РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
17 квітня 2019 року м. Рівне №460/3097/18
Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дорошенко Н.О. за участю секретаря судового засідання Янчар О.П. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:
позивача: представник адвокат Севастьянова А.В.,
відповідача: представник Форет М.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом
Приватне підприємство "Захід-Центр-Агро" доДержавної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Рівненській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинення певних дій,, - В С Т А Н О В И В:
Приватне підприємство "Захід-Центр-Агро" (далі - позивач, ПП "Захід-Центр-Агро") звернулося до адміністративного суду з позовом до Державної фіскальної служби України (далі - відповідач-1, ДФС України), Головного управління ДФС у Рівненській області (далі - відповідач-2), за змістом якого просило суд:
визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Рівненській області №977535/39556793 від 05.11.2018 про відмову в реєстрації складеної ПП "Захід-Центр-Агро" податкової накладної №1 від 05.10.2018 та рішення Комісії з питань розгляду скарг ДФС України від 19.11.2018 №44380/39556793/2;
зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену ПП "Захід-Центр-Агро" податкову накладну №1 від 05.10.2018.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на те, що ПП "Захід-Центр-Агро" сформовано податкову накладну №1 від 05.10.2018 щодо продажу для ТОВ "Волинь-Зерно-Продукт" сої власного виробництва в об`ємі 84,037 т на суму 798354,86 грн, в тому числі ПДВ 133059,14 грн. В подальшому реєстрація податкової накладної зупинена та запропоновано надати пояснення. Позивач надав пояснення про те, що товариство реалізовує сою, вирощену на орендованих земельних ділянках (паях), та направлено файли - документи щодо відсутності підстав для зупинення реєстрації та необхідності реєстрації накладної. одержання яких органом ДФС підтверджене відповідними квитанціями. Однак відповідач прийняв рішення №977535/39556793 від 05.11.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, з підстави: "ненадання платником податку копій документів: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання передачі товарів, накладні".
Позивач також вказав, що у квитанції від 19.10.2018 відповідачем зазначено, що реєстрація податкової накладної зупинена у зв`язку із тим, що обсяг постачання товару/послуги 1201 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп. 2.1 п. 2 Критеріїв ризиковості платника податку. Однак, в критеріях ризиковості платника податку п. 2 немає, тобто підстава, на яку посилався відповідач, відсутня.
Позивач вважає, що можливість надання платником податків переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого, зрозумілого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.
Відмовляючи в реєстрації податкової накладної, відповідачем не вказано, які саме документи платника податків складені з порушенням законодавства, які вимоги законодавства порушено при складанні документів та яких документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.
Також позивач зазначив, що 07.11.2018 він подав скаргу на рішення №977535/39556793 від 05.11.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. Рішенням Комісії з питань розгляду скарг від 19.11.2018 №44380/39556793/2 скаргу залишено без задоволення, а рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних - без змін, на підставі відсутності копій документів, що підтверджують факт придбання, виготовлення, вирощування або переробки ТМЦ/чи можливість надання послуг, виконання робіт; відсутності копій документів, що підтверджують факт реалізації товарів (робіт, послуг) та/або документи надано не в повному обсязі.
Позивач, вважаючи протиправними рішення №977535/39556793 від 05.11.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної та рішення Комісії з питань розгляду скарг від 19.11.2018 №44380/39556793/2, просив їх скасувати, а також зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну в ЄРПН.
Ухвалою судді від 18.12.2018 позовна заява залишена без руху та надано позивачу строк тривалістю не більше 10 днів з дня вручення йому ухвали для усунення недоліків позовної заяви. У вказаний строк позивач допущені недоліки усунув, відтак позовна заява вважається поданою у день первинного її подання до адміністративного суду.
Ухвалою суду від 02.01.2019 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі, визначено справу до судового розгляду за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання.
Відповідач-1 Державна фіскальна служба України позову не визнав. Представник відповідача-1 подав суду відзив на позовну заяву (а.с.130-131 т.1), у якому зазначив про безпідставність покликання позивача на те, що контролюючим органом не зазначено конкретного переліку документів, який має бути подано. Так, платником податку 02.11.2018 було направлено повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено, а саме по податковій накладній від 05.10.2018 №1. Повідомлення не містило повного пакету документів, передбачених вимогами пунктів 12-14 Порядку з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, передбачений Порядком зупинення реєстрації податкової накладної, що підтверджується долученою до відзиву електронною копією Журналу розгляду повідомлень щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПЕ, реєстрація якої зупинена. З огляду на це, комісією ГУ ДФС у Рівненській області прийнято оскаржене рішення, в якому чітко зазначено, яких саме документів, визначених Порядком, позивачем не надано до повідомлення. Зокрема, відсутні розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків та інші документи.
Таким чином, відповідач-1 вважає оскаржені рішення обґрунтованими, оскільки платником податків не надано всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковою накладною, у реєстрації якої відмовлено. З цих підстав відповідач-1 просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог повністю.
Відповідач-2 Головне управління ДФС у Рівненській області позовних вимог не визнав. Представник відповідача-2 подав відзив на позовну заяву (а.с.118-120 т.1), який за змістом аналогічний відзиву на позовну заяву відповідача-1, та просив в задоволенні позовних вимог відмовити повністю.
Позивач подав суду відповідь на відзив (а.с.140-145 т.1), в якому вказав, що у відзивах відповідачі стверджують, що позивачем не були надані всі необхідні документи на підтвердження реальності здійснення операцій по ПН, реєстрацію якої зупинено, а саме, відсутні розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків та інші документи. Зазначив, що дане твердження не відповідає дійсності, адже 02.11.2018 позивач надав письмові пояснення та долучив копії документів на підтвердження дійсності господарських операцій через програмне забезпечення M.E.Doc, в електронному кабінеті. На підтвердження отримання вказаних документів Сарненською ОДПІ ГУ ДФС (Володимирецьке відділення) в електронний кабінет позивача надійшли документів довільного формату від 02.11.2018 №1-80 із поміткою, що документи прийнято. Серед надісланих документів були також і розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків та інші документи. Крім того, весь пакет документів потім повторно направлено електронною поштою на електронну пошту ГУ ДФС. Окрім цього, до Державної фіскальної служби України на підтвердження доводів позивача разом зі скаргою також було надано всі вказані документи, що підтверджується квитанцією та описом вкладень до цінного листа.
Позивач вважає, що у зв`язку з викладеним, посилання відповідача на недостатність документів є необґрунтованими, а тому позовні вимоги слід задовольнити повністю.
25.02.2019 закрито підготовче провадженні у справі, призначено справу до судового розгляду по суті.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав з підстав, викладених у заявах по суті справи, просив суд позов задовольнити повністю.
Представник відповідачів у судовому засіданні заперечував проти позовних вимог з підстав, викладених у відзивах на позов, просив суд відмовити у задоволенні позову.
Заслухавши пояснення представників сторін, з`ясувавши обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, дослідивши зібрані у справі докази, оцінивши їх у сукупності, відповідно до вимог закону, суд дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення позову, з урахуванням такого.
Матеріалами справи стверджено, що ПП "Захід-Центр-Агро" (ЄДРПОУ 39556793) зареєстроване як юридична особа 19.12.2014 та перебуває на обліку як платник податків в Сарненській об`єднаній Державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Рівненській області. Основний вид діяльності за КВЕД 01.11 вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (а.с.105-108 т.1).
05.10.2018 між ПП "Захід-Центр-Агро" (Продавець) та ТОВ "Волинь-зерно-продукт" (Покупець) укладено договір №0510/30008, предметом якого є постачання товарів (а.с.66-67 т.1).
У пунктах 1.1-1.2 даного договору сторони обумовили, що продавець в порядку та на умовах даного Договору зобов`язується продати у власність покупця зернові та олійні культури врожаю 2018 року, а покупець зобов`язується прийняти цей товар та своєчасно оплатити його в порядку та на умовах, передбачених даним Договором.
Пунктом 1.3 Договору визначено, що кількість товару, ціна, інші умови продажу (переходу права власності на товар) товару обумовлюється сторонами в Договорі, в накладних та/або специфікаціях на кожну конкретну партію товару (Додатках до даного договору), які є невід`ємними частинами цього договору.
За змістом пунктів 3.6-3.7 Договору покупець зобов`язується провести розрахунок з продавцем товару шляхом оплати 80% вартості кожної конкретної партії товару після поставки товару та отримання покупцем оригіналів наступних документів від продавця: видаткової накладної на відповідну кількість товару, виписану на ім`я покупця; електронної податкової накладної на відповідну вартість поставленого товару, заповненої у відповідності до діючого законодавства України. Оплата 20% вартості кожної конкретної партії оплачується продавцеві покупцем після реєстрації податкової накладної відповідно до чинного законодавства, підтвердженням чого є квитанція про реєстрацію податкової накладної в електронній формі, копія якої надається продавцем для покупця.
Приймання-передача товару у власність покупцю в повному об`ємі здійснюється на складі-елеваторі ТОВ "Волинь-зерно-продукт" (п.4.1 Договору).
Специфікація №1 до Договору купівлі-продажу №0510/30008 від 05.10.2018 містить узгоджену між покупцем та постачальником вартість товару "Соя" вагою 84,037 т. в сумі 798354,86 грн, в тому числі ПДВ 133059,14 грн (а.с.68 т.1).
Видатковою накладною №1 від 05.10.2018 підтверджується факт відвантаження ПП "Захід-Центр-Агро" на користь ТОВ "Волинь-зерно-продукт" товару "Соя" (2018 року, власне виробництво) вагою 84,037 т. на загальну суму 798354,86 грн., в тому числі ПДВ 133059,14 грн (а.с.69 т.1).
Приймання-передача товару "Соя" вагою 84037 кг від ПП "Захід-Центр-Агро" на користь ТОВ "Волинь-зерно-продукт" підтверджується Актом приймання-передачі №ВЗПЛК001367 від 05.10.2018 (а.с.70).
Факт часткової оплати товару по договірних взаємовідносинах ПП "Захід-Центр-Агро" та ТОВ "Волинь-зерно-продукт" підтверджується наданою позивачем банківською випискою по банківському рахунку за 11.10.2018 (а.с.49 т.1).
Суд встановив, що ТОВ "Захід-Центр-Агро" на господарську операцію з постачання товарів для ПП "Волинь-зерно-продукт" виписано податкову накладну №1 від 05.10.2018 на загальну суму 798354,86 грн, в тому числі ПДВ 133059,14 грн, яка 19.10.2018 подана для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.15 т.1).
Згідно з квитанцією про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 19.10.2018, реєстраційних номер в ЄРПН 9229170017, документ прийнято, реєстрація зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 1201 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п.2 Критерії ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено: показник "D"=0, "Р" = 0 (а.с.15 т.1).
02.11.2018 позивачем направлено до Сарненської ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, від 05.10.2018 №1. Надано пояснення, що ПП "Захід-Центр-Агро" займається вирощуванням зернових культур (код 01.11), згідно з основним видом діяльності, і є сільгосптоваровиробником. Більш детальні пояснення та документи, що розкриють зміст операцій надано, на 79 аркушах, що додаються (а.с.17 т.1).
Представник відповідачів в судовому засіданні не заперечив факту подання позивачем до Сарненської ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, із поясненнями та копіями вищевказаних документів.
Відповідно до Квитанції №2 від 02.11.2018, реєстраційний номер 9240226337, документ доставлено до районного рівня 1702 Сарненської об`єднаної Державної податкової інспекції ГУ ДФС у Рівненській області. Документ прийнято (а.с.16 т.1).
05.11.2018 Комісією ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №977535/39556793 (а.с.18 т.1), яким позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної №1 від 05.10.2018 з підстав:
"ненадання платником податку копій документів: договори, зокрема зовнішньо-економічні контракти, з додатками до них; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні" (а.с.18 т.1).
08.11.2018 позивач подав до Державної фіскальної служби України скаргу на рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №977535/39556793 від 05.11.2018, з вимогою скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Рівненській області та зареєструвати ПН/РК, за результатами розгляду якої Комісією ДФС з питань розгляду скарг прийнято Рішення №44380/39556793/2 від 19.11.2018, яким згідно з пунктом 56.23 статті 56 Податкового кодексу України, залишено скаргу без задоволення та рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних - без змін (а.с.19 т.1).
Незгода позивача з рішенням про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 05.10.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних та рішенням Комісії ДФС з питань розгляду скарг зумовила його звернення до суду з позовом, при вирішенні якого суд виходить з такого.
За правилами пункту 185.1 статті 185 ПК України, операції платників податку з постачання товарів та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, є об`єктом оподаткування податком на додану вартість.
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг, в силу вимог пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України, вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.
Покупцю товарів/послуг податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законодавства щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.
З метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відповідно до підпункту 2 пункту 31 Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році" від 07.12.2017 №2245-VIII (далі - Закон №2245-VIII), змінено редакцію пункту 201.16 статті 201 ПК України. Згідно з такими змінами реєстрація податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання вказаної норми, 21.02.2018 Кабінетом Міністрів України прийнята постанова №117 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" (далі - Порядок №117).
За правилами пункту 3 Порядку №117 (в редакції, станом на час виникнення спірних правовідносин), податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику), що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:
1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;
2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;
3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D>0,03, Р
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.04.2019 |
Оприлюднено | 16.05.2019 |
Номер документу | 81757422 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Глушко Ігор Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Глушко Ігор Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Глушко Ігор Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Глушко Ігор Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Глушко Ігор Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Глушко Ігор Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні