Постанова
від 04.02.2019 по справі 826/5143/18
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 826/5143/18 Суддя (судді) першої інстанції: Головань О.В.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 лютого 2019 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого - судді: Собківа Я.М.,

суддів: Ісаєнко Ю.А., Файдюка В.В.,

за участю секретаря: Рагімової Т.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 01 листопада 2018 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ``Український будівельно-інвестиційний альянс`` до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про визнання бездіяльності протиправною, зобов'язання вчинити дії,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач в особі Товариства з обмеженою відповідальністю ``Український будівельно-інвестиційний альянс`` звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві, в якому просив:

- визнати незаконною бездіяльність посадових осіб ДПІ у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві щодо невиключення Товариства з обмеженою відповідальністю "Український будівельно-інвестиційний альянс" з реєстру платників єдиного податку після 01.04.2017 року;

- визнати незаконним рішення ДПІ у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві №133/26-55-12-01 від 29.09.2017 року про анулювання реєстрації Товариства з обмеженою відповідальністю "Український будівельно-інвестиційний альянс" платником єдиного податку з 01.10.2017 року;

- внести відомості до реєстру платників єдиного податку щодо виключення Товариства з обмеженою відповідальністю "Український будівельно-інвестиційний альянс" з даного реєстру з 01.04.2017 року.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 01 листопада 2018 року адміністративний позов задоволено частково.

Визнано протиправною бездіяльність ДПІ у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві щодо невиключення Товариства з обмеженою відповідальністю "Український будівельно-інвестиційний альянс" з реєстру платників єдиного податку з 01.04.2017 року.

Визнано протиправним та скасовано рішення ДПІ у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві №133/26-55-12-01 від 29.09.2017 року в частині визначення строку анулювання реєстрації платника єдиного податку з 01.10.2017 р.

Зобов'язано ДПІ у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві внести відомості до реєстру платників єдиного податку щодо виключення Товариства з обмеженою відповідальністю "Український будівельно-інвестиційний альянс" з даного реєстру з 01.04.2017 року.

В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Присуджено до стягнення за рахунок бюджетних асигнувань ДПІ у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Український будівельно-інвестиційний альянс" 881 грн. судового збору.

Відповідач не погоджуючись з прийнятим рішенням суду, звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 01 листопада 2018 року та прийняти нове рішення, яким повністю відмовити у задоволенні позовних вимог.

Свої вимоги апелянт мотивує тим, що судом першої інстанції при постановленні оскаржуваного рішення не повно досліджено обставини, що мають значення для справи та не правильно застосовано норми матеріального і процесуального права.

Позивач подав відзив на апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві, в якому просить відмовити у її задоволенні посилаючись на правильність рішення суду першої інстанції.

Відповідно до ч.1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Виходячи з положень ч. 1 ст. 308 КАС України колегія суддів суду апеляційної інстанції вважає за необхідне здійснювати апеляційний перегляд рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві.

Заслухавши в судовому засіданні суддю-доповідача, пояснення учасників процесу, які з'явилися до суду апеляційної інстанції, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Відповідно до частини 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Як встановлено судом першої інстанції та вбачається з матеріалів справи, Товариство з обмеженою відповідальністю "Український будівельно-інвестиційний альянс" (код 34568762) зареєстрований в якості юридичної особи 14.08.2006 року, перебуває на обліку у Державній податковій інспекції у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві та перебувало на спрощеній системі оподаткування: було платником єдиного податку.

01.02.2017 року засновником ТОВ "Український будівельно-інвестиційний альянс" стало Товариство з обмеженою відповідальністю "Компанія з управління активами "Перша інвестиційно-промислова група" (код ЄДРПОУ 33402761).

13.03.2017 року ДПІ у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві на адресу товариства було надіслано лист № 7651/10/26-55-12-04, яким повідомлено про те, що у зв'язку із тим, що засновником ТОВ "Український будівельно-інвестиційний альянс" є Товариство з обмеженою відповідальністю "Компанія з управління активами "Перша інвестиційно-промислова група", частка у статутному фонді 98,04 %, яка не є платниками єдиного податку, що не відповідає вимогам пп. 291.5.5 ст. 291 Податкового кодексу України, та запропоновано подати до ДПІ у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві заяву про відмову від спрощеної системи оподаткування та перехід на сплату інших податків і зборів згідно вимог пп.298.2.2 п.298.2 ст. 298 Податкового кодексу України.

Крім того, у листі від 13.03.2017 р. зазначено, що у разі неподання заяви про відмову від спрощеної системи оподаткування та перехід на сплату інших податків і зборів відповідно до п. 299.10 статті 299 Податкового кодексу України ТОВ "Український будівельно-інвестиційний альянс" буде виключено з реєстру платників єдиного податку за рішенням ДПІ з 01.04.2017 р.

Позивач не заперечував проти виключення його з реєстру платників єдиного податку за рішенням ДПІ.

31.05.2017 р. ДПІ у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві на адресу товариства надіслано лист № 10201/10/, згідно якого знову було запропоновано подати заяву про відмову від спрощеної системи оподаткування.

30.06.2017 р. товариством на адресу відповідача було надіслано заяву, згідно якої, просило внести відомості до реєстру платників єдиного податку щодо виключення з даного реєстру з 01.04.2017 року.

24.11.2017 року ДПІ у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві на адресу товариства було надіслано лист № 14328/10/26-55-12-01, яким повідомлено про те, що рішенням від 29.09.2017 р. № 133/26-55-12-01 було анульовано реєстрацію платника єдиного податку з 01.10.2017 року.

Рішенням Головного управління ДФС у м. Києві від 24.01.2018 р. в задоволенні скарги позивача відмовлено.

Рішенням ДФС України від 19.03.2018 р. скарга позивача залишена без розгляду.

Вказане стало підставою для звернення позивача з даним адміністративним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку обставинам вказаної справи, колегія суддів зважає на наступне.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства визначено Податковим кодексом України (далі - ПК України).

Правові засади застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, а також справляння єдиного податку врегульовано главою 1 розділу XIV цього Кодексу.

Відповідно до п. 291.2 ст.291 ПК України спрощена система оподаткування, обліку та звітності - особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, встановлених пунктом 297.1 статті 297 цього Кодексу, на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, визначених цією главою, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності.

Юридична особа чи фізична особа - підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим цією главою, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному цією главою (п.291.3 ст. 291 ПК України).

Відповідно до п. 292.16 ст.292 ПК України право на застосування спрощеної системи оподаткування в наступному календарному році мають платники єдиного податку за умови неперевищення протягом календарного року обсягу доходу, встановленого для відповідної групи платників єдиного податку.

За приписами підпунктів 298.1.1 п. 298.1 ст. 298 ПК України для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування суб'єкт господарювання подає до органу державної податкової служби заяву.

Підпунктом 298.1.4 п.298.1 ст. 298 ПК України передбачено, що суб'єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм цього Кодексу, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Такий суб'єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року.

Перехід на спрощену систему оподаткування суб'єкта господарювання, зазначеного в абзаці першому цього підпункту, може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, суб'єктом господарювання дотримано вимоги, встановлені в пункті 291.4 статті 291 цього Кодексу.

Відповідно до пп. 1 п. 299.9 ст. 299 ПК України підставами для прийняття органом державної податкової служби рішення про відмову у видачі суб'єкту господарювання свідоцтва платника єдиного податку є виключно невідповідність такого суб'єкта господарювання вимогам статті 291 ПК України.

Відповідно до п.п. 291.5.8 п. 291.5 ст.291 ПК України не можуть бути платниками єдиного податку першої - третьої груп: платники податків, які на день подання заяви про реєстрацію платником єдиного податку мають податковий борг, крім безнадійного податкового боргу, що виник внаслідок дії обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин).

Колегія суддів зауважує, що в ході розгляду даної справи в судах першої та апеляційної інстанцій податковим органом не було належним чином доведено, що на день подання позивачем заяви про відмову від спрощеної системи оподаткування та перехід на сплату інших податків і зборів згідно пп.298.2.2 п.298.2 ст. 298 Податкового кодексу України, він має податковий борг.

Як свідчать матеріали даної справи та було вірно встановлено судом першої інстанції, заява про відмову від спрощеної системи оподаткування та перехід на сплату інших податків і зборів позивачем у відповідності до п.299.10 статті 299 Податкового кодексу України не подавалася.

Згідно із п.299.10 ст. 299 Податкового кодексу України подання платником податку заяви щодо відмови від застосування спрощеної системи оподаткування у зв'язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених цим Кодексом, є підставою для виключення його з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу в останній день календарного кварталу, в якому подано таку заяву.

Оскільки факт невиконання вимог п.п.291.5.5 п.291.5 ст. 291 Податкового кодексу України відповідачем було виявлено саме у березні 2017 року, про що свідчить наявний у справі лист Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві від 13.03.2017р. за №7651/10/26-55-12-04, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що анулювання реєстрації платника єдиного податку мало б бути проведено з першого числа місяця, наступного за кварталом, в якому допущено порушення, тобто з 01.04.2017 року.

Водночас, як свідчать матеріали даної справи, реєстрацію платника єдиного податку було анульовано саме з 01.10.2017 року, що підтверджується рішенням ДПІ у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві від 29.09.2017 р. № 133/26-55-12-01, про наявність якого позивача було повідомлено листом від 24.11.2017 року № 14328/10/26-55-12-01.

У зв'язку з цим, аналізуючи обставини даної справи та норми чинного законодавства, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про наявність підстав для задоволення вимог даного позову в частині визнання протиправною бездіяльності ДПІ у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві щодо невиключення Товариства з обмеженою відповідальністю "Український будівельно-інвестиційний альянс" з реєстру платників єдиного податку з 01.04.2017 року; визнання протиправним та скасування рішення ДПІ у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві №133/26-55-12-01 від 29.09.2017 року в частині визначення строку анулювання реєстрації платника єдиного податку з 01.10.2017 р.; зобов'язання ДПІ у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві внести відомості до реєстру платників єдиного податку щодо виключення Товариства з обмеженою відповідальністю "Український будівельно-інвестиційний альянс" з даного реєстру з 01.04.2017 року.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч. 2 ст. 77 КАС України).

При цьому, доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неповно з'ясовано обставини, що мають значення для справи, неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

Відповідно до ч. 3 ст. 242 КАС України обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Відповідно до ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

Згідно зі ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, рішення або ухвалу - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції прийняв законне і обґрунтоване рішення, з дотриманням норм матеріального і процесуального права, а відтак підстав для його скасування не вбачається.

Керуючись ст. ст. 243, 250, 308, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві залишити без задоволення.

Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 01 листопада 2018 року залишити без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя Собків Я.М.

Суддя Ісаєнко Ю.А.

Суддя Файдюк В.В.

Дата ухвалення рішення04.02.2019
Оприлюднено17.05.2019
Номер документу81728063
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/5143/18

Ухвала від 06.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 10.06.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 04.02.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Постанова від 04.02.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 26.12.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 26.12.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 13.12.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Рішення від 01.11.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 03.04.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні