Рішення
від 14.05.2019 по справі 431/6610/18
СТАРОБІЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

14.05.2019

Справа № 431/6610/18 р.

Провадження №2/431/170/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

(заочне)

14 травня 2019 року Старобільський районний суд Луганської області

в складі: головуючого судді Пелиха О.О.,

за участю секретаря с/з Чесалової О.Є.,

прокурора Олійник К.М.,

розглянувши у судовому засіданні у залі судових засідань суду у м. Старобільську Луганської області цивільну справу за позовом Керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області в інтересах держави в особі Державної служби України з безпеки на транспорті до ОСОБА_2 про стягнення плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування великоваговим транспортним засобом,-

В С Т А Н О В И В:

Керівник Старобільської місцевої прокуратури Луганської області в інтересах держави в особі Державної служби України з безпеки на транспорті звернувся до суду з позовом до ОСОБА_2 про стягнення плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування великоваговим транспортним засобом.

В обґрунтування своїх вимог позивач вказує, на те, що ОСОБА_2 належить автомобіль марки DAF 95XF 430, реєстраційний номер НОМЕР_1 та напівпричем реєстраційний номер НОМЕР_3. 13.07.2018 посадовими особами Державної служби України з безпеки на транспорті було проведено рейдову перевірку та на а/ш М-18 Харків - Симферополь – Алушта - Ялта зафіксовано порушення ст.48 Закону України Про автомобільний транспорт щодо перевищення вищевказаним транспортним засобом нормативних вагових параметрів, що належить відповідачу. За результатами проведеної перевірки було складено відповідний акт, проведений розрахунок плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування та нарахована плата за проїзд у розмірі 272 євро, що станом на 13.08.2018 становить 8 316 грн. 85 коп. На адресу ОСОБА_2 спрямовано було лист та рекомендовано здійснити оплату за проїзд, проте остання добровільно суму не сплатила, а тому просив суд стягнути з ОСОБА_2 на користь Державного бюджету України плату за проїзд великовагового транспортного засобу автомобільними дорогами загального користування в сумі 8316,85 грн. та судові витрати у сумі 1762 грн., понесені прокуратурою Луганської області.

Прокурор Олійник К.М. у судовому засіданні позов підтримала в повному обсязі та просила суд його задовольнити.

Представник Державної служби України з безпеки на транспорті до суду не з'явився, надав заяву в якій просив суд розглянути справу без його участі, позов підтримав в повному обсязі та просив суд його задовольнити. Проти ухвалення заочного рішення не заперечував.

Відповідач ОСОБА_2 до суду не з'явилася, про час та місце розгляду справи була повідомлена своєчасно через оголошення на веб - порталі судової влади України, клопотань про розгляд справи за її відсутності до суду не надходило.

На підставі п.п.2,4 ч.1 ст. 280 ЦПК України суд ухвалює заочне рішення на підставі наявних у справі доказів.

14 травня 2019 року постановлено ухвалу про заочний розгляд справи

Дослідивши матеріали справи, перевіривши наведені у позові доводи, повно і всебічно з'ясованих обставин, які були досліджені в судовому засіданні і які відповідають вимогам закону про їх належність та допустимість, суд приходить до наступних висновків.

Судом встановлені такі факти та відповідні їм правовідносини.

Судом встановлено, що 13.07.2018 посадовими особами Управління Укртрансбезпеки у Дніпропетровській області під час проведення рейдової перевірки на 24 км об'їзної дороги м. Новомосковськ автомобільної дороги М-18 Харків - Сімферополь - Алушта - Ялта здійснено габаритно-ваговий контроль автомобіля марки DAF 95XF 430, реєстраційний номер НОМЕР_2, та напівпричепу STAS S34-3A8, реєстраційний номер НОМЕР_3, які належать ОСОБА_2

За результатами проведення габаритно-вагового контролю 13.07.2018 складено довідку №0017736 про результати здійснення габаритного - вагового контролю та акт № 0005878 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів, яким зафіксовано порушення вимог ст. 48 Закону України Про автомобільний транспорт , а саме: надання послуг з перевезення вантажу із перевищенням встановлених обмежень загальної маси та осьових навантажень (допустима маса - 40 тонн, фактична - 41,05 тонн) за відсутності документа про внесення плати за проїзд великовагових транспортних засобів. З вказаним актом ознайомлено водія транспортного засобу - ОСОБА_3, про що свідчить його підпис (а.с.15,17).

Згідно свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу - власником автомобіля марки DAF 95XF 430, реєстраційний номер НОМЕР_2 є ОСОБА_2 (а.с.18).

Спірні правовідносини регулюються Законом України "Про автомобільні дороги" №2862-IV від 08.09.2005, Законом України "Про дорожній рух" №3353-XII від 30.06.1993, Законом України "Про автомобільний транспорт" №2344-III від 05.04.2001, Порядком здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №879 від 27.06.2007, Правилами дорожнього руху, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України №1306 від 10.10.2001 та Правилами проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України №30 від 18.01.2001.

Відповідно до ч.2 ст. 29 Закону України "Про дорожній рух", з метою збереження автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, допускається за наявності дозволу на участь у дорожньому русі таких транспортних засобів. Порядок видачі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, та розмір плати за його отримання встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Згідно ст. 33 Закону України "Про автомобільні дороги", рух транспортних засобів, навантаження на вісь, загальна маса або габарити яких перевищують норми, встановлені державними стандартами та нормативно-правовими актами, дозволяється за погодженнями з відповідними органами у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

В силу вимог ст. 48 Закону України "Про автомобільний транспорт", у разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов'язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше семи відсотків.

Пунктом 4 Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами встановлено, що рух великовагових та великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами здійснюється на підставі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, виданим перевізникові уповноваженим підрозділом Національної поліції, або документа про внесення плати за проїзд таких транспортних засобів. Допускається перевищення вагових параметрів порівняно з визначеними у пункті 22.5Правил дорожнього руху на 2 відсотки (величина похибки) без оформлення відповідного дозволу та внесення плати за проїзд.

При цьому, транспортний засіб чи автопоїзд з вантажем або без вантажу вважається великоваговим, якщо максимальна маса або осьова маса перевищує хоча б один з параметрів, зазначених у пункті 22.5 Правил дорожнього руху (пункт 3 Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами).

В свою чергу, згідно з пунктом 22.5 Правил дорожнього руху, затверджених постановою КМУ № 1306 від 10.10.2001 року, дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує фактичну масу 40 тонн, здійснюється за спеціальними правилами.

Відповідно до Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №879 від 27.06.2007, габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування здійснюється Укртрансбезпекою, її територіальними органами та уповноваженими підрозділами Національної поліції (пункт 3 Порядку).

Вимоги до габаритно-вагового контролю закріплені у пунктах 15 - 25 зазначеного Порядку.

За результатами габаритно-вагового контролю на стаціонарному або пересувному пункті водієві транспортного засобу видається довідка про здійснення габаритно-вагового контролю із зазначенням часу і місця його здійснення (пункт 18 Порядку).

Пунктом 27 вказаного Порядку встановлено, що плата за проїзд автомобільними дорогами загального користування справляється з транспортних засобів вітчизняних та іноземних власників, у тому числі тих, що визначені у статті 5 Закону України"Про єдиний збір, який справляється у пунктах пропуску через державний кордон України", у разі виявлення факту перевищення їх фактичних параметрів над параметрами, які враховувалися під час встановлення розміру єдиного збору в пунктах пропуску через державний кордон, де відсутні вагові комплекси, та з транспортних засобів, які виїжджають за межі України і на які в установленому порядку не отримано дозвіл на рух або не внесено плату за проїзд.

Плата за проїзд справляється в національній валюті за офіційним курсом гривні, встановленим Національним банком на день проведення розрахунку.

Згідно з даними офіційного сайту Національного банку України курс гривні, встановлений Національним банком України на день проведення розрахунку плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів (13.07.2018) становив за 8 316,85 гривень за 272 євро.

Відповідно до п.31-1 Порядку № 879, перевізник зобов'язаний протягом 30 календарних днів з моменту визначення плати внести її та повідомити про це відповідний територіальний орган Укртрансбезпеки, за інформацією наявною в Управлінні Укртрансбезпеки у Дніпропетровській області, у зазначений вище термін відповідачем дані кошти добровільно не сплачено, хоча розрахунок плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування до акту від 13.07.2018 року направлений Управлінням Укртрансбезпеки у Дніпропетровській області на адресу ОСОБА_2.

Вищевказаний розрахунок підтверджений довідкою про курс Євро по відношенню до української гривні і є належним та допустимим доказом у справі з питань стягнення плати за проїзд великовагового та (або) великогабаритного транспортного засобу.

Несплата коштів тягне за собою ненадходження коштів до Державного бюджету України, що суттєво порушує інтереси держави та є підставою для представництва прокурором інтересів держави в суді.

У зв'язку із відсутністю органу, уповноваженого відповідно до вимог чинного законодавства звертатися до суду з позовом про примусове стягнення плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування великоваговим транспортним засобом, ця позовна заява подана прокурором в інтересах держави.

Згідно зі ст. 131-1 Конституції України прокуратура здійснює представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.

Відповідно до ст. 23 Закону України "Про прокуратуру" представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом. Прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб'єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Враховуючи позицію, викладену у рішенні Європейського Суду з прав людини у п. 53 рішення у справі "Федорченко та Лозенко проти України", відповідно до якої суд при оцінці доказів керується критерієм доведення "поза розумним сумнівом", суд дійшов висновку, що позов підлягає до задоволення повністю, так як в судовому засіданні доведено, що визначена позивачем плата за проїзд не сплачена відповідачем у встановлені чинним законодавством строки та набуває статусу заборгованості перед Державним бюджетом України.

При пред'явленні позову Прокуратура Луганської області сплатила судовий збір у розмірі 1762,00 грн (а.с.2 - платіжне доручення), вказана сума підлягає стягненню з відповідача на її користь.

На підставі викладеного, керуючись ст. 131-1 Конституції України, ч.2 ст. 29 Закону України "Про дорожній рух", ст. 33 Закону України "Про автомобільні дороги", ст. 48 Закону України "Про автомобільний транспорт", ст.ст.4, 247, 258, 265, 268, 280 - 282, 354,355 ЦПК України,-

УХВАЛИВ:

Позов Керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області в інтересах держави в особі Державної служби України з безпеки на транспорті до ОСОБА_2 про стягнення плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування великоваговим транспортним засобом задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_2 (інд. номер НОМЕР_4) на користь Державного бюджету України (отримувач УДКСУ у Новомосковському районі, р/р 31213216004191, код отримувача (ЄДРПОУ) 37951057, код банку (МФО ГУДКСУ) 899998) плату за проїзд великовагового транспортного засобу автомобільними дорогами загального користування в сумі 8 316,85 грн. (вісім тисяч триста шістнадцять гривень вісімдесят п'ять копійок).

Стягнути з ОСОБА_2 (інд. номер НОМЕР_4) судові витрати у сумі 1762 грн., понесені прокуратурою Луганської області, та перерахувати їх на р/р: 35211068000839, банк: ДКСУ м. Київ, МФО 820172, ЄДРПОУ 02909921, код класифікації доходів бюджету - 2800.

Заочне рішення може бути переглянуте судом, що його ухвалив, за письмовою заявою відповідача, поданою протягом 30 днів з дня його проголошення.

Учасник справи, якому повне заочне рішення суду не було вручене у день його проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на подання заяви про його перегляд - якщо така заява подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому повного заочного рішення суду.

Строк на подання заяви про перегляд заочного рішення може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин.

Суддя О.О. Пелих

СудСтаробільський районний суд Луганської області
Дата ухвалення рішення14.05.2019
Оприлюднено16.05.2019
Номер документу81739744
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —431/6610/18

Рішення від 14.05.2019

Цивільне

Старобільський районний суд Луганської області

Пелих О. О.

Рішення від 14.05.2019

Цивільне

Старобільський районний суд Луганської області

Пелих О. О.

Ухвала від 14.05.2019

Цивільне

Старобільський районний суд Луганської області

Пелих О. О.

Ухвала від 22.04.2019

Цивільне

Старобільський районний суд Луганської області

Пелих О. О.

Ухвала від 14.01.2019

Цивільне

Старобільський районний суд Луганської області

Пелих О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні