Ухвала
від 23.04.2019 по справі 752/8309/19
ГОЛОСІЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 752/8309/19

Провадження №: 1-кс/752/4240/19

У Х В А Л А

23.04.2019 рокуслідчий суддяГолосіївського районногосуду м.Києва ОСОБА_1 ,при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши вприміщенні Голосіївськогорайонного судум.Києва поданев рамкахкримінального провадження№ 42016100000000199 за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, клопотання старшого слідчого слідчого управління Головного управління Національної поліції у м. Києві ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділупрокуратури м.Києва ОСОБА_4 про тимчасовий доступ до речей та документів,-

встановив:

до слідчого судді Голосіївського районного суду м. Києва надійшло клопотання старшого слідчого слідчого управління Головного управління Національної поліції у м. Києві ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу прокуратури м. Києва ОСОБА_4 про тимчасовий доступ до речей і документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , юридична адреса: АДРЕСА_1 , а саме документів за період часу 2013-2016 р.р., щодо ввезення на територію України та подальшого використання ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) лікарських засобів та виробів медичного призначення - виробництва компанії « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (Данія) (« ІНФОРМАЦІЯ_4 » ( ІНФОРМАЦІЯ_5 )) (договорів, контрактів, угод, усіх додатків до них, документів щодо проведення тендерних процедур, платіжних доручень, банківських виписок, інвойсів, товарно-транспортних накладних, вантажно-митних декларацій, свідоцтв про державну реєстрацію, документів щодо розмитнення вантажу, інших документів), з можливістю їх вилучення (здійснити їх виїмку).

Слідчий в судове засідання не з`явилася, подала заяву в якій просила розглядати клопотання за її відсутності, підтримала вимоги клопотання, просила його задовольнити.

Також, просила клопотання розглянути судом без виклику осіб, у володінні яких знаходяться вищевказані документи, на підставі ч. 2 ст. 163 КПК України.

Перевіривши клопотання та матеріали, якими воно обґрунтовується, приходжу до наступних висновків.

Слідчим суддею встановлено, що СУ Головного управління Національної поліції у місті Києві проводиться досудове розслідування в кримінальному провадженні за № 42016100000000199 від 09.03.2016 за фактом зловживання службовим становищем службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_6 , департаментів охорони здоров`я обласних державних адміністрацій та ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » під час закупівлі лікарських препаратів по завищеним цінам, що завдало збитків державному та місцевому бюджету, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

Відповідно до ст. 159 КПК України встановлено, що тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити з них їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.

Згідно з ч. 1 ст. 160 КПК України, слідчий має право звернутися до слідчого суді під час досудового розслідування із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів за погодженням з прокурором.

Відповідно до ч. 2 ст. 163 КПК України якщо сторона кримінального провадження, яка звернулася з клопотанням, доведе наявність достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, клопотання може бути розглянуто слідчим суддею, судом без виклику особи, у володінні якої вони знаходяться.

Досудовим розслідуванням встановлено, що ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » тривалий час на території України здійснюється реалізація інсуліну виробництва компанії « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (Данія).

Реалізація вказаного медичного препарату відбувається через процедури конкурсних торгів, організовані департаментами охорони здоров`я обласних державних адміністрацій України, переможцем в яких в переважній більшості випадків стає ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », посадові особи якого використовуючи корупційні зв`язки серед лікарів-ендокринологів, які призначають інсуліни пацієнтам та відповідно впливають на формування потреби регіонів у вказаних лікарських засобах, лобіюють просування на території України інсулінів виробництва «Ново Нордіск» (Данія). Протягом 2013-2015 рр за бюджетні кошти у ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » закуплено інсулін на загальну суму понад 600 млн. грн.

Згідно інформації СБ України, інсулін вітчизняного виробництва (Фармак ті Індар) та виробництва компанії « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (Данія) за своїм складом та властивостями є біоеквівалентним.

Проте, службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_7 , за домовленістю зі службовими особами ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та представництва «Ново Нордіск А/С» («Ново Нордіск А/Т»), штучно нав`язується необхідність закуповувати інсулін виробництва компанії « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (Данія), а також штучно формуються завищені показники щодо приросту хворих на цукровий діабет.

Так, у 2015 році при середньостатистичному приросту осіб, яким необхідно надавати інсулінові розчини у 10 %, з бюджету виділено близько 600 млн. грн., на 2016 рік МОЗ України сформовано потребу на суму 1 млрд. грн.

Протиправні дії службових осіб вищевказаних органів державної влади призводять до перевитрат бюджетних коштів та завдають державні значних економічних збитків через закупівлю дороговартісних препаратів іноземного виробництва.

Крім того встановлено, що службові особи ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », шляхом підміни товарно-супровідних документів (інвойси) компанії « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (Данія), перед ввезенням лікарських засобів на митну територію України, завищують їхню вартість у декілька разів. У подальшому, різницю між справжньою ціною та ціною, яку службові особи ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » вказують у інвойсах, останні оприбутковують шляхом укладання договорів про надання послуг з компаніями нерезидентами, що дозволяє уникати фінансового моніторингу з боку контролюючих органів.

У зв`язку з цим, під час досудового розслідування виникла необхідність в дослідження фінансово-господарських та інших документів щодо ввезення на територію України вказаного вище лікарського препарату.

З метою забезпечення повноти, всебічності та неупередженості під час розслідування кримінального провадження, зокрема для отримання відомостей з документів, які можуть бути використані як доказ у вказаному провадженні, виникла необхідність в отриманні тимчасового доступу до документів щодо ввезення на територію України та подальшого використання ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » лікарських засобів та виробів медичного призначення - виробництва компанії « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (Данія) (« ІНФОРМАЦІЯ_4 » ( ІНФОРМАЦІЯ_5 )), які є предметом розслідування вказаного кримінального провадження, та знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 .

Беручи до уваги викладене вище, та враховуючи, що

у матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що вказані документи мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання підлягає задоволенню.

Разом з тим, посилання слідчого на необхідність вилучення оригіналів документів матеріалами клопотання не обґрунтоване, тому клопотання підлягає частковому задоволенню, а саме з можливістю вилучення завірених належним чином копій зазначених у клопотанні документів.

Беручи до уваги викладене, керуючись ст. ст. 131, 132, 159-166 КПК України, -

постановив:

клопотання задовольнити частково.

Надати дозвіл слідчому групи слідчих, а також за його дорученням оперативним працівникам ГУ КЗЕ Служби безпеки України та Управління СБ України в Одеській області, на тимчасовий доступ до речей та документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , юридична адреса: АДРЕСА_1 , а саме документів за період часу 2013-2016 р.р., щодо ввезення на територію України та подальшого використання ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) лікарських засобів та виробів медичного призначення - виробництва компанії « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (Данія) (« ІНФОРМАЦІЯ_4 » ( ІНФОРМАЦІЯ_5 )) (договорів, контрактів, угод, усіх додатків до них, документів щодо проведення тендерних процедур, платіжних доручень, банківських виписок, інвойсів, товарно-транспортних накладних, вантажно-митних декларацій, свідоцтв про державну реєстрацію, документів щодо розмитнення вантажу, інших документів), з можливістю вилучити їх належним чином завірених копій.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення. Вона є обов`язковою для осіб, які беруть участь у кримінальному провадженні, а також для всіх фізичних та юридичних осіб, органів державної влади та місцевого самоврядування, їх службових осіб, і підлягає виконанню на всій території України.

У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів, слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала залишається в силі протягом одного місяця з дня її постановлення.

Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї може бути подане під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення23.04.2019
Оприлюднено16.02.2023

Судовий реєстр по справі —752/8309/19

Ухвала від 23.04.2019

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Хоменко В. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні