Ухвала
від 13.05.2019 по справі 295/7160/19
БОГУНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЖИТОМИРА

Справа №295/7160/19

1-кс/295/3897/19

УХВАЛА

Іменем України

13.05.2019 року м. Житомир

Слідчий суддя Богунського районного суду м. Житомира ОСОБА_1

за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2

розглянувши клопотання про доручення проведення експертизи, внесене слідчим СВ Житомирського ВП ГУ НП в Житомирській області лейтенантом поліції ОСОБА_3 , внесене по кримінальному провадженні за №42019061020000029, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань від 23.01.2019 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України, та додані до нього матеріали,-

в с т а н о в и в:

Слідчий звернулась з клопотанням, в якому просить доручити проведення комплексну будівельно-технічну та земельно-технічну та експертизу з питань землеустрою, до проведення якої залучити експертів Житомирського відділення КНДІСЕ.

У провадженні слідчих СВ Житомирського ВП ГУНП в Житомирській області перебуває кримінальне провадження №42019061020000029 від 23.01.2019 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України.

В ході проведення досудового розслідування встановлено, що відповідно до договору оренди землі від 26.04.2017 Житомирська міська рада надала в оренду ПП «Новобудінвест-Житомир» земельну ділянку пл. 0,2965 га, що по АДРЕСА_1 , строком на 2 роки. Земельна ділянка надана для будівництва багатоквартирного житлового будинку (код 02.03. - для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку).

Вивченням проекту землеустрою щодо відведення даної земельної ділянки встановлено, що з урахуванням обмеженої площі для забудови та обслуговування житлового будинку, органами державного контролю погоджено відведення земельної ділянки під будівництво середньоповерхового житлового будинку (3-5 поверхів).

Надалі, 14.09.2016 Департаментом містобудування та земельних відносин міської ради (далі - Департамент містобудування) затверджені містобудівні умови і обмеженнями забудови земельної ділянки за №54/16, якими усупереч матеріалам відведення земельної ділянки, дозволено зводити будинок у 10 поверхів.

Прийняття такого рішення Департамент містобудування обґрунтовує наявністю Історико-містобудівного обґрунтування, що розроблене ДП НДІПІМ «НДПІ Містобудування», що затверджені заступником Міністра культури України 16.06.2017. Згідно висновків даного обґрунтування, на земельній ділянці визначена гранична допустима поверховість - 10 поверхів.

Вивченням діючого на час видачі містобудівних обґрунтувань законодавства встановлено, що, як правило, проект будівництва багатоповерхового будинку проходив обов`язкову експертизу, яку проводили організації, що мали відповідні ліцензії від Мінрегіонбуду. Так, Мінрегіонбуд України на офіційному сайті визначає Перелік експертних організацій, що відповідають Критеріям, встановленим наказом Мінрегіону від 15.08.2017 №204 та можуть проводити експертизу проектів будівництва. Серед наведеного списку, ДП НДІПІМ «ДПІ Місстобудування», відсутнє.

Відповідно до п.10 Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженого постановою КМУ від 11.05.2011 №560 ( в ред. на червень 2017 року) обов`язковій експертизі підлягають проекти будівництва об`єктів, що належать до IV і V категорії складності, щодо дотримання вимог до їх міцності, надійності, довговічності будинків і споруд, їх експлуатаційної безпеки та інженерного забезпечення, санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, екології, охорони праці, енергозбереження, пожежної, техногенної, ядерної та радіаційної безпеки.

Встановлено, що у червні 2017 року ПП «Новобудінвест-Житомир» подало до Житомирської ДАБІ декларацію ЖТ083171581021 про початок будівельних робіт, у якій вказало, що будівництво віднесено до 3 категорії складності.

Тобто згідно зазначеного порядку, проект будівництва не підлягав обов`язковій експертизі на час подачі декларації і таку експертизу проект не проходив.

У зв`язку з набранням чинності Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», для всіх об`єктів, що проектуються, будуються чи приймаються в експлуатацію, визначені нові категорії складності: класу наслідків СС-1 відповідають І та II категорія складності; класу наслідків СС-2 відповідають III та IV категорія складності; класу наслідків СС-3 відповідає V категорія складності.

Відповідно до нової класифікації категорій складності об`єктів будівництва проект будівництва багатоповерхового будинку ПП «Новобудінвест-Житомир» уже підлягає обов`язковій експертизі.

Посилання департаменту міськради на те, що будівництво 10-поверхового будинку визначене історико-містобудівним обґрунтуванням, що розробило вищезазначене підприємство, не може вважатися експертним висновком чи свідчити про дотримання санітарного і епідеміологічного, екологічного, протипожежного та іншого законодавства.

Наразі забудовником зведено уже 9 поверхів, що не відповідає умовам наданих погоджень органами державного контролю при виборі та відведенні земельної ділянки. Таке будівництво може спричинити суспільний резонанс у разі порушення санітарних, протипожежних та інших вимог при зведенні багатоповерхівки. Зведення житлового будинку понад 5 поверхів може призвести до зниження рівня освітлення навчальних приміщень розміщеної поруч школи (ліцей №25), наднормативного навантаження на інженерні комунікації, відсутності місць для облаштування автостоянки, дитячих майданчиків, складування побутових відходів тощо.

З метою встановлення дотримання санітарних норм при зведенні 10-ти поверхового будинку, направлено запит до ГУ Держпродспоживслужби в Житомирській області за для визначення дотримання санітарних вимог.

Проте, у відповіді від 18.01.2019 за вих.№05-00/318 ГУ Держпродспоживслужби в Житомирській області повідомило, шо надати оцінку дотримання санітарних норм при зведенні житлового будинку не представляється можливим, оскільки така оцінка проводиться у ході здійснення експертизи проекту будівництва в установленому КМУ порядку експертними організаціями.

Разом з тим, як зазначено вище, відомості про здійснення такої експертизи проекту будівництва ПП «Новобудінвест-Житомир» відсутні.

За таких обставин, єдиним способом перевірити законність зведення 10-ти поверхового будинку усупереч вимогам погоджень при виділенні земельної ділянки, є проведення експертизи проекту будівництва, що можливе лише при проведенні досудового розслідування.

Наразі у діях службових осіб Департаменту містобудування Житомирської міської ради при видачі ПП «Новобудінвест-Житомир» містобудівних умов на будівництво 10-ти поверхового будинку по вул. Театральній, 21, у м. Житомирі, усупереч матеріалам відведення, наявні ознаки кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України.

Зокрема, службові особи Департаменту містобудування Житомирської міської ради, діючи в інтересах ПП «Новобудінвест-Житомир», зловживаючи службовим становищем, тобто умисно, з метою одержання неправомірної вигоди юридичною особою, використовуючи службове становище всупереч інтересам служби, 14.09.2016 затвердили та видали приватному підприємству містобудівні умови і обмеженнями забудови земельної ділянки за №54/16, надавши, таким чином, дозвіл на будівництво 10-ти поверхового будинку по вул. Театральній, 21, у м. Житомирі, усупереч проекту землеустрою, яким видані погодження органами державного контролю на зведення 3-5 поверхового будинку, чим заподіяно істотну шкоду охоронюваним законом державним та громадським інтересам.

Слідчий зазначив, що в ході досудового розслідування, з метою проведення повного, об`єктивного та неупередженого дослідження всіх обставин вказаної події, необхідно провести комплексну будівельно-технічну та земельно-технічну та експертизу з питань землеустрою, про оскільки для вирішення ряду питань в ході розслідування даного провадження необхідні спеціальні знання.

Слідчий в судове засідання не з`явився, а тому на підставі ч. 3 ст. 244 КПК України, слідчий суддя вважає за можливе провести розгляд клопотання без її участі.

Слідчий суддя, дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, приходить до наступного висновку.

Відповідно до ч. 1 ст.242КПК України експертизапроводиться експертноюустановою,експертом абоекспертами,за дорученнямслідчого суддічи суду,наданим заклопотанням стороникримінального провадженняабо,якщо дляз`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання. Не допускається проведення експертизи для з`ясування питань права.

Згідно ст.243КПК України експерт залучається за наявності підстав для проведення експертизи за дорученням слідчого судді чи суду, наданим за клопотанням сторони кримінального провадження.

Відповідно до ч. 6 ст.244КПК України слідчий суддя задовольняє клопотання, якщо особа, яка звернулася з відповідним клопотанням, доведе, що для вирішення питань, що мають істотне значення для кримінального провадження, необхідне залучення експерта. Слідчий суддя самостійно визначає експерта, якого необхідно залучити, або експертну установу, якій необхідно доручити проведення експертизи.

Згідно до ч. 7 ст.244КПК України до ухвали слідчого судді про доручення проведення експертизи включаються запитання, поставлені експертові особою, яка звернулася з відповідним клопотанням.

З урахуванням викладеного, слідчий суддя дійшов висновку про наявність підстав для задоволення клопотання слідчого.

Керуючись ст.ст. 242-244 КПК України, слідчий суддя, -

п о с т а н о в и в:

Клопотання задовольнити.

Доручити проведення комплексної будівельно-технічної та земельно-технічної експертизу з питань землеустрою, у кримінальному провадженні № №42019061020000029, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань від 23.01.2019 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України, експертам до проведення якої залучити експертів Житомирського відділення КНДІСЕ.

На розв`язання експертам поставити наступні запитання:

1 Чи відповідають видані (затверджені 14.09.2016) Департаментом містобудування та земельних відносин міської ради містобудівні умови і обмеженнями забудови земельної ділянки за №54/16, вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва (ДБН, СНиП, тощо)? Якщо не відповідають, то в чому полягають невідповідності?

2. До якого виду робіт (нове будівництво, реконструкція, капітальний ремонт тощо) належать фактично виконані будівельні роботи на земельній ділянці з кадастровим номером 1810136600:03:029:0005?

3. Який перелік та об`єми фактично виконаних будівельних робіт з будівництва на земельній ділянці з кадастровим номером 1810136600:03:029:0005?

4. Яка група капітальності (категорія складності, вогнестійкість) об`єкта на земельній ділянці з кадастровим номером 1810136600:03:029:0005?

5. Чи відповідає розроблена проектно-кошторисна документація будівництва по вул. Театральній, 21 у м. Житомирі, вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва (ДБН, СНиП тощо)? Якщо не відповідає, то в чому полягають невідповідності?

6. Чи відповідають об`єкти будівництва (будівлі, споруди, тощо), виконані будівельні роботи по вул. Театральній, 21 у м. Житомирі проектно-технічній документації на їх будівництво, документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва багатоквартирного житлового будинку, та вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва (ДБН, СНиП, стандартам, містобудівним, протипожежним, санітарно-гігієнічним, технічним умовам, тощо)? Якщо не відповідають, то в чому полягають невідповідності?

7. Чи відповідають розроблені документації із землеустрою на земельну ділянку площею 0,2965 га. з кадастровим номером 1810136600:03:029:0005 вимогам земельного та містобудівного законодавства, іншим нормативним документам з зазначених питань? Якщо не відповідають, то в чому полягають невідповідності?

8. Чи відповідає фактичне землекористування земельною ділянкою з кадастровим номером 1810136600:03:029:0005, правовстановлювальним документам та документаціям із землеустрою щодо земельної ділянки площею 0,2965 га. з кадастровим номером 1810136600:03:029:0005, а також іншим нормативно-правовим актам?

9. Чи відповідає фактичне розташування будівель, споруд та інших об`єктів по вул. Театральній, 21 у м. Житомирі, відносно меж земельної ділянки з кадастровим номером 1810136600:03:029:0005 документації із землеустрою щодо відведення вказаної земельної ділянки?

10. Чи змінювалося цільове призначення (функціональне використання) земельної ділянки з кадастровим номером 1810136600:03:029:0005, її конфігурація, координати, дані, щодо розташування на ній об`єктів будівництва? Якщо так, то чи відповідають такі зміни вимогам законодавства?

11. Чи межує (накладається) вище вказана земельна ділянка з кадастровим номером 1810136600:03:029:0005 з об`єктами культурної спадщини та чи знаходиться дана територія в зоні охорони пам`яток архітектури (культурної спадщини)?

12. З якими землекористувачами (землевласниками) та земельними ділянками межує з усіх сторін земельна ділянка з кадастровим номером 1810136600:03:029:0005, їх цільове призначення?

13. Чи має місце відведення земельної ділянки з кадастровим номером 1810136600:03:029:0005, за рахунок земельних ділянок, прибудинкових територій, що межують та перебувають у користуванні фізичних та юридичних осіб (за рахунок земель, та територій, що закріплені за житловими будинками, підприємствами, установами, організаціями, інше)? Якщо так, зазначити яких саме земель чи території, дотримання при цьому вимог чинного законодавства?

14. Чи має місце накладання (інше порушення меж суміжних землекористувачів) земельної ділянки з кадастровим номером 1810136600:03:029:0005, на земельні ділянки, прибудинкові території закріплені за житловими будинками, підприємствами, установами, організаціями, інше)? Якщо так, зазначити в якій частині та якого користувача, дотримання при цьому вимог чинного законодавства?

Попередити експерта про кримінальну відповідальність, передбачену ст. ст. 384, 385 КК України.

Для проведення експертизи експерту надати матеріали кримінального провадження №42019061020000029 від 23.01.2019 року в 1 му томі.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя

СудБогунський районний суд м. Житомира
Дата ухвалення рішення13.05.2019
Оприлюднено16.02.2023
Номер документу81763007
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення експертизи

Судовий реєстр по справі —295/7160/19

Ухвала від 13.05.2019

Кримінальне

Богунський районний суд м. Житомира

Слюсарчук Н. Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні