Рішення
від 08.05.2019 по справі 1.380.2019.001484
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа№1.380.2019.001484

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 травня 2019 року м.Львів

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді - Коморний О.І.,

секретар судового засідання Бабич Ю.Б.

за участю:

представника позивача Лука Г.В.

представник відповідач не прибув

розглянув у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Заступника керівника Самбірської місцевої прокуратури про визнання протиправною бездіяльності Мохнатської сільської ради Турківського району Львівської області та зобов`язання вчинити дії.

Обставини справи.

До Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Заступника керівника Самбірської місцевої прокуратури, у якій містяться вимоги:

- визнати протиправною бездіяльність Мохнатської сільської ради Турківського району Львівської області щодо невиконання вимог ч. 5 ст. 12 Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності про офіційне оприлюднення регуляторного акту-рішення Мохнатської сільської ради Турківського району Львівської області №116 від 28.11.2018 року Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів с. Мохнате ;

- зобов`язати Мохнатську сільську ради Турківського району Львівської області офіційно оприлюднити рішення Мохнатської сільської ради Турківського району Львівської області №116 від 28.11.2018 року Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів с. Мохнате у встановленому ч. 5 ст. 12 Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності порядку.

Позовні вимоги мотивує тим, що рішення Мохнатської сільської ради Турківського району Львівської області №116 від 28.11.2018 року, як регуляторний акт, підлягало обов`язковому оприлюдненню в друкованих засобах масової інформації. Однак, відповідач рішення №116 від 28.11.2018 оприлюднив на інформаційному стенді сільської ради. Таким чином, зазначене рішення у місцевих друкованих засобах масової інформації не оприлюднювалося. Зазначає, що відповідно до п.7 Постанови Пленуму Верховного Суду України від 01.11.1996 №9 Про застосування Конституції України при здійсненні правосуддя , закони та інші нормативно-правові акти, що визначають права і обов`язки громадян, однак не доведені до відома населення у встановленому законом порядку, згідно приписів ч.2 ст.57 Конституції України є не чинними та не можуть застосовуватись. Відтак, вважає, що Мохнатською сільською радою порушено вимоги ч.5 ст.12 Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності щодо оприлюднення рішення Мохнатської сільської ради Турківського району Львівської області №116 від 28.11.2018 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів с. Мохнате у встановленому Законом порядку, та таке досі залишається не оприлюдненим, відтак рішення не набрало законної сили та не може застосовуватись. Зазначає, що протиправними діями (бездіяльністю) відповідача заподіюється істотна шкода інтересам територіальної громади с. Мохнате та держави в цілому, оскільки така бездіяльність призводить до невірного визначення та неповного надходження до бюджету плати за землю.

Ухвалою суду від 02.04.2019 року відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Відповідач направив до суду клопотання про розгляд справи без участі представника, позовні вимоги визнає повністю.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю, просить суд задовольнити позов.

Заслухавши пояснення представника позивача, враховуючи повне визнання відповідачем позовних вимог, дослідивши матеріали справи, та оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд

встановив:

28.11.2018 року Мохнатська сільська рада Турківського району Львівської області на 14 сесії 7 скликання прийняла рішення №116 Про затвердження технічної документації з нормативно грошової оцінки земель населених пунктів с. Мохнате. (а.с. 9)

Начальник Турківського відділу Самбірської місцевої прокуратури звернувся до Мохнатського сільського голови із запитом № 14.37/2-05/2/22-114 від 20.02.2019 року про надання інформації про проведення нормативної грошової оцінки земель в межах населених пунктів та вказати яким чином оприлюднено наведене рішення. (а.с.10)

Згідно відповіді відповідача № 33 від 22.02.2019 року, рішення від 28.11.2018 року №116 оприлюднено на інформаційному стенді сільської ради. (а.с.11)

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з положеннями ст.14 Конституції України земля є основним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Це право насувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначає Закон України Про місцеве самоврядування в Україні .

Частиною 3 статті 16 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об`єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад. Згідно з положеннями ч.1 вказаної статті, органи місцевого самоврядування є юридичними особами і наділяються цим та іншими законами власними повноваженнями, в межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону.

Відповідно до п.21 ч.1 ст.43 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються питання регулювання земельних відносин.

Частиною 4 статті 23 Закону України Про оцінку земель встановлено, що рішення рад, зазначених у вказаній статті, щодо технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок набирають чинності у строки, - визначені відповідно до пункту 271.2 статті 271 Податкового кодексу України.

Пунктом 271.2 ст.271 ПК України визначено, що рішення ради - щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Відповідно до ч.5 ст.59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо органом чи посадовою особою не встановлено пізніший строк введення цих актів у дію.

Згідно з ч.12 ст.59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні акти органів посадових осіб місцевого самоврядування, які відповідно до закону є регуляторними актами, розробляються, розглядаються, приймаються та оприлюднюються у порядку, встановленому Законом України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності .

Відповідно до ст.1 Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності , регуляторний акт - це:

-прийнятий уповноваженим регуляторним органом нормативно-правовий акт, який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб`єктами господарювання;

-прийнятий уповноваженим регуляторним органом інший офіційний письмовий документ, який встановлює, змінює чи скасовує норми права, застосовується неодноразово та щодо невизначеного кола осіб і який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб`єктами господарювання, незалежно від того, чи вважається цей документ відповідно до закону, що регулює відносини у певній сфері, нормативно-правовим актом.

Згідно з ч.5 ст.5 Закону України Про оцінку земель , нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

З врахуванням викладеного, рішення органу місцевого самоврядування про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель має визначальні ознаки регуляторного акта. Зокрема, таке рішення є, офіційним письмовим документом, що прийнятий уповноваженим регуляторним органом та окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських та адміністративних відносин.

Тотожні правові висновки викладені Вищим адміністративним судом України в ухвалі від 16.06.2016 року у справі №492/311/15-а та постанові від 15.11.2016 року у справі №349/1491/14-а.

Таким чином, суд встановив, що рішення Мохнатської сільської ради Турківського району Львівської області №116 від 28.11.2018 року Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населеного пункту с.Мохнате є регуляторним актом, на яке поширюються положення Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності , зокрема, в частині процедури його прийняття та оприлюднення.

Відповідно до ч.5 ст.12 вказаного Закону, регуляторні акти, прийняті органами та посадовими особами місцевого самоврядування, офіційно оприлюднюються в друкованих засобах масової інформації відповідних рад, а разі їх відсутності - у місцевих друкованих засобах масової інформації, визначених цими органами та посадовими особами, не пізніш як у десятиденний строк після їх прийняття та підписання.

Таким чином, рішення Мохнатської сільської ради Турківського району Львівської області №116 від 28.11.2018 року Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населеного пункту с.Мохнате , як регуляторний акт, підлягало обов`язковому оприлюдненню в друкованих засобах масової інформації.

Проте, з відповіді Мохнатської сільської ради Турківського району Львівської області від 22.02.2019 №33, суд встановив, що сільською радою рішення №116 від 28.11.2018 року Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населеного пункту с.Мохнате в засобах масової інформації не було оприлюдненим, а оприлюднюється на дошці оголошень Мохнатської сільської ради.

Відповідно до п.7 Постанови Пленуму Верховного Суду України від 01.11.1996 року №9 Про застосування Конституції України при здійсненні правосуддя , закони та інші нормативно-правові акти, що визначають права і обов`язки громадян, однак не доведені до відома населення у встановленому законом порядку, згідно з ч.2 ст.57 Конституції України, є нечинними та не можуть застосовуватись.

Суд погоджується з доводами прокурора, що відповідач допустив протиправну бездіяльність щодо невиконання вимог чинного законодавства України щодо офіційного оприлюднення регуляторного акту, а саме - рішення Мохнатської сільської ради Турківського району Львівської області №116 від 28.11.2018 року Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населеного пункту с.Мохнате .

Згідно з вимогами ст.78 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, доказів, зібраних у справі та зважаючи на заяву про визнання позову, суд дійшов висновку, що позов підлягає до задоволення.

Згідно із ст.139 КАС України, судові витрати стягненню зі сторін не підлягають.

Керуючись ст.ст. 19, 22, 25, 72-77, 90, 139, 241-246, 250, 255, 257- 262 КАС України, суд -

у х в а л и в :

1. Позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправною бездіяльність Мохнатської сільської ради Турківського району Львівської області щодо невиконання вимог ч. 5 ст. 12 Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності про офіційне оприлюднення регуляторного акту-рішення Мохнатської сільської ради Турківського району Львівської області №116 від 28.11.2018 року Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів с. Мохнате ;

3. Зобов`язати Мохнатську сільську ради Турківського району Львівської області (82561 с.Мохнате, вул. І.Франка 1, Турківський район, львівська область, ЄДРПОУ 04373376) офіційно оприлюднити рішення Мохнатської сільської ради Турківського району Львівської області №116 від 28.11.2018 року Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів с. Мохнате у встановленому ч. 5 ст. 12 Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності порядку.

4. Судові витрати з сторін не стягуються.

Рішення може бути оскаржене, згідно зі ст. 295 КАС України, протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили, згідно зі ст. 255 КАС України, після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складений 13.05.2019р.

Суддя Коморний О.І.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.05.2019
Оприлюднено15.05.2019
Номер документу81687379
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.001484

Рішення від 08.05.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Коморний Олександр Ігорович

Ухвала від 02.04.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Коморний Олександр Ігорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні