Рішення
від 16.05.2019 по справі 140/1090/19
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 травня 2019 року ЛуцькСправа № 140/1090/19

Волинський окружний адміністративний суд у складі судді Каленюк Ж.В., розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Волинській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Сейлон про стягнення податкового боргу,

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДФС у Волинській області (надалі - ГУ ДФС у Волинській області, позивач) звернулося з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Сейлон (надалі - ТзОВ Сейлон , відповідач) про стягнення податкового боргу у сумі 217378,69 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач відповідно до вимог статті 16 Податкового кодексу України (далі - ПК України) зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку та розмірах, встановлених законом. В порушення зазначених норм за ТзОВ Сейлон обліковується податковий борг з податку на додану вартість у сумі 217208,69 грн. та з податку на прибуток у сумі 170,00 грн., а всього у сумі 217378,69 грн.

Позивачем вживались заходи щодо стягнення заборгованості шляхом надіслання податкової вимоги від 02 лютого 2018 року №2384-17, однак вони не спричинили погашення податкового боргу відповідачем.

З наведених підстав позивач просив стягнути з ТзОВ Сейлон податковий борг у сумі 217378,69 грн.

Ухвалою від 10 квітня 2019 року позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та вирішено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін за наявними у справі матеріалами (а.с.1).

Копія ухвали про відкриття провадження в адміністративній справі від 10 квітня 2019 року була надіслана відповідачу рекомендованим порядком за адресою місцезнаходження, що зазначена у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань(а.с.28-29). Однак 17 квітня 2019 року рекомендоване відправлення повернулося на адресу суду з відміткою відділення поштового зв`язку від 16 квітня 2019 року інші причини, що не дали змоги виконати обов`язки щодо пересилання поштового відправлення (а.с.25). Відтак, з врахуванням положень частини шостої статті 251 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), слід вважати, що копія ухвали вручена належним чином.

Відповідач відзив на позов не подав, як і будь-які докази у спростування позовних вимог.

Відповідно до частини шостої статті 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Крім того, від учасників справи клопотання про розгляд справи в судовому засіданні не надходили.

Згідно із частиною другою статті 262 КАС України якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - через п`ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі.

Дослідивши письмові докази та перевіривши доводи, викладені у позові, суд дійшов висновку, що позовні вимоги слід задовольнити повністю з таких мотивів та підстав.

Судом встановлено, що ТзОВ Сейлон зареєстроване як юридична особа 18 лютого 2016 року, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.28-29); як видно з інформаційної довідки (а.с.7), має відриті рахунки у банківських установах та перебуває на обліку як платник податків у Луцькому управлінні ГУ ДФС у Волинській області.

Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16, пункту 36.1 статті 36, пункту 38.1 статті 38 ПК України платники податків зобов`язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи; податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи; виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.

Станом на 04 березня 2019 року у відповідача обліковується податковий борг з податку на додану вартість у сумі 217208,69 грн. та з податку на прибуток у сумі 170,00 грн., про що зазначено в довідці ГУ ДФС у Волинській області про наявність боргу, розрахунку сум податкового боргу та підтверджується зворотнім боком облікової картки платника за вказаними платежами (а.с.7-8, 14-18).

Так податковий борг з податку на додану вартість у сумі 217208,69 грн. виник у зв`язку із нарахуванням контролюючим органом штрафу за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних згідно з такими податковими повідомленнями-рішеннями: від 09 червня 2017 року №0008141201 у сумі 157882,30 грн.; від 29 вересня 2017 року №0019051201, яким до відповідача застосовано штраф у загальній сумі 80911,39 грн. (а.с.10, 12), всього у сумі 238793,69 грн.. Ці податкові повідомлення-рішення були надіслані відповідачу як платнику податків у встановленому порядку, однак не були вручені йому з незалежних від позивача причин (а.с.11, 12 зворот).

Грошове зобов`язання, визначене зазначеними податковими повідомленнями-рішеннями, погашене у сумі 21585,00 грн., що підтверджується витягом з облікової картки ТзОВ Сейлон за платежем податок на додану вартість (а.с.14-16).

Податковий борг з податку на прибуток у розмірі 170,00 грн. виник у зв`язку із нарахуванням контролюючим органом штрафних санкцій у сумі 170,00 грн. згідно з податковим повідомленням-рішенням від 03 жовтня 2018 року №0002505512 (а.с.13), яке було надіслане відповідачу у встановленому порядку, однак не було вручене йому з незалежних від позивача причин (а.с.13 зворот).

За приписами підпунктів 14.1.39, 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом; грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності

Відповідно до пункту 57.3 статті 57 ПК України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Пунктом 58.3 статті 58 ПК України визначено, що у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Зазначені вище податкові повідомлення-рішення є чинними, відповідачем не оскаржувались. Доказів протилежного суду не надано.

Таким чином, грошові зобов`язання, що визначені такими податковими повідомленнями-рішеннями, є узгодженими.

У разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (пункт 59.1 статті 59 ПК України).

Пунктом 59.3, 59.5 статті 59 ПК України передбачено, що податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання. У разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

З метою погашення податкового боргу ГУ ДФС у Волинській області сформувало податкову вимогу від 02 лютого 2018 року №2384-17, яка була надіслана ТзОВ Сейлон у встановленому порядку (а.с.9).

Відповідно до пунктів 95.1 - 95.3 статті 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Згідно з підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Таким чином, оскільки за відповідачем обліковується податковий борг на загальну суму 217378,69 грн., щодо наявності та розміру якого відповідачем не подано до суду відзиву на позов, доказів його сплати, а вжиті контролюючим органом заходи не призвели до його погашення, тому позовні вимоги належить задовольнити шляхом прийняття рішення про стягнення коштів для погашення цього боргу з рахунків ТзОВ Сейлон у банках, що обслуговують такого платника податків.

Згідно із частиною другою статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

З урахуванням такого правила витрати позивача - суб`єкта владних повноважень зі сплати судового збору за звернення до суду із даним позовом із відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 72-77, 139, 162, 243-246, 255, 262, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Позов Головного управління ДФС у Волинській області (43010, Волинська область, місто Луцьк, майдан Київський, будинок 4, ідентифікаційний код юридичної особи 39400859) до Товариства з обмеженою відповідальністю Сейлон (43000, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Винниченка, 26, ідентифікаційний код юридичної особи 40284472) про стягнення податкового боргу задовольнити повністю.

Стягнути в дохід бюджету з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю Сейлон в банках, що обслуговують такого платника податків, кошти у сумі 217378,69 грн. (двісті сімнадцять тисяч триста сімдесят вісім грн. 69 коп.) для погашення податкового боргу.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга подається учасниками справи до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд.

Суддя Ж.В. Каленюк

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.05.2019
Оприлюднено17.05.2019
Номер документу81756202
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —140/1090/19

Рішення від 16.05.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Каленюк Жанна Василівна

Ухвала від 22.04.2019

Кримінальне

Немирівський районний суд Вінницької області

Алєксєєнко В. М.

Ухвала від 10.04.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Каленюк Жанна Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні