санкцію у розмірі 200 (двісті) неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить у гривневому еквіваленті 3400 гривень.

Постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 17.12.2018р. № 361-ПД-1-Е (а.с.22) за порушення вимог пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013р. № 2826 (зі змінами), в частині не розкриття річну інформацію про емітента за 2017 рік шляхом її опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, за що передбачена відповідальність відповідно до вимог пункту 5 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні .

Так, даною постановою від 17.12.2018 р. № 361-ПД-1-Е до ПАТ Кіровоградський ПКТІ Маштехкомплекс застосовано штрафну санкцію у розмірі 200 (двісті) неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить у гривневому еквіваленті 3400 гривень.

Постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 17.12.2018 р. № 362-ПД-1-Е (а.с.23) за порушення вимог пункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013р. № 2826 (зі змінами), в частині неподання до Комісії не пізніше ЗО квітня року, наступного за звітним річної інформації про емітента за 2017 рік, за що передбачена відповідальність відповідно до вимог пункту. 7 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в У кращі .

Так, даною постановою від 17.12.2018р. № 362-ПД-1-Е до ПАТ Кіровоградський ПКТІ Маштехкомплекс застосовано штрафну санкцію у розмірі 200 (двісті) неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить у гривневому еквіваленті 3400 гривень.

Відтак, загальна сума штрафних санкцій, застосованих до ПАТ Кіровоградський ПКТІ Маштехкомплекс складає 10200 гривень.

Про своєчасність відправлення постанов від 17.12.2018 р. №60-ПД-1-Е, №361-ПД-1-Е та №362-ПД-1-Е свідчить реєстр рекомендованих листів від 21.12.2018р. № 1 (а.с.24).

Несплата відповідачем штрафу у загальному розмірі 10200 грн. у добровільному порядку стала підставою для звернення до суду із відповідним позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.

Згідно із до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб , що передбачені Конституцією та законами України.

Абзац 2 ст.1 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" №448/96-ВР від 30.10.1996 (далі - Закон №448/96-ВР) надає визначення державного регулювання ринку цінних паперів, як здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Відповідно до ст.5 Закону №448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи (ст. 6 Закону № 448/96-ВР).

За приписами ч. 1 ст. 39 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" №3480-IV від 23.02.2006 (далі Закон №3480-IV) розкриття інформації на фондовому ринку здійснюється емітентами цінних паперів шляхом:

- розміщення її в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів;

- опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку;

- подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені цим Законом та нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Частиною 1 ст.40 Закону №3480-IV визначено, що регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Річна інформація про емітента є регульованою інформацією та підлягає розкриттю емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним. Річна інформація повинна залишатися в публічному доступі на власному веб-сайті емітента протягом щонайменше 10 років після її розкриття. Звітним періодом для складання проміжної інформації про емітента є квартал. Проміжна інформація про емітента складається станом на кінець останнього дня кварталу. (ч.ч.4, 5 ст.40 Закону №3480-IV).

У відповідності до ч.6 ст.40 Закону №3480-IV строки, порядок і форми розкриття регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) і додаткових відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Публічні акціонерні товариства додатково розкривають інформацію про свою діяльність на основі міжнародних стандартів бухгалтерського обліку в порядку, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 №2826 затверджено Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів (далі - Положення), зареєстровано в Міністерстві юстиції України 24 грудня 2013 року за №2180/24712, яке регулює склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної (квартальної, річної), особливої інформації, інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю, інформації в повідомленні про проведення загальних зборів (далі - Інформація) емітентами цінних паперів та подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія), інформації, що міститься в проспекті емісії (інформації про випуск іпотечних сертифікатів (далі - інформація про випуск)) цінних паперів та звіті про результати розміщення (звіті про підсумки випуску іпотечних сертифікатів (далі - підсумки випуску)) цінних паперів емітентами цінних паперів, інформації, передбаченої статтями 65 - 65-2 Закону України "Про акціонерні товариства" та пунктом 2 розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України від 23 березня 2017 року № 1983-VIII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення рівня корпоративного управління в акціонерних товариствах", строки (терміни) та перелік оприлюднення публічними акціонерними товариствами інформації, що підлягає оприлюдненню відповідно до вимог законодавства, на власному веб-сайті, опублікування відомостей про створення акціонерного товариства однією особою або про придбання однією особою усіх акцій товариства.

Пунктом 14 розділу І Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів встановлено обов'язок емітента цінних паперів розкривати Інформацію у повному обсязі відповідно до вимог цього Положення.

Крім того, згідно із п. 3 Глави 3 Розділу ІІ Положення №2826 розкриття квартальної інформації на фондовому ринку здійснюється шляхом її розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на власному веб-сайті та подання до Комісії. Квартальна інформація розкривається за перший, другий і третій квартали. Інформація щодо четвертого кварталу окремо не розкривається, а включається до регулярної річної інформації. Регулярна квартальна інформація згідно з цим Положенням розкривається у термін не пізніше 30 числа місяця, наступного за звітним кварталом.

Згідно з вимогами п. 4 Глави 4 Розділу ІІ Положення №2826 розкриття регулярної річної інформації має здійснюватися шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на власному веб-сайті, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним. Емітенти цінних паперів до подання регулярної річної інформації до Комісії розміщують її в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії та на власному веб-сайті, опубліковують в офіційному друкованому виданні.

Матеріалами справи встановлено, відповідачем порушено вимоги п. 4 глави 4 розділу ІІ Положення №2826, що зафіксовано у Актах від 28.11.2018 р. про правопорушення на ринку цінних паперів.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, у відповідності із п.14 ч.1 ст.8 Закону №448/96-ВР має право, зокрема, накладати штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відповідно до ст. 9 Закону № 448/96-ВР уповноваженими особами Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку є Голова та члени Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; уповноважені Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадові особи.

Згідно з п.6, 7 ч.1 ст.11 Закону № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Частиною 5 ст.11 Закону № 448/96-ВР закріплено, що у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

При цьому, ч.4 цієї статті Закону № 448/96-ВР передбачено, що рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.

Відповідачем постанови від 20.08.2018 про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів 17.12.2018 р. №360-ПД-1-Е, №361-ПД-1-Е, №362-ПД-1-Е у адміністративному чи судовому порядку оскаржені не були, доказів протилежного відповідач суду не надав.

На момент розгляду справи в суді сума штрафу за порушення законодавства на ринку цінних паперів у загальному розмірі 10200,00 грн. відповідачем не сплачена, заборгованість перед бюджетом не погашена. Доказів заперечення проти позову відповідач до суду не надав, доводи позивача не спростував.

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Як встановлено ч.1 ст.9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що заявлені позивачем вимоги є доведеними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Оскільки відповідно до приписів ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз, судових витрат, які підлягали б стягненню на користь позивача судом не встановлено.

Керуючись ст.ст.139, 143, 241-246, 255, 263 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (вул. Московська, 8, корп.30, м. Київ, 01010, код ЄДРПОУ - 37956207) до публічного акціонерного товариства Кіровоградський проектно-конструкторсько-технологічний інститут Маштехкомплекс (вул. Полтавська, 71, м. Кропивницький, Кіровоградська область, 25015, код ЄДРПОУ - 04618056) про стягнення штрафних санкцій - задовольнити.

Стягнути з публічного акціонерного товариства Кіровоградський проектно-конструкторсько-технологічний інституту Маштехкомплекс (код ЄДРПОУ - 04618056) 10200,00 (десять тисяч двісті) грн. штрафних санкцій в дохід державного бюджету України на рахунок, відкритий на ім'я територіального органу Держказначейства за місцезнаходженням платника по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності банку 106.

Рішення набирає законної сили у порядку та строки, встановлені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України, та може бути оскаржене у порядку та строки, встановлені статтями 293, 295-296 та пунктом 15.5 Перехідних положень цього Кодексу.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду А.В. Сагун

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.05.2019
Оприлюднено13.05.2019
Номер документу81646090
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —340/682/19

Рішення від 11.05.2019

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

А.В. Сагун

Ухвала від 19.03.2019

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

А.В. Сагун

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні