Ухвала
від 13.05.2019 по справі 528/1177/18
ГРЕБІНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Гребінківський районний суд Полтавської області


528/1177/18

УХВАЛА

іменем України

м. Гребінка

13 травня 2019 слідчий суддя Гребінківського районного суду Полтавської області ОСОБА_1 , секретар судового засідання ОСОБА_2 ,

розглянувши клопотання старшого слідчого СВ Гребінківського ВП ГУНП в Полтавській області капітана поліції ОСОБА_3 про проведення судової авто-технічної експертизи по кримінальному провадженню №12018170150000342 від 14 грудня 2018 року,-

В С Т А Н О В И В:

Слідчий СВ Гребінківського ВП ГУНП в Полтавській області ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням про проведення судової авто-технічної експертизи.

Клопотання мотивує тим, що 14.12.2018 року близько 14 години 10 хвилин на 133 км. автодороги Київ Харків Довжанський, поблизу с. Олексіївка, Гребінківського району, Полтавської області, ОСОБА_4 , керуючи автомобілем ЗАЗ реєстраційний номер НОМЕР_1 , при здійсненні розвороту, не надав перевагу в русі автомобілю TOYOTA RAV 4, реєстраційний номер НОМЕР_2 , під керуванням водія ОСОБА_5 , який рухався по автодорозі в напрямку м. Київ, виїхав на смугу руху останнього, чим створив для ОСОБА_5 небезпеку для руху і допустив зіткнення з останнім.

Внаслідок даної дорожньо-транспортної пригоди водії ОСОБА_4 отримав тілесні ушкодження, а автомобілі отримали механічні пошкодження.

У зв`язку з вищезазначеними обставинами, відомості про вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 286 КК України, 24.12.2018 року внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12018170150000342.

Вихідні дані:

- ДТП скоєно: за межами населеного пункту, в світлий час доби, слідів гальмування не виявлено, передньою частиною автомобіля TOYOTA RAV 4, реєстраційний номер НОМЕР_2 з правою стороною автомобіля ЗАЗ 11022 реєстраційний номер НОМЕР_1 , в зоні дії дорожніх знаків 5.26 «місце для розвороту», 4.7 «об`їзд перешкоди з правого боку»;

- Технічний стан автомобіля TOYOTA RAV 4: справний;

- Технічний стан автомобіля ЗАЗ 11022: справний;

- Відомості про навантаження TOYOTA RAV 4: чотири пасажирів;

- Відомості про навантаження ЗАЗ 11022: без навантаження;

- Профіль ділянки дороги: горизонтальна, пряма в плані;

- Тип дорожнього покриття: асфальтобетон;

- Стан дорожнього покриття: вологе, чисте;

- Швидкість руху автомобіля TOYOTA RAV 4: 100-110 км/год.; (згідно показів водія ОСОБА_5 );

- Видимість автомобіля ЗАЗ 11022 при денному освітленні з автомобіля TOYOTA RAV 4 в момент виїзду на зустрічну смугу руху без обмежень: понад 300,0 м.;

- Напрямок руху автомобіля ЗАЗ 11022 відносно напрямку руху автомобіля TOYOTA RAV 4: зліва праворуч;

- Автомобіль НОМЕР_3 з моменту початку виконання маневру розвороту до місця зіткнення подолав відстань довжиною 10,66 м. за час 3,54 сек.; 3,42 сек. та 3,63 сек. (згідно протоколу додаткового огляду місця ДТП за участю водія ОСОБА_5 );

- В момент початку виконання маневру розвороту (виїзду на смугу руху в напрямку м. Київ) автомобілем ЗАЗ 11022, автомобіль TOYOTA RAV 4, знаходився на правій смузі руху з боковим інтервалом до правого краю проїзної частини 0,5 м. та на відстані 67,85 м. до місця зіткнення (згідно протоколу додаткового огляду місця ДТП за участю водія ОСОБА_5 );

- Пошкодження на автомобілі ЗАЗ 11022 знаходяться в правій стороні довжиною 1,16 м. від передньої частини автомобіля;

- Місце зіткнення знаходиться на островці безпеки на відстані 0,35 м. від правого краю правої смуги руху в напрямку м. Київ та на відстані 97,03 м. до кілометрового знаку «133 км.» в напрямку до м. Харків;

- Будь яких відомостей про перешкоду, а також технічного характеру для руху водієві автомобіля ЗАЗ 11022, не було;

- Момент виникнення небезпеки для водія автомобіля TOYOTA RAV 4 настає з моменту початку автомобілем ЗАЗ 11022 виїзду на проїзну частину, яка призначена для руху у напрямку м. Києва, тобто на смугу зустрічного руху.

Для з`ясування обставин, котрі мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання в галузі авто-техніки.

Відповідно до ч. 1 ст. 242 та ст. 243 КПК України необхідно залучити експерта (експертів) для проведення судової авто-технічної експертизи.

Так, у відповідності до ч. 1 ст. 242 КПК України експертиза проводиться експертною установою, експертом або експертами, за дорученням слідчого судді чи суду, наданим за клопотанням сторони кримінального провадження або, якщо для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання.

У зв`язку з тим, що проведення судових авто-технічних експертиз здійснюється фахівцями державних установ НДЕКЦ МВС України, вищезазначену експертизу для виконання доцільно призначити в Полтавський НДЕКЦ МВС України з переліком запитань, які необхідно поставити перед експертом та які мають істотне значення для кримінального провадження, а саме:

1) Чи є в діях водія автомобіля ЗАЗ 11022, реєстраційний номер НОМЕР_1 , ОСОБА_4 в даній дорожній обстановці невідповідності ПДР України, які б з технічної точки зору знаходилися в причинному зв`язку з виникненням подій даної пригоди?

2) Чи мав технічну змогу водій автомобіля марки ЗАЗ 11022, реєстраційний номер НОМЕР_1 , ОСОБА_4 запобігти зіткнення з автомобілем TOYOTA RAV 4, реєстраційний номер НОМЕР_2 , під керуванням водія ОСОБА_5 .?

3) Чи є в діях водія автомобіля TOYOTA RAV 4, реєстраційний номер НОМЕР_2 , ОСОБА_5 в даній дорожній обстановці невідповідності з вимогами ПДР України, які б з технічної точки зору знаходилися в причинному зв`язку з виникненням подій даної пригоди?

4) Чи мав водій автомобіля TOYOTA RAV 4, реєстраційний номер НОМЕР_2 , ОСОБА_5 технічну можливість запобігти зіткненню з автомобілем ЗАЗ 11022, реєстраційний номер НОМЕР_1 , під керуванням водія ОСОБА_4 .?

У судове засідання слідчий та прокурор не з`явилися, що не перешкоджає розгляду клопотання.

Відповідно до ч. 1 ст. 244 КПК України у разі, якщо для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання, сторони кримінального провадження мають право звернутися з клопотанням про проведення експертизи до слідчого судді.

Дослідивши матеріали провадження, враховуючи те, що необхідно встановити обставини скоєння дорожньо-транспортної пригоди, а також для вирішення інших питань і з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання, виникла необхідність у проведенні судової авто-технічної експертизи.

Суд дійшов висновку, що клопотання підлягає задоволенню і вважає необхідним призначити у кримінальному провадженні судову авто-технічну експертизу, її проведення доручити експертам Полтавського НДЕКЦ МВС України, поставити на розгляд експерта питання, заявлені слідчим, попередити експерта про кримінальну відповідальність за дачу завідомо неправдивого висновку та за відмову без поважних причин від виконання покладених на них обов`язків та надати час для проведення експертизи тривалістю не більше одного місяця.

Керуючись ст.ст. 242, 243, 244, 245 КПК України, -

У Х В А Л И В:

Клопотання задовольнити.

Призначити у кримінальному провадженні №12018170150000342 судову авто-технічну експертизу, проведення якої доручити експертам Полтавського НДЕКЦ МВС України.

Поставити перед експертом наступний перелік питань, які необхідно дослідити в ході проведення судової авто-технічної експертизи:

1) Чи є в діях водія автомобіля ЗАЗ 11022, реєстраційний номер НОМЕР_1 , ОСОБА_4 в даній дорожній обстановці невідповідності ПДР України, які б з технічної точки зору знаходилися в причинному зв`язку з виникненням подій даної пригоди?

2) Чи мав технічну змогу водій автомобіля марки ЗАЗ 11022, реєстраційний номер НОМЕР_1 , ОСОБА_4 запобігти зіткнення з автомобілем TOYOTA RAV 4, реєстраційний номер НОМЕР_2 , під керуванням водія ОСОБА_5 .?

3) Чи є в діях водія автомобіля TOYOTA RAV 4, реєстраційний номер НОМЕР_2 , ОСОБА_5 в даній дорожній обстановці невідповідності з вимогами ПДР України, які б з технічної точки зору знаходилися в причинному зв`язку з виникненням подій даної пригоди?

4) Чи мав водій автомобіля TOYOTA RAV 4, реєстраційний номер НОМЕР_2 , ОСОБА_5 технічну можливість запобігти зіткненню з автомобілем ЗАЗ 11022, реєстраційний номер НОМЕР_1 , під керуванням водія ОСОБА_4 .?

Зобов`язати експерта Полтавського НДЕКЦ МВС України, надати слідчому СВ Гребінківського ВП ГУНП в Полтавській області капітану поліції ОСОБА_3 чи іншій особі за його дорученням висновок експерта за результатами судової авто-технічної експертизи.

Попередити експерта про кримінальну відповідальність за дачу завідомо неправдивого висновку та за відмову без поважних причин від виконання покладених на них обов`язків за ст.ст. 384, 385 КК України.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення і оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення13.05.2019
Оприлюднено16.02.2023
Номер документу81721221
СудочинствоКримінальне
КатегоріяЗлочини проти безпеки руху та експлуатації транспорту Порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керують транспортними засобами

Судовий реєстр по справі —528/1177/18

Ухвала від 18.07.2019

Кримінальне

Гребінківський районний суд Полтавської області

Татіщева Я. В.

Ухвала від 18.07.2019

Кримінальне

Гребінківський районний суд Полтавської області

Татіщева Я. В.

Ухвала від 15.07.2019

Кримінальне

Гребінківський районний суд Полтавської області

Татіщева Я. В.

Ухвала від 05.07.2019

Кримінальне

Гребінківський районний суд Полтавської області

Татіщева Я. В.

Ухвала від 13.05.2019

Кримінальне

Гребінківський районний суд Полтавської області

Татіщева Я. В.

Ухвала від 18.12.2018

Кримінальне

Гребінківський районний суд Полтавської області

Татіщева Я. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні