П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
У Х В А Л А
20 травня 2019 р.м.ОдесаСправа № 815/194/18
П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді -Кравченка К.В., судді -Джабурія О.В., судді -Вербицької Н.В.
розглянувши можливість відкриття апеляційного провадження за апеляційною скаргою ГУ ДФС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 26 березня 2018 року по справі за позовом ТОВ Креона до ГУ ДФС в Одеській області про визнання протиправними та скасування рішень, -
В С Т А Н О В И В :
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 26.03.2018 року позовні вимоги задоволено повністю.
Не погоджуючись з вищевказаним рішенням, ГУ ДФС в Одеській області 27.04.2018 року вперше подало апеляційну скаргу.
Ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 05.05.2018 року апеляційну скаргу залишено без руху на підставі ч.2 ст.298 КАС України, у зв`язку з несплатою судового збору, та надано апелянту строк протягом 10 днів з моменту отримання вказаної ухвали суду для усунення недоліків поданої апеляційної скарги.
Ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 29.05.2018 року клопотання ГУ ДФС в Одеській області про продовження строку на усунення недоліків апеляційної скарги - задоволено. Строк встановлений ухвалою від 05.05.2018 року продовжено. Надано апелянту строк протягом 10 днів з моменту отримання даної ухвали, для усунення недоліків поданої апеляційної скарги.
Ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 19.06.2018 року клопотання ГУ ДФС в Одеській області про продовження строку на усунення недоліків апеляційної скарги - задоволено. Строк встановлений ухвалою від 05.05.2018 року продовжено. Надано апелянту строк протягом 10 днів з моменту отримання даної ухвали, для усунення недоліків поданої апеляційної скарги.
Ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 20.08.2018 року апеляційну скаргу повернуто апелянтові, у зв`язку з невиконанням вимог вищевказаної ухвали від 05.05.2018 року.
28.03.2019 року ГУ ДФС в Одеській області вдруге подало апеляційну скаргу.
Ухвалою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 11.04.2019 року в задоволенні клопотання про поновлення строку на апеляційне оскарження - відмовлено, апеляційну скаргу залишено без руху, у зв`язку з пропуском строку на апеляційне оскарження, встановленого ч.1 ст.295 КАС України, та невідповідністю вимогам п.1 ч.5 ст.296 КАС України, а саме через відсутність документу про сплату судового збору.
Надано апелянту строк протягом 10 днів з моменту отримання вказаної ухвали суду для надання клопотання про поновлення строку на апеляційне оскарження з зазначення інших підстав пропуску цього строку та надання документу про сплату судового збору.
З рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення, яке повернулося до апеляційного суду вбачається, що вищезазначену ухвалу суду від 11.04.2019 року було вручено 16.04.2019 року співробітнику ГУ ДФС в Одеській області, тобто останнім днем для усунення недоліків поданої апеляційної скарги є 26.04.2019 року.
26.04.2019 року до суду апеляційної інстанції надійшло клопотання про відстрочення сплати судового збору та клопотання про поновлення строку на апеляційне оскарження.
Клопотання про відстрочення сплати судового збору та поновлення строку на апеляційне оскарження.
Вказане клопотання обґрунтоване тим, що у податкового органу відсутнє належне фінансування та кошти на сплату судового збору, також в клопотанні апелянт зазначив, що строк на апеляційне оскарження було пропущено у зв`язку з неможливістю сплати судового збору та пропуск строку на апеляційне оскарження є незначним.
Відповідно до ст.133 КАС України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк
Аналогічне положення закріплено і у ст.8 Законі України Про судовий збір . Так, зокрема, враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі. Суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.
Оцінивши доводи, наведені в обґрунтування клопотання про відстрочення сплати судового збору, суддя-доповідач вважає, що підстави для відстрочення сплати судового збору відсутні.
Відповідно до ч.1 ст.295 КАС України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Згідно із ч.3 ст.298 КАС України апеляційна скарга залишається без руху також у випадку, якщо вона подана після закінчення строків, установлених статтею 295 цього Кодексу, і особа, яка її подала, не порушує питання про поновлення цього строку, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані неповажними. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду апеляційної інстанції з заявою про поновлення строку або вказати інші підстави для поновлення строку.
Отже, у випадку пропуску строку апеляційного оскарження підставами для розгляду апеляційної скарги є лише наявність поважних причин (підтверджених належними доказами), тобто обставин, які є об`єктивно непереборними, не залежать від волевиявлення особи та пов`язані з дійсними істотними перешкодами чи труднощами для своєчасного вчинення відповідних дій.
Дотримання строків оскарження судового рішення є однією із гарантій додержання у суспільних відносинах принципу правової визначеності, як складової принципу верховенства права. Ці строки обмежують час, протягом якого такі правовідносини можуть вважатися спірними та після завершення таких строків, якщо ніхто не звернувся із скаргою до суду вищої інстанції, відносини стають стабільними.
Стаття 44 КАС України передбачено, що учасники справи зобов`язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами і неухильно виконувати процесуальні обов`язки, зокрема, щодо сплати судового збору.
З метою виконання процесуального обов`язку дотримання строку на апеляційне оскарження судових рішень особа, яка має намір подати апеляційну скаргу, повинна вчиняти усі можливі та залежні від неї дії; при цьому, особливості організації роботи в установі, що таку апеляційну скаргу подала, жодним чином не впливає на неухильність виконання нею своїх процесуальних обов`язків з урахуванням часу, необхідного для вирішення внутрішніх організаційних питань, пов`язаних з процедурою узгодження і проведення платежів (здійсненням видатків бюджету).
Це стосується і суб`єктів владних повноважень, які фінансуються з Державного бюджету України, зокрема, в частині видатків на оплату судового збору, тому держава повинна створити належні фінансові можливості і заздалегідь передбачити відповідні кошти на вказані цілі у кошторисах установ, а особа, яка утримується за рахунок Державного бюджету України, має право в межах бюджетних асигнувань здійснити розподіл коштів, якими можна було б забезпечити сплату судового збору.
Отже, відсутність відповідного бюджетного фінансування щодо видатків на оплату судового збору не можуть впливати на дотримання строку апеляційного оскарження судових рішень і, як наслідок, не є поважною підставою пропуску цього строку.
З огляду на наведене та викладені вимоги закону, повторна апеляційна скарга була подана поза межами законодавчо встановленого тридцятиденного строку апеляційного оскарження, а вказані апелянтом в клопотанні причини пропуску цього строку визнані судом апеляційної інстанції недостатніми для висновку про його пропуск з поважних причин.
Не спростовують висновків суду апеляційної інстанції й обставини звернення апелянта з первинною апеляційною скаргою (яку було залишено без руху та повернуто з підстав несплати судового збору), оскільки невиконання вимог ухвали про залишення апеляційної скарги без руху не є поважною причиною пропуску строку апеляційного оскарження й не надає такій особі права у будь-який необмежений після спливу строку апеляційного оскарження час реалізовувати право на оскарження судових рішень.
Отже, враховуючи наведене, колегія суддів на підставі п.4 ч.1 ст.299 КАС України відмовляє у відкритті апеляційного провадження.
Враховуючи вищевикладене та керуючись ст.299 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В:
В задоволенні клопотання про відстрочення сплати судового збору - відмовити.
В задоволенні клопотання про поновлення строку на апеляційне оскарження - відмовити.
Відмовити у відкритті апеляційного провадження за апеляційною скаргою ГУ ДФС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 24 квітня 2018 року.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з моменту вручення судового рішення.
Суддя-доповідач Кравченко К.В. Судді Джабурія О.В. Вербицька Н. В.
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.05.2019 |
Оприлюднено | 21.05.2019 |
Номер документу | 81817199 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Кравченко К.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні