ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
16 травня 2019 року м. Дніпросправа № 808/4111/17
Суддя Третього апеляційного адміністративного суду Чепурнов Д.В.
перевіривши на відповідність вимогам Кодексу адміністративного судочинства України апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Запорізькій області області на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 23 квітня 2018 року у справі №808/4111/17 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничий комбінат "Спецгазпром" до Головного управління ДФС у Запорізькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень -рішень,-
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 23 квітня 2018 року позов задоволено частково.
Головне управління ДФС у Запорізькій області, не погодившись з рішенням суду першої інстанції, після отримання 10 серпня 2018 року його копії, 23 квітня 2019 року звернулася до суду з апеляційною скаргою.
У відповідності до частини 1 та частини 2 статті 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Враховуючи, те, що копію оскаржуваного рішення скаржником отримано 10 серпня 2018 року, про що зазначено скаржником у апеляційній скарзі, а з апеляційною скаргою відповідач звернувся до суду 23 квітня 2019 року, суд апеляційної інстанції зробив висновок про те, що останнім пропущено встановлений законом тридцятиденний строк для звернення до суду з апеляційною скаргою.
Заявником апеляційної скарги було подано клопотання про поновлення пропущеного строку звернення до суду, яке мотивовано тим, що скаржником пропущено строк на апеляційне оскарження у зв`язку з неможливістю сплатити судовий збір.
Розглянувши вказане клопотання, приходжу до висновку про безпідставність та необґрунтованість останнього, зазначені підстави не можуть бути визнані поважними причинами пропуску строку апеляційного оскарження з огляду на наступне.
По-перше, обов`язковість та можливість сплати судового збору у скаржника, відповідно до ст. 295 КАС України, виникла з дати початку перебігу строку на апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції, який враховуючи дату отримання копії судового рішення, що оскаржується - 10 серпня 2018 року є більш ніж достатній для здійснення сплати судового збору.
Водночас, станом на момент подачі апеляційної скарги - 23 квітня 2019 року, судовий збір так і не сплачено.
При цьому, скаржник, у випадку неможливості сплати судового збору, у відповідності до приписів КАС України, не позбавлений можливості звернутися до суду з дотриманням строків на апеляційне оскарження із відповідним клопотанням про звільнення від сплати або відстрочення сплати судового збору.
По-друге, ухвалою Третього апеляційного адміністративного суду від 24 жовтня 2018 року апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Запорізькій області вже було повернуто апеляційну скаргу скаржнику, у зв`язку із відсутністю повноважень у особи, яка підписала апеляційну скарги.
Зазначена ухвала набрала законної сили та не була оскаржена.
При цьому, з часу повернення апеляційної скарги скаржнику - 24 жовтня 2018 року по дату подання нової апеляційної скарги - 23 квітня 2018 року пройшло майже шість місяців.
Зазначене свідчить про свавільне розпоряджання скаржником часом на апеляційне оскарження.
У пункті 74 рішення Європейського Суду з прав людини «Лелас проти Хорватії» Суд звертав увагу на те, що «держава, чиї органи влади не дотримувалися своїх власних внутрішніх правил та процедур, не повинна отримувати вигоду від своїх правопорушень та уникати виконання своїх обов`язків. Іншими словами, ризик будь-якої помилки, зробленої органами державної влади, повинна нести держава, а помилки не повинні виправлятися за рахунок зацікавленої особи, особливо якщо при цьому немає жодного іншого приватного інтересу» .
У справі «Рисовський проти України» Європейський Суд з прав людини « ... підкреслює особливу важливість принципу «належного урядування» . Він передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб. Зокрема, на державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок … і сприятимуть юридичній визначеності у цивільних правовідносинах, які зачіпають майнові інтереси…» .
Тобто, виходячи з принципу «належного урядування» , державні органи загалом, і податкові органи зокрема, зобов`язати діяти вчасно та в належний спосіб, а держава не повинна отримувати вигоду у вигляді поновлення судами строку на оскарження судових рішень та виправляти допущені органами державної влади помилки за рахунок приватної особи, яка діяла добросовісно (у даному випадку - за рахунок платника податку у зв`язку з порушенням принципу остаточності судового рішення, прийнятого на користь такого платника податку).
Таким чином, Головному управлінню ДФС у Запорізькій області слід навести обґрунтовані та поважні причини пропуску строку на апеляційне оскарження, якщо такі є.
Крім того, згідно з пунктом 1 частини 5 статті 296 Кодексу адміністративного судочинства України до апеляційної скарги додається документ про сплату судового збору.
Однак заявником апеляційної скарги не було додано документ про сплату судового збору.
Підпунктом 2 пункту 3 частини 2 статті 4 Закону України Про судовий збір в редакції чинній на час подання апеляційної скарги - 10.04.2019 року) визначено, що при поданні до адміністративного суду апеляційної скарги на рішення суду, заяви про приєднання до апеляційної скарги на рішення суду, заяви про перегляд судового рішення у зв`язку з нововиявленими обставинами ставка судового збору становить 150 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги.
Частиною 1 статті 4 Закону України Про судовий збір встановлено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб станом на 01.01.2019 року становив 1921 грн.
Відповідно до підпункту 1 пункту 3 частини 2 статті 4 Закону України Про судовий збір (в редакції чинній на час подання позову) передбачено, що за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру, який подано юридичною особою, суб`єктом владних повноважень справляється судовий збір у розмірі 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 350 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Враховуючи часткове задоволення адміністративного позову судом першої інстанції на суму 9920626,92 грн. то судовий збір при поданні до суду апеляційної інстанції скарги на оскаржуване рішення суду становить 223214,11 грн. (9920626,92 грн. х 1,5% х 150%).
Однак, на підтвердження сплати судового збору скаржником не надано суду документ, який підтверджує сплату судового збору у визначеному законом розмірі - 223214,11 грн.
Для зарахування до державного бюджету надходжень зі сплати судового збору визначено наступні реквізити: Отримувач коштів УК у Шевчен.р.м.Дніпра/Шев.р/22030101; Код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37989274; Банк отримувача Казначейство України (ЕАП); Код банку отримувача (МФО) 899998; Рахунок отримувача 34317206081005; Код класифікації доходів бюджету 22030101; Призначення платежу *;101;
Згідно з частиною 2 статті 298 Кодексу адміністративного судочинства до апеляційної скарги, яка не оформлена відповідно до вимог, встановлених статтею 296 цього Кодексу, застосовуються правила статті 169 цього Кодексу, тобто суддя, встановивши, невідповідність матеріалів поданої скарги вимогам, встановленим цим Кодексом, постановляє ухвалу про залишення апеляційної скарги без руху.
З огляду на вищевикладене, суд дає можливість скаржнику у строк 10 днів з дня отримання копії цієї ухвали надати апеляційну скаргу оформлену у відповідності до вимог Кодексу адміністративного судочинства України, тобто надати клопотання про поновлення строку на апеляційне оскарження із наведенням обґрунтованих та поважних причин для такого поновлення та документ, який підтверджує факт сплати судового збору у визначеному законодавством України розмірі.
Керуючись статтями 169, 298 КАС України, суддя, -
УХВАЛИВ:
Визнати неповажними причини пропуску строку на апеляційне оскарження рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 23 квітня 2018 року наведені Головним управлінням ДФС у Запорізькій області.
Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Запорізькій області області на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 23 квітня 2018 року у справі №808/4111/17 - залишити без руху та надати строк 10 днів з дня отримання копії цієї ухвали для усунення вищезазначених недоліків.
Копію ухвали про залишення апеляційної скарги без руху направити особі, яка подала апеляційну скаргу.
Ухвала суду апеляційної інстанції оскарженню не підлягає.
Суддя Д.В. Чепурнов
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.05.2019 |
Оприлюднено | 20.05.2019 |
Номер документу | 81758708 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Чепурнов Д.В.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні