СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
10 травня 2019 р. Справа № 480/1363/19
Сумський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Кунець О.М.,
за участю секретаря судового засідання - Токар Ю.В.,
представника позивача - Мурашко Т.А,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №480/1363/19
за позовом Керівника Роменської місцевої прокуратури Сумської області, який діє в інтересах держави
до Берестівської сільської ради Сумської області
третя особа Берестівський дошкільний навчальний заклад "Малятко" Липоводолинського району
про зобов'язання вчинити дії,-
В С Т А Н О В И В:
Керівник Роменської місцевої прокуратури Сумської області (далі - позивач), який звернувся до суду в інтересах держави з позовною заявою до Берестівської сільської ради Сумської області (далі - відповідач), третя особа - Берестівський дошкільний навчальний заклад "Малятко" Липоводолинського району Сумської області, який просить суд зобов'язати відповідача розглянути на сесії сільської ради питання щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлями та спорудами дошкільного навчального закладу (дитячий садок) "Малятко" площею 0,33 га, що знаходиться за адресою: ал. Катерини Зеленко, 60, с. Берестівка, Липоводолинського району Сумської області.
В обгрунтування позовних вимог зазначив, що у комунальній власності Берестівської сільської ради є Берестівський дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) "Малятко". Застовником дошкільного закладу є Берестівська сільська рада. Відповідно до статуту Берестівського дошкільного навчального закладу (дитячий садок) "Малятко" Липоводолинського району Сумської області, затвердженого рішенням Берестівської сільської ради від 26.01.2008, головної метою дошкільного закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового і духовного розвитку.
Засновник дошкільного закладу - Берестівська сільська рада, здійснює фінансування дошкільного закладу, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування дітей.
Приміщення ДНЗ знаходиться за адресою: с.Берестівка Липоводолинського району сумської області, ал. Катерини Зеленко, 60 та перебуває на балансі Берестівської сільської ради.
За даними Берестівської сільської ради ДНЗ користується земельною ділянкою площею 0,33 га, на якій розташована будівля та двір дошкільного закладу, що перебуває у комунальній власності Берестівської сільської ради Липоводолинського району.
Однак, в порушення вимог земельного законодавства, положень Закону України "Про освіту" та Закону України "Про дошкільну освіту", правовстановлюючі документи на земельну ділянку, яку використовує вказаний навчальний заклад не оформлено, державну реєстрацію права постійного користування не проведено.
Ухвалою суду від 16.04.2019 відкрито провадження у даній справі, розгляд справи здійснюється за правилами спрощеного позовного провадження.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала у повному обсязі, просила позов задовольнити.
Представник відповідача та третьої особи у судове засідання не з'явилися, про дату, час та місце розгляду справи належним чином повідомлені (а.с.40-41). Відповідач не скористався правом на подання відзиву на позовну заяву.
Суд, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, враховуючи визнання представником відповідача позовних вимог, приходить висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що згідно зі Статутом Берестівського дошкільного навчального закладу (дитячий садок) Малятко Липоводолинського району Сумської області, затвердженого рішенням сесії Берестівської сільської ради від 26.01.2008, вказаний навчальний заклад віднесений до комунальної форми власності, а його засновником є Берестівська сільська рада (а.с.11-23).
Берестівський дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) Малятко розташований на земельній ділянці площею 0,33 га, на якій розташовані будівля і двір, і на яку документація із землеустрою в установленому законодавством порядку не оформлена, державну реєстрацію права постійного користування не проведено (а.с.10, 24).
Задовольняючи позовні вимоги, суд виходить з наступного.
Частиною 1 ст.38 Закону України "Про дошкільну освіту" визначено, що матеріально-технічна база закладу дошкільної освіти включає будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, інвентар, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інше. Майно закладу дошкільної освіти належить йому на правах, визначених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.
Згідно з ч.6 ст.25 Закону України "Про освіту" засновник закладу освіти зобов'язаний: забезпечити утримання та розвиток матеріально-технічної бази заснованого ним закладу освіти на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов; у разі реорганізації чи ліквідації закладу освіти забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти; забезпечити відповідно до законодавства створення в закладі освіти безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами.
Відповідно до ч.3 ст.66 Закону України "Про освіту" сільські, селищні ради: відповідають за реалізацію державної політики у сфері освіти та забезпечення якості освіти на відповідній території, забезпечення доступності дошкільної та початкової освіти; мають право засновувати заклади освіти, реорганізовувати і ліквідовувати їх, забезпечують їх діяльність та розвиток; оприлюднюють офіційну звітність про всі отримані та використані кошти, а також перелік і вартість товарів, робіт, послуг, спрямованих на потреби кожного із заснованих ними закладів освіти, та інші видатки у сфері освіти; здійснюють інші повноваження у сфері освіти, передбачені законом.
Згідно з ч.1 ст.80 Закону України "Про освіту" до майна закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належать:
нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло тощо;
майнові права, включаючи майнові права інтелектуальної власності на об'єкти права інтелектуальної власності, зокрема інформаційні системи, об'єкти авторського права та/або суміжних прав;
інші активи, передбачені законодавством.
Майно закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належить їм на правах, визначених законодавством.
Частина 2 ст.80 Закону України "Про освіту" передбачає, що порядок, умови та форми набуття закладами освіти прав на землю визначаються Земельним кодексом України.
Так, відповідно до ст.12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад належить розпорядженнями землями територіальних громад.
Згідно з п.34 ч.1 ст.26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад відноситься вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.
Право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (статті 125, 126 Земельного кодексу України).
Порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування визначається статтею 123 Земельного кодексу України.
Право користування земельною ділянкою оформляється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".
Так, відповідно до статей 3,4 Закону право постійного користування земельною ділянкою підлягає обов'язковій державній реєстрації. Інформація про права на нерухоме майно та їх обтяження підлягає внесенню до Державного реєстру прав.
Права на нерухоме майно та їх обтяження, які підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.
Враховуючи вищевказані положення, Берестівська сільська рада, як засновник ДНЗ (дитячий садок) "Малятко", зобов'язана врегулювати земельні відносини стосовно земельної ділянки, що знаходиться у користуванні ДНЗ (дитячий садок) "Малятко".
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог щодо зобов'язання Берестівської сільської ради Сумської області розглянути на сесії сільської ради питання щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлями та спорудами дошкільного навчального закладу (дитячий садок) "Малятко" площею 0,33 га, що знаходиться за адресою: ал.Катерини Зеленко, 60, с. Берестівка, Липоводолинського району Сумської області.
Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241- 246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Керівника Роменської місцевої прокуратури Сумської області, який діє в інтересах держави до Берестівської сільської ради Сумської області, третя особа - Берестівський дошкільний навчальний заклад "Малятко" Липоводолинського району Сумської області про зобов'язання вчинити дії - задовольнити у повному обсязі.
Зобов'язати Берестівську сільську раду Сумської області (вул. Молодіжна, 1, с. Берестівка, Липоводолинський район, Сумська область, 42513, код ЄДРПОУ 04388356) розглянути на сесії сільської ради питання щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлями та спорудами дошкільного навчального закладу (дитячий садок) "Малятко" (ал. Катерини Зеленко, 60, с. Берестівка, Липоводолинський район, Сумська область, 42513, код ЄДРПОУ 34932230) площею 0,33 га, що знаходиться за адресою: ал. Катерини Зеленко, 60, с. Берестівка, Липоводолинського району Сумської області.
Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення. Апеляційні скарги до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подаються через Сумський окружний адміністративний суд.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення складено14.05.2019 року.
Суддя О.М. Кунець
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.05.2019 |
Оприлюднено | 15.05.2019 |
Номер документу | 81694994 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
О.М. Кунець
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні