Рішення
від 16.05.2019 по справі 240/3863/19
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 травня 2019 року м. Житомир справа № 240/3863/19

категорія 109010000

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

судді Капинос О.В.,

розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Керівника Бердичівської місцевої прокуратури Житомирської області в інтересах держави до Романівської сільської ради Бердичівського району Житомирської області про визнання незаконною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії,

встановив:

Керівник Бердичівської місцевої прокуратури Житомирської області звернувся до суду з адміністративним позовом в інтересах держави, в якому просив:

- визнати незаконною бездіяльність Романівської сільської ради Бердичівського району Житомирської області з питань не затвердження планів інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населення, а саме: дитячого майданчику, розташованого за адресою: вул.Воронцова,8, с.Романівка, Бердичівський район, Житомирської обл.

- зобов`язати Романівську сільську раду Бердичівського району Житомирської області вчинити дії по розробленню та затвердженню плану технічної інвентаризації та паспортизації дитячого майданчику, розташованого за адресою: вул.Воронцова,8, с.Романівка, Бердичівський район, Житомирської обл..

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що за результатами опрацювання інформації встановлено, що планова технічна інвентаризація об`єктів благоустрою не проводиться, що негативно впливає на організацію належного утримання та раціонального використання територій, будівель та інженерних споруд та може призвести до тяжких наслідків або шкоди дітям. Зокрема, ігровий майданчик знаходиться на балансі сільської ради з 2016 року та станом на 18.03.2019 план паспортизації та технічної інвентаризації об`єкта благоустрою не затверджувались. Позивач стверджує про порушення інтересів держави, вказує на незаконну бездіяльність органу місцевого самоврядування щодо забезпечення прав дітей та охорону здоров`я, безпечні умови для життя і здорового розвитку.

Ухвалою судді Житомирського окружного адміністративного суду від 18.04.2019 відкрито спрощене позовне провадження та призначено судове засідання на 16.05.2019.

Представник позивача до суду прибув, подав заяву про розгляд справи у порядку письмового провадження.

Представник відповідача в судове засідання не з"явився, надіслав заяву про розгляд справи без його участі. Позов відповідач визнає.

У відповідності до ч.9 ст.205 КАСУ розгляд справи здійснюється у порядку письмового провадження без участі сторін.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов наступних висновків.

Як встановлено з матеріалів справи, на запит заступник керівника Бердичівської місцевої прокуратури про отримання інформації про перелік усіх дитячих майданчиків, які перебувають на балансі Романівської сільської ради Бердичівського району та надання інформації про затверджені плани паспортизації та технічної інвентаризації об`єктів благоустрою, листом від 05.02.2019 Романівська сільська рада повідомила, що на їх балансі знаходиться дитячий заклад "Барвінок" та один дитячий майданчик, розташований на його території, що знаходиться за адресою: вул. Воронцова, 8, с.Романівка, Бердичівський район, Житомирської обл. Вказано, що технічна та проектна документація, паспорти та інвентаризаційні документи на ігровий майданчик відсутні, план щодо проведення паспортизації та інвентаризації об`єктів благоустрою не затверджувались. Рішення про прийняття на баланс дитячого майданчика не приймалось (а.с.38).

Вважаючи, що сільською радою не виконано законом закріплені повноваження, керівник Бердичівської місцевої прокуратури Житомирської області звернувся до суду з вказаним позовом в інтересах держави.

Надаючи праву оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Приписами ч.2 ст.19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст.26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.

Нормами статті 1 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" від 06.09.2005 №2807-IV (далі - Закон №2807-IV) встановлено, що благоустроєм населених пунктів, відповідно до визначення, закріпленого є комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.

Під заходами з благоустрою населених пунктів слід розуміти роботи щодо відновлення, належного утримання та раціонального використання територій, охорони та організації упорядкування об`єктів благоустрою з урахуванням особливостей їх використання.

Згідно з ч.1 ст.2 Закону №2807-IV благоустрій населених пунктів передбачає: 1) розроблення і здійснення ефективних і комплексних заходів з утримання територій населених пунктів у належному стані, їх санітарного очищення, збереження об`єктів загального користування, а також природних ландшафтів, інших природних комплексів і об`єктів; 2) організацію належного утримання та раціонального використання територій, будівель, інженерних споруд та об`єктів рекреаційного, природоохоронного, оздоровчого, історико-культурного та іншого призначення; 3) створення умов для реалізації прав та виконання обов`язків суб`єктами у сфері благоустрою населених пунктів.

Відповідно до ч.1 ст.10 Закону №2807-IV до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить, зокрема, затвердження місцевих програм та заходів з благоустрою населених пунктів, затвердження правил благоустрою територій населених пунктів, створення в разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення спільно з іншими суб`єктами комунальної власності благоустрою населених пунктів, визначення повноважень цих органів (служб), визначення на конкурсних засадах підприємств, установ та організацій (балансоутримувачів), відповідальних за утримання об`єктів благоустрою.

Відповідно до п.8 ч.1 ст.21 Закону №2807-IV елементами (частинами) об`єктів благоустрою є обладнання (елементи) дитячих, спортивних та інших майданчиків.

Згідно з п.5 ч.2 ст.18 Закону №2807-IV підприємства, установи та організації у сфері благоустрою населених пунктів зобов`язані проводити згідно з планами, затвердженими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, інвентаризацію та паспортизацію закріплених за ними об`єктів благоустрою (їх частин), що здійснюються у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.

Пунктом 1.3 Інструкції з проведення технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населених пунктів, затвердженої Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 29 жовтня 2012 року №550 (далі - Інструкція №550) визначено, що під паспортизацією об`єктів благоустрою слід розуміти складання технічних паспортів об`єктів благоустрою за результатами їх інвентаризації; під технічною інвентаризацією об`єктів благоустрою - сукупність заходів з обстеження, спрямованих на підтвердження наявності об`єктів нерухомого майна, елементів благоустрою та оцінку їх технічного стану, а також наявності інженерних мереж на об`єкті благоустрою.

Пунктом 1.4 Інструкції № 550 визначено, що технічна інвентаризація та паспортизація об`єктів благоустрою проводяться власником, балансоутримувачем або виконавцем на підставі договору із замовником або самостійно.

Норми пункту 1.5 Інструкції № 550 передбачають, що технічна інвентаризація об`єктів благоустрою може бути плановою або позаплановою. Планова технічна інвентаризація повинна проводитись згідно з планами, затвердженими органами державної влади та органами місцевого самоврядування.

Здійснивши системний аналіз норм чинного законодавства, суд зазначає, що організацію благоустрою у даному випадку повинна забезпечувати сільська рада, до компетенції якої віднесено, зокрема, затвердження правил і заходів благоустрою населеного пункту.

Зі змісту листа Романівської сільської ради встановлено, що на балансі знаходиться дитячий майданчик за адресою: вул. Воронцова,8, с.Романівка, Бердичівського району Житомирської області. У вказаному листі повідомлено, що правовстановлюючі документи не виготовлялись у зв"язку з відсутністю такої потреби. Паспорт відсутній.

Листом від 18.03.2019 №96 відповідач повідомив, що план паспортизації та інвентаризації об"єктів благоустрою дитячого майданчику не затверджувався. (а.с.36)

Згідно договору №1 від 20.12.2016 укладеного між Романівською сільською радою та ДП "Міленіум-Плюс" про встановлення обладнання для дитячого майданчика та видаткової накладної №87 від 20.12.2016 загальна балансова вартість становить 49995,00 грн. (а.с.32-34).

Суд звертає увагу, що факт не проведення паспортизації та технічної інвентаризації дитячого майданчику не заперечується та самостійно визнано відповідачем.

Здійснивши аналіз наявних у матеріалах справи доказів, суд дійшов висновку, що відсутність затверджених планових заходів щодо інвентаризації об`єктів благоустрою свідчить про незаконну бездіяльність відповідача, що, зважаючи на цільове призначення такого об`єкту благоустрою як дитячий ігровий комплекс, невиконання суб`єктами благоустрою своїх обов`язків у цій сфері порушує права користувачів цих об`єктів на безпечні умови для життя і розвитку.

Таким чином, суд дійшов висновку про наявність підстав для визнання незаконною бездіяльності Романівської сільської ради Бердичівського району щодо не затвердження планів інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населення, а саме дитячого майданчику.

Позовна вимога про зобов`язання відповідача вчинити дії по розробленню та затвердженню плану технічної інвентаризації та паспортизації дитячого майданчику підлягає задоволенню, так як є похідною від позовної вимоги про визнання незаконною бездіяльності сільської ради.

Частиною першою та другою статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене, суд задовольняє позов у повному обсязі.

На підставі викладеного, керуючись статтями 242-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

вирішив:

Позов керівника Бердичівської місцевої прокуратури Житомирської області (вул.Вінницька,23, м.Бердичів, Житомирська обл., 13300, ЄДРПОУ 02909950) задовольнити.

Визнати незаконною бездіяльність Романівської сільської ради Бердичівського району Житомирської області (вул.Луганська,101 А, с.Романівка, Бердичівський район, Житомирська область, 13319, код ЄДРПОУ 04345552) щодо не затвердження планів інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населення, а саме дитячого майданчику, розташованого за адресою: вул.Воронцова,8, с.Романівка, Бердичівський район, Житомирської області.

Зобов`язати Романівську сільську раду Бердичівського району Житомирської області (вул.Луганська,101 А, с.Романівка, Бердичівський район, Житомирська область, 13319, код ЄДРПОУ 04345552) вчинити дії по розробленню та затвердженню плану технічної інвентаризації та паспортизації дитячого майданчику, розташованого за адресою: вул.Воронцова,8, с.Романівка, Бердичівського району, Житомирської області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя О.В. Капинос

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.05.2019
Оприлюднено20.05.2019
Номер документу81788644
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —240/3863/19

Рішення від 16.05.2019

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Капинос Оксана Валентинівна

Ухвала від 18.04.2019

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Капинос Оксана Валентинівна

Ухвала від 01.04.2019

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Капинос Оксана Валентинівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні