Ухвала
від 14.05.2019 по справі 171/2108/16-к
АПОСТОЛІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 171/2108/16-к

1-кп/171/4/19

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 травня 2019 року м. Апостолове

Апостолівський районний суд Дніпропетровської області у складі:

-головуючого судді ОСОБА_1 ,

за участю секретаря ОСОБА_2 ,

прокурора ОСОБА_3 ,

обвинуваченого ОСОБА_4 ,

захисника ОСОБА_5 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду № 2 кримінальне провадження, відомості про яке внесені до ЄРДР за № 42014040000000179 від 16.03.2014 року по обвинуваченню ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України,

встановив:

05.12.2016 року на адресу Апостолівського районного суду Дніпропетровської області надійшов обвинувальний акт у кримінальному провадженні відносно ОСОБА_4 , внесеного до ЄРДР за № 42014040000000179 від 16.03..2014 року, згідно якого за результатами досудового розслідування у кримінальному провадженні ОСОБА_4 пред`явлено обвинувачення у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364 КК України зловживання службовим становищем, тобто умисне, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для іншої фізичної особи використання службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що завдало тяжких наслідків державним інтересам, ч. 1 ст. 366 КК України службове підроблення, тобто складання та видача службовою особою завідомо неправдивих офіційних документів.

Під час судового розгляду прокурор ОСОБА_3 , який підтримував державне обвинувачення, прийшов до висновку, що органом досудового розслідування не здобуто достатньо доказів щодо доведеності вини ОСОБА_4 у вчиненні злочинів, передбачених ч. 2 ст. 364, ч. 1 ст. 366 КК України, можливість здобути ці докази під час судового слідства прокурором вичерпано.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 341, 338 КПК України, прокурором ОСОБА_3 змінено обвинувачення, раніше пред`явлене ОСОБА_4 , та пред`явлено обвинувачення в тому, що:

Завідувач сектору державного земельного кадастру - голова комісії з проведення реорганізації відділу Держкомзему в Апостолівському районі Дніпропетровської області ОСОБА_4 будучи службовою особою органу виконавчої влади, державним службовцем, вчинив кримінальне правопорушення у сфері службової діяльності за наступних обставин.

Згідно наказу № 15-к від 10.11.2011 ОСОБА_4 призначено в порядку переведення на посаду завідувача сектору Державного земельного кадастру відділу Держкомзему у Апостолівському районі Дніпропетровської області, з присвоєнням 15 рангу VII категорії державного службовця.

Згідно наказу № 68 від 19.11.2012 ОСОБА_4 призначено на посаду голови комісії з проведення реорганізації відділу Держкомзему в Апостолівському районі Дніпропетровської області.

В своїй діяльності ОСОБА_4 керувався Конституцією України, Земельним кодексом України в редакції від 20.12.2012 (зі змінами та доповненнями), Законом України «Про землеустрій» в редакції від 09.12.2012 року (зі змінами та доповненнями), Порядком здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2011 р. N 1074, іншим чинним законодавством України, фактично, в тому числі в період з 26.12.2012 по 29.12.2012, виконував обов`язки начальника відділу Держкомзему в Апостолівському районі Дніпропетровської області.

Відповідно до Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2011 р. N 1074, ОСОБА_4 , як голова комісії з проведення реорганізації відділу Держкомзему в Апостолівському районі Дніпропетровської області, мав право підписувати документи щодо припинення органу виконавчої влади або територіального органу з моменту його затвердження до дня внесення запису про державну реєстрацію припинення органу виконавчої влади або територіального органу до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців, для здійснення своїх повноважень видавав накази, використовуючи бланки органу виконавчої влади або територіального органу, що припиняється, за відсутності начальника та заступника начальника органу, мав право підписувати документи щодо здійснення повноважень та виконання функцій з формування і реалізації державної політики у визначеній Президентом України сфері до його фактичного припинення, був наділений організаційно-розпорядчими функціями, був державним службовцем, службовою особою органу виконавчої влади.

Статтею 118 Земельного кодексу України в редакції від 20.12.2012 (зі змінами та доповненнями), ст. 30 Закону України «Про землеустрій» в редакції від 09.12.2012 року (зі змінами та доповненнями) передбачений порядок одержання громадянами, безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення особистого селянського господарства.

Згідно статті 186-1 Земельного кодексу України в редакції від 20.12.2012 (зі змінами та доповненнями), проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності підлягає обов`язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що здійснює реалізацію державної політики у сфері земельних відносин.

Частина третя статтею 50 Закону України «Про землеустрій» в редакції від 09.12.2012 року (зі змінами та доповненнями) передбачений перелік документів, що має в собі містити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а саме:

*завдання на розроблення проекту землеустрою;

*пояснювальну записку;

*копію клопотання (заяви) про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у разі формування та/або зміни цільового призначення земельної ділянки за рахунок земель державної чи комунальної власності);

*рішення Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у випадках, передбачених законом);

*довідку з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями;

*матеріали геодезичних вишукувань та землевпорядного проектування (у разі формування земельної ділянки);

*відомості про обчислення площі земельної ділянки (у разі формування земельної ділянки);

*розрахунок розміру втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва (у випадках, передбачених законом);

*розрахунок розміру збитків власників землі та землекористувачів (у випадках, передбачених законом);

*акт приймання-передачі межових знаків на зберігання (у разі формування земельної ділянки);

*акт перенесення в натуру (на місцевість) меж охоронних зон, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму використання земель за їх наявності (у разі формування земельної ділянки);

*перелік обмежень у використанні земельних ділянок;

*викопіювання з кадастрової карти (плану) або інші графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки (у разі формування земельної ділянки);

*кадастровий план земельної ділянки;

*матеріали перенесення меж земельної ділянки в натуру (на місцевість) (у разі формування земельної ділянки);

*матеріали погодження проекту землеустрою.

Згідно ч. 1 ст. 34 Закону України «Про Державний земельний кадастр» в редакції від 06.12.2012 (зі змінами та доповненнями) на кадастровому плані земельної ділянки відображаються:

*площа земельної ділянки;

*зовнішні межі земельної ділянки (із зазначенням суміжних земельних ділянок, їх власників, користувачів суміжних земельних ділянок державної чи комунальної власності);

*координати поворотних точок земельної ділянки;

*лінійні проміри між поворотними точками меж земельної ділянки;

*кадастровий номер земельної ділянки;

*кадастрові номери суміжних земельних ділянок (за наявності);

*межі земельних угідь;

*межі частин земельних ділянок, на які поширюється дія обмежень у використанні земельних ділянок, права суборенди, сервітуту;

*контури об`єктів нерухомого майна, розташованих на земельній ділянці.

Таблиці із зазначенням координат усіх поворотних точок меж земельної ділянки, переліку земельних угідь, їх площ, відомостей про цільове призначення земельної ділянки та розробника документації із землеустрою на земельну ділянку є невід`ємною частиною кадастрового плану земельної ділянки.

Згідно «Порядку розгляду звернень фізичних і юридичних осіб з питань набуття і оформлення прав на землю та підготовки відповідних проектів розпоряджень голови райдержадміністрації» затвердженого розпорядженням голови Апостолівської районної державної адміністрації Дніпропетровської області № 466-р-11 від 21.09.2011, Відділ Держкомзему в Апостолівському районі Дніпропетровської області в 15-ти денний термін з моменту надходження супровідного листа з документами, опрацьовує їх та повертає до райдержадміністрації зі своїм висновком щодо порушеного питання та проектом розпорядження голови райдержадміністрації у разі можливості його видання згідно законодавства.

Протягом вересня-листопада 2011 року до Апостолівської районної державної адміністрації Дніпропетровської області надійшли заяви від імені 49 громадян, що мешкають в Дніпропетровській та Запорізькій областях, які звернулись з питань надання їм дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність, загальною площею 98,0000 га (ріллі) по 2, 0000 га (ріллі) кожному за рахунок земель запасу, за межами населеного пункту, на території Мар`янської сільської ради Апостолівського району Дніпропетровської області.

Протягом листопада 2011 року січня 2012 року, за результатами розгляду вказаних заяв, головою Апостолівської районної державної адміністрації винесено 49 відповідних розпоряджень, якими зазначеним 49 громадянам надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства.

В березні 2012 року до зазначених 49 розпоряджень голови Апостолівської районної державної адміністрації внесені зміни, а саме: «слова «Мар`янської сільської ради» замінити словами «Кам`янської сільської ради»».

В подальшому, у невстановлений слідством період часу, але протягом 2012 року, від імені вищезазначених 49 громадян замовлено розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства на території Кам`янської сільської ради Апостолівського району Дніпропетровської області у землевпорядній організації ПП «Геохора» та на їх замовлення, були виготовлені відповідні проекти землеустрою.

25-26 грудня 2012 року до відділу Держкомзему в Апостолівському районі Дніпропетровської області від імені зазначених вище 49 громадян надані 49 клопотань про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,000 га у власність для ведення особистого селянського господарства на території Кам`янської сільської ради Апостолівського району Дніпропетровської області та додано відповідні проекти землеустрою.

26.12.2012, в робочий час, тобто з 08-00 год. до 17-00 год., перебуваючи в приміщенні відділу Держкомзему в Апостолівському районі Дніпропетровської області за адресою: м. Апостолове, Дніпропетровської області, вул. Леніна, 65, завідувач сектору державного земельного кадастру - голова комісії з проведення реорганізації відділу Держкомзему в Апостолівському районі Дніпропетровської області ОСОБА_4 , будучи службовою особою органу виконавчої влади, державним службовцем, неналежним чином виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, не перевіривши відповідність 49 проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства на території Кам`янської сільської ради Апостолівського району Дніпропетровської області вимогам діючого на той час законодавства у земельній сфері: ст.ст. 118, 186-1 Земельного кодексу України, ст.ст. 30, 50 Закону України «Про землеустрій», ч. 1 ст. 34 Закону України «Про Державний земельний кадастр» в редакції від 06.12.2012 (зі змінами та доповненнями) склав, завірив особистим підписом та 28.12.2012 надав до Апостолівської районної державної адміністрації лист №3520/11-10 від 26.12.2012. У вказаному листі ОСОБА_4 зазначив, що, як завідувач сектору ДЗК Голова комісії з проведення реорганізації відділу Держкомзему в Апостолівському районі Дніпропетровської області вважає можливим затвердити проекти землеустрою та надання земельних ділянок у власність 49 громадянам для ведення особистого селянського господарства на території Кам`янської сільської ради Апостолівського району Дніпропетровської області та вважає доцільним видати відповідні розпорядження голови Апостолівської районної державної адміністрації про затвердження проектів землеустрою та надання земельних ділянок у власність. Також у зазначеному листі завідувач сектору ДЗК Голова комісії з проведення реорганізації відділу Держкомзему в Апостолівському районі Дніпропетровської області ОСОБА_4 вказав, що для прийняття вищевказаних розпоряджень надані всі необхідні матеріали. Відділом Держкомзему в Апостолівському районі Дніпропетровської області підготовлені відповідні проекти розпоряджень голови Апостолівської районної державної адміністрації, які додаються.

В дійсності, згідно висновку № 809-15 судової земельно-технічної експертизи від 20.04.2015, розроблені приватним підприємством «Геохора» проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства 45 громадянам: ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , ОСОБА_30 , ОСОБА_31 , ОСОБА_32 , ОСОБА_33 , ОСОБА_34 , ОСОБА_35 , ОСОБА_36 , ОСОБА_37 , ОСОБА_38 , ОСОБА_39 , ОСОБА_40 , ОСОБА_41 , ОСОБА_42 , ОСОБА_43 , ОСОБА_44 , ОСОБА_45 , ОСОБА_46 , ОСОБА_47 , ОСОБА_48 , ОСОБА_49 , ОСОБА_50 , не відповідають вимогам законодавства.

Так, в кожному з зазначених проектів землеустрою встановлені наступні порушення діючого станом на 26.12.2012 законодавства у земельній сфері, а саме, відсутні:

*копія клопотання (заяви) про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки;

*довідка з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями;

*матеріали геодезичних вишукувань та землевпорядного проектування;

*акт приймання-передачі межових знаків на зберігання;

*Акт перенесення в натуру (на місцевість) меж охоронних зон, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму використання земель, за їх наявності;

*перелік обмежень у використанні земельних ділянок;

*матеріали погодження проекту землеустрою, а саме погодження проекту землеустрою територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що здійснює реалізацію державної політики у сфері земельних відносин відповідно до ч. 8 ст. 118, ч. 1 ст. 186-1 Земельного кодексу України;

*технічне завдання на виконання робіт не відповідає формі завдання, яке затверджено Постановою КМУ від 04.03.2004 № 266 «Про затвердження Типового договору про розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки» (завдання є невід`ємною частиною договору про розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки);

*технічний план не відповідає вимогам ст. 34 Закону України «Про Державний земельний кадастр», а саме відсутні координати поворотних точок земельної ділянки та кадастровий номер земельної ділянки;

*відсутня дата в заяві на розробку проекту землеустрою;

*відсутні дата та підпис складання технічного завдання на виконання робіт;

*не зазначений кадастровий номер земельної ділянки на титульному аркуші проекту землеустрою, кадастровому плані, кресленні перенесення меж земельної ділянки в натру;

*в пояснювальній записці та технічному завданні на виконання робіт відсутнє посилання на відповідне розпорядження голови Апостолівської районної державної адміністрації, який є підставою для розроблення проекту землеустрою.

На підставі листа № 3520/11-10 від 26.12.2012 за підписом завідувача сектору ДЗК Голови комісії з проведення реорганізації відділу Держкомзему в Апостолівському районі Дніпропетровської області ОСОБА_4 , головою Апостолівської районної державної адміністрації було видано розпорядження № 1371-р-12 від 29.12.2012 «Про затвердження проектів землеустрою та надання земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства на території Кам`янської сільської ради та Апостолівської міської ради Апостолівського району Дніпропетровської області», проект якого підготовлено ОСОБА_4 .

Розпорядження голови Апостолівської районної державної адміністрації № 1371-р-12 від 29.12.2012 «Про затвердження проектів землеустрою та надання земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства на території Кам`янської сільської ради та Апостолівської міської ради Апостолівського району Дніпропетровської області» було погоджено підписом завідувача сектору ДЗК Голови комісії з проведення реорганізації відділу Держкомзему в Апостолівському районі Дніпропетровської області ОСОБА_4 та печаткою відділу Держкомзему в Апостолівському районі Дніпропетровської області.

В подальшому, в серпні 2013 року, на підставі Розпорядження голови Апостолівської районної державної адміністрації № 1371-р-12 від 29.12.2012 «Про затвердження проектів землеустрою та надання земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства на території Кам`янської сільської ради та Апостолівської міської ради Апостолівського району Дніпропетровської області», яке було видано внаслідок службової недбалості завідувача сектору ДЗК Голови комісії з проведення реорганізації відділу Держкомзему в Апостолівському районі Дніпропетровської області ОСОБА_4 , 31 громадянин зареєстрував право власності на земельні ділянки в Державному реєстрі речових прав, а саме:

- ОСОБА_51 на земельну ділянку площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0039, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_52 на земельну ділянку площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0033, площею 2 га, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_53 на земельну ділянку площею 2 га кадастровий номер № 1220383300:02:001:0008, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_15 на земельну ділянку площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0042, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_13 на земельну ділянку площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0024, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_54 на земельну ділянку площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0025, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_55 на земельну ділянку площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0026, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_21 на земельну ділянку площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0027, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_56 на земельну ділянку площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0038, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_6 на земельну ділянку площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0036, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_16 на земельну ділянку площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0029, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_22 на земельну ділянку площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0030, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_57 на земельну ділянку площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0031, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_29 на земельну ділянку площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0032, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_9 на земельну ділянку площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0018, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_58 на земельну ділянку площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0020, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_59 на земельну ділянку площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0022, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_60 на земельну ділянку площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0013, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_61 на земельну ділянку площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0016, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_14 на земельну ділянку площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0019, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_23 на земельну ділянку площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0037, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_24 на земельну ділянки площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0015, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_10 на земельну ділянку площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0014, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_62 на земельну ділянку площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0035, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_63 на земельну ділянку площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0044, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_64 на земельну ділянку площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0045, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_7 на земельну ділянку площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0023, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_65 на земельну ділянку площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0012, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_19 на земельну ділянку площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0011, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_17 на земельну ділянку площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0010, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_26 на земельну ділянку площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0009, вартістю 87400 грн.;

загальною площею 62 га, загальною вартістю 2709400 грн.

Зазначені 31 громадянина отримали земельні ділянки загальною площею 62 га за рахунок земель державної власності площею 48,6294 га вартістю 2125101 грн., земель державної власності, які перебували на підставі Державного акту на право постійного користування землею № 230 від 12.10.1993 в постійному користуванні СФГ «Світоч» площею 8,7752 га вартістю 383480 грн. та на підставі Державного акту на право постійного користування землею № 229 від 12.10.1993 в постійному користуванні СФГ «Кам`янське» площею 4,5954 га вартістю 200819 грн.

В результаті допущеної завідувачем сектору ДЗК Головою комісії з проведення реорганізації відділу Держкомзему в Апостолівському районі Дніпропетровської області ОСОБА_4 службової недбалості завдано матеріальну шкоду інтересам держави в розмірі 2709400 грн., що в більш ніж в 250 разів перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян.

Дії ОСОБА_4 кваліфіковано за ч. 2 ст. 367 КК України службова недбалість, тобто неналежне виконання службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки державним інтересам.

У судовому засіданні захисником обвинуваченого ОСОБА_4 адвокатом ОСОБА_5 заявлено клопотання про звільнення обвинуваченого ОСОБА_4 від кримінальної відповідальності по обвинуваченні у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, яке обґрунтовано тим, що події, які зазначені у обвинувальному акті відбувалися 26.12.2012 року, кримінальне правопорушення за ч. 2 ст. 367 КК України відноситься до злочинів середньої тяжкості, ст.. 49 КК України передбачено звільнення особи від кримінальної відповідальності у зв`язку із закінченням строків давності, якщо з дня вчинення злочину середньої тяжкості минуло 5 років, на даний час визначені строки спливли, тому просив звільнити обвинуваченого від кримінальної відповідальності та закрити кримінальне провадження. При цьому, наполягав на негайному вирішенню даного клопотання, як це передбачено ч. 4 ст. 286 КПК України.

Обвинувачений ОСОБА_4 підтримав дане клопотання, надав письмове клопотання про звільнення від кримінальної відповідальності, наполягав на негайному розгляді клопотання про звільнення від кримінальної відповідальності.

Прокурор ОСОБА_3 не заперечував проти задоволення клопотання про звільнення обвинуваченого від кримінальної відповідальності у зв`язку з закінченням строків давності, вважав необхідним розглянути його негайно, як це визначено ст.. 286 ч. 4 КПК України.

Суд, вислухавши обвинуваченого, його захисника, прокурора, приходить до висновку, що клопотання слід задовольнити з наступних підстав.

На підставі ч. 1ст. 285 КПК Україниособа звільняється від кримінальної відповідальності у випадках, передбачених законом України про кримінальну відповідальність.

Згідност. 44 КК Україниособа, яка вчинила злочин, звільняється від кримінальної відповідальності у випадках, передбаченихКримінальним кодексом. Звільнення від кримінальної відповідальності у випадках, передбачених цим Кодексом, здійснюються виключно судом. Порядок звільнення від кримінальної відповідальності встановлюється законом.

Згідно дост. 49 ч.1 п.3 КК Україниособа звільняється від кримінальної відповідальності , якщо з дня вчинення нею злочину і до дня набрання вироком законної сили минуло п`ять років у разі вчинення злочину середньої тяжкості.

Згідно ч.3ст. 12 КК Українизлочином середньої тяжкості є злочин, за який передбачено покарання у виді штрафу в розмірі не більше 10000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян або позбавлення волі на строк не більше п`яти років.

Санкція ч.2ст.367 КК Українипередбачає покарання у виді позбавлення волі на строк від двох до п`яти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та зі штрафом від двохсот п`ятдесяти до семисот п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або без такого.

Згідно з п. 1 ч. 2ст. 284 КПК Україникримінальне провадження закривається судом у зв`язку із звільненням особи від кримінальної відповідальності.

В судовому засіданні встановлено, що інкриміноване ОСОБА_4 кримінальне правопорушення відноситься до злочинів середньої тяжкості, за які передбачено покарання у виді позбавлення волі на строк від двох до п`яти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та зі штрафом від двохсот п`ятдесяти до семисот п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або без такого та з моменту вчинення кримінального правопорушення минуло більше п`яти років. Сторона захисту просить кримінальне провадження щодо обвинуваченого ОСОБА_4 закрити у зв`язку із закінченням строків давності.

Враховуючи наведене, суд вважає, що ОСОБА_4 на підставі п. 3 ч. 1 ст. 49 КК Українислід звільнити від кримінальної відповідальності заст. 367 ч. 2 КК Україниу зв`язку із закінченням строків давності , а кримінальне провадження щодо нього закрити.

Питання щодо речових доказів слід вирішити згідно вимог ст. 100 КПК України. Речові докази, згідно постанови про визнання речовими доказами від 26.09.2016 року, а саме:

- сорок п?ять проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства на території Кам?янської сільської ради Апостолівського району Дніпропетровської області слід повернути за належністю;

- лист відділу Держкомзему в Апостолівському районі Дніпропетровської області № 3520/11-10 від 26.12.2012 року та розпорядження голови Апостолівської районної державної адміністрації № 1371-р-12 від 29.12.2012 "Про затвердження проектів землеустрою та надання земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства на території Кам?янської сільської ради та Апостолівської міської ради Апостолівського району Дніпропетровської області" слід зберігати в матеріалах кримінального провадження.

Керуючись ст.ст.284ч.2 п.1,285-288,369 КПК України, суд ,

постановив:

На підставі ст. 49 КК України звільнити ОСОБА_4 від кримінальної відповідальності за вчинення кримінального правопорушення, передбаченого частиною 2 статті 367 КК України у зв`язку із закінченням строків давності.

Кримінальне провадження № 42014040000000179 відносно ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України закрити.

На ухвалу протягом 7 днів з дня її проголошення може бути подана апеляційна скарга до Дніпровського апеляційного суду через Апостолівський районний суду Дніпропетровської області.

Повний текст проголосити о 14-00 годині 17.05.2019 року.

Суддя: ОСОБА_1

СудАпостолівський районний суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення14.05.2019
Оприлюднено16.02.2023
Номер документу81819299
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —171/2108/16-к

Ухвала від 14.05.2019

Кримінальне

Апостолівський районний суд Дніпропетровської області

Хоруженко Н. В.

Ухвала від 14.05.2019

Кримінальне

Апостолівський районний суд Дніпропетровської області

Хоруженко Н. В.

Ухвала від 20.07.2018

Кримінальне

Апостолівський районний суд Дніпропетровської області

Хоруженко Н. В.

Постанова від 18.08.2018

Кримінальне

Апостолівський районний суд Дніпропетровської області

Хоруженко Н. В.

Ухвала від 18.07.2018

Кримінальне

Апостолівський районний суд Дніпропетровської області

Хоруженко Н. В.

Ухвала від 19.02.2018

Кримінальне

Апостолівський районний суд Дніпропетровської області

Хоруженко Н. В.

Постанова від 04.10.2017

Кримінальне

Апостолівський районний суд Дніпропетровської області

Хоруженко Н. В.

Постанова від 16.01.2017

Кримінальне

Апостолівський районний суд Дніпропетровської області

Хоруженко Н. В.

Постанова від 16.01.2017

Кримінальне

Апостолівський районний суд Дніпропетровської області

Хоруженко Н. В.

Ухвала від 16.01.2017

Кримінальне

Апостолівський районний суд Дніпропетровської області

Хоруженко Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні