Рішення
від 08.05.2019 по справі 500/678/19
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 500/678/19

08 травня 2019 року

м.Тернопіль

Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі головуючої судді Подлісної І.М. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної фіскальної служби України у Тернопільській області до Благодійної організації "Благодійний фонд "Тепло сонця" про стягнення податкового боргу, -

ВСТАНОВИВ:

До Тернопільського окружного адміністративного суду звернулося Головне управління Державної фіскальної служби України у Тернопільській області з адміністративним позовом до Благодійної організації "Благодійний фонд "Тепло сонця" про стягнення податкового боргу.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що згідно довідки про наявність податкового боргу, за відповідачем числиться заборгованість перед бюджетами та державними цільовими фондами в сумі 1324504,30 грн. (основний платіж - 983933,86 грн., штрафні санкції - 234733,46 грн., пеня - 150836,98 грн.) в т.ч. по платежах: податок на додану вартість з ввезених на територію України товарів - 1057872,54 грн. (основний платіж - 750149,73 грн., штрафні санкції - 187537,43 грн., пеня - 120185,38 грн.); мито на товари, що ввозяться суб'єктами підприємницької діяльності - 266631,76 грн. (основний платіж - 188784,13 грн., штрафні санкції - 47196,03 грн., пеня - 30651,60 грн.).

Ухвалою суду від 27.03.2019 прийнято до розгляду та відкрито провадження по справі за правилами загального позовного провадження. Підготовче судове засідання призначено на 16.04.2019 о 09:30 год.

16 квітня 2019 року ухвалою суду було відкладено розгляд справи на 02.05.2019 о 09:30 год., у зв'язку із неявкою представника відповідача.

02 травня 2019 року Тернопільським окружним адміністративним судом винесено ухвалу про закриття підготовчого провадження і призначення справи до розгляду по суті на 08.05.2019 о 12:15 год.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, подавши до суду клопотання про розгляд справи без участі їх представника в порядку письмового провадження. Позовні вимоги підтримують в повному обсязі.

Представник відповідача повторно в судове засідання не з'явився, хоча належним чином був повідомлений про час, дату і місце розгляду справи. Причини неявки суд не повідомив.

Відповідно до п.1 ч.3 ст. 205 КАС України, якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.

Відповідно до ч.9 ст. 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Відповідно до частини 4 статті 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Відтак, суд продовжує розгляд даної справи в порядку письмового провадження.

З'ясувавши усі обставини справи та перевіривши їх доказами, суд приходить до переконання, що адміністративний позов слід задовольнити з наступних підстав.

Судом встановлено, що благодійна організація «Благодійний фонд «Тепло сонця» (код ЄДРПОУ 4090805, надалі БО «БФ «Тепло сонця»), зареєстроване органами державної реєстрації, як юридична особа та знаходиться на обліку в тернопільському управлінні, Тернопільська ОДПІ, Головне управління ДФС у Тернопільській області як платник податків.

Згідно довідки про наявність податкового боргу, за відповідачем числиться заборгованість перед бюджетами та державними цільовими фондами в сумі 1324504,30 грн. (основний платіж - 983933,86 грн., штрафні санкції - 234733,46 грн., пеня - 150836,98 грн.) в т.ч. по платежах:

податок на додану вартість з ввезених на територію України товарів - 1057872,54 грн. (основний платіж - 750149,73 грн., штрафні санкції - 187537,43 грн., пеня - 120185,38 грн.);

мито на товари, що ввозяться суб'єктами підприємницької діяльності - 266631,76 грн. (основний платіж - 188784,13 грн., штрафні санкції - 47196,03 грн., пеня - 30651,60 грн.).

Як видно з матеріалів справи, заборгованість по платежу мито на товари, що ввозяться суб'єктами підприємницької діяльності виникла у зв'язку з несплатою узгодженого грошового зобов'язання нарахованого згідно податкового повідомлення-рішення від 09.10.2018 року №0009141406 винесеного на підставі акта перевірки від 31.08.2018р. №2058/19-00-14- 06/40908405, яким зокрема встановлено порушення частин 1-7 статті 257, частини 1 статті 266, частини 5 статті 201, частини 4 статті 204 Митного кодексу України

Також, нараховано пеню на виявлені суми заниження податкових зобов'язань згідно ППР №0009141406 від 09.10.2018 року на суму 16096,29 грн. нарахована пеня в сумі 2612,89 грн., на суму 319,03 грн. нарахована пеня в сумі 51,79 грн., на суму 26902,70 грн. нарахована пеня в сумі 4656,75 грн., на суму 31411,12 грн. нарахована пеня в сумі 5228,02 грн., на суму 29231,13 грн. нарахована пеня в сумі 4787,34 грн., на суму 26900,87 грн. нарахована пеня в сумі 4405,70 грн., на суму 22264,63 грн. нарахована пеня в сумі 3419,12 грн., на суму 9124,52 грн. нарахована пеня в сумі 1470,22 грн., на суму 26533,84 грн. нарахована пеня в сумі 4019,77 грн. за період жовтень-листопад 2017-2018рр.

Заборгованість по платежу податок на додану вартість виникла у зв'язку з несплатою узгодженого грошового зобов'язання нарахованого згідно податкового повідомлення-рішення від 09.10.2018 року №0009151406 винесеного на підставі акта перевірки від 31.08.2018р. №2058/19-00-14-06/40908405.

Відтак, нараховано пеню на виявлені суми заниження податкових зобов'язань згідно ППР №0009151406 від 09.10.2018 року на суму 63959,97 грн. нарахована пеня в сумі 10382,54 грн., на суму 1267,69 грн. нарахована пеня в сумі 205,78 грн., на суму 106900,15 грн. нарахована пеня в сумі 18503,98 грн., на суму 124814,75 грн. нарахована пеня в сумі 20773,96 грн., на суму 116152,39 грн. нарахована пеня в сумі 19022,90 грн., на суму 106892,88 грн. нарахована пеня в сумі 17506,42 грн., на суму 88470,41 грн. нарахована пеня в сумі 13586,15 грн., на суму 26257,04 грн. нарахована пеня в сумі 4230,76 грн., на суму 105434,45 грн. нарахована пеня в сумі 15972,89 грн. за період жовтень-листопад 2017-2018рр.

Судом встановлено, що зазначені податкові повідомлення-рішення, відповідачем не були оскаржені ні в адміністративному, ні в судовому порядку, а тому грошові зобов'язання визначене в них, вважається узгодженим.

Виникнення та існування такого податкового боргу також підтверджується наявними у матеріалах справи доказами: випискою з інтегрованої картки платника податку та розрахунком суми боргу.

Також слід зазначити, що відповідачу виставлялась податкова вимога форми «Ю» №10590-54 від 13.12.2018 року з часу виставлення якої податковий борг платника не переривався.

Визначаючись щодо спірних правовідносин, що виникли між сторонами, суд виходив з наступного.

Виконанням податкового обов'язку згідно п. 38.1 ст. 38 ПК України є сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.

Підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі - ПК України) визначено, що податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до підпункту 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 Кодексу після закінчення встановлених Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Пеня - це сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1 статті 14 Кодексу).

Тобто, незалежно від того, з яких причин платником податку не було своєчасно погашено узгоджену суму грошового зобов'язання, такий платник після фактичного погашення податкового боргу повинен сплатити пеню у розмірі, який залежить від періоду прострочення.

В пункті 57.3 статті 57 ПК України зазначено, що у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

На підставі статті 257 Митного кодексу України, декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, засвідчені електронним цифровим підписом декларанта або уповноваженої ним особи. Електронне декларування здійснюється з використанням електронної митної декларації, засвідченої електронним цифровим підписом, та інших електронних документів або їх реквізитів у встановлених законом випадках, а також електронних (сканованих) копій паперових документів, засвідчених електронним цифровим підписом декларанта або уповноваженої ним особи.

Митна декларація та інші документи, подання яких органам доходів і зборів передбачено цим Кодексом, оформлені на паперовому носії та у вигляді електронних документів, мають однакову юридичну силу.

У системі центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, створюється акредитований центр сертифікації ключів, який безоплатно надає територіальним органам зазначеного центрального органу виконавчої влади на регіональному та місцевому рівнях та підприємствам усі необхідні послуги електронного цифрового підпису.

Формат митних декларацій, що подаються як електронні документи, базується на міжнародних стандартах електронного обміну даними.

Умови та порядок декларування, перелік відомостей, необхідних для здійснення митного контролю та митного оформлення, визначаються цим Кодексом. Положення про митні декларації та форми цих декларацій затверджуються Кабінетом Міністрів України, а порядок заповнення таких декларацій та інших документів, що застосовуються під час митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, - центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Перелік відомостей, що підлягають внесенню до митних декларацій, обмежується лише тими відомостями, які є необхідними для цілей справляння митних платежів, формування митної статистики, а також для забезпечення додержання вимог цього Кодексу та інших законодавчих актів.

На виконання статті 266 Митного кодексу України декларант зобов'язаний:

1) здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом;

2) на вимогу органу доходів і зборів пред'явити товари, транспортні засоби комерційного призначення для митного контролю і митного оформлення;

3) надати органу доходів і зборів передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей;

4) у випадках, визначених цим Кодексом та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу X цього Кодексу;

5) у випадках, визначених цим Кодексом та іншими законами України, сплатити інші платежі, контроль за справлянням яких покладено на органи доходів і зборів.

У разі втрати товарів, що перебувають на тимчасовому зберіганні під митним контролем, або видачі їх без дозволу органів доходів і зборів утримувач складу тимчасового зберігання, утримувач митного складу, керівник організації - отримувача гуманітарної допомоги несуть адміністративну відповідальність, передбачену цим Кодексом. Крім того, у таких випадках на цих осіб покладається обов'язок щодо сплати митних платежів, установлених законом на імпорт зазначених товарів (ч. 5 ст. 201 Митного кодексу України).

Пунктом 87.1 статті 87 ПК України передбачено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти.

Виходячи з норм статті 95 ПК України податкова заборгованість платників податків стягується органами державної податкової служби на підставі рішення суду шляхом: стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків; реалізації майна платника податків, що перебуває у податковій заставі; стягнення коштів за рахунок готівки, що належить платнику податків. При цьому, право на звернення з позовом про стягнення податкового боргу з платника податків виникає у податкового органу через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Відповідно до статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно статті 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Виходячи з вищенаведеного, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, належним чином не заперечені відповідачем, а тому підлягають до задоволення в повному обсязі.

Відповідно до ст. 139 КАС України судові витрати відшкодуванню не підлягають.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Благодійної організації «Благодійний фонд «Тепло сонце» (місцезнаходження: вул. Микулинецька, 3А,м. Тернопіль,46006, ЄДРПОУ / ІПН: 40908405) шляхом стягнення коштів з рахунків у банках обслуговуючих відповідача, та за рахунок готівки, що належить БО «БФ «Тепло сонця» заборгованість перед бюджетами та державними цільовими фондами в сумі 1324504 (один мільйон триста двадцять чотири тисячі п'ятсот чотири) грн. 30 коп. з них:

- по платежу мито на товари, що ввозяться суб'єктами підприємницької діяльності: 266631,76 грн. на р/р 31117060519002, код одержувача 37977726, МФО 899998, код бюджетної класифікації 15010100;

- по платежу податок на додану вартість з ввезених на територію України товарів - 1057872,54 грн. на р/р 31113031519002, код одержувача 37977726, МФО 899998, код бюджетної класифікації 14070100.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 15 травня 2019 року.

Головуючий суддя Подлісна І.М.

Дата ухвалення рішення08.05.2019
Оприлюднено16.05.2019
Номер документу81726554
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —500/678/19

Рішення від 08.05.2019

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

Ухвала від 02.05.2019

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

Ухвала від 16.04.2019

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

Ухвала від 27.03.2019

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні