ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №1.380.2019.001483
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 травня 2019 року
Львівський окружний адміністративний суд в складі
головуючого-судді Мартинюка В.Я.
секретар судового засідання Жовковська Ю.В.
з участю представників
від позивача - Цинайко Н.І.,
від відповідача - не з`явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові справу за позовом заступника керівника Самбірської місцевої прокуратури до Мохнатської сільської ради Турківського району Львівської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язати вчинити дії, -
В С Т А Н О В И В:
заступник керівника Самбірської місцевої прокуратури звернувся в суд з позовом до Мохнатської сільської ради Турківського району Львівської області про:
- визнання протиправною бездіяльність щодо не виконання вимог ч.5 ст.12 Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності про офіційне оприлюднення регуляторного акту - рішення за №113 від 28.11.2018 року Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів с.Матків ;
- зобов`язання офіційно оприлюднити рішення №113 від 28.11.2018 року Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів с.Матків у встановленому ч.5. ст.12 Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності порядку.
Позовні вимоги мотивовані тим, що рішення Мохнатської сільської ради Турківського району Львівської області за №113 від 28.11.2018 року Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів с.Матків як регуляторний акт підлягало обов`язковому оприлюдненню в друкованих засобах масової інформації. Водночас, з інформації відповідача від 22.02.2019 року за №33 вбачається, що наведене рішення оприлюднено на інформаційному стенді сільської ради. Таким чином, рішення відповідача у місцевих друкованих засобах масової інформації не оприлюднювалося, а офіційний друкований засіб масової інформації у Мохнатської сільської ради відсутній.
Представник позивача дала аналогічні пояснення, просить позов задоволити з підстав викладених в позовній заяві.
Відповідач у своєму клопотанні від 11.04.2019 року за №75 позов визнав у повному обсязі, просить справу розглядати без участі його представника.
Ухвалою суду від 05.04.2019 року відкрито загальне позовне провадження у справі.
Ухвалою суду, занесеною в протокол судового засідання від 25.04.2019 року, закрито підготовче провадження і призначено справу до розгляду по суті.
Дослідивши наявні у справі докази, заслухавши представника позивача, суд врахував наступні обставини справи та норми чинного законодавства.
Рішенням Мохнатської сільської ради Турківського району Львівської області від 28.11.2018 року за №113 затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель, розташованих в межах населеного пункту с.Матків Турківського району Львівської області.
Відповідно до ч.4 ст.23 Закону України Про оцінку земель , рішення рад, зазначених у цій статті, щодо технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок набирають чинності у строки, визначені відповідно до п.271.2 ст.271 Податкового кодексу України.
Пунктом 271.2 ст.271 ПК України визначено, що рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.
Згідно з ч. 5 ст.59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо органом чи посадовою особою не встановлено пізніший строк введення цих актів у дію.
Частиною 12 ст. 59 вказаного Закону встановлено, що акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування, які відповідно до закону є регуляторними актами, розробляються, розглядаються, приймаються та оприлюднюються у порядку, встановленому Законом України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності .
Відповідно до ст.1 Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності регуляторний акт - це:
- прийнятий уповноваженим регуляторним органом нормативно-правовий акт, який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб`єктами господарювання;
- прийнятий уповноваженим регуляторним органом інший офіційний письмовий документ, який встановлює, змінює чи скасовує норми права, застосовується неодноразово та щодо невизначеного кола осіб і який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб`єктами господарювання, незалежно від того, чи вважається цей документ відповідно до закону, що регулює відносини у певній сфері, нормативно-правовим актом.
Згідно з приписами ч.5 ст.5 Закону України Про оцінку земель , нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.
З урахуванням викладеного, рішення органу місцевого самоврядування про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель має визначальні ознаки регуляторного акта. Зокрема, таке рішення є офіційним письмовим документом, що прийнятий уповноваженим регуляторним органом та окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських та адміністративних відносин.
Таким чином, рішення Мохнатської сільської ради Турківського району Львівської області за №113 від 28.11.2018 року Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів с. Матків є регуляторним актом, на яке поширюються положення Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності , зокрема в частині процедури його прийняття та оприлюднення.
Відповідно до ч.5 ст.12 Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності регуляторні акти, прийняті органам посадовими особами місцевого самоврядування, офіційно оприлюднюються друкованих засобах масової інформації відповідних рад, а у разі їх відсутності - у місцевих друкованих засобах масової інформації, визначених цими орган; та посадовими особами, не пізніш як у десятиденний строк після їх прийняття та підписання.
В матеріалах справи наявний лист Мохнатської сільської ради Турківського району Львівської області від 22.02.2019 року за №33 відповідно до якого рішення за №113 від 28.11.2018 року Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів с.Матків оприлюднено лише на інформаційному стенді сільської ради.
Таким чином, зазначене рішення у місцевих друкованих засобах масової інформації не оприлюднювалося, а офіційний друкований засіб масової інформації у Мохнатської сільської ради відсутній.
Відповідно до вимог ч.1 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
З огляду на викладені обставини, суд вважає, що відповідачем допущено бездіяльність щодо не виконання вимог ч.5. ст.12 Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності про офіційне оприлюднення регуляторного акту.
Як наслідок, обгрунтованими є вимоги щодо спонукання до вчинення дій.
Відповідач доказів в спростування вищенаведених обставин не представив, позов визнав.
За таких обставин, суд вважає, що позовні вимоги є підставними та обґрунтованими, а позов підлягає задоволенню в повному обсязі.
Щодо судових витрат, то, у відповідності до вимог ст.139 КАС України, такі не належить стягувати з відповідача.
Керуючись ст.ст. 19-21, 72-77, 242-246, 255, 293, 295, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В :
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправною бездіяльність Мохнатської сільської ради Турківського району Львівської області щодо не виконання вимог ч.5 ст.12 Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності про офіційне оприлюднення регуляторного акту - рішення за №113 від 28.11.2018 року Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів с.Матків .
Зобов`язати Мохнатську сільську раду Турківського району Львівської області (код ЄДРПОУ 04373376, вул.І.Франка, 1, с.Мохнате, Турківський район, Львівська область) офіційно оприлюднити рішення №113 від 28.11.2018 року Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів с.Матків у встановленому ч.5 ст.12 Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності порядку.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення виготовлено та підписано 16 травня 2019 року.
Суддя В.Я.Мартинюк
Суд | Миколаївський районний суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 16.05.2019 |
Оприлюднено | 17.05.2019 |
Номер документу | 81757169 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Мартинюк Віталій Ярославович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Мартинюк Віталій Ярославович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні