ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
07 травня 2019 рокуСєвєродонецькСправа № 360/583/19
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Свергун І.О.,
за участі секретаря - Карча В.М.,
представника позивача - Шиганського В.В.,
представника відповідача - Анохіної Г.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю 100 ШИН в особі ліквідатора Шиганського Віталія Володимировича до Головного управління ДФС у Луганській області про скасування податкового повідомлення-рішення від 05.11.2018 № 00000251401,
ВСТАНОВИВ:
12.02.2019 до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю 100 ШИН в особі ліквідатора Шиганського Віталія Володимировича (далі - ТОВ 100 ШИН , позивач) до Головного управління ДФС у Луганській області (далі - ГУ ДФС у Луганській області, відповідач) про скасування податкового повідомлення-рішення від 05.11.2018 № 00000251401. Позов мотивовано таким.
Постановою господарського суду Луганської області від 08.08.2018 у справі № 913/351/18 визнано банкрутом та відкрито процедуру ліквідації ТОВ 100 ШИН , ліквідатором ТОВ 100 ШИН призначено Шиганського В.В .
У період з 03.09.2018 по 07.09.2018 ГУ ДФС у Луганській області проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ 100 ШИН з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2015 по 02.09.2018, правильності нарахування, обчислення та сплати податку на доходи фізичних осіб та військового збору за період з 01.07.2015 по 02.09.2018, а також по єдиному внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, про що складено акт перевірки від 14.09.2018 № 707/12-32-14-01/37873875.
На підставі вищезазначеного акта за результатами проведеної документальної позапланової перевірки ГУ ДФС у Луганській області за вих. № 6678/10/12-32-14-01-07 від 05.11.2018 спрямовано на адресу ТОВ 100 ШИН податкове повідомлення-рішення від 05.11.2018 № 00000251401 про сплату грошового зобов`язання в сумі 4092192,00 грн.
Перевіркою встановлено порушення ТОВ 100 ШИН п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу України, відповідно до яких ТОВ 100 ШИН начебто зменшено суму грошового зобов`язання з податку на прибуток у розмірі 4092192,00 грн.
Позивач вважає зроблені ГУ ДФС у Луганській області висновки про встановлені порушення за результатами проведеної перевірки хибними, необ`єктивними та безпідставними, такими, що не відповідають фактичним обставинам справи, а податкове повідомлення-рішення - незаконним та таким, що належить до скасування.
Позивач зазначає, що з урахуванням принципу наростаючого підсумку рядок 17 Податок на прибуток за звітний (податковий) період містить в собі дані всіх попередніх звітних (податкових) періодів звітного року.
При цьому рядок 18 Податок на прибуток за результатами попереднього звітного (податкового) періоду поточного року з урахуванням уточнень заповнюють, щоб урахувати дані минулого періоду поточного року. Його значення переноситься з рядка 17 податкової декларації з податку на прибуток за попередній звітний (податковий) період. В цей рядок включаються і уточнюючі показники.
Отже, для правильності сплати податку на прибуток з рядка 17 Податок на прибуток за звітний (податковий) період вираховують дані минулого періоду поточного року з урахуванням уточнень за допомогою рядка 18 Податок на прибуток за результатами попереднього звітного (податкового) періоду поточного року з урахуваннями уточнень , що і було відображено у рядку 19 Податок на прибуток, нарахований за результатами останнього (звітного) податкового періоду у Деклараціях з податку на прибуток підприємства при нарахуванні податку на прибуток за результатами останнього звітного (податкового) періоду, а саме рядок 17 Податок на прибуток за звітний (податковий) період мінус рядок 18 Податок на прибуток за результатами попереднього звітного (податкового) періоду поточного року з урахуваннями уточнень звітної декларації, тобто заниження (зменшення) податкового зобов`язання немає, так як у рядку 19 Податок на прибуток, нарахований за результатами останнього (звітного) податкового періоду було відображено правдиву суму податку на прибуток, що була сплачена у повному обсязі у встановлені строки.
Таким чином, зазначає позивач, при детальному аналізі розрахунку санкцій встановлено, що сума заниження у розмірі 4092192 (чотири мільйони дев`яносто дві тисячі сто дев`яносто дві грн), яка вказана в даному розрахунку, складається з:
1) рядок 17 Податок на прибуток за звітний (податковий) період Декларації з податку на прибуток підприємства за 2015 р. - 2983428 грн;
2) рядок 17 Податок на прибуток за звітний (податковий) період Декларації з податку на прибуток підприємства за І квартал 2016 р. - 582026 грн;
3) рядок 18 По даток на прибуток за результатами попереднього звітного (податкового) періоду поточного року з урахуванням уточнень Декларації з податку на прибуток підприємства за І півріччя 2016 р. - 886441 грн;
4) рядок 18 Податок на прибуток за результатами попереднього звітного (податкового) періоду поточного року з урахуванням уточнень Декларації з податку на прибуток підприємства за III квартал 2016 р. - 1077978 грн;
5) рядок 18 Податок на прибуток за результатами попереднього звітного (податкового) періоду поточного року з урахуванням уточнень Декларації з податку на прибуток підприємства за 2016 р. - 842205 грн;
6) рядок 17 Податок на прибуток за звітний (податковий) період Декларації з
податку на прибуток підприємства за І квартал 2017 р. - 99755 грн;
7) рядок 18 Податок на прибуток за результатами попереднього звітного (податкового) періоду поточного року з урахуванням уточнень Декларації з податку на прибуток підприємства за І півріччя 2017 р. - 214024 грн;
8) рядок 18 Податок на прибуток за результатами попереднього звітного (податкового) періоду поточного року з урахуванням уточнень Декларації з податку на прибуток підприємства за III квартал 2017 р. - 266545 грн;
9) рядок 18 Податок на прибуток за результатами попереднього звітного (податкового) періоду поточного року з урахуванням уточнень Декларації з податку на прибуток підприємства за 2017 р. - 266560 грн, які не слід вважати як такі, що занижені, та трактувати, як зменшення податкового зобов`язання з податку на прибуток.
Також зазначає, що ТОВ 100 ШИН знаходиться в процедурі ліквідації, при цьому, всі первинні документи, облікові та інші регістри, бухгалтерська та статистична звітність, інші документи по обчисленню та сплаті податків та зборів, зберігаються належним чином протягом установлених статтею 44 цього кодексу строків їх зберігання.
Відповідно до вимог листа від 22.08.2018 № 5539/10/12-32-14-01-08, отриманого ТОВ 100 ШИН 01.09.2018 року від ГУ ДФС у Луганській області, була відсутня можливість своєчасно (протягом двох днів) передати всі необхідні копії документів, у зв`язку з їх великим обсягом, та територіальну віддаленість, оскільки місцезнаходженням ліквідатора ТОВ 100 ШИН Шиганського В. В . є місто Київ, а документи для проведення перевірки потрібно було надати ГУ ДФС у Луганській області за адресою: Луганська область, місто Сєвєродонецьк, вул. Енергетиків,72.
Враховуючи зазначене позивач не погоджується з податковим повідомленням-рішенням від 05.11.2018 № 00000251401 та просить його скасувати.
Ухвалою суду від 18.02.2019 відкрито провадження у справі, визначено здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження.
06.03.2019 від відповідача до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач посилається на таке.
Фахівцями ГУ ДФС у Луганській області у зв`язку з порушенням справи про визнання боржника банкрутом відповідно до постанови господарського суду Луганської області від 08.08.2018 № 913/351/18 проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ 100 ШИН з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2015 по 02.09.2018, правильності нарахування, обчислення та сплати податку на доходи фізичних осіб та військового збору за період з 01.07.2015 по 02.09.2018, а також по єдиному внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування відповідно до затвердженого плану (переліку питань) документальної перевірки.
За результатами перевірки складено акт від 14.09.2018 № 707/12-32-14-01/3783875, в якому, зокрема, встановлено порушення ТОВ 100 ШИН підпункту 16.1.12 пункту 16.1 статті 16, пунктів 44.1, 44.2, 44.3, 44.5, 44.6 статті 44, пункту 85.2 статті 85, підпункту 134.1.1 пункту 134.1 статті 134 ПК України, в результаті чого завищено податок на прибуток у загальній сумі 4092192 грн, у т.ч. за 2015 рік у сумі 2983428 грн, за 2016 рік у сумі 842205 грн, за 2017 рік у сумі 266560 грн та завищено від`ємне значення об`єкта оподаткування податком на прибуток за 1 півріччя 2018 року на суму 104357 грн.
ТОВ 100 Шин було проінформовано про проведення перевірки та повідомлено про необхідність надання до перевірки документів. Проте, жодних документів, що належать або пов`язані з предметом перевірки, ТОВ 100 ШИН до перевірки не було надано.
Враховуючи викладене, перевіркою не можливо було встановити дотримання платником вимог податкового, валютного та іншого законодавства, правильність нарахування, обчислення та сплати податків.
Таким чином, в акті перевірки зроблено висновок про завищення ТОВ 100 ШИН доходу від будь-якого виду діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку за період з 01.01.2015 по 02.09.2018.
05.11.2018 контролюючий орган виніс податкове повідомлення-рішення № 00000251401, яке направлено на адресу ТОВ 100 ШИН та отримано 12.11.2018.
Податкове повідомлення-рішення оскаржувалося в адміністративному порядку до ДФС України, проте за результатами розгляду скарг податкове повідомлення-рішення від 05.11.2018 № 00000251401 залишено без змін, а скарги - без задоволення.
На підставі викладеного ГУ ДФС у Луганській області вважає, що воно діяло відповідно до вимог чинного законодавства, тому просить у задоволенні позову відмовити (том 2 арк. спр. 61-64).
Ухвалою суду від 26.03.2019 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.
У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги, надав пояснення, аналогічні викладеному в позові.
Представник відповідача в судовому засіданні заперечував проти позову з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву.
Вислухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 72-77, 90 КАС України, суд встановив таке.
Товариство з обмеженою відповідальністю 100 ШИН зареєстровано як юридична особа 12.10.2011, № запису 1 556 102 0000 042628, перебуває на обліку в державній податковій інспекції у м. Лисичанську Головного управління ДФС у Луганській області, 14.08.2018 за № 13811410015002172 внесено судове рішення про визнання юридичної особи банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, голова комісії з припинення або ліквідатор - Шиганський Віталій Володимирович, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 13.02.2019 за № 1004999630 (том 2 арк. спр. 53-56).
За період 2015-2018 років ТОВ 100 ШИН подавало до контролюючого органу податкову звітність з податку на прибуток підприємства, а саме: від 26.02.2016 - податкову декларацію з податку на прибуток підприємства за 2015 рік, де в рядку 19 Податок на прибуток, нарахований за результатами останнього (звітного) податкового періоду (рядок 17 - рядок 18) (+-) платник зазначив 2983428 грн (том 1 арк. спр. 192-193); від 29.04.2016 - податкову декларацію з податку на прибуток підприємства за І квартал 2016 року, де в рядку 19 Податок на прибуток, нарахований за результатами останнього (звітного) податкового періоду (рядок 17 - рядок 18) (+-) зазначив 582026 грн (том 1 арк. спр. 187-188); від 08.08.2016 - податкову декларацію з податку на прибуток підприємства за півріччя 2016 року, де в рядку 18 Податок на прибуток за результатами попереднього звітного (податкового) періоду поточного року з урахуванням уточнень зазначив 582026 грн, в рядку 19 Податок на прибуток, нарахований за результатами останнього (звітного) податкового періоду (рядок 17 - рядок 18) (+-) зазначив 304415 грн (том 1 арк. спр. 182-183); від 19.10.2016 - податкову декларацію з податку на прибуток підприємства за три квартали 2016 року, де в рядку 18 Податок на прибуток за результатами попереднього звітного (податкового) періоду поточного року з урахуванням уточнень зазначив 886441 грн, в рядку 19 Податок на прибуток, нарахований за результатами останнього (звітного) податкового періоду (рядок 17 - рядок 18) (+-) зазначив 191537 грн (том 1 арк. спр. 176-177); від 14.02.2017 - податкову декларацію з податку на прибуток підприємства за 2016 рік, де в рядку 18 Податок на прибуток за результатами попереднього звітного (податкового) періоду поточного року з урахуванням уточнень зазначив 1077978 грн, в рядку 19 Податок на прибуток, нарахований за результатами останнього (звітного) податкового періоду (рядок 17 - рядок 18) (+-) зазначив -235773 грн (том 1 арк. спр. 170-171); від 25.04.2017 - податкову декларацію з податку на прибуток підприємства за І квартал 2017 року, де в рядку 19 Податок на прибуток, нарахований за результатами останнього (звітного) податкового періоду (рядок 17 - рядок 18) (+-) зазначив 99755 грн (том 1 арк. спр. 164-165); від 02.08.2017 - податкову декларацію з податку на прибуток підприємства за півріччя 2017 року, де в рядку 18 Податок на прибуток за результатами попереднього звітного (податкового) періоду поточного року з урахуванням уточнень зазначив 99755 грн, в рядку 19 Податок на прибуток, нарахований за результатами останнього (звітного) податкового періоду (рядок 17 - рядок 18) (+-) зазначив 114269 грн (том 1 арк. спр. 157-158); від 31.10.2017 - податкову декларацію з податку на прибуток підприємства за три квартали 2017 року, де в рядку 18 Податок на прибуток за результатами попереднього звітного (податкового) періоду поточного року з урахуванням уточнень зазначив 214024 грн, в рядку 19 Податок на прибуток, нарахований за результатами останнього (звітного) податкового періоду (рядок 17 - рядок 18) (+-) зазначив 52521 грн (том 1 арк. спр. 150-151); від 23.02.2018 - податкову декларацію з податку на прибуток підприємства за 2017 рік, де в рядку 18 Податок на прибуток за результатами попереднього звітного (податкового) періоду поточного року з урахуванням уточнень зазначив 266545 грн, в рядку 19 Податок на прибуток, нарахований за результатами останнього (звітного) податкового періоду (рядок 17 - рядок 18) (+-) зазначив 15 грн (том 1 арк. спр. 143-144).
Наказом ГУ ДФС у Луганській області від 22.08.2018 № 949 на підставі п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п.п. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78, ст. 79 ПК України, відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 06.03.2018 № 1812090200019 про припинення юридичної особи та у зв`язку із порушенням справи про визнання боржника банкрутом ТОВ 100 ШИН відповідно до постанови господарського суду Луганської області від 08.08.2018 № 913/351/18 призначено проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ 100 ШИН з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2015 по 02.09.2018, правильності нарахування, обчислення та сплати податку на доходи фізичних осіб та військового збору за період з 01.07.2015 по 02.09.2018, а також по єдиному внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (том 2 срк. спр. 68).
22.08.2018 на адресу ліквідатора товариства з обмеженою відповідальністю 100 ШИН Шиганського В.В. відповідачем направлено лист від 22.08.2018 № 5339/10/12-32-14-01-08 Про надання документів про проведення перевірки з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2015 по 02.09.2018, правильності нарахування, обчислення та сплати податку на доходи фізичних осіб та військового збору за період з 01.07.2015 по 02.09.2018, а також по єдиному внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, з додатками - копією наказу Головного управління ДФС у Луганській області від 22.08.2018 № 949 Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та оригіналом повідомлення про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки від 22.08.2018 № 370, які вручено дружині Шиганського В.В. 01.09.2018, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення № 9340101866783 (том 2 арк. спр. 65-71). Представник позивача Шиганський В.В. у судовому засіданні також не заперечував, що отримав вказаний лист 02.09.2018.
У повідомленні від 22.08.2018 № 370, як і у листі від 22.08.2018 № 5339/10/12-32-14-01-08 Про надання документів про проведення перевірки зазначено, що товариству з обмеженою відповідальністю 100 ШИН відповідно до пункту 85.2 статті 85 розділу ІІ Податкового кодексу України слід, починаючи із зазначеного терміну, забезпечити надання всіх необхідних документів, що підтверджують дані податкових декларацій (розрахунків), зокрема, фінансову, статистичну та іншу звітність, регістри податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, а також первинні та інші документи, які використовувались в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
В ході перевірки відповідачем направлено ліквідатору товариства з обмеженою відповідальністю 100 ШИН Шиганському В.В. лист від 03.09.2018 № 5536/10/12-32-14-01-08 Щодо надання документів для проведення перевірки , який отримано Шиганським В.В. 10.09.2018, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення № 9340101884188 (том 2 арк. спр. 87-90).
Представник позивача у судовому засіданні не заперечував факт отримання зазначених запитів та ту обставину, що витребувані документи не надавав та не звертався до Головного управління ДФС у Луганській області з заявами про перенесення термінів проведення перевірки.
У зв`язку з ненаданням документів для перевірки посадовими особами Головного управління ДФС у Луганській області складено акти відмови у наданні документів для перевірки товариства з обмеженою відповідальністю 100 ШИН (код за ЄДРПОУ 37873875) від 03.09.2018 № 1202/12-32-14-01/37873875, від 04.09.2018 № 1206/12-32-14-01/37873875, від 05.09.2018 № 1233/12-32-14-01/37873875, від 06.09.2018 № 1240/12-32-14-01/37873875, від 07.09.2018 № 1243/12-32-14-01/37873875 (том 2 арк. спр. 72-86).
За результатами перевірки ГУ ДФС у Луганській області складено акт від 14.09.2018 № 707/12-32-14-01/37873875, згідно з висновками якого перевіркою встановлено порушення ТОВ 100 ШИН , зокрема, підпункту 16.1.12 пункту 16.1 статті 16, пунктів 44.1, 44.2, 44.3, 44.5, 44.6 статті 44, пункту 85.2 статті 85, підпункту 134.1.1 пункту 134.1 статті 134 ПК України, в результаті чого завищено:
нарахована сума податку на прибуток у сумі 5334569 грн, у т.ч. 2015 рік в сумі 3986254 грн, за 1 квартал 2016 року в сумі 582026 грн, за 1 півріччя 2016 року в сумі в сумі 886441 грн, за 9 місяців 2016 року в сумі 1077978 грн, за 2016 рік у сумі 1081756 грн, за 1 квартал 2017 року в сумі 99755 грн, за 1 півріччя 2017 року в сумі 214024 грн, за 9 місяців 2017 року в сумі 266545 грн, за 2017 рік в сумі 266560 грн;
зменшення нарахованої суми податку у сумі 1242337 грн, у т.ч. 2015 рік в сумі 1002826 грн, за 2016 рік у сумі 239551 грн;
податок на прибуток у загальній сумі 4092192 грн, у т.ч. за 2015 рік у сумі 2983428 грн, за 2016 рік у сумі 842205 грн, за 2017 рік у сумі 266560 грн;
занижено об`єкт оподаткування за 1 півріччя 2018 року на суму 104357 грн (том 2 арк. спр. 94-140).
17.09.2019 відповідачем складено акт про неможливість вручення матеріалів перевірки № 1282/12-32-14-01/37873875 та листом від 17.09.2018 № 5778/10/12-32-14-01-08 Про направлення акта перевірки направлено ліквідатору банкрута товариства з обмеженою відповідальністю 100 ШИН акт від 14.09.2018 № 707/12-32-14-01/37873875, який отримано 22.10.2018 (том 2 арк. спр. 91-93).
На підставі акта перевірки від 14.09.2018 № 707/12-32-14-01/37873875 Головним управлінням ДФС у Луганській області прийнято податкове повідомлення-рішення форми Р від 05.11.2018 № 00000251401, яким товариству з обмеженою відповідальністю 100 ШИН зменшено суму грошового зобов`язання за платежем Податок на прибуток приватних підприємств на 4092192 грн (том 15 арк. спр. 98-99).
Оскаржене податкове повідомлення-рішення від 05.11.2018 № 00000251401 направлено позивачу листом від 05.11.2018 № 6678/10/12-32-14-01-07 та отримано Шиганським В.В . 12.11.2018, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення № 9340101983275 (том 2 арк. спр. 141, 142).
В порядку адміністративного оскарження товариством з обмеженою відповідальністю 100 ШИН до Державної фіскальної служби України направлено скаргу від 19.11.2018 за вих. № 01-96 про скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Луганській області від 05.11.2018 № 00000251401 (том 1 арк. спр. 121-123).
Рішенням Державної фіскальної служби України від 15.01.2019 № 1908/6/99-99-11-04-02-25 про результати розгляду скарг податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Луганській області від 05.11.2018 № 00000251401 залишено без змін, а скарги - без задоволення (том 1 арк. спр. 124-126).
Судом з`ясовано, що після отримання акта від 14.09.2018 № 707/12-32-14-01/37873875 та до прийняття податкового повідомлення-рішення від 05.11.2018 № 00000251401 документи, що підтверджують показники, відображені платником податків у податковій звітності, до Головного управління ДФС у Луганській області позивач не надавав.
Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, надаючи оцінку обставинам (фактам), якими обґрунтовано вимоги і заперечення учасників справи, суд виходить з такого.
Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до підпункту 54.3.2 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України (тут і надалі посилання на норми податкового кодексу України наводяться в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов`язань, суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.
Абзацом третім пункту 58.1 статті 58 Податкового кодексу України визначено, що контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов`язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян) або якщо за результатами перевірки контролюючим органом встановлено факт завищення розміру задекларованого від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованої платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу.
Відповідно до абзаців першого, другого пункту 44.1 статті 44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
Платники податків зобов`язані забезпечити зберігання документів, визначених пунктом 44.1 цієї статті, а також документів, пов`язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом не менш як 1095 днів (2555 днів - для документів та інформації, необхідної для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до статті 39 цього Кодексу) з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а в разі її неподання - з передбаченого цим Кодексом граничного терміну подання такої звітності (пункт 44.3 статті 44 Податкового кодексу України).
Згідно з пунктом 44.4 статті 44 Податкового кодексу України якщо документи, визначені у пункті 44.1 цієї статті, пов`язані з предметом перевірки, проведенням процедури адміністративного оскарження прийнятого за її результатами податкового повідомлення-рішення або судового розгляду, такі документи повинні зберігатися до закінчення перевірки та передбаченого законом строку оскарження прийнятих за її результатами рішень та/або вирішення справи судом, але не менше строків, передбачених пунктом 44.3 цієї статті.
Відповідно до абзацу першого пункту 44.6 статті 44 Податкового кодексу України у разі якщо до закінчення перевірки або у терміни, визначені в абзаці другому пункту 44.7 цієї статті платник податків не надає посадовим особам контролюючого органу, які проводять перевірку, документи (незалежно від причин такого ненадання, крім випадків виїмки документів або іншого вилучення правоохоронними органами), що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, вважається, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складення такої звітності.
Якщо платник податків після закінчення перевірки та до прийняття рішення контролюючим органом за результатами такої перевірки надає документи, що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, не надані під час перевірки (у випадках, передбачених абзацами другим і четвертим пункту 44.7 цієї статті), такі документи повинні бути враховані контролюючим органом під час розгляду ним питання про прийняття рішення (абзац другий пункту 44.6 статті 44 Податкового кодексу України).
Абзацом першим пункту 44.7 статті 44 Податкового кодексу України визначено, що у разі якщо посадова особа контролюючого органу, яка здійснює перевірку, відмовляється з будь-яких причин від врахування документів, наданих платником податків під час проведення перевірки, платник податків має право до закінчення перевірки надіслати листом з повідомленням про вручення та з описом вкладеного або надати безпосередньо до контролюючого органу, який проводить перевірку, копії таких документів (засвідчені печаткою платника податків (за наявності печатки) та підписом платника податків - фізичної особи або посадової особи платника податків - юридичної особи).
Абзацом другим пункту 44.7 статті 44 Податкового кодексу України регламентовано, що протягом п`яти робочих днів з дня, наступного за днем отримання акта перевірки, платник податків має право подати контролюючому органу, що проводив перевірку, заперечення та/або додаткові документи, які підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності.
Зміст наведених правових норм свідчить, що обов`язок контролюючого органу здійснювати перевірку на підставі первинних документів кореспондується з обов`язком платника податків зберігати такі первинні документи та надавати їх при перевірці. Не надання таких документів нормами пункту 44.6 статті 44 Податкового кодексу України прирівнюється до їх відсутності.
Як зазначено вище, в ході судового розгляду справи встановлено, що відповідачем надсилалися запити про надання документів для проведення перевірки, які отримано ліквідатором товариства з обмеженою відповідальністю 100 ШИН Шиганським В.В. , останній у судовому засіданні не заперечував факт отримання зазначених запитів та ту обставину, що витребувані документи не надавав ні в ході перевірки, ні в період між закінченням перевірки та до прийняття контролюючим органом податкового повідомлення-рішення, не звертався до Головного управління ДФС у Луганській області з заявами про перенесення термінів проведення перевірки, що у відповідності до положень пункту 44.6 статті 44 Податкового кодексу України є підставою вважати, що такі документи були відсутні у такого платника на час складення звітності.
У зв`язку з цим, подані позивачем до суду первинні документи, які не були надані на вимогу контролюючого органу, відповідно до положень пункту 44.6 статті 44 Податкового кодексу України та статей 73, 74 КАС України є неналежними і недопустимими доказами.
Таким чином, висновок контролюючого органу про встановлення перевіркою порушення товариством з обмеженою відповідальністю 100 Шин підпункту 16.1.12 пункту 16.1 статті 16, пунктів 44.1, 44.2, 44.3, 44.5, 44.6 статті 44, пункту 85.2 статті 85, підпункту 134.1.1 пункту 134.1 статті 134 ПК України, в результаті чого завищено податок на прибуток у загальній сумі 4092192 грн, у т.ч. за 2015 рік у сумі 2983428 грн, за 2016 рік у сумі 842205 грн, за 2017 рік у сумі 266560 грн, суд вважає обґрунтованим.
Отже, податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Луганській області форми Р від 05.11.2018 № 00000251401, яким товариству з обмеженою відповідальністю 100 ШИН зменшено суму грошового зобов`язання за платежем Податок на прибуток приватних підприємств на 4092192 грн, є законним та таким, що у повній мірі відповідає критеріям, визначеним частиною другою статті 2 КАС України, дотримання яких перевіряє адміністративний суд у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень.
Сторонами суду не наведено інших специфічних, доречних та важливих аргументів, які суд зобов`язаний оцінити, виконуючи свої зобов`язання щодо пункту 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
За встановлених в цій справі обставин та з урахуванням правового регулювання спірних правовідносин суд дійшов висновку, що позовні вимоги необґрунтовані і у задоволенні позову слід відмовити повністю.
За правилами статті 139 КАС України понесені позивачем витрати у виді судового збору за подання даного позову покладаються на позивача та відшкодуванню не підлягають.
На підставі викладеного, керуючись статтями 72-77, 90, 132, 139, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову товариства з обмеженою відповідальністю 100 ШИН в особі ліквідатора Шиганського Віталія Володимировича до Головного управління ДФС у Луганській області про скасування податкового повідомлення-рішення від 05.11.2018 № 00000251401 відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.
Повний текст рішення складено 14 травня 2019 року.
Суддя І.О. Свергун
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.05.2019 |
Оприлюднено | 15.05.2019 |
Номер документу | 81694901 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Арабей Тетяна Георгіївна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Арабей Тетяна Георгіївна
Адмінправопорушення
Бородянський районний суд Київської області
Стасенко Г. В.
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
І.О. Свергун
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні