Ухвала
від 07.05.2019 по справі 915/1624/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

======================================================================

УХВАЛА

07 травня 2019 року Справа № 915/1624/16

м.Миколаїв

Кредитори:

1. Державна податкова інспекція у Центральному районі м. Миколаєва Головного управління ДФС у Миколаївській області, (м. Миколаїв, вул. Потьомкінська, 24/2).

2. Миколаївське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України, вул. Потьомкінська, 41, м.Миколаїв, 54030.

Банкрут: Товариство з обмеженою відповідальністю Житлово-експлуатаційний комплекс "Соляні", вул. Мала Морська, 108, м.Миколаїв, 54002, ЄДРПОУ 34772620.

Ліквідатор (заявник) : Сашин Олександр Андрійович, а/с 194, м. Миколаїв, 54001.

Відповідачі:

1. Товариство з обмеженою відповідальністю "Миколаївський житлово-експлуатаційний комплекс", вул. Артилерійська, 18, офіс 2.11, м. Миколаїв, 54030, ЄДРПОУ 35786414.

2. ОСОБА_1 , АДРЕСА_13, ід.код НОМЕР_2.

3. ОСОБА_12 , АДРЕСА_14 , ід. код НОМЕР_3.

4. ОСОБА_3 , АДРЕСА_2 , ід. код НОМЕР_4.

5. ОСОБА_4 , АДРЕСА_3 , ід.код НОМЕР_5.

6. ОСОБА_5 , АДРЕСА_4 , ід.код НОМЕР_6.

7. Овсянко Ганна Валеріївна , АДРЕСА_5 , ід.код НОМЕР_7.

8. ОСОБА_7 , АДРЕСА_6 , ід.код НОМЕР_8.

9. ОСОБА_8 , АДРЕСА_7 , м. Миколаїв, 54025, ід. код НОМЕР_1 .

Суддя Ткаченко О.В.

За участю секретаря Сулейманової С.М.

За участю учасників справи:

Від кредитора 1: Майстренко П.С.

Від кредитор 2: представник не з`явився.

Від банкрута: представник не з`явився.

Ліквідатор Сашин О.А.

Відповідач 4: ОСОБА_3.

Відповідач 5: ОСОБА_4 .

Відповідач 6: ОСОБА_5 .

Від інших відповідачів: представники не з`явились.

СУТЬ СПРАВИ: про банкрутство ТОВ ЖЕК "Соляні" та розгляд заяви ліквідатора про притягнення до субсидіарної відповідальності.

встановив:

Ухвалою Господарського суду Миколаївської області від 23.02.2017 було порушено провадження у справі про банкрутство ТОВ ЖЕК "Соляні", введено мораторій на задоволення вимог кредиторів боржника, введено процедуру розпорядження майном боржника ТОВ ЖЕК "Соляні", розпорядником майна призначено арбітражного керуючого Сашина Олександра Андрійовича, зобов`язано розпорядника майна в строк до 10.04.2014 подати до господарського суду відомості про результати розгляду вимог кредиторів, реєстр вимог кредиторів.

На виконання вимог ухвали суду 13.03.2017 за № 41067 на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет було здійснено офіційне оприлюднення оголошення про порушення провадження у справі про банкрутство ТОВ ЖЕК "Соляні"

Постановою Господарського суду Миколаївської області від 09.06.2017 у справі № 915/1624/16 визнано банкрутом Товариство з обмеженою відповідальністю Житлово-експлуатаційний комплекс "Соляні" (код ЄДРПОУ 34772620), відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено арбітражного керуючого Сашина Олександра Андрійовича (свідоцтво № 522 від 21.03.2013), зобов`язано ліквідатора до закінчення строку ліквідаційної процедури надати суду звіт та ліквідаційний баланс.

Ухвалою суду від 28.12.2018 було повернуто без розгляду заяву ліквідатора про покладення субсидіарної відповідальності.

Постановою Південно-західного апеляційного господарського суду від 18.02.2019 вказану ухвалу було скасовано, заяву ліквідатора направлено до Господарського суду Миколаївської області для подальшого розгляду.

Ухвалою суду від 15.03.2019 заяву ліквідатора про покладення субсидіарної відповідальності на засновників, керівника та заінтересованих осіб прийнято до розгляду, а також повідомлено учасникам справи про банкрутство ТОВ ЖЕК "Соляні", що розгляд справи, в тому числі заяви ліквідатора про покладення субсидіарної відповідальності на засновників, керівника та заінтересованих осіб відбудеться 04 квітня 2019 року о 10:00.

В обґрунтування поданої заяви ліквідатор посилається на здійснений фізичною особою-підприємцем Лиходькіною О.І. звіт про фактичні результати аналізу фінансово-господарської діяльності ТОВ ЖЕК "Соляні" за період з 01.01.2012 по 31.12.2014. Як вказано фізичною особою-підприємцем Лиходькіною О.І. аналіз проведено відповідно до Методичних рекомендацій щодо виявлення ознак неплатоспроможності підприємства та ознак дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства , затверджених наказом Міністерства економіки України від 19.01.2006 № 14.

На підставі основних показників, що відображають фінансово-господарський стан підприємства, відповідно до Методичних рекомендацій, у вказаному аналіз зроблені висновки щодо ознак доведення до банкрутства.

02.04.2019 до господарського суду від відповідача - ОСОБА_4. надійшов відзив, за змістом якого відповідач вважає недостовірними висновки, наведені у звіті про фактичні результати аналізу фінансово-господарської діяльності ТОВ ЖЕК Соляні станом на 31.12.2014 та просить відмовити у задоволенні позову. Також відповідач вказує, що вийшла зі складу учасників 03.07.2013 та не приймала рішення щодо створення ТОВ Тетрайт та внесення до його статутного капіталу нежитлового об`єкту.

Ухвалою суду від 04.04.2019 відкладено розгляд заяви ліквідатора про покладення субсидіарної відповідальності на засновників, керівника та заінтересованих осіб у судовому засіданні 07 травня 2019 року о 10:30.

25.04.2019 до господарського суду від відповідача - ОСОБА_3. надійшов відзив, згідно якого він повністю не погоджується із заявленими ліквідатором вимогами, вказує, що:

- по-перше, в заяві не вказані та відсутні докази його умисних та цілеспрямованих дій чи неправомірних дій з доведення ТОВ ЖЕК Соляні до банкрутства в період його перебування на посаді керівника;

- по-друге, постанова Миколаївського окружного адміністративного суду від 28.07.2015 у справі № 818/2258/15 не підтверджує факту доведення до банкрутства ТОВ ЖЕК Соляні , а проведений аналіз господарсько-фінансової діяльності ТОВ ЖЕК Соляні та висновки ліквідатора зроблені непрофесійно, без виявлення об`єктивних факторів, які спричинили неплатоспроможність підприємства та не розкривають питань специфіки діяльності ТОВ ЖЕК Соляні , джерел формування його оборотних та необоротних активів, причин їх зміни;

- по-третє, на думку відповідача, хибні висновки щодо доведення до банкрутства ТОВ ЖЕК Соляні були зроблені тільки на підставі наявних у ліквідатора показників з балансів підприємства за 2011, 2012, 2013 роки, і які трактуються ним як наявність дій відповідачів без надання і доведення конкретних фактів відносно кожного відповідача;

- по четверте, порушено п.3.2 Методичних рекомендацій щодо виявлення ознак неплатоспроможності підприємства та ознак дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства , затверджених наказом Міністерства економіки України від 19.01.2006 № 14, а саме визначення ознак дій з доведення до банкрутства здійснюється за період, що починається (а не закінчується) за три роки до дати порушення справи про банкрутство, у разі наявності ознак неправомірних дій відповідальних осіб боржника, що призвели до його стійкої неплатоспроможності. З огляду на наведене відповідач вказує, що визначення ознак дій з доведення до банкрутства повинно аналізуватись за період 2014-2016 роки, при наявності конкретних неправомірних дій конкретних осіб, а також спільно з глибоким аналізом та врахуванням галузевих особливостей діяльності підприємства.;

- по-п`яте, відповідач вважає непроаналізованим та невивченим факт зменшення (ліквідації) необоротних активів, оскільки згідно п.п. 2.2.1. п.п.2.2. Методичних рекомендацій щодо виявлення ознак неплатоспроможності підприємства та ознак дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства у разі встановлення погіршення за певний період часу показників рівня забезпечення зобов`язань кредиторів активами боржника з`ясовуються причини такого погіршення шляхом перевірки господарських договорів підприємства. Тоді як із заяви ліквідатора вбачається, що договори ТОВ ЖЕК Соляні з огляду на галузеву особливість арбітражним керуючим не аналізувались. При цьому відповідач звертає увагу, що єдиним видом діяльності ТОВ ЖЕК Соляні з моменту створення було надання послуг з утримання житлових будинків, споруд та прибудинкових територій за Договором між Управлінням з використання та розвитку комунальної власності Миколаївської міської ради, Департаментом житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради та ТОВ ЖЕК Соляні від 03.09.2007. Згідно вказаного договору товариству з обмеженою відповідальністю ЖЕК Соляні на період дії договору на баланс було передано комунальне майно (будинки, споруди) в управління для здійснення функцій з утримання, обслуговування та нарахування зносу, частка якого становила 99% у загальній сумі необоротних активів.

Після закінчення строку дії вказаного договору 30.09.2014 та у зв`язку з непродовженням його на новий термін ТОВ ЖЕК Соляні повернуло комунальне майно у власність Миколаївської міської ради за актом приймання-передавання, чим і пояснюється відсутність на балансі ТОВ ЖЕК Соляні необоротних активів станом на 31.12.2014. Наведені обставини, на думку відповідача, не можна оцінювати як навмисну ліквідацію (виведення) необоротних активів і навмисне банкрутство підприємства;

- по-шосте, відповідач вказує, що не мав ніякого відношення до створення у 2013 році ТОВ Тетрайт та внесення до його статутного капіталу придбаного у 2010 році нежитлового об`єкту, розташованого за адресою: м. Миколаїв, пр. Героїв Сталінграду, 1Н, та зазначає наступне:

А. Щодо внесеного майна не існувало жодної заборони, які встановлюються у відповідності з ч.3 ст.86 ГК та ч.3 ст.212 ГК, а вартість внесеного майна в статутний капітал іншого підприємства не потребувала незалежної експертної оцінки (його складають у випадках, коли проведення такого роду оцінки є обов`язковим згідно із вимогами чинного законодавства (ст.7 Закону України Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні від 12.07.2001р. №2658-111).

Б. Згідно Методичних рекомендацій... навмисне погіршення фінансово-господарського стану підприємства можна, зокрема, визначити продажем або відчуженням задіяних у виробничій діяльності основних фондів. Цей нежитловий об`єкті був придбаний не за рахунок коштів, одержаних від господарської діяльності ТОВ ЖЕК Соляні та не був задіяний до єдиного виду господарської діяльності - обслуговування житлового фонду згідно договору з Миколаївською міською радою.

В. Нежитловий об`єкт передавався в липні 2013 року, коли фінансовий стан ТОВ ЖЕК Соляні не мав ознак неплатоспроможності, а претензій кредиторів по справі не було.

Г. Для придбання вищевказаного нежитлового об`єкта підприємство ТОВ ЖЕК Соляні у 2010 року завернулось до ФОП Овсянко Ганни Валеріївни (ін. №298313822) для надання тимчасової фінансової допомоги у розмірі 611 000 грн., та отримало її на свій розрахунковій рахунок шляхом банківського переводу. Згідно чинного законодавства України термін повернення тимчасової фінансової допомоги був порушений.

Таким чином усі ці складові були враховані при прийняті відповідних рішень що до створення ТОВ Тетрайт , та виходу ТОВ ЖЕК СОЛЯНІ з нього у подальшому.

- По-сьоме, відповідач посилається на залежність господарської діяльності та фінансового стану ТОВ ЖЕК Соляні від рішень Миколаївської міської ради по встановленню тарифів на послуги з утримання будинків, а також на великий ріст дебіторської заборгованості, обумовлений інфляційними процесами та погіршення платоспроможності населення.

25.04.2019 до господарського суду від відповідача - Подройко О.П. надійшов відзив, згідно якого відповідач вважає необґрунтованими та безпідставними заявлені щодо неї вимоги ліквідатора та вказує, що під час її перебування у складі засновників у ТОВ ЖЕК Соляні не було жодних позовних вимог, відкритих справ про стягнення кредиторами заборгованості або проваджень по ним. На момент виходу відповідача зі складу засновників ТОВ ЖЕК Соляні не було визнано банкрутом. Крім того відповідач зауважує, що ліквідатор у своїй заяві з посиланням на аналіз господарсько-фінансової діяльності ТОВ ЖЕК Соляні за період з 01.01.2012 по 31.12.2014 вказує, що показник забезпечення зобов`язань боржника перед кредиторами всіма його активами станом на 31.12.2014 свідчить про достатність для повного розрахунку по своїх зобов`язаннях.

У судовому засіданні 07.05.2019 ліквідатор підтримав викладені у позовній заяві вимоги у повному обсязі.

Відповідачі у судовому засіданні заперечували проти вимог ліквідатора з підстав, зазначених у відзиві.

З огляду на наведене суд доходить до висновку, що на даний час існує необхідність дослідження питання наявності або відсутності в діях ТОВ "Миколаївський житлово-експлуатаційний комплекс" (вул. Артилерійська, 18, офіс 2.11, м. Миколаїв, 54030, ЄДРПОУ 35786414), ОСОБА_1 (АДРЕСА_15, ід.код НОМЕР_2 ), ОСОБА_10 ( АДРЕСА_12 , АДРЕСА_8 , ід. код НОМЕР_3 ), ОСОБА_3 ( АДРЕСА_7 , АДРЕСА_8 , ід. код НОМЕР_4 ), ОСОБА_4 ( АДРЕСА_3 , ід.код НОМЕР_5 ), ОСОБА_5 ( АДРЕСА_4 , ід.код НОМЕР_6 ), Овсянко Ганни Валеріївни ( АДРЕСА_5 , ід.код НОМЕР_7 ), ОСОБА_7 ( АДРЕСА_6 , ід.код НОМЕР_8 ), ОСОБА_8 ( АДРЕСА_7 , АДРЕСА_8 , ід. код НОМЕР_1) умисних дій доведення до банкрутства.

Відповідно до ч. 1 ст. 3 Закону про банкрутство, державний орган з питань банкрутства, зокрема, установлює порядок проведення аналізу фінансово-господарського стану суб`єктів господарювання щодо наявності ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства і організовує проведення такого аналізу при порушенні проваджень у справах про банкрутство державних підприємств і підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує п`ятдесят відсотків; готує на запити суду, прокуратури або іншого уповноваженого органу висновки про наявність ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства.

Пунктом 1 Порядку проведення аналізу фінансово-господарського стану суб`єктів господарювання державних підприємств і підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує п`ятдесят відсотків, та підготовки на запити суду, прокуратури або іншого уповноваженого органу висновків про наявність ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства, затвердженого наказом Міністерства юстиції України 26.02.2013 за № 327/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 лютого 2013 р. за № 331/22863 (далі - Порядок) встановлено, що аналіз фінансово-господарського стану суб`єктів господарювання щодо наявності ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства (далі - Аналіз) проводиться згідно з Методичними рекомендаціями щодо виявлення ознак неплатоспроможності підприємства та ознак дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства, затвердженими наказом Міністерства економіки України від 19 січня 2006 року №14 (у редакції наказу Міністерства економіки України від 26 жовтня 2010 року №1361).

Відповідно до пункту 2 Порядку, проведення Аналізу або підготовку Висновків на запити господарського суду, у провадженні якого знаходиться справа про банкрутство, здійснюють структурний підрозділ Мін`юсту України, який забезпечує реалізацію повноважень державного органу з питань банкрутства (далі - структурний підрозділ Мін`юсту України), або територіальні органи Мін`юсту України.

Пунктами 4, 5 Порядку встановлено, що запит надсилається до структурного підрозділу Мін`юсту України або територіального органу Мін`юсту України за місцезнаходженням боржника.

Запит щодо підготовки Висновків повинен містити: найменування суб`єкта запиту, його місцезнаходження; дату надсилання запиту; підставу для підготовки Висновків.

З огляду на викладене вище, на підставі ч. 1 ст. 3 Закону про банкрутство, з метою з`ясування обставин щодо наявності або відсутності ознак дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства, суд вважає необхідним звернутись до територіального органу Мін`юсту України за місцезнаходженням банкрута з приводу підготування висновків про наявність ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства стосовно Фізичної особи - підприємця Летягіна Тімура Генрійовича (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_9 ) та надання його суду.

Враховуючи вищенаведене та керуючись ст.ст. 3, 5, 98 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст.ст. 12, 233, 234 ГПК України, господарський суд -

УХВАЛИВ:

1. Зобов`язати відділ з питань банкрутства Головного територіального управління юстиції у Миколаївській області підготувати висновок про наявність ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства стосовно Товариство з обмеженою відповідальністю Житлово-експлуатаційний комплекс "Соляні" (вул. Мала Морська, 108, м. Миколаїв, 54002, ЄДРПОУ 34772620) та надати вказаний висновок Господарському суду Миколаївської області.

2. Ухвалу надіслати кредиторам, банкруту, ліквідатору, Головному територіальному управлінню юстиції у Миколаївській області (54020, м. Миколаїв, вул. 8 Березня, 107).

Відповідно до ч. 1 ст. 235 ГПК України, ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом чи Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Ухвали, постановлені судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи, набирають законної сили з моменту їх підписання суддею (суддями).

Відповідно до ч. 1 ст. 256, ч. 1 ст. 257 ГПК України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів, а на ухвалу суду - протягом десяти днів з дня його (її) проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Відповідно до положень ч. 17.5 ст. 1 Перехідних Положень ГПК України, до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди.

На веб-сторінці Господарського суду Миколаївської області на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за посиланням: http://mk.arbitr.gov.ua/sud5016/ учасники справи можуть отримати інформацію по справі, що розглядається.

Повний текст ухвали складено і підписано 14 травня 2019 року.

Суддя О.В. Ткаченко

СудГосподарський суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення07.05.2019
Оприлюднено15.05.2019
Номер документу81693132
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —915/1624/16

Ухвала від 13.09.2024

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ржепецький В. О.

Ухвала від 04.09.2024

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ржепецький В. О.

Ухвала від 04.09.2024

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ржепецький В. О.

Ухвала від 04.09.2024

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ржепецький В. О.

Ухвала від 04.09.2024

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ржепецький В. О.

Ухвала від 04.09.2024

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ржепецький В. О.

Ухвала від 23.07.2024

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Аленін О.Ю.

Ухвала від 12.07.2024

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ржепецький В.О.

Ухвала від 09.07.2024

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ржепецький В.О.

Ухвала від 09.07.2024

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ржепецький В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні