МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 травня 2019 р. № 400/1475/19 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Лісовської Н.В., розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу
за заявою:Головного управління ДФС у Миколаївській області, вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001
про:підтвердження обґрунтованості застосування адміністративного арешту,
ВСТАНОВИВ:
Головне управління ДФС у Миколаївській області звернулося з заявою до товариства з обмеженою відповідальністю "Сенор ЛТД" про підтвердження обґрунтованості повного адміністративного арешту майна.
В обґрунтування своїх вимог заявник зазначив, що особа, яка проводить розрахункові операції на ТОВ "Сенор ЛТД", відмовилась від проведення фактичної перевірки та від допуску посадових осіб контролюючого органу. У зв`язку з викладеним, заявник отримав право на застосування адміністративного арешту майна платника податків.
Учасники справи повідомлені про дату, час і місце розгляду справи телефонограмою.
Від представника заявника надійшло клопотання про розгляд справи за його відсутності.
Дослідивши всі матеріали справи, оцінивши наявні докази в їх сукупності, суд встановив наступне:
На підставі п.п. 80.2.4, 80.2.5 п. 80.2 ст. 80 Податкового кодексу України (далі - ПК України) заявником призначено фактичну перевірку ТОВ "Сенор ЛТД" за адресою здійснення діяльності: Миколаївська область, Вітовський район, с. Калинівка, автош. Баштанський, буд. 1, про що видано наказ від 11.05.2019 р. № 1053 (а. с. 9). Посадовим особам контролюючого органу видано направлення на перевірку від 13.05.2019 р. (а. с. 7-8).
13.05.2019 р. фахівцями Головного управління ДФС у Миколаївській області здійснено вихід ра адресою проведення діяльності ТОВ "Сенор ЛТД" для проведення фактичної перевірки. Особа, що проводить розрахункові операції на ТОВ "Сенор ЛТД" за адресою: Миколаївська область, Вітовський район, с. Калинівка, автош. Баштанський, буд. 1, відмовилась від проведення фактичної перевірки та від допуску посадових осіб контролюючого органу, про що складено акт від 13.05.2019 р. № 626/14-29-14-06/42183442 (а. с. 10-11).
У зв`язку з відмовою працівника ТОВ "Сенор ЛТД" від підписання акту від 13.05.2019 р. № 626/14-29-14-06/42183442, був складений акт відмови від підписання акту про відмову в допуску до проведення фактичної перевірки від 13.05.2019 р. № 627/14-29-14-06/42183442 (а. с. 14).
Рішенням начальника Головного управління ДФС у Миколаївській області від 14.05.2019 р. застосовано повний адміністративний арешт майна ТОВ "Сенор ЛТД", що перебуває (розміщене, зберігається) за адресою: Миколаївська область, Вітовський район, с. Калинівка, автош. Баштанський, буд. 1 (а. с. 6).
Для підтвердження обґрунтованості повного адміністративного арешту майна платника податків заявник звернувся до суду.
Відповідно до п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків.
Згідно з п. 75.1 ст. 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Відповідно до п.п. 75.1.3 п. 75.1 ст. 75 ПК України фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).
Згідно з п. 80.1 ст. 80 ПК України фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).
Пунктом 80.2 ст. 80 ПК України передбачено, що фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції, під розписку до початку проведення такої перевірки.
Відповідно до п. 81.1 ст. 81 ПК України посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред`явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів:
направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, що скріплений печаткою контролюючого органу;
копії наказу про проведення перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці - адреса об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу та скріплення печаткою контролюючого органу;
службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.
Відмова платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) від допуску до перевірки на інших підставах, ніж визначені в абзаці п`ятому цього пункту, не дозволяється.
Факт відмови працівника ТОВ "Сенор ЛТД" від підписання направлення на проведення перевірки підтверджується актом від 13.05.2019 р. № 0130/14-29-14-06/42183442 (а. с. 13).
Таким чином, наявними в матеріалах справи копіями наказу про проведення перевірки, направлень на перевірку, актів про відмову в допуску до проведення фактичної перевірки, про відмову від підписання акту відмови від проведення фактичної перевірки підтверджується, що посадові особи контролюючого органу надали особі, яка проводила розрахункові операції за місцем господарської діяльності ТОВ "Сенор ЛТД", копію наказу про проведення перевірки, направлення на проведення перевірки та службові посвідчення.
Враховуючи вказані обставини, суд дійшов висновку, що посадові особи контролюючого органу надали ТОВ "Сенор ЛТД" всі документи, які передбачені п. 81.1 ст. 81 ПК України, тому ТОВ "Сенор ЛТД" відмовилося від допуску до проведення перевірки за наявності законних підстав для її проведення.
Відповідно до п.п. 94.2.3 п. 94.2 ст. 94 ПК України арешт майна може бути застосовано, якщо платник податків відмовляється від проведення документальної або фактичної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу.
Згідно з п. 94.4 ст. 94 ПК України арешт може бути накладено контролюючим органом на будь-яке майно платника податків, крім майна, на яке не може бути звернено стягнення відповідно до закону, та коштів на рахунку платника податків.
Арешт майна може бути повним або умовним.
Повним арештом майна визнається заборона платнику податків на реалізацію прав розпорядження або користування його майном (п. 94.5 ст. 94 ПК України).
На підставі п. 94.6 ст. 94 ПК України керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу за наявності однієї з обставин, визначених у пункті 94.2 цієї статті, приймає рішення про застосування арешту майна платника податків.
Згідно з п. 94.10 ст. 94 ПК України арешт на майно може бути накладено рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, обґрунтованість якого протягом 96 годин має бути перевірена судом.
У відповідності до п. 2 ч. 1 ст. 283 КАС України провадження у справах за зверненням органів доходів і зборів при здійсненні ними визначених законом повноважень здійснюється на підставі заяви таких органів щодо підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків.
Встановлені судом обставини є підставою для задоволення заяви Головного управління ДФС у Миколаївській області про підтвердження обґрунтованості повного адміністративного арешту майна ТОВ "Сенор ЛТД".
У відповідності до ч. 8 ст. 283 КАС України рішення суду у справах, визначених пунктами 1-4 частини першої цієї статті, підлягає негайному виконанню.
Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242-246, 283 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
1. Заяву Головного управління ДФС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001, ідентифікаційний код 39394277) про підтвердження обґрунтованості повного адміністративного арешту майна товариства з обмеженою відповідальністю "Сенор ЛТД" (пров. Транспортний, 9, офіс 53, м. Миколаїв, 54020, ідентифікаційний код 42183442) - задовольнити повністю.
2. Підтвердити обґрунтованість повного адміністративного арешту майна товариства з обмеженою відповідальністю "Сенор ЛТД", що знаходиться за адресою: Миколаївська область, Вітовський район, с. Калинівка, автош. Баштанський, буд. 1, застосованого рішенням Головного управління ДФС у Миколаївській області від 14.05.2019 р.
Рішення підлягає негайному виконанню.
Апеляційна скарга на рішення може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня його проголошення.
Подання апеляційної скарги на рішення не перешкоджає його виконанню.
Дата складення повного судового рішення 17.05.2019 р.
Суддя Н. В. Лісовська
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.05.2019 |
Оприлюднено | 20.05.2019 |
Номер документу | 81790879 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Лісовська Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні