печерський районний суд міста києва
Справа № 757/23188/19-к
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 травня 2019 року м. Київ
Слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 ,
при секретарі ОСОБА_2 ,
розглянувши у судовому засіданні в залі суду в м. Києві клопотання прокурора відділу координації діяльності підрозділів Державного бюро розслідувань у сфері протидії злочинності та контролю виконання управління організації і процесуального керівництва досудовим розслідуванням, яке здійснюється слідчими територіальних управлінь Державного бюро розслідувань, Департаменту організації і процесуального керівництва досудовим розслідуванням кримінальних правопорушень, підслідних Державному бюро розслідувань, нагляду за додержанням законів його оперативними підрозділами та підтримання публічного обвинувачення у відповідних провадженнях Генеральної прокуратури України прокурора у кримінальному провадженні ОСОБА_3 про накладення арешту на майно,-
ВСТАНОВИВ:
До провадження слідчого судді надійшло клопотання прокурора відділу координації діяльності підрозділів Державного бюро розслідувань у сфері протидії злочинності та контролю виконання управління організації і процесуального керівництва досудовим розслідуванням, яке здійснюється слідчими територіальних управлінь Державного бюро розслідувань, Департаменту організації і процесуального керівництва досудовим розслідуванням кримінальних правопорушень, підслідних Державному бюро розслідувань, нагляду за додержанням законів його оперативними підрозділами та підтримання публічного обвинувачення у відповідних провадженнях Генеральної прокуратури України прокурора у кримінальному провадженні ОСОБА_3 про накладення арешту у кримінальному провадженні №62019100000000147 від 11.02.2019, із забороною користування та розпорядження, на:
- земельну ділянку із кадастровим номером 8000000000:72:083:0021, яка розташована за адресою: м. Київ, вул. Жилянська, 68 загальною площею 0,3058 га, реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 988523080361, яка належить територіальній громаді м. Києва в особі Київської міської ради (код ЄДРПОУ 22883141) та орендується ТОВ «Кадорр-Київ Плюс» (код ЄРДПОУ 40456653) відповідно до інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 18.02.2019 за № 156595196;
- об`єкт незавершеного будівництва, збудований на земельній ділянці із кадастровим номером 8000000000:72:083:0021, яка розташована за адресою: м. Київ, вул. Жилянська, 68, що належить на праві власності ТОВ «Кадорр-Київ Плюс» (код ЄРДПОУ 40456653), право власності на який не зареєстровано,
встановивши заборону службовим особам ТОВ «Кадорр-Україна» (код ЄДРПОУ 40391848) або іншими юридичними та фізичними особам, їхнім представникам (у тому числі за довіреністю), іншим особам, у володінні, користуванні яких перебуває земельна ділянка із кадастровим номером 8000000000:72:083:0021, яка розташована по вул. Жилянській, 68 у Голосіївському районі міста Києва, користуватися та розпоряджатися нею будь-яким чином, у тому числі шляхом здійснення на ній земляних, будівельних та будь-яких інших робіт та заборону будь-яким суб`єктам державної реєстрації прав, визначених Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», зокрема але не виключно, державним реєстраторам прав на нерухоме майно та органам державної реєстрації прав (в тому числі Міністерству юстиції України (ідентифікаційний код юридичної особи 00015622) та його територіальним органам, ДП Національні інформаційні системи (ідентифікаційний код юридичної особи 39787008) виконавчим органам сільських, селищних та міських рад, Київській, Севастопольській, міським, районним, районним у містах Києві і Севастополі державним адміністраціям, акредитованим суб`єктам, нотаріусам (державним та/або приватним), іншим особам та органам, які виконують функції державного реєстратора прав на нерухоме майно відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень») вчиняти будь-які реєстраційні дії, перелік яких міститься в Законі України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», спрямовані на зміну, виникнення, перехід, припинення прав власності, реєстрацію обтяжень та арештів, реєструвати заяви в Єдиному державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень в тому числі, але не обмежуючись, державну реєстрацію речових прав та їх обтяжень на нерухоме майно, скасування державної реєстрації речових прав та їх обтяжень на нерухоме майно, відкриття та/або закриття розділів в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, а також вносити до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно записи про державну реєстрацію речових прав та їх обтяжень, записи про скасування державної реєстрації речових прав та їх обтяжень, зміни до таких записів щодо земельної ділянки із кадастровим номером 8000000000:72:083:0021, яка розташована по вул. Жилянській, 68 у Голосіївському районі міста Києва, реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 988523080361, а також об`єкту незавершеного будівництва збудованого на неї що належить на праві власності ТОВ «Кадорр-Київ Плюс» (код ЄРДПОУ 40456653), а також кому б воно не належало.
В обґрунтування клопотання прокурор посилається на те, що вказане майно є предметом кримінального правопорушення. Метою накладення арешту є забезпечення збереження речових доказів.
З наданих в обґрунтування матеріалів вбачається, що першим слідчим відділом Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованим у місті Києві здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №62019100000000147 від 11.02.2019 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України.
В ході досудового розслідування установлено, що на земельній ділянці із кадастровим номером 8000000000:72:083:0021, яка розташована по вул. Жилянська, 68 у Голосіївському районі міста Києва здійснюється будівництво об`єкта «Будівництво офісного будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом (побутового обслуговування населення)».
Так, Головним управлінням містобудування, архітектури та дизайну міського середовища Київської міської державної адміністрації 24.12.2010 ТОВ «Сікс Старс Холдінг» видані містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки для проектування та будівництва офісного будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом (побутового обслуговування населення) на вул. Жилянській, 68 у Голосіївському районі міста Києва за №009-374.
При цьому, 25.12.2010 між ТОВ «Сікс Старс Холдінг» та Київською міською радою укладено договір оренди земельної ділянки із кадастровим номером 8000000000:72:083:0021, що розташована по вул. Жилянській, 68 у Голосіївському районі міста Києва.
У подальшому, 18.07.2016 ТОВ «Кадорр-Київ Плюс» придбало у ТОВ «Сікс Старс Холдінг» нежитлові приміщення в літ. «А», «Б», які знаходиться за адресою: м. Київ, Голосіївський р-н, вул. Жилянська, 68 (шістдесят вісім), загальною площею 2570,40 м2 на підставі договору купівлі-продажу від 18.07.2016, що зареєстрований в реєстрі за № 1735 та посвідчений приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу ОСОБА_4 . Вказане нежитлове приміщення належало ТОВ «Сікс Старс Холдінг» на праві приватної власності на підставі договору купівлі-продажу нежилих приміщень, посвідченого 02.04.2008, ОСОБА_5 , приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу, за реєстровим № 4292, та право власності на яке зареєстроване Київським міським бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об`єкти нерухомого майна згідно Реєстраційного посвідчення №005902 від 20.05.2008.
Вживаючи заходів спрямованих на легалізацію прав на земельну ділянку із кадастровим номером 8000000000:72:083:0021 між ТОВ «Сікс Старс Холдінг» та ТОВ «Кадорр-Київ Плюс» 06.10.2016 укладено договір суборенди вказаної земельної ділянки, що посвідчений приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_6 та зареєстрований в реєстрі під №1030.
На виконання вказаного договору суборенди, між ТОВ «Сікс Старс Холдінг» та ТОВ «Кадорр-Київ Плюс» 06.10.2016 складено Акт приймання-передачі земельної ділянки із кадастровим номером 8000000000:72:083:0021.
У той же час, Державною архітектурно-будівельною інспекцією України 24.11.2016 видано дозвіл на виконання будівельних робіт № IУ 115163291988 за адресою: вул. Жилянська, 68 у Голосіївському районі міста Києва.
Замовником будівельних робіт є ТОВ «Кадорр-Київ Плюс» (код ЄРДПОУ 40456653), проектувальником ТОВ «Будівельна компанія «Мегатерм» (код ЄРДПОУ 31356939), підрядником ТОВ «Кадорр-Україна» (код ЄРДПОУ 40391848), технічний нагляд здійснює ОСОБА_7 (сертифікат серії АТ №004003), авторський нагляд проводить ОСОБА_8 (сертифікат серії АР №009283).
В ході розслідування кримінального провадження, на підставі ухвали слідчого судді Печерського районного суду міста Києва від 11.03.2019 у справі №757/12021/19-к, 05.04.2019 за участю спеціалістів у різних галузях, проведено огляд об`єкта будівництва розташованого на вказаній земельній ділянці в ході якого виявлено численні порушення вимог діючого законодавства.
Так, земельна ділянка, на якій здійснюється будівництво об`єкта «Будівництво офісного будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом (побутового обслуговування населення)» із кадастровим номером 8000000000:72:083:0021 використовується ТОВ «Кадорр-Київ Плюс» без належних на те правових підстав, оскільки договір суборенди земельної ділянки укладений всупереч вимог п.п. 13.1., 13.2. договору оренди земельної ділянки від 25.12.2010, згідно якого орендар має право передати земельну ділянку або її частину в суборенду виключно за письмовою згодою орендодавця, при цьому власником земельної ділянки, в особі Київської міської ради, відповідне погодження не надавалося, що підтверджується листом Департаменту земельних ресурсів від 21.02.2019 за №05716-4036.
Допитаний як свідок начальник відділу управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Київській області ОСОБА_9 вказав, що ним двічі здійснювались заходи державного контролю за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель стосовно земельної ділянки по АДРЕСА_1 .
За результатами проведених заходів контролю установлено, що суміжні земельні ділянки орієнтовною площею 0,03 га за вказаною вище адресою, протиправно, без отримання у встановленому законом порядку правовстановлюючих документів, самовільно зайнятті шляхом їх огородження парканом.
Вказане підтверджується складеними актами перевірок дотримання вимог земельного законодавства від 01.06.2017 за № 462/91-17 та від 21.12.2017 за № 370-ДК/312/АП/09/01/-17.
Поряд з цим, установлено, що зняття ґрунтового покриву земельної ділянки здійснено без отримання спеціального дозволу всупереч ст. 168 Земельного кодексу України яка передбачає, що власники земельних ділянок та землекористувачі не мають право здійснювати зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок без спеціального дозволу.
Згідно показань головного державного інспектора відділу нагляду за об`єктами котлонагляду та підйомними спорудами управління нагляду в промисловості і на об`єктах підвищеної небезпеки Головного управління Держпраці у Київській області ОСОБА_10 установлено, що на вході та на території нульового поверху об`єкта будівництва розміщені посудини під тиском, а саме балони офарбовані в голубий та червоний кольори. Балони, офарбовані в голубий колір, є типовими балонами для зберігання кисню, а червоні балони призначенні для зберігання в них горючих газів пропану або бутану.
Зазначені балони, які по техніці безпеки повинні зберігатись в окремому приміщенні закритого типу та окремо по призначенню за використанням, в даному випадку знаходились в місці масового проходу людей та приміщенні вантажів, при цьому голубі та червоні балони були розташовані поруч, а частина із них знаходилась під впливом прямих променів сонця.
Крім того, на усіх балонах були відсутні захисні ковпаки, які б унеможливлювали у випадках екстреного падіння перелом штуцеру.
Крім того, на фундаменті нульового поверху об`єкта будівництва встановлений на анкерні болти вантажопідіймальний кран, при цьому не було надано чи установлена наявність проекту виконання робіт з монтажу вантажопідіймального крану та акту прихованих робіт на фундамент нульового поверху.
Відсутність вказаних документів вказує на кустарний метод установлення вантажопідіймального крану та, як наслідок, несе загрозу для життя та здоров`я осіб, які безпосередньо знаходяться в зоні роботи крану (осіб, які проживають у сусідніх будівлях та осіб, що проходять повз об`єкт будівництва).
При цьому, вантажопідіймальний кран не ідентифіковано за обліковим номером вантажопідіймальністю та датою наступних технічних огляду. Крім того, не встановлено чи проведено вантажопідіймальному крану позачерговий технічний огляд після вставнолення його на місцю будівництва.
Також, в зоні роботи вантажопідіймального крану відсутні знаки безпеки, попереджувальні знаки, що само собою несе загрозу життю та здоров`ю осіб, що перебувають на об`єктів будівництва.
Слід також зазначити, що в ході огляду відбувались вантажно-розвантажувальні роботи, які здійснювались без присутності особи, відповідальної за безпечне виконання робіт.
Установлені недоліки, є критичними та несуть пряму небезпеку не лише для життя та здоров`я осіб, які працюють на будівельному майданчику, а й для осіб, які проживають у сусідніх будинках, що розташовані поруч, а також для випадкових пішоходів.
У відповідності до показань головного державного інспектора відділу нагляду у будівництві управління нагляду в промисловості і на об`єктах підвищеної небезпеки Головного управління Держпраці у Київській області ОСОБА_10 виявлено, що безпосередній вхід до будівлі, яка споруджується, не захищено суцільним козирком, шириною не менше ширини входу чим прямо порушені вимоги ДБН А.3.2-2-2009 «Охорона праці і промислова безпека у будівництві» (далі - ДБН).
Крім того, проходи і проїзди на будівельному майданчику не утримуються в належному стані та не очищується від смітті для забезпечення вільного проходу працівників та переміщення транспорту. При цьому земля, на якій розміщені будівельні матеріали, не вирівняна та не спланована.
Також, до виконання робіт на будівельному майданчику допускаються працівники без засобів індивідуального захисту (каски, спецодяг, спецвзуття та інше), що може призвести до безпосереднього травмування працівників в процесі виконання будівельних робіт.
На деяких поверхах об`єкта будівництва кабелі електроживлення прокладені по підлозі у місцях проходу працівників, а не підвішені на опорах, що вимагаються ДБН. Таке розміщення кабелів електроживлення є прямою небезпекою для осіб, які знаходяться на будівельному майданчику, оскільки у будь-який момент особа, що проходить повз або на ними може бути вражена електрострумом, що у свою чергу може призвести до травмування або смерті.
Виявленні порушення вимог ДБН несуть небезпеку для життя та здоров`я осіб, які працюють на будівельному майданчику.
Допитані як свідки головні державні інспектори відділу з питань додержання законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно-правових актів управління з питань праці Головного управління Держпраці у Київській області ОСОБА_11 та ОСОБА_12 вказали, що Головним управління Держпраці у Київській області 03.04.2019 видано наказ №1778 «Про проведення перевірки інспекційного відвідування ТОВ «Кадорр-Україна», яким вирішено організувати проведення інспекційного відвідування на предмет додержання законодавства про працю, не оформлених трудових відносин у ТОВ «Кадорр-Україна» (код ЄДРПОУ 40391848).
Крім того, Головним управління Держпраці у Київській області 04.04.2019 видано направлення на проведення інспекційного заході за №873 для проведення інспекційного відвідування на предмет дотримання вимог законодавства про працю ТОВ «Кадорр-Україна» (код ЄДРПОУ 40391848).
Відтак, 05 квітня 2019 року ОСОБА_11 та ОСОБА_12 не лише брали учать у здійсненні огляду за адресою: вул. Жилянська, 68 у Голосіївському районі міста Києва, що проводився слідчим на підставі ухвали слідчого судді, а й здійснювали інспекційні заходи відносно ТОВ «Кадорр-Україна» (код ЄДРПОУ 40391848), яке є генпідрядником об`єкта будівництва за вказаною адресою.
В ході огляду на будівельному майданчику та безпосередньо в окремих приміщеннях багатоповерхового будинку установлені працівники, які виконували будівельні та інші роботи.
При цьому, було опитано 22 (двадцять дві) особи. Згідно наданих документів ТОВ «Кадорр-Україна» (код ЄДРПОУ 40391848) установлено, що 2 (два) працівники оформлені за трудовими договорами на ТОВ «Кадорр-Україна», 2 (два) працівники працюють на іншій субпідрядній організації ТОВ «ДВ Сек`юріті» (код ЄДРПОУ 37140213) на підставі договорів про надання послуг з охоронної діяльності, 18 інших працівників працюють у ТОВ «Кадорр-Україна» на підставі цивільно-правових договорів (далі - ЦПХ).
Так, вказані 18 договорів ЦПХ мають усі ознаки трудових договорів, а відтак вказане є порушенням п. 1 ст. 21, п. 3 ст. 24 Кодексу законів про працю України, у зв`язку із чим до ТОВ «Кадорр-Україна» можуть бути застосовані штрафні санкції на підставі ст. 265 Кодексу законів про працю України на загальну суму 2 253 420 грн.
Допитаний у процесуальному статусі свідка провідний інспектор відділу нормативно-технічної роботи, контролю за системами протипожежного захисту та ліцензування управління запобігання надзвичайним ситуаціям ГУ ДСНС у місті Києві ОСОБА_13 зазначив, що проект будівництва офісного будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом (побутового обслуговування населення) по вулиці Жилянській, 68 у Голосіївському районі міста Києва, який розроблений ТОВ «Будівельна компанія «МЕГАТЕРМ» на замовлення ТОВ «Сікс Старс Холдінг», договір №80, Київ 2010, розроблено відповідно до ДБН В.2.2-9-99 «Громадські будинки та споруди», у той час коли останній мав бути розроблений відповідно до ДБН В.2.2-24-2009 «Проектування висотних житлових і громадських будинків».
Вказане виходить із того, що будинки із умовною висотою понад 73,5 метрів мають бути запроектовані із урахуванням вимог ДБН В.2.2-24-2009, у якому передбачені інакші заходи та об`ємно-планувальні рішення з пожежної безпеки.
В даному випадку, сам об`єкт будівництва по вулиці Жилянській, 68 у Голосіївському районі міста Києва передбачає будівництво із умовною висотою +75,9 метрів, а відтак безальтернативно вказаний проект мав бути розроблений відповідно до ДБН В.2.2-24-2009.
Розроблення проекту будівництва в порушення вимог необхідних ДБН призводить до недостатнього забезпечення рівня пожежної безпеки осіб, які перебуватимуть чи проживатимуть у зазначеному будинку, що може призвести до загрози їхньому здоров`ю та життю.
Крім того, в окремих місцях (зовнішня стіна сходової клітки) теплоізоляційний шар фасадної конструкції будинку виконано із застосуванням горючих матеріалів, у той час, як мають бути застосовані виключно не горючі матеріали.
У вказаній будівлі не влаштовано протипожежні двері, які відокремлюють коридори від інших приміщень (встановлено двері, які згідно маркування відповідають вимогам ДСТУ Б В.2.6-11 «Блоки дверні металеві протиударні. Вхідні в квартири.»), що у своєму наслідку несе загрозу швидкого розповсюдження продуктів згоряння по усьому об`єкту.
Також, не забезпечено можливості влаштування проїздів для пожежних автомобілів із параметрами, визначеними державними будівельними нормами (круговий проїзд навколо будинку із шириною орієнтовно 8 метрів на відстані 8-ми метрів від будинку).
На будівельному майданчику не влаштовано проїзди, придатні для проїзду у будь-яку пору року. Пожежні щити не укомплектовані, на поверхах будівлі відсутні первинні засоби пожежогасіння (вогнегасники та інше). На воротах відсутній покажчик розміщення пожежного гідранту, у приміщенні (мобільній споруді охорони) використовується світильник, який підвішений на струмопровідні елементи, вимикач та інші подібні апарати установлені на горючій основі, увід електрокабелю у мобільну споруду не виконано у металевій трубі із за шпаруванням отвору для унеможливлення потрапляння вологи.
Також, улаштування електроустановок виконано не відповідно до ПУЕ (електрокабелі на нульовому поверсі прокладені по підлозі, яка, у той же час, була заповнена водою).
За таких умов, існує небезпека для життя та здоров`я осіб, які перебувають на будівельному майданчику.
Таким чином, у разі здачі у експлуатацію вказаного об`єкту із допущеними прорахунками виникне ймовірність небезпеки для життя та здоров`я людей, які перебуватимуть на об`єкті та пожежно-рятувальних підрозділів, у разі ліквідації пожежі або іншої надзвичайної ситуації на ньому.
Допитаний як свідок начальник відділу старший державний інспектор з охорони навколишнього природного середовища Столичного округу Відділу державного екологічного нагляду (контролю) за поводженням із відходами та небезпечними хімічними речовинами Управління державного екологічного нагляду (контролю) у м. Києві Державної екологічної інспекції Столичного округу ОСОБА_14 та головний спеціаліст державний інспектор з охорони навколишнього природного середовища Столичного округу Відділу інструментально-лабораторного контролю Державної екологічної інспекції Столичного округу ОСОБА_15 зазначили, що відповідно до ст. 17 Закону України «Про відходи» суб`єкти господарської діяльності у сфері поводження з відходами зобов`язані, зокрема, не допускати зберігання та видалення відходів у несанкціонованих місцях чи об`єктах.
Так, у процесі візуального огляду установлено, що на території будівельного майданчика не визначено місце складування твердих побутових відходів, у зв`язку з чим, сміття розкидане по всій земельній ділянці, що у свою чергу негативно впливає на стан навколишнього природного середовища.
При цьому, договори щодо передачі відходів спеціалізованим підприємствам для їх утилізації надано не було. Акти виконаних робіт, щодо фактичної передачі відходів також надано не було.
За інформацією представників забудовника, на території будівництва свердловини відсутні. Водопостачання та водовідведення відбувається централізовано з мережі Київводоканалу. Договори щодо водопостачання та водовідведення надані не були.
Вказане, у своєму взаємозв`язку підтверджується, зокрема, протоколом огляду від 05 квітня 2019 року, складеним за результатами вказаної слідчої (розшукової) дії, що проводилась на підставі ухвали суду за участі вказаних вище спеціалістів.
Поряд з цим, органом досудового розслідування установлено, що земельна ділянка по вул. Жилянській, 68 у Голосіївському районі міста Києва розташована в межах Центрального історичного ареалу міста Києва й в зоні регулювання забудови II категорії, що підтверджується містобудівними умовами і обмеженнями забудови земельної ділянки від 24.12.2010 за №009-374 та листом Міністерства культури України від 26.02.2019 за №591/10-5/14-19.
У відповідності до ст. 32 Закону України «Про охорону культурної спадщини» на охоронюваних археологічних територіях, у межах зон охорони пам`яток, історичних ареалів населених місць, занесених до Списку історичних населених місць України, забороняються містобудівні, архітектурні чи ландшафтні перетворення, будівельні, меліоративні, шляхові, земляні роботи без дозволу відповідного органу охорони культурної спадщини.
Не зважаючи на вказане, дозвіл відповідного органу охорони культурної спадщини на проведення будівельних робіт по вул. Жилянській, 68 у Голосіївському районі міста Києва отриманий не був, у зв`язку із чим Міністерством культури України 18.07.2017 та 21.12.2017 проведено обстеження містобудівної ситуації на території історичного ареалу міста Києва, про що складено відповідні акти.
За результатами вказаних оглядів Міністерством культури України 07.02.2018 та 04.08.2017 винесено приписи ТОВ «Кадорр-Київ Плюс» про негайне зупинення проведення земляних та будь-яких інших будівельних робіт на об`єкті «Будівництво офісного будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом (побітового обслуговування населення)» по вул. Жилянській, 68 у Голосіївському районі міста Києва, які виконуються в межах історичного ареалу м. Києва з порушенням вимог ст.ст. 32, 35 Закону України «Про охорону культурної спадщини» без відповідного дозволу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони культурної спадщини (Міністерства культури України).
У той же час, як встановлено і підтверджено оглядом об`єкта будівництва по АДРЕСА_1 , що проводився 05 квітня 2019 року на підставі ухали суду, будівельні роботи за вказаною адресою припинені не були.
Крім того, зі змісту містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 24.12.2010 за №009-374 установлено, що термін їх дії складає 2 (два) роки.
Відповідно до листа Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) від 15.04.2019 за №055-4474 інші містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки для проектування об`єкта будівництва по АДРЕСА_1 не надавались, термін дії та внесення змін до виданих містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 24.12.2010 за №009-374 не було та відповідні звернення до Департаменту не надходили.
Згідно показань директора Депаратменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) ОСОБА_16 установлено, що в дійсності термін дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 24.12.2010 за №009-374 становлять 2 (два) роки.
Згідно п. 5 прикінцевих положень Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» вихідні дані для проектування, експертні висновки до проектно-кошторисної документації на будівництво об`єктів, експертні висновки до проектів містобудівної документації, отримані до набрання чинності цим Законом, є чинними протягом двох років з дня набрання чинності цим Законом, який, у свою чергу, набрав чинності 17.02.2011.
Таким чином, термін дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 24.12.2010 за №009-374 закінчилися 17.02.2013.
Нові містобудівні умови і обмежень забудови земельної ділянки по АДРЕСА_1 не видавались, зміни в містобудівні умови і обмежень забудови земельної ділянки №009-374 не вносились.
Таким чином, будівництво об`єкта «Будівництво офісного будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом (побутового обслуговування населення)» по вул. Жилянській, 68 у Голосіївському районі міста Києва здійснюється усупереч вимог Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», зокрема, у частині відсутності чинних містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки.
Більше того, відповідно до листа Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) від 15.04.2019 за №055-4474 та показань директора Депаратменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) ОСОБА_16 земельна ділянка по вул. Жилянській, 68 у Голосіївському районі міста Києва відноситься до території середньо- та малоповерхової забудови.
Відповідно до п. 3.3. Генерального плану м. Києва, затвердженого рішенням Київської міської ради від 28.03.2002 за №370/1804 структура житлового будівництва за поверховістю визначена відповідно до основних напрямів її зміни, передбачених Концепцією, та з урахуванням архітектурно-планувальної організації території міста в цілому та окремих сельбищних районів у відсотках до загального обсягу. Садибна та котеджна (1-3 поверхи); малоповерхова та блокована (1-3 поверхи); середньоповерхова (4-8 поверхів); багатоповерхова (9 і більше поверхів).
Аналогічні показники закріплені також Державним Комітетом України у справах містобудування та архітектури у ДБН 360-92, затверджений наказом Деркоммістобудування від 17.04.1992 №44 (із змінами).
Відтак, територія на якій здійснюється будівництво не відповідає її функціональному призначенню, що призводить до порушення висотності будівництва.
Крім того, відповідно до листа Державної авіаційної служби України від 18.04.2019 за №1.1.19-2734-19 розміщення будівництва офісного будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом по вул. Жилянській, 68 у Голосіївському районі міста Києва узгоджено листом від 02.06.2011 за №1.19-05540.
У той же час, згідно з п. 151 Положення про використання повітряного простору України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.03.2002 за №401, у разі якщо протягом 3 (трьох) років відповідні підприємства, установи та організації не розпочали забудову об`єкта, рішення про її погодження анулюється.
Разом з тим, Державіаслужбою поінформовано, що останньою не видався Висновок щодо погодження місця розташування та висоти об`єктів на при аеродромних територіях та об`єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації ТОВ «Кадорр-Київ Плюс» по об`єкту «Будівництво офісного будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом (побутового обслуговування населення)» по вул. Жилянській, 68 у Голосіївському районі міста Києва.
Окрім того, листом Центру аеронавігаційного забезпечення авіації Збройних Сил України Міністерства оборони України від 15.04.2019 за №350/162/341пс зазначено, що у базі даних штучних перешкод Центру аеронавігаційного забезпечення авіації Збройних Сил України, а також в архівах отриманої кореспонденції за 2016 рік, запитів щодо погодження будівництва об`єкта «Будівництво офісного будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом (побутового обслуговування населення)» по вул. Жилянській, 68 у Голосіївському районі міста Києва не виявлено.
Також, листом від 17.04.2019 за №1-24.3/2089/19 Державне підприємство обслуговування повітряного руху України вказано, що з метою отримання висновку провайдера щодо погодження місця розташування та висоти об`єкта «Будівництво офісного будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом (побутового обслуговування населення)» по вул. Жилянській, 68 у Голосіївському районі міста Києва ТОВ «Кадорр-Київ Плюс» та ТОВ «Будівельна компанія «Мегатерм» до Украероруху не зверталися.
Зважаючи на вищевикладене, прокурором у кримінальному провадженні 06.04.2019 винесено постанову про визнання речовим доказом земельної ділянки із кадастровим номером 8000000000:72:083:0021, яка розташована за адресою: м. Київ, вул. Жилянська, 68 загальною площею 0,3058 га, реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 988523080361, яка належить територіальній громаді м. Києва в особі Київської міської ради (код ЄДРПОУ 22883141) та орендується ТОВ «Кадорр-Київ Плюс» (код ЄРДПОУ 40456653) відповідно до інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 18.02.2019 за № 156595196, а також об`єкту незавершеного будівництва збудованого на ній.
Прокурор та слідчий до судового засідання не з`явилися. Слідчий надав заяву про розгляд клопотання за його відсутності, доводи клопотання підтримав у повному обсязі.
Слідчий суддя розглянув клопотання у відсутність власника майна відповідно до ч. 2 ст. 172 КПК України.
Дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя дійшов висновку про задоволення клопотання, виходячи з такого.
Згідно з ч. 1 ст. 131 КПК України захід забезпечення кримінального провадження застосовується з метою досягнення дієвості цього провадження.
Одним із заходів забезпечення кримінального провадження є арешт майна (ч. 2 ст. 131 КПК України).
Відповідно до ч. 1-3 ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.
Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.
Арешт майна допускається з метою забезпечення збереження речових доказів. У такому випадку арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 цього Кодексу.
Згідно з ст. 98 КПК України речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.
Відповідно до ч. 10 ст. 170 КПК України арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.
Згідно з ч. 11 ст. 170 КПК України заборона або обмеження користування, розпорядження майном можуть бути застосовані лише у разі, коли існують обставини, які підтверджують, що їх незастосування призведе до приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі майна.
З урахуванням наведеного, слідчий суддя дійшов висновку про задоволення клопотання прокурора та накладення арешту на земельну ділянку із кадастровим номером 8000000000:72:083:0021, яка розташована за адресою: м. Київ, вул. Жилянська, 68 загальною площею 0,3058 га та об`єкт незавершеного будівництва, збудований на земельній ділянці із кадастровим номером 8000000000:72:083:0021, яка розташована за адресою: м. Київ, вул. Жилянська, 68, що належить на праві власності ТОВ «Кадорр-Київ Плюс» (код ЄРДПОУ 40456653),встановивши заборону вчиняти певні дії з майном, оскільки вказане майно відповідає критеріям, передбаченим ст. 98 КПК України, є предметом кримінального правопорушення, визнано речовими доказами у кримінальному провадженні та метою такого арешту є забезпечення зберігання речових доказів.
З урахуванням наведеного та керуючись ст. 98, 170-173, 175, 309, 372, 392, 532 КПК України,-
УХВАЛИВ:
Клопотання прокурора відділу координації діяльності підрозділів Державного бюро розслідувань у сфері протидії злочинності та контролю виконання управління організації і процесуального керівництва досудовим розслідуванням, яке здійснюється слідчими територіальних управлінь Державного бюро розслідувань, Департаменту організації і процесуального керівництва досудовим розслідуванням кримінальних правопорушень, підслідних Державному бюро розслідувань, нагляду за додержанням законів його оперативними підрозділами та підтримання публічного обвинувачення у відповідних провадженнях Генеральної прокуратури України прокурора у кримінальному провадженні ОСОБА_3 про накладення арешту на майно задовольнити.
Накласти арешт на земельну ділянку із кадастровим номером 8000000000:72:083:0021, яка розташована за адресою: м. Київ, вул. Жилянська, 68 загальною площею 0,3058 га, реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 988523080361, яка належить територіальній громаді м. Києва в особі Київської міської ради (код ЄДРПОУ 22883141) та орендується ТОВ «Кадорр-Київ Плюс» (код ЄРДПОУ 40456653) відповідно до інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 18.02.2019 за № 156595196;
- об`єкт незавершеного будівництва, збудований на земельній ділянці із кадастровим номером 8000000000:72:083:0021, яка розташована за адресою: м. Київ, вул. Жилянська, 68, що належить на праві власності ТОВ «Кадорр-Київ Плюс» (код ЄРДПОУ 40456653), право власності на який не зареєстровано,
встановивши заборону службовим особам ТОВ «Кадорр-Україна» (код ЄДРПОУ 40391848) або іншими юридичними та фізичними особам, їхнім представникам (у тому числі за довіреністю), іншим особам, у володінні, користуванні яких перебуває земельна ділянка із кадастровим номером 8000000000:72:083:0021, яка розташована по вул. Жилянській, 68 у Голосіївському районі міста Києва, користуватися та розпоряджатися нею будь-яким чином, у тому числі шляхом здійснення на ній земляних, будівельних та будь-яких інших робіт та заборону будь-яким суб`єктам державної реєстрації прав, визначених Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», зокрема але не виключно, державним реєстраторам прав на нерухоме майно та органам державної реєстрації прав (в тому числі Міністерству юстиції України (ідентифікаційний код юридичної особи 00015622) та його територіальним органам, ДП Національні інформаційні системи (ідентифікаційний код юридичної особи 39787008) виконавчим органам сільських, селищних та міських рад, Київській, Севастопольській, міським, районним, районним у містах Києві і Севастополі державним адміністраціям, акредитованим суб`єктам, нотаріусам (державним та/або приватним), іншим особам та органам, які виконують функції державного реєстратора прав на нерухоме майно відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень») вчиняти будь-які реєстраційні дії, перелік яких міститься в Законі України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», спрямовані на зміну, виникнення, перехід, припинення прав власності, реєстрацію обтяжень та арештів, реєструвати заяви в Єдиному державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень в тому числі, але не обмежуючись, державну реєстрацію речових прав та їх обтяжень на нерухоме майно, скасування державної реєстрації речових прав та їх обтяжень на нерухоме майно, відкриття та/або закриття розділів в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, а також вносити до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно записи про державну реєстрацію речових прав та їх обтяжень, записи про скасування державної реєстрації речових прав та їх обтяжень, зміни до таких записів щодо земельної ділянки із кадастровим номером 8000000000:72:083:0021, яка розташована по вул. Жилянській, 68 у Голосіївському районі міста Києва, реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 988523080361, а також об`єкту незавершеного будівництва збудованого на неї що належить на праві власності ТОВ «Кадорр-Київ Плюс» (код ЄРДПОУ 40456653), а також кому б воно не належало.
Ухвала слідчого судді може бути оскаржена протягом п`яти днів з дня її оголошення безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не буде подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Печерський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 10.05.2019 |
Оприлюднено | 16.02.2023 |
Номер документу | 81750247 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Печерський районний суд міста Києва
Батрин О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні